Για τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο, πίστη είναι το να δημιουργείς νόημα

Με αφορμή το «Έγκλημα και τιμωρία», τη νέα παράσταση του θεάτρου Πορεία την οποία σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου σε νέα διασκευή από τον Θανάση Τριαρίδη, ο ταλαντούχος ηθοποιός μιλά στο «α» για την πρώτη ανάγνωση του έργου στην Άνδρο, τα κομμάτια του που μοιάζουν με το ρόλο του, τον Ρασκόλνικοφ, αλλά και το «Milky way».

Έγκλημα και τιμωρία © Μαρίζα Καψαμπέλη

Η πίστη. Η εν ζωή ανάσταση. Το πάθος. Αυτά είναι τα τρία βασικά θέματα της νέας παράστασης που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου, όπως τα μάθαμε τον περασμένο Αύγουστο στην Άνδρο. Εκεί, σε μια σχεδόν κοινοβιακή συνθήκη με απογευματινούς αυτοσχεδιασμούς στην ακτή, έγινε η πρώτη ανάγνωση του "Έγκλημα και τιμωρία", του βιβλίου-σταθμός του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι που έρχεται στη σκηνή του θεάτρου Πορεία σε μία τελείως νέα εκδοχή από τον Θανάση Τριαρίδη (από 23/11). Πώς ήταν, όμως, αυτή η εμπειρία στο κυκλαδίτικο νησί;

Έγκλημα και τιμωρία
Μαρίζα Καψαμπέλη©
Στιγμή από αυτοσχεδιασμούς στην Άνδρο

"Η πίστη που χρειάζεται να δημιουργήσουμε είναι το νόημα που έχει χαθεί, είτε μέσα από την εμπιστοσύνη στις σχέσεις μας με τους άλλους, την αγάπη ή το τι θα αφήσουμε στις επόμενες γενιές"

"Ήταν πρώτη φορά που έκανα κάτι τέτοιο. Ειδικά ο παράγοντας φύση ήταν ιδιαίτερα απελευθερωτικός και με πήγε σε περιοχές όπου δύσκολα θα πήγαινα σε έναν κλειστό χώρο", λέει στο "α" ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, ο οποίος έχει αναλάβει το ρόλο του Ρασκόλνικοφ, του φοιτητή, δηλαδή, που σκοτώνει μια ηλικιωμένη τοκογλύφο. Μια πράξη "αλτρουισμού", όπως πιστεύει ο πρωταγωνιστής, η οποία του επιτρέπεται λόγω της διανοητικής και ψυχικής του "ανωτερότητας". "Σίγουρα, καταθλιπτικές ή σκοτεινές μου περίοδοι ή φάσεις όπου ένιωθα αδικημένος ταίριαξαν με αυτόν το χαρακτήρα και έτσι τις φώτισα όσο τον προσέγγιζα", θα πει ο ηθοποιός, ο οποίος μου εκμυστηρεύεται ότι δεν είχε πρόβλημα να μοιραστεί αυτές τις δύσκολες στιγμές του με το υπόλοιπο καστ κατά την παραμονή τους στην Άνδρο, χάρη στην εξοικείωσή του με την ψυχοθεραπεία.

Έγκλημα και τιμωρία
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Μιλώντας για τους συμπρωταγωνιστές του, δεν θα μπορούσαμε εδώ να μην αναφέρουμε ότι δίπλα στον Προμηθέα Αλειφερόπουλο θα δούμε τους Στέλλα Βογιατζάκη (Ντούνια), Δημήτρη Ήμελλο/Κώστα Φιλίππογλου (ανακριτής Πορφύριος), Δημήτρη Μπίτο (Σβιντριγκάιλοφ), Μαριάννα Πουρέγκα/Φαίδρα Αγγελάκη (Σόνια), Σοφία Σεϊρλή (μητέρα του Ρασκόλνικοφ/φάντασμα Αλιόνας) και τον Αλέξανδρο Μαυρόπουλο ως Ραζουμίχιν, αλλά και σε έναν άλλο ρόλο-έκπληξη. Και είναι έκπληξη γιατί θα δούμε τον…

…Ντοστογιέφσκι στη σκηνή

"Μακάρι το "Milky way" να βάλει το λιθαράκι του ώστε κάποιοι άνθρωποι έστω να σεβαστούν –αν δεν μπορούν να αγαπήσουν– πράγματα που δεν γνωρίζουν"

Αν και ο Θανάσης Τριαρίδης στηρίχθηκε στο κείμενο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, είναι το δικό του προσωπικό στίγμα αυτό που διαφοροποιεί την παράσταση. Πέρα από την προσθήκη του ίδιου του συγγραφέα ως ρόλου (το τι θα κάνει παραμένει μυστήριο), εισάγει και έναν ("γενναίο" όπως τον χαρακτήρισε ο Αλειφερόπουλος) παραλληλισμό με τη θηριωδία του Ολοκαυτώματος, ένα θέμα που απασχολεί διαχρονικά τον Τριαρίδη. "Ο Θανάσης έγραψε ένα αιρετικό έργο μέσα σε ένα πλαίσιο εφιάλτη, που λειτουργεί με ντουέτα, με μια συνεχή διαλεκτική ανάμεσα σε δύο πρόσωπα. Στον πυρήνα του έχει τοποθετήσει τη σύγκρουση ανάμεσα στην πίστη και τον πραγματισμό – ένα θέμα που καθιστά το "Έγκλημα και τιμωρία” διαχρονικό".

Έγκλημα και τιμωρία
Μαρίζα Καψαμπέλη©

Εδώ σταθήκαμε λίγο παραπάνω στη συζήτησή μας με τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο, ο οποίος πρόσθεσε ότι: "Στην εποχή μας, η έλλειψη πίστης είναι ένα μείζον θέμα – και δεν μιλώ για τη θρησκευτική. Θεωρώ ότι το γεγονός πως ο δυτικός άνθρωπος βλέπει πιο επιστημονικά και πραγματιστικά τα πράγματα μπορεί να τον οδηγήσει σε μεγάλη ματαίωση. Ματαίωση που για μένα μεταφράζεται σε έλλειψη νοήματος στη ζωή. Επομένως, η πίστη που χρειάζεται να δημιουργήσουμε είναι αυτό ακριβώς το νόημα, είτε μέσα από την εμπιστοσύνη στις σχέσεις μας με τους άλλους, την αγάπη ή το τι θα αφήσουμε στις επόμενες γενιές".

Από τη Ρωσία στον γαλαξία

Εκτός από το "Έγκλημα και τιμωρία", ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος ενσαρκώνει κι έναν από τους ενηλίκους του "Milky way", της νέας, πολλά υποσχόμενης σειράς του Βασίλη Κεκάτου, με τον οποίο γνωρίζονται πολλά χρόνια: "Όταν διάβασα το σενάριο, τρελάθηκα. Μακάρι η σειρά να αποτελέσει την αφορμή για μεστές τηλεοπτικές παραγωγές. Και μακάρι να βάλει το λιθαράκι της ώστε κάποιοι άνθρωποι έστω να σεβαστούν –αν δεν μπορούν να αγαπήσουν– πράγματα που δεν γνωρίζουν".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πορεία at Victoria

Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber