Αυτές είναι οι 40+ παραστάσεις που επαναλαμβάνονται την επόμενη σεζόν!

Με την τάση των επαναλήψεων να έχει εγκαθιδρυθεί ως η σημαντικότερη των τελευταίων χρόνων, μάθαμε ήδη τα πρώτα νέα για τις φετινές παραστάσεις που πρόκειται να επιστρέψουν το φθινόπωρο του 2024.

κολάζ επαναλήψεις

Περισσότερες από σαράντα είναι οι παραστάσεις της σεζόν που πρόκειται να επαναληφθούν: οι περισσότερες αφορούν νέες παραγωγές, όμως η λίστα –που μάλλον θα μεγαλώσει– περιλαμβάνει και παραστάσεις που παίζονταν ήδη σε επανάληψη. Από τα έργα, πάντως, που είδαμε σε πανελλήνια πρώτη, το φθινόπωρο του ’24 θα επιστρέψει το "The doctor" του Ρόμπερτ Άικ, που μας σύστησε η Κατερίνα Ευαγγελάτου και κέρδισε τις εντυπώσεις με την καίρια θεματολογία και τις σπουδαίες ερμηνείες (Αμφι-Θέατρο), όπως και το αμερικάνικο-αλλά-οικουμενικό "The humans" του Στίβεν Κάραμ, που είδαμε από τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη (Μουσούρη).

The humans
Ελίνα Γιουνανλή©
"The humans"

Επίσης, το ρίσκο του Τάκη Τζαμαργιά με το αυτοβιογραφικό έργο των Αφγανών Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι "Το αγόρι με τις δύο καρδιές" δικαιώθηκε και η παράσταση θα επαναληφθεί σε νέα στέγη (Νέο Θέατρο-"Κ. Βασιλάκου-Μ. Τόλη"). Το ερμηνευτικό ρεσιτάλ του Αργύρη Ξάφη, σε σκηνοθεσία της Ζωής Ξανθοπούλου, στο επίσης πρωτόπαιχτο "Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος" του Ζουζέπ Μαρία Μιρό οδηγεί στην επανάληψή του (Θησείον), όπως συμβαίνει με ένα ακόμη έργο για έναν ερμηνευτή και θέμα τη διαφορετικότητα, "Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη" του Νταβίντ Λελαί-Ελό, σε ερμηνεία του Μάνου Καρατζογιάννη και σκηνοθεσία Ελισσαίου Βλάχου (Σταθμός).

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί
Ελίνα Γιουνανλή©
"Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί"

Η αγαπημένη αμερικανική δραματουργία και ο "Θάνατος του εμποράκου" συνάντησε την ώριμη σκηνοθετική στιγμή του Γιώργου Νανούρη και τη συγκλονιστική ερμηνεία του Βλαδίμηρου Κυριακίδη, με την παράσταση να επιστρέφει στο θέατρο Ζίνα. Θα επαναληφθούν, επίσης, η αλληγορική "Καρδιά του σκύλου" του Μπουλγκάκοφ που ανέβηκε από την Έφη Μπίρμπα σε μια παράσταση εικαστικής ομορφιάς και πνευματώδους σύλληψης (Κιβωτός)· το εξαίσιο έργο-σχόλιο πάνω στον "Άμλετ", "Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί" του Τομ Στόπαρντ, σε μια πολύ ωραία στιγμή του Στάθη Λιβαθινού (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων)· ο δυστοπικός αλλά απολαυστικότατος "Άσχημος" του Μάριους φον Μάγενμπουργκ, στη σπιντάτη σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή (Νέο Θέατρο-"Κ. Βασιλάκου-Μ. Τόλη")· το συνταρακτικό αντιπολεμικό δράμα "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" του Ματέι Βιζνιέκ, από την Αικατερίνη Παπαγεωργίου ("Μπέλλος") και το ανάλογης θεματολογίας "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας" της Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, σε σύλληψη και ερμηνεία Κάτιας Γέρου και Ναταλίας Γεωργοσοπούλου (Φούρνος).

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©
"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα"

Επίσης, θα ξαναδούμε τη θεατρική μεταφορά του κινηματογραφικού "Underground" από τον Νικίτα Μιλιβόγεβιτς (Ακροπόλ), τη γλυκόπικρη δραμεντί του Τζεφ Μπάρον, "Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν", από τον Κώστα Γάκη με την εξαίσια ερμηνεία του Γιώργου Κωνσταντίνου (Αργώ) και τα παρόμοιας θεματικής "Τελευταία φεγγάρια" του Φούριο Μπορντόν, που σκηνοθέτησε η Ρέινα Εσκενάζυ, με τον Στέφανο Κυριακίδη και την Άντζελα Γκερέκου (Coronet), όπως και το δικαστικό θρίλερ της Αγκάθα Κρίστι, "Μάρτυρας κατηγορίας", στη σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη και σε νέα στέγη ("Δημήτρης Χορν").

Έγκλημα και τιμωρία
©Μαρίζα Καψαμπέλη
"Έγκλημα και τιμωρία"

Πρόκειται να επιστρέψουν, επίσης, τρεις παραστάσεις που ξαναέγραψαν τους κλασικούς συγγραφείς: η στοχαστική εκδοχή του Θανάση Τριαρίδη πάνω στο "Έγκλημα και τιμωρία" του Ντοστογιέφσκι στην ατμοσφαιρική παράσταση του Δημήτρη Τάρλοου (Πορεία), η σύγχρονη μεταγραφή της "Μις Τζούλια" του Στρίντμπεργκ από τον Τάσο Ιορδανίδη με τη δική του, αξιοσημείωτης νατουραλιστικής δυναμικής "Τζούλια" (Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου") και η σύγχρονη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη που σκηνοθέτησε η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη, "Ριχάρδος ΙΙΙ*" (αλλάζοντας μάλλον στέγη), η οποία εμπλέκει στο σαιξπηρικό έργο μια σύγχρονη ιστορία κατάχρησης εξουσίας.

Ο άσχημος
Χρήστος Συμεωνίδης©
"Ο άσχημος"

Την τιμητική της έχει η ελληνική δραματουργία, με επαναλήψεις των έργων της Λούλας Αναγνωστάκη ("Η κασέτα") και του Βασίλη Κατσικονούρη ("Το γάλα") που ανέβηκαν στον Σταθμό, από τον Μάνο Καρατζογιάννη και τους Μάνο Καρατζογιάννη-Ερμίνα Κυριαζή, αντίστοιχα. Δυναμικές εμφανίζονται και οι νέες συγγραφικές απόπειρες κι έτσι μετράμε επαναλήψεις στα έργα του Τάσου Ιορδανίδη, "Φακντ-απ", σε σκηνοθεσία Θάλειας Ματίκα (Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου"), της Ζέτης Φίτσιου, "Μίξερ", σε σκηνοθεσία Κώστα Σιλβέστρου (Μικρό Γκλόρια), της Χρύσας Κολοκούρη, "Δε μιλένιαλς" σε δική της σκηνοθεσία και μάλλον σε νέο χώρο, της Κατερίνας Αντωνιάδου, "Χόρεψέ με, πατέρα", σε σκηνοθεσία του Γιώργου Αρμένη (Αργώ), του Αντώνη Κυριακάκη, "Το όνειρο της Ιωνίας: Η Μικρασιατική Εκστρατεία μέσα από τα ημερολόγια των στρατιωτών", σε δική του συσκηνοθεσία με τον Γιώργο Πατεράκη, που θα μεταφερθεί στο Δημοτικό Πειραιά.

Κασέτα
Ελίνα Γιουνανλή©
"Η κασέτα"

Επαναλήψεις θα μετρήσει και το κωμικό είδος. Επιστρέφουν με τη νέα σεζόν το σπαρταριστό "Μη σου τύχει" του Φρανσίς Βεμπέρ που συσκηνοθέτησαν οι Αιμίλιος Χειλάκης και Μανώλης Δούνιας (Αθηνών), η κωμική εκδοχή του Μάκη Παπαδημητρίου στη νουάρ περιπέτεια "Τα 39 σκαλοπάτια" ("Τζένη Καρέζη"), το τελευταίο έργο των Ρέππα-Παπαθανασίου, που σκηνοθέτησαν οι ίδιοι, "Για μια ζωή" (Πειραιώς 131), αλλά και η κωμωδία με στοιχεία επιθεώρησης του Λάκη Λαζόπουλου, "Όταν πέθανα" (Βέμπο). Με επαναλήψεις θα αποζημιωθούν και δύο πειραματικές δουλειές, από το Θεσσαλικό Θέατρο οι "Γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" σε σκηνοθεσία του Κων/νου Ντέλλα (Σταθμός) και το "Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας" από την ομάδα LOXΟDOX, σε σκηνοθεσία του Αλκίνοου Δωρή (ΠΛΥΦΑ).

Μη σου τύχει
Κωνσταντίνος Λέπουρης©
"Μη σου τύχει"

Μαζί με όλες τις παραπάνω υπολογίστε και μια σειρά παραστάσεων που παίχτηκαν σε επανάληψη και πρόκειται να ξανα-επαναληφθούν! Η μπρεχτική "Άνοδος του Αρτούρο Ούι" από τον Άρη Μπινιάρη (Ark), η σπιρτόζικη κωμωδία της Μισέλ Ριμλ "Sexy laundry" με τον Σπύρο Παπαδόπουλο και τη Ρένια Λουιζίδου (Κάππα), ο τσεχοφικός "Γλάρος" με την ερευνητική ματιά του Σάββα Στρούμπου (Άττις-Νέος Χώρος), η δραματοποίηση του "Να σου πω μια ιστορία" του Μπουκάι από τον Δημήτρη Πλειώνη (Studio Μαυρομιχάλη), ενώ υπάρχουν πληροφορίες πως τρίτη σεζόν θα μετρήσουν και η πολύ επιτυχημένη παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου "Μια άλλη Θήβα" του Σέρχιο Μπλάνκο και η ιδιαίτερη περφόρμανς του Μάριο Μπανούσι "Goodbye Lindita" (Εθνικό).

Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©
"Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς"

Επίσης, θα επιστρέψουν για έκτη σεζόν τα "170 τετραγωνικά" του Γιωργή Τσουρή (Ιλίσια), τα "Αξύριστα πηγούνια" του Γιάννη Τσίρου από τον Γιώργο Παλούμπη (Μικρό Χορν), η συγκλονιστική μεταφορά του βιβλίου του Χρόνη Μίσσιου "Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς" από τη Σοφία Καραγιάννη (Σύγχρονο), αλλά και το αξιοσημείωτο νεοελληνικό έργο για το trafficking, "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον" της Βαλέριας Δημητριάδου σε νέα στέγη (Άνεσις). Ακόμη, το στοίχημα των Τάσου Ιορδανίδη-Θάλειας Ματίκα, σε κείμενο του πρώτου και σκηνοθεσία της δεύτερης, "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" (Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου"), η "Τουρκομερίτισσα" σε κείμενο και σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά, με την Ελένη Ουζουνίδου στο ρόλο της Μαρίκας Νίνου (Εν Αθήναις), όπως και η κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου "Μπαμπάδες με ρούμι" (Αλίκη).

Το πάρτι της ζωής μου 3η σεζόν
Γιάννης Μαργετουσάκης©
"Το πάρτι της ζωής μου"

Επανάληψη στην επανάληψη θα σημειώσουν μια σειρά μονολογικών παραστάσεων: ο προσωπικός θρίαμβος της Ελένης Ράντου "Το πάρτι της ζωής μου" σε σκηνοθεσία του Ανέστη Αζά (Διάνα), η επιτυχία της Κατερίνας Διδασκάλου, "Η πόρνη από πάνω" του Αντώνη Τσιπιανίτη σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Πατρώνη, το "Κόκκαλο" των Άρη Ασπρούλη-Ιόλης Ανδρέαδη με τον Γεράσιμο Γεννατά, για τέταρτη σεζόν και αφού παρουσιάστηκε εντός και εκτός Ελλάδας (Σημείο), ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου "Η μάνα αυτουνού-Έλλη Ζάχου Ταχτσή" σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Λάσκαρη με τη Ράνια Σχίζα (Εν Αθήναις), αλλά και εκείνος του Βασίλη Κατσικονούρη, "Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα", σε σκηνοθεσία της Ερμίνας Κυριαζή με τον Γιώργο Νινιό (Σταθμός), καθώς και το "Παλτό" του Γκόγκολ σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Θοδωρή Γκόγκου (Αργώ).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Σε Δαλιδά μεταμορφώνεται ξανά η Όλγα Βενέτη

Με άξονα τα γνωστά σε όλους τραγούδια της Γαλλίδας τραγουδίστριας, ο Γιώργος Βάλαρης έγραψε και σκηνοθετεί μία πρωτότυπη μουσικοθεατρική σύνθεση που έρχεται τον Σεπτέμβριο στο Άλσος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/07/2024

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 4 έως 10 Ιουλίου και ξεχωρίζουν.

Το "Κιβώτιο" θα μας συντροφεύσει για ένατη χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Και την επόμενη σεζόν θα φιλοξενήσει η σκηνή των Εξαρχείων την παράσταση με τον Φώτη Μακρή που δραματοποιεί το εμβληματικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου.

Τι είδαμε τον Ιούνιο στις ελληνικές παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών;

Όσα κρατάμε από τις παραστάσεις της Βαλέριας Δημητριάδου, της Νικαίτης Κοντούρη, του Μάνου Καρατζογιάννη και του Γκι Κασίερς.

Νίκο Διαμαντή, "Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία";

Μιλήσαμε με τον καταξιωμένο σκηνοθέτη και καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά για την παράσταση-πλατφόρμα που δημιούργησε για το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024, με τη σύμπραξη τριάντα και πλέον καλλιτεχνών - συγγραφέων, ηθοποιών, εικαστικών, μουσικών κ.ά.

Updated | Ο "Πλούτος" του Εθνικού θα μας συστήσει λιγότερα γνωστά αρχαία θέατρα της Ελλάδας

Βρεθήκαμε στην ανακοίνωση του προγράμματος "Γνωριμία με Αρχαία Θέατρα της Ελλάδας", στο πλαίσιο του οποίου θα παρουσιαστεί αυτό το καλοκαίρι η αριστοφανική κωμωδία σε τοποθεσίες που ίσως δεν γνωρίζαμε.

Το διεθνές φεστιβάλ σύγχρονου χορού "Dance Days Chania" επιστρέφει

Πλούσιο είναι για μία ακόμα χρονιά (για δέκατη τέταρτη συγκεκριμένα) το πρόγραμμα της διοργάνωσης χορού που παραμένει συνεπής στον κοινωνικό της χαρακτήρα και καλλιεργεί έδαφος για γόνιμους καλλιτεχνικούς διαλόγους.