**Update: Προσθήκη νέων ημερομηνιών και παραστάσεων.
#1 "Πλούτος" - Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ανεβάζει τα ντεσιμπέλ με έναν σύγχρονο "Πλούτο" του Αριστοφάνη με τη σκηνοθετική υπογραφή του Γιάννη Κακλέα. Ένας δυναμικός θίασος γεμάτος εκπλήξεις πρωταγωνιστεί στην παράσταση της τελευταίας σωζόμενης αριστοφανικής κωμωδίας που θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα κάνοντας στάση και στην Επίδαυρο, μιλώντας για την ουτοπία της δίκαιης κατανομής του πλούτου μέσα από μια ευφυή κοινωνική κριτική. Τον κεντρικό ρόλο του έντιμου και φτωχού Χρεμύλου ερμηνεύει ο Μάνος Βακούσης, τον τυφλό θεό Πλούτο υποδύεται ο Αλέξανδρος Ζουριδάκης, η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Επίδαυρο στο ρόλο της Ελπινίκης, στη διασκευή του Γιάννη Κακλέα υπάρχουν τέσσερις Πενίες (Άννα Ευθυμίου, Πολυξένη Σπυροπούλου, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Κλειώ-Δανάη Οθωναίου), ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλούν οι μουσικοί και όχι μόνο καλεσμένοι που θα μοιραστούν τη σκηνή μαζί με τον μουσικό Βάϊο Πράπα: Χατζηφραγκέτα, Nalyssa Green, ο ράπερ Τελευταίος Καλεσμένος και η Ιστορικός και Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου. Παίζουν επίσης μεταξύ άλλων οι: Δημήτρης Διακοσάββας, Φαίη Κοκκινοπούλου, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Γιάννης Σύριος, Μαίρη Ανδρέου. Στην Αττική θα δούμε την παράσταση τον Σεπτέμβριο.
(Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 19-20/7, Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας 8/9, Κατράκειο 12/9, Κηποθέατρο Παπάγου 14/9)
#2 "Όρνιθες"
Ο Άρης Μπινιάρης επιστρέφει στην Επίδαυρο αλλά αυτή τη φορά με κωμωδία. Φέτος είναι η πρώτη φορά που καταπιάνεται με τον Αριστοφάνη και συγκεκριμένα τους "Όρνιθες" (9-10/8, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους), τους οποίους φυσικά θα δούμε και στην Αθήνα προς το τέλος του καλοκαιριού. Οι Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και Γιώργος Χρυσοστόμου υποδύονται τους απογοητευμένους από τη διαφθορά της πόλης τους Πεισθέταιρο και Ευελπίδη, οι οποίοι την εγκαταλείπουν για να αναζητήσουν μια άλλη πιο ειρηνική και δίκαιη πολιτεία. Έτσι, ιδρύουν μαζί με τα πουλιά μια πολιτεία στους αιθέρες, υψώνοντας την ίδια στιγμή ένα τείχος ανάμεσα στους ανθρώπους και τους θεούς. Το στοιχείο της τελετουργίας είναι η βάση της ηλεκτρισμένης παράστασης που μοιάζει με συναυλία, χαρακτηριστικό στις θεατρικές παραστάσεις του Άρη Μπινιάρη, που αναδεικνύει τις αλληγορικές προεκτάσεις του έργου. Συμπρωταγωνιστούν οι Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλιος Ιακωβίδης, Κώστας Κορωναίος, Ερρίκος Μηλιάρης, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Θανάσης Ισιδώρου, Τάσος Κορκός, Αυγουστίνος Κούμουλος, Μάριος Παναγιώτου κ.ά.
(Βεάκειο 12/9, Δημοτικό Θέατρο Αιγάλεω "Αλέξης Μινωτής" 15/9, Βράχων "Μελίνα Μερκούρη" 16-17/9, Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής" 18-19/9, Το Σχολείον της Αθήνας "Ειρήνη Παπά" 20-22/9)
#3 "Ο κατά φαντασίαν ασθενής"
Με τον τρίτο τους Μολιέρο αναμετρώνται οι Αιμίλιος Χειλάκης και Μανώλης Δούνιας μετά τον "Δον Ζουάν" και τον "Ταρτούφο". Φέτος ήρθε η σειρά του εκρηκτικού "Κατά φαντασίαν ασθενή". Τον κεντρικό ρόλο του πλούσιου αλλά τσιγκούνη με κάθε έννοια Αργκάν που πιστεύει ότι η υγεία του έχει κλονιστεί ανεπανόρθωτα, αναλαμβάνει ο Αιμίλιος Χειλάκης, στην έξυπνη σάτιρα του κορυφαίου Γάλλου κωμωδιογράφου που στρέφεται κατά των κομπογιαννιτών που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Οι Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Νίκος Γκέλια, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης, Δημήτρης Φιλιππίδης, Παναγιώτης Γαβρέλας συμπρωταγωνιστούν στην παράσταση όπου "με γνωστά μέσα –πολύ λαϊκά και καθόλου λαϊκίστικα– μιλάμε για το θέμα της εμπιστοσύνης στην αυθεντία ή τη διάνοια”, σύμφωνα με τον Αιμίλιο Χειλάκη. "Στον "Κατά φαντασίαν ασθενή” ο Μολιέρος, ως πολιτικός σχολιαστής της εποχής του, καταγγέλλει την άκρατη πίστη στη νέα θρησκεία: την επιστήμη. Η λύση του δραματικού μέσα από το βλέμμα του Μολιέρου είναι αυτή που τον κάνει τεράστιο ποιητή και κωμωδιογράφο. Ο Αργκάν ακόμα και την κόρη του θέλει να την παντρέψει με ένα γιατρό για να έχει τζάμπα ιατρικές διαγνώσεις στο σπίτι. Παρ’ όλα αυτά, σχεδόν όλοι όσοι τον περιτριγυρίζουν βρίσκονται χρησιμοθηρικά δίπλα του επειδή εποφθαλμιούν την περιουσία του".
(Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου 7/8, Βεάκειο 8/9, Θέατρο "Αλίκη Βουγιουκλάκη" Νταμάρι Βριλησσίων 9/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο "Θανάσης Βέγγος" - Κορυδαλλός 10/9, Δημοτικό Θέατρο Αιγάλεω "Αλέξης Μινωτής" 12/9, Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής" 15/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο Αχαρνών "Μίκης Θεοδωράκης" 17/9, Θέατρο Πέτρας 18/9, Ηρώδειο 26/9).
#4 "Τότε, τώρα, πάντα"
Ένας θίασος πολλών αστέρων πρωταγωνιστεί στην απόλυτη καλοκαιρινή θεατρική παράσταση που υπογράφει ο καταξιωμένος σκηνοθέτης και ηθοποιός Σταμάτης Φασουλής στο Θέατρο Άλσος, με τη συνοδεία δεκαμελούς ορχήστρας. Ο λόγος για την ολοκαίνουργια επιθεώρηση "Τότε, τώρα, πάντα" που συνυπογράφει με τους Θοδωρή Αθερίδη, Μανίνα Ζουμπουλάκη, Βαγγέλη Νάση και Πέπη Ραγκούση. Η μακρά ιστορία της επιθεώρησης συναντά την σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα σε μια φαντασμαγορική παράσταση με πολύ σχολιασμό, ανατροπές, εκπλήξεις, χορό και τραγούδι. Μια επιθεώρηση "εναντίον όλων και υπέρ των πάντων" σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη, διασκευές στίχων Γιώργου Παυριανού και χορογραφίες Φωκά Ευαγγελινού, όπου πρωτοστατεί το τραγούδι με ένα μεγάλο αφιέρωμα που θα μετρήσει πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης και ένα ακόμη αφιερωμένο στους παλιούς ήρωες της tv. Ανάμεσα στα πολλά ακόμη θέματα με τα οποία καταπιάνεται είναι η τεχνητή νοημοσύνη, οι συνωμοσιολόγοι, οι τράπερ, το bullying, το πολιτικά ορθό και η woke κουλτούρα, τα πρόσωπα της σόου μπιζ, η χαμένη μας επικοινωνία. Τον πολυμελή θίασο απαρτίζουν οι Σταμάτης Φασουλής, Θοδωρής Αθερίδης, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, Λευτέρης Ελευθερίου, Ελένη Καστάνη, Κώστας Κόκλας, Αντώνης Λουδάρος, Δήμητρα Ματσούκα, Ματίνα Νικολάου, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Τραϊάνα Ανανία κ.ά., και σε guest εμφάνιση η Μίρκα Παπακωνσταντίνου και ο Γιώργος Κωνσταντίνου (σε δικό του κείμενο).
Η παράσταση συνεχίζεται από 29/8.
#5 "Οκτώ γυναίκες"
Μαύρη κωμωδία, αστυνομικό μυστήριο ή θρίλερ κωμωδίας; Η διάσημη κωμωδία του Ρομπέρ Τομά "Οκτώ γυναίκες" συνδυάζει και τα τρία εξίσου επιτυχημένα με τις Υρώ Μανέ, Γιώτα Φέστα, Τάνια Τρύπη, Φωτεινή Ντεμίρη, Ευγενία Δημητροπούλου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Ευγενία Ξυγκόρου και Μαρίζα Τσάρη να υποδύονται τις οκτώ εγκλωβισμένες ηρωίδες σε μια απομονωμένη έπαυλη. Στο έργο, που είναι κυρίως γνωστό με τον τίτλο "Οκτώ γυναίκες κατηγορούνται", είναι όλες ύποπτες για το φόνο του μεγαλοαστού Μαρσέλ, ο οποίος βρίσκεται δολοφονημένος στο δωμάτιό του. Η Γκαμπί, η σύζυγός του, οι δυο του κόρες, Σουζόν και Κατρίν, η κουνιάδα του, Ογκουστίν, η πεθερά του, Μαμή, η ανεπιθύμητη αδελφή του, Πιερέτ, η επιστήθια οικονόμος μαντάμ Σανέλ, και η καμαριέρα Λουίζ, με τις υποψίες να τις βαραίνουν, μπαίνουν στη διαδικασία να εξιχνιάσουν την υπόθεση, κι έτσι έρχονται αντιμέτωπες με πολλές κρυμμένες αλήθειες. Ο Χρήστος Σουγάρης υπογράφει τη σκηνοθεσία της πολυβραβευμένης ιστορίας που μετέφερε το 2002 στη μεγάλη οθόνη ο Φρανσουά Οζόν σε μια all star μιούζικαλ εκδοχή με πρωτότυπο τίτλο "8 Femmes”. Η μουσική υφή του έργου βρίσκει συμμάχους στη νέα αυτή θεατρική μεταφορά τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο στους στίχους και τον RSN στην πρωτότυπη μουσική.
(Δημοτικό Αμφιθέατρο "Θανάσης Βέγγος" - Κορυδαλλός 8/9, Βεάκειο Θέατρο 10/9, Ηρώδειο 11/9), Θέατρο Παλλάς 29/9
#6 "Δον Κιχώτης"
Το αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και ίσως το πιο αγαπημένο αστείο ρομάντζο όλων των εποχών, τον "Δον Κιχώτη" του Θερβάντες σκηνοθετεί ο Γιάννης Μπέζος σε θεατρική διασκευή του Άκη Δήμου. Τον αγαπημένο αιθεροβάμονα ήρωα του Θερβάντες υποδύεται ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης με τον Θανάση Τσαλταμπάση στο ρόλο του πιστού του συντρόφου Σάντσο Πάντσα, τη Νάντια Κοντογεώργη σε εκείνον της αγαπημένης του Δουλτσινέας, την Παρθένα Χοροζίδου ως Μαριτόρνα και τους Γιώργο Χατζή, Ελευθερία Κοντογεώργη, Γιάννη Βαρβαρέσο, Σταύρο Μαρκάλα κ.ά. "Είναι μια παράσταση η οποία θα μεταφέρει την ιστορία με καθαρότητα, με πρόθεση να προκαλέσει συναισθήματα στο κοινό -από γέλιο μέχρι συγκίνηση- και να του υπενθυμίσει τα σημαντικά στη ζωή. Και με αυτό εννοώ την αγάπη, την έννοια του στόχου, της πίστης σε αυτό που οι άλλοι μπορεί να θεωρούν τρέλα αλλά για μας είναι όνειρο. Αλλά, βέβαια, και τη γείωση με τον κάθε Σάντσο Πάντσα που ο καθένας μπορεί να κουβαλάει στη ζωή του, που μπορεί να τον γειώνει και να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα” έχει πει στο "α” η Νάντια Κοντογεώργη.
(Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου 26/8, Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας 27/8, Αθλητικό και Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης 31/8, Δημοτικό Θέατρο Αιγάλεω "Αλέξης Μινωτής" 1/9, Θέατρο "Αλίκη Βουγιουκλάκη" Νταμάρι Βριλησσίων 4/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο "Θανάσης Βέγγος" - Κορυδαλλός 6/9, Ηρώδειο 23/9)
#7 "Οι παίχτες"
Οι ηλεκτρισμένοι "Παίχτες" βγαίνουν ξανά σε περιοδεία με την υπογραφή του σκηνοθέτη Γιώργου Κουτλή. Η talk of the town σκηνική προσέγγιση της σατιρικής κωμωδίας του Νικολάι Γκόγκολ, που αρχίζει και τελειώνει σαν ροκ συναυλία, απεικονίζει τη διαφθορά στην τσαρική Ρωσία των μέσων του 19ου αιώνα. Οι Γιάννης Νιάρρος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Ηλίας Μουλάς, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Γιώργος Τζαβάρας, Γιώργος Μπουκαούρης και ο guest star Θανάσης Δήμου απαρτίζουν την πολύ δυνατή πρωταγωνιστική ομάδα. Με σύμμαχο τη μουσική του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη, η χαρτοπαικτική κομπίνα μετατράπηκε σε μια παράσταση γεμάτη ένταση και εκρηκτική ενέργεια για τη γοητεία της απάτης και την τέχνη της εξαπάτησης, γιατί, όπως ακούμε και στην παράσταση: "Το να ζήσεις με οξυδέρκεια, με τέχνη, να εξαπατήσεις τους πάντες, αλλά να μην εξαπατηθείς εσύ ο ίδιος – γι’ αυτό, μάλιστα, αξίζει να ζεις!".
(Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού, 1/9)
#8 "Μια μέλισσα τον Αύγουστο"
Στη Θερινή Σκηνή "Γιώργος Λεμπέσης” του ανοιχτού θεάτρου Λαμπέτη θα παίζεται όλο το καλοκαίρι η κωμωδία του Θοδωρή Αθερίδη "Μια μέλισσα τον Αύγουστο", σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη. Οι Ελένη Βαΐτσου, Γιάννης Δρακόπουλος, Θάνος Μπίρκος, Νάνσυ Μπούκλη, Σπύρος Σταμούλης και Αναστασία Τσιλιμπίου ζωντανεύουν την ξεκαρδιστική κωμωδία που θυμόμαστε από την ταινία του 2007, είκοσι χρόνια μετά την πρώτη της παρουσίαση στο θέατρο. Σύμφωνα με την υπόθεση, ο Χάρης και η παρέα του κάνουν διακοπές σε μια ειδυλλιακή απομονωμένη παραλία. Ξαφνικά τον τσιμπάει μια μέλισσα και κάπως έτσι έρχεται στην επιφάνεια ο "άλλος του εαυτός". Το "φοβισμένο" alter ego του που θα φέρει τα πάνω κάτω ανάμεσα στη γυναίκα του τη Βασούλα, τη Γερμανίδα ετεροθαλή αδελφή του, Χίλντεγκαρντ και την ερωμένη του τη Μαρία που το παίζει κωφή.
Η παράσταση συνεχίζεται από 22/8.
#9 "Πλούτος" - Εθνικό Θέατρο
Το Εθνικό Θέατρο σε συνεργασία με το Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ περιοδεύει φέτος με τον "Πλούτο” του Αριστοφάνη στο πλαίσιο του προγράμματος "Γνωριμία με Αρχαία Θέατρα της Ελλάδας". Μια δράση που στόχο έχει να αναδείξει τα αρχαία θέατρα της επικράτειας που έχουν επιβιώσει μέσα στους αιώνες με μια θεατρική παράσταση σε μετάφραση και διασκευή Δημοσθένη Παπαμάρκου και σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη. Ένας θίασος ηθοποιών της νέας γενιάς του θεάτρου μας -Νίκος Γιαλελής, Κατερίνα Παπανδρέου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ελίνα Ρίζου, Βασίλης Σαφός- πρωταγωνιστεί σε αυτή την εκδοχή της τελευταίας σωζόμενης αριστοφανικής κωμωδίας που παρουσιάζεται σε περισσότερους από 15 χώρους πολιτισμού, με φυσικό φως και ήχο. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης "Το έργο γραμμένο το 388 π.Χ., μετά την ήττα της αθηναϊκής δημοκρατίας στον Πελοποννησιακό πόλεμο, προτείνει μια άλλη αριστοφανική ουτοπία. Όμως μια κοινωνία, οι υλικές ανάγκες της οποίας θα έχουν καλυφθεί πλήρως, είναι μια ευτυχισμένη κοινωνία;”. Η παράσταση θα ανέβει στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο στο Αρχαίο Θέατρο Ζέας στον Πειραιά (11/9) και στο Αρχαίο Θέατρο Θορικού στο Λαύριο (13/9).
#10 "Σεσουάρ για δολοφόνους"
Η ξεκαρδιστική διαδραστική κωμωδία των Μπρους Τζόρνταν και Μέριλιν Έιμπραμς "Σεσουάρ για δολοφόνους" που παίχτηκε το χειμώνα για τρίτη χρονιά στο "Λαμπέτη” συνεχίζεται open air, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και διασκευή Θοδωρή Πετρόπουλου, με τους Ιωάννη Απέργη, Βάσω Γουλιελμάκη, Δημήτρη Μακαλιά, Αλέξανδρο Παπατριανταφύλλου, Αρετή Πασχάλη και Χάρη Χιώτη. Το έργο εκτυλίσσεται στο αθηναϊκό κομμωτήριο "Studio Antony", όπου μια μέρα η ιδιοκτήτρια του κτιρίου, που ζει στον πάνω όροφο, βρίσκεται δολοφονημένη και οι υποψίες πέφτουν στους εργαζόμενους και τους πελάτες του κομμωτηρίου. Οι θεατές καλούνται να βρουν τον δολοφόνο της Αμαλίας Τσαλίκογλου με την καθοδήγηση των ηθοποιών, οδηγώντας σε ένα διαφορετικό φινάλε κάθε φορά. Ποιοι είναι οι ύποπτοι; Ο τσαχπίνης κομμωτής Τόνι, η μεγαλοαστή κυρία Χατζηπατέρα, η ροζ τσιχλόφουσκα-βοηθός "πιστολάκι" Σόφη ή ο μυστηριώδης αντικέρ Λεωνίδας Πέτροβας; Ο αστυνόμος Σταύρος Σταυράκος και ο βοηθός του Πανάγος αναζητούν την αλήθεια.
(Τριανόν Cinemax - Σαρωνίδα 20/8, Σινέ Άλεξ 31/8, Σινέ Γέρακας 1/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο "Θανάσης Βέγγος" - Κορυδαλλός 14/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο Αχαρνών "Μίκης Θεοδωράκης" 15/9)
#11 "Ο παππούς έχει πίεση"
Ο Τάσος Χαλκιάς αναλαμβάνει τον επώνυμο ρόλο στην ξεκαρδιστική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Ο παππούς έχει πίεση" που σκηνοθετεί ο Χρήστος Τριπόδης. Μια θεότρελη ελληνική οικογένεια βρίσκεται στο επίκεντρο του έργου. Τρεις αδελφές σε σημείο καμπής στη ζωή τους, η αναρχική Πόπη, που "πέφτει" στον έρωτα ενός "μπάτσου", η φοβισμένη Φώφη, που κηρύσσει την προσωπική της επανάσταση και θέτει νέους όρους στη ζωή της και, η καριερίστα Μαρία, που έχει στόχο να γίνει επιτέλους μάνα, μπλέκονται σε ανεξέλεγκτες παρεξηγήσεις. Συνδετικός κρίκος όλων, ο αριστερός και με άνοια Παππούς, ο οποίος γίνεται η ιδεολογική έμπνευση για την ίδρυση του νέου πολιτικού κινήματος, με το όνομα "Ψάξου", που δημιουργήθηκε από τον Χάρη, τον σύντροφο της Μαρίας. Συμπρωταγωνιστούν οι Κρατερός Κατσούλης, Μαριλού Κατσαφάδου, Δήμητρα Στογιάννη, Ηρώ Πεκτέση και Άρης Αντωνόπουλος. Η παράσταση θα παίζεται στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος" μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ θα περιοδεύσει και εντός Αττικής: Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου (2/9), Βεάκειο (17/9), Δημοτικό Αμφιθέατρο "Θανάσης Βέγγος" - Κορυδαλλός (18/9), Κηποθέατρο Παπάγου (19/9), Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής" (25/9).
#12 "20 χρόνια Δελφινάριο"
Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2005 στο Δελφινάριο όταν ο Μάρκος Σεφερλής παρουσίασε την επιθεώρηση "Γάμος, αλλά… πλάγια". Φέτος συμπληρώνονται "20 χρόνια Δελφινάριο" και ο γνωστός κωμικός ετοίμασε μια επετειακή παράσταση με πολύ γέλιο, σάτιρα και εκπλήξεις. Μία από αυτές είναι η ψηφοφορία που έγινε διαδικτυακά μέσα από την οποία οι θεατές κλήθηκαν να ψηφίσουν ποιον αγαπημένο τους χαρακτήρα θα ήθελαν να ξαναδούν επί σκηνής. Τα αποτελέσματα βγήκαν και μένει να δούμε ποιους ήρωες θα ζωντανέψει πλάι στη σάτιρα της σύγχρονης κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας. Όπως πάντα ο Μάρκος Σεφερλής υπογράφει τα κείμενα από κοινού με τον Στέλιο Παπαδόπουλο, σκηνοθετεί και μοιράζεται τη σκηνή με τους Έλενα Τσαβαλιά, Γιώργο Λαμπάτο, Γρηγόρη Ποιμενίδη, Λεωνίδα Ιορδάνου, Γιώργο Κοντογιάννη, Μαίρη Τσαβαλιά, Αμελί Μαρκάκη και δωδεκαμελές μπαλέτο.
#13 "Ο μπογιατζής"
Η θεότρελη "κωμωδία για τρεις” του Άγγλου ηθοποιού και θεατρικού συγγραφέα Ντόναλντ Τσέρτσιλ, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου, μετακομίζει στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού από 29/7. Οι Γιώργης Κοντοπόδης, Δανάη Καλοπήτα και Ιωάννα Μαρμάρου μπλέκονται σε ένα ερωτικό τρίγωνο που οδηγεί σε ξεκαρδιστικές ανατροπές με αποκορύφωμα το ξέφρενο χορευτικό φινάλε που μετατρέπει την παράσταση σε πάρτι. Η υπόθεση έχει ως εξής: H πάμπλουτη Μάρσια, μέλος της υψηλής κοινωνίας του Λονδίνου και σύζυγος του γενικού διευθυντή της Άτλας Ανυψωτικής, παρουσιάζει τον μπογιατζή ως σύζυγό της όσο εκείνος λείπει για δουλειές. Στόχος της είναι να κοροϊδέψει τη σύζυγο του εραστή της, Τζέην, η οποία τους έκανε τσακωτούς το προηγούμενο βράδυ. Ο μπογιατζής υποκύπτει στο φουσκωτό πορτοφόλι της Μάρσια. Η θελκτική Τζέην καταφθάνει και αποφασίζει ότι η καλύτερη εκδίκηση είναι να απατήσει τον άντρα της με τον σύζυγο της Μάρσια.
#14 "Απόψε το σχεδιάζουμε"
Στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού οι Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος και Αγγελική Ξένου (που υπογράφει και τη σκηνοθεσία) το ρίχνουν στον αυτοσχεδιασμό στο νέο έργο του Άγγελου Πυριόχου. Μέχρι το τέλος του Αυγούστου θα παίζεται η κωμωδία που θέλει έναν θιασάρχη και μια φιλόδοξη πρωταγωνίστρια να ξεμένουν από θίασο και θεατές σε μια επαρχιακή πόλη. Έτσι, αποφασίζουν να ανεβάσουν την "Όπερα της πεντάρας" για δύο μόνο ερμηνευτές. Η αποτυχία τους όμως είναι παταγώδης και ξεμένουν από χρήματα. Τότε εμφανίζεται η Μανόν, ιδιοκτήτρια ενός οίκου σεξουαλικών ανακουφίσεων, η οποία τους προτείνει χρηματοδότηση αρκεί να ανεβάσουν μια παράσταση με την ίδια πρωταγωνίστρια. Στην απελπισία τους δέχονται και προσπαθούν να προσαρμόσουν το "απροσάρμοστο” κείμενο μέσα από έργα του Τσέχοφ και του Σαίξπηρ. Τα πράγματα οδηγούνται σε αδιέξοδο και ένας "φόνος” σχεδιάζεται επί σκηνής. Κανείς όμως δεν ξέρει που θα καταλήξουν.
#15 "Η σπασμένη στάμνα"
Ο Γιώργος Κιμούλης μεταφράζει, διασκευάζει και σκηνοθετεί την "Σπασμένη στάμνα" του Χάινριχ Φον Κλάιστ, ενώ μοιράζεται τη σκηνή με τους Τζόυς Ευείδη, Αργύρη Αγγέλου, Λίλη Τσεσματζόγλου, Γιώργο Στριφτάρη, Βασίλη Γιακουμάρο, Βασίλη Πουλάκο. Η σπαρταριστή κωμωδία του 1806 που σατιρίζει τον τρόπο που ασκείται η δικαιοσύνη από τους λειτουργούς της, περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Η πλοκή περιστρέφεται γύρω από μια δίκη που λαμβάνει χώρα σε μια αίθουσα ενός επαρχιακού δικαστηρίου. Η κυρία Μάρθα θέλει να αποζημιωθεί για το σπάσιμο μιας παλιάς, αγαπημένης στάμνας, για το οποίο θεωρεί υπεύθυνο τον αρραβωνιαστικό της κόρης της Εύας, τον Ρούπρεχτ. Εκείνος όμως αρνείται την κατηγορία, αφού ο πραγματικός εισβολέας του πέταξε άμμο στο πρόσωπο για να διαφύγει. Ο Αδάμ, ο διεφθαρμένος δικαστής που έχει αναλάβει την υπόθεση εμφανίζεται στη δίκη με μελανιασμένο κεφάλι και οι παρεξηγήσεις διαδέχονται η μία την άλλη, μέχρι που εμφανίζεται μία μάρτυρας-κλειδί για την υπόθεση.
(Αθλητικό και Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης 17/8, Σινέ Άλεξ - Πόρτο Ράφτη 18/8, Κηποθέατρο Νίκαιας 16/9)
Περισσότερες πληροφορίες
Όρνιθες
Στο έργο, ο αρχαίος ποιητής εξιστορεί την απόφαση δύο Αθηναίων, του Πεισθέτερου και του Ευελπίδη, να εγκαταλείψουν τον κόσμο των ανθρώπων αναζητώντας μια πόλη χωρίς μικρότητα και διαφθορά, όπου να μπορεί κανείς να ζήσει με ειρήνη και δικαιοσύνη. Ιδρύουν μαζί με τα Πουλιά μια πολιτεία στους αιθέρες και υψώνουν ένα τείχος ανάμεσα στους ανθρώπους και τους θεούς.Η σκηνοθεσία τοποθετεί το έργο σε ένα προ-τραγικό περιβάλλον προσεγγίζοντάς το σαν αρχέγονη τελετή. Και όπως συμβαίνει σε κάθε τελετή, ένας θίασος ζωντανεύει βιωματικά τον μύθο. Οι δύο πρωταγωνιστές ζητούν, αλληγορικά, να «αδειάσουν» από κάθε άλλη ανθρώπινη ιδιότητα και να «κατοικηθούν», άλλοτε ηδονικά κι άλλοτε μανιασμένα, από τη ζωώδη ορμή των πουλιών σε μια παράσταση – συναυλία. Με σύμμαχο την εκρηκτικότητα της μουσικής και της κίνησης, ο Άρης Μπινιάρης δημιουργεί μια σύγχρονη σάτιρα παρασύροντάς μας σ’ ένα ηλεκτρισμένο «άσμα», που ρίχνει εκτυφλωτικό φως στα κρίσιμα ζητήματα της πόλης με το αριστοφανικό έργο πάντα ως πυξίδα.
Οι παίχτες
Σε ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφθάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.
Σεσουάρ για δολοφόνους
Το έργο εκτυλίσσεται στο κομμωτήριο «Studio Antony». Κάπου στην Αθήνα. Μία μέρα η ιδιοκτήτρια του κτιρίου, που ζει στον πάνω όροφο, βρίσκεται δολοφονημένη και οι υποψίες πέφτουν στους εργαζόμενους και τους πελάτες του κομμωτηρίου. Οι θεατές της παράστασης καλούνται να βρουν τον δολοφόνο, με αποτέλεσμα κάθε βράδυ το έργο να έχει διαφορετικό φινάλε. Είναι ο δολοφόνος ο Τόνυ o κομμωτής, η μεγαλοαστή κυρία Χατζηπατέρα, η ροζ τσιχλόφουσκα-βοηθός πιστολάκι Σόφη ή ο μυστηριώδης αντικέρ Λεωνίδας Πέτροβας; Θα μπορούσε να είναι ο καθένας από αυτούς, διότι ο αστυνόμος Σταύρος Σταυράκος θεωρεί ότι είναι όλοι ύποπτοι. Μαζί του και ο… πανέξυπνος βοηθός του ο Πανάγος.
Ο μπογιατζής
H πάμπλουτη Μάρσια, σύζυγος του γενικού διευθυντή της Άτλας Ανυψωτικής και μέλος της υψηλής κοινωνίας του Λονδίνου, αποφασίζει να παρουσιάσει τον μπογιατζή, που βάφει το ρετιρέ της ως σύζυγό της όσο εκείνος λείπει για δουλειές. Κι όλα αυτά σε μία προσπάθεια να κοροϊδέψει τη σύζυγο του εραστή της, Τζέην, η οποία τους έκανε τσακωτούς να τρώνε πανακότα το προηγούμενο βράδυ και έχει έρθει να πει τα πάντα στον ζηλιάρη, απατημένο άντρα της; Ο μπογιατζής, ενώ στην αρχή αρνείται, υποκύπτει μπροστά στο φουσκωτό πορτοφόλι της Μάρσια και καταλήγει να παίρνει πολύ σοβαρά το ρόλο του ως σύζυγος της, δημιουργώντας αστείες καταστάσεις οι οποίες κλιμακώνονται, όταν η ερωτική και θελκτική Τζέην καταφθάνει. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο αστεία όταν η απατημένη σύζυγος αποφασίζει ότι η καλύτερη εκδίκηση είναι να απατήσει το δικό της μοιχό σύζυγό με το “σύζυγο” της Μάρσια, δηλαδή... τον μπογιατζή.
Τότε, τώρα, πάντα
Η πολιτική και οικονομική πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη, τα πρόσωπα της σόου μπιζ, ένας τράπερ, ένας άστεγος, μια αναμαλλιασμένη ξανθιά που βγαίνει από έναν κάδο ανακύκλωσης, η τραγουδιάρα Αλίκη… Κι ακόμη η κοινωνική μας ζωή, τα βάσανα του κόσμου, η χαμένη επικοινωνία μας. Σε τι κόσμο ζούμε άραγε; Όλες οι απαντήσεις στο φως αλλά και στη σκηνή του Άλσος. Σχόλιο, ανατροπές, χιούμορ και πολλή μουσική και χορός σε μια παράσταση εναντίον όλων και υπέρ των πάντων. Γιατί η επιθεώρηση είναι για «Τότε, τώρα, πάντα» η καλύτερη συνταγή για γέλιο αλλά και για κριτική όπως και φυσικά για άφθονη διασκέδαση.
Ο παππούς έχει πίεση
Ένας παππούς, τρεις εξωφρενικές εγγονές, ένας μπάτσος, ένας ιδεολόγος νεαρός, ένας «φόνος» και ένα ρομαντικό δείπνο με φακές οδηγούν μια θεότρελη ελληνική οικογένεια σε ξεκαρδιστικές καταστάσεις. Τρεις αδελφές σε σημείο καμπής στη ζωή τους, η αναρχική Πόπη, που «πέφτει» στον έρωτα ενός «μπάτσου», η φοβισμένη Φώφη, που κηρύσσει την προσωπική της επανάσταση και θέτει νέους όρους και κανόνες στη ζωή της και, η καριερίστα Μαρία, που έχει στόχο να γίνει επιτέλους μάνα, μπλέκονται σε ανεξέλεγκτες παρεξηγήσεις. Συνδετικός κρίκος όλων, ο αριστερός και με άνοια Παππούς, ο οποίος γίνεται η ιδεολογική έμπνευση για την ίδρυση του νέου πολιτικού κινήματος, με το όνομα «Ψάξου». Το κίνημα που δημιουργήθηκε από τον Χάρη, τον σύντροφο της Μαρίας, φιλοδοξεί να γίνει η φωνή της νεότερης γενιάς των Ελλήνων.
Η σπασμένη στάμνα
Η πλοκή του έργου του 1806 περιστρέφεται γύρω από μια δίκη σε ένα επαρχιακό δικαστήριο. Ο Αδάμ, ο δικαστής, είναι ο πιο διεφθαρμένους απ’ όλους. Όταν εμφανίζεται για πρώτη φορά, το κεφάλι του είναι χτυπημένο και η περούκα του έχει χαθεί. Στη δίκη, η κυρία Μάρθα θέλει να αποζημιωθεί για το σπάσιμο μιας αγαπημένης κανάτας, το οποίο συνέβη το προηγούμενο βράδυ. Δεν έχει καμία αμφιβολία ποιος είναι ο ένοχος – ο Ρούπρεχτ, ο αρραβωνιαστικός της κόρης της Εύας. Εκείνος όμως αρνείται την κατηγορία. Παραδέχεται μεν ότι πήγε να επισκεφτεί την Εύα, αλλά όταν έφτασε στο σπίτι της, άκουσε τη φωνή ενός άντρα στο δωμάτιό της. Καταδίωξε τον εισβολέα ο οποίος όμως κατάφερε να ξεφύγει πετώντας άμμο στα μάτια του Ρούπρεχτ, έτσι ώστε αυτός (ο εισβολέας) να μην μπορεί να αναγνωριστεί. Η Εύα, όταν την ανακρίνουν, αρνείται να καταθέσει. Τη λύση τη δίνει μια γειτόνισσα, η κυρία Μπριγκίτε, η οποία είχε δει έναν άνδρα να το σκάει από το παράθυρο της Εύας. Εκείνος δε ο άντρας φεύγοντας μέσα από κάποια κλαδιά δέντρων έχασε μια περούκα δικαστή…
Ο κατά φαντασίαν ασθενής
Η κοινωνικοπολιτική σάτιρα του σπουδαίου Γάλλου κωμωδιογράφου που αποτελεί και το κύκνειο άσμα του, καυτηριάζει την άκρατη πίστη στη νέα θρησκεία, την επιστήμη και την ιατρική, μέσα από την ιστορία του φιλάργυρου αριστοκράτη Αργκάν που γίνεται θύμα τσαρλατάνων και κομπογιαννιτών γιατρών, οι οποίοι εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο φόβο και λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Ο ίδιος ζει μια άνετη ζωή μέσα στον πλούτο και στα προνόμια. Θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του κόσμου και καταδυναστεύει τους γύρω του απαιτώντας να υπηρετούν τις παραξενιές και τα καπρίτσια του. Παρόλα αυτά, υποφέρει καθώς νιώθει ότι κάτι του φταίει. Τρομερά υποχόνδριος και αρρωστοφοβικός είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημά του είναι η πολύ κλονισμένη υγεία του. Γι’ αυτό και έχει καλέσει όλους τους γιατρούς για να του βρουν θεραπεία. Δοκιμάζουν πάνω του όλες τις δοκιμασμένες και πειραματικές θεραπείες με σκοπό να τον απαλλάξουν από την «άγνωστη» ασθένειά του, ενώ ταυτόχρονα του ζητούν τεράστια χρηματικά ποσά ως αμοιβή. Καθώς βλέπει ότι οι «επιστήμονες» προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αδιαφορώντας αν εκείνη είναι ερωτευμένη με άλλον.
20 χρόνια Δελφινάριο
Ο Μάρκος Σεφερλής ετοίμασε μια επετειακή παράσταση για τα «20 χρόνια Δελφινάριο» με πολύ γέλιο, σάτιρα και εκπλήξεις. Μία από αυτές είναι η ψηφοφορία που έγινε διαδικτυακά μέσα από την οποία οι θεατές κλήθηκαν να ψηφίσουν ποιον αγαπημένο τους χαρακτήρα θα ήθελαν να ξαναδούν επί σκηνής. Τα αποτελέσματα βγήκαν και μένει να δούμε ποιους ήρωες θα ζωντανέψει πλάι στη σύγχρονη σάτιρα.
Μια μέλισσα τον Αύγουστο
Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή της στο σανίδι και δεκαεπτά μετά την κινηματογραφική της μεταφορά, η κωμωδία του Θοδωρή Αθερίδη επιστρέφει. Η παράσταση επικεντρώνεται στον Χάρη και την παρέα του που κάνουν διακοπές σε μια ειδυλλιακή απομονωμένη παραλία. Ξαφνικά, μια μέλισσα τσιμπάει τον Χάρη και του προκαλεί ένα έντονο πρήξιμο που φέρνει στην επιφάνεια τον «άλλο του εαυτό». Το λίγο πιο «γεματούτσικο» alter ego του Χάρη θα εγκατασταθεί ανάμεσα σ’ αυτόν, στην γυναίκα του και στην ερωμένη του και θα φέρει τα πάνω κάτω. Τα μυστικά που θα φανερωθούν και οι αλήθειες που θα έρθουν την επιφάνεια θα κάνουν την παρέα να περάσει δύσκολες ώρες.
Δον Κιχώτης
Το κλασικό αριστούργημα μεταφέρεται στο θέατρο σε διασκευή Άκη Δήμου και ετοιμάζεται να παρουσιαστεί σε μεγάλη περιοδεία. Η ιστορία του ονειροπόλου Ιππότη Δον Κιχώτη από τη Μάντσα, του συντρόφου του Σάντσο Πάντσα και της αγαπημένης του Δουλτσινέας ξαναζωντανεύει. "Το σατιρικό ρομάντζο του Θερβάντες μάς υπενθυμίζει τη μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου γι' αυτό που τον ξεπερνά. Κι όταν καταθέτει ο ήρωάς μας την ευαισθησία του και τη μεγάλη του φαντασία, οι άλλοι χλευάζουν και γελούν. Κι όμως, έτσι είναι. Η φαντασία και η ποίηση, για να περάσουν, πρέπει να πληρώσουν διόδια. Μερικές φορές πολύ ακριβά. Ας γελάσουμε λοιπόν με τα παθήματα του Δον Κιχώτη, αλλά ταυτόχρονα ας αναλογιστούμε μήπως η, έτσι κι αλλιώς, μικρή ζωή μας θα ήταν ανυπόφορη χωρίς αυτόν", αναφέρει ο σκηνοθέτης του έργου.
Οκτώ γυναίκες
Οκτώ γυναίκες βρίσκονται αποκλεισμένες σε ένα απομονωμένο σπίτι με αφορμή μια οικογενειακή συνάντηση. Ξαφνικά έρχονται αντιμέτωπες με έναν φόνο - αλλά και με τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά τους. Η Γκαμπί, σύζυγος του μεγαλοαστού Μαρσέλ, οι δυο του κόρες, Σουζόν και Κατρίν, η κουνιάδα του, Ογκουστίν, η πεθερά του, Μαμή, η απρόσκλητη και ανεπιθύμητη αδελφή του, Πιερέτ, η επιστήθια οικονόμος, μαντάμ Σανέλ, και η όμορφη καμαριέρα Λουίζ. Είναι όλες ύποπτες. Ο οικοδεσπότης Μαρσέλ, μοναδικός άνδρας του σπιτιού, βρίσκεται άγρια δολοφονημένος στο δωμάτιό του. Καθώς κανείς δεν εισήλθε στο σπίτι την προηγούμενη νύχτα, οι υποψίες για τη δολοφονία, βαραίνουν εκείνες - και μόνο εκείνες. Κατά τη διαδικασία της εξιχνίασης της υπόθεσης, αποκαλύπτονται μυστικά και ψέματα για τη σχέση των γυναικών με τον δολοφονημένο, σύζυγο, πατέρα, αδελφό, εργοδότη και γαμπρό. Ήταν τελικά ο αγαθός, μειλίχιος οικογενειάρχης, τον οποίο καταπίεζαν αφόρητα οι γυναίκες που πλαισίωναν τη ζωή του, ή ο κλασικός άντρας εκμεταλλευτής, άπιστος και κακοποιητής τους; *Παρακαλείται το κοινό να μην αποκαλύπτει το τέλος του έργου μετά την παρακολούθηση της παράστασης!
Πλούτος
Μια φαντασμαγορική παράσταση με έντονο μουσικό χαρακτήρα και σύγχρονα στοιχεία πάνω στην τελευταία σωζόμενη αριστοφανική κωμωδία, όπου ο έντιμος και φτωχός Χρεμύλος, το alter ego του σατιρικού ποιητή, αναμετριέται με την ουτοπία της δίκαιης κατανομής του πλούτου. Ο ήρωας βιώνει μια εποχή πτώσης των κοινωνικών και ηθικών αξιών και ανησυχεί για το μέλλον του γιου του, μέχρι που περιθάλπει έναν ανήμπορο άνθρωπο που συναντά στο δρόμο του, τον τυφλό θεό Πλούτο. Ποιον δρόμο θα πρέπει να επιλέξει στη ζωή του: τον τίμιο, που θα τον αναγκάσει να ζει στη φτώχεια και στην ανέχεια ή τον δρόμο της ατιμίας και της διαφθοράς, που θα τον βοηθήσει να ζήσει άνετα τη ζωή του;
Απόψε το σχεδιάζουμε
Ενα θεατρικό μπουλούκι ξεμένει από θίασο και θεατές σε επαρχιακή πόλη. Ο θιασάρχης και η φιλόδοξη πρωταγωνίστρια ανεβάζουν την "Όπερα της πεντάρας" για δύο ηθοποιούς και, μετά την θριαμβευτική αποτυχία, δεν έχουν χρήματα ούτε για φαγητό. Τότε εμφανίζεται η Μανόν, ιδιοκτήτρια "στουντίου" κοινώς οίκου σεξουαλικών ανακουφίσεων. Τους προτείνει να χρηματοδοτήσει την παράσταση με τον όρο να είναι πρωταγωνίστρια. Οι απελπισμένοι καλλιτέχνες δέχονται. Πρέπει όμως να κρατήσουν τα προσχήματα. Προσπαθούν να προσαρμόσουν το απροσάρμοστο κείμενο μέσα από Τσέχοφ και Σαίξπηρ. Μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες καταλήγουν στο να παίξει ο καθένας ό,τι θέλει. Η πρεμιέρα καθυστερεί. Ο θιασάρχης και η πρωταγωνίστρια αποφασίζουν να δολοφονήσουν την "επί χρήμασι" και συγχρόνως έρχονται σε συμφωνία μαζί της να δολοφονηθεί είτε ο ένας είτε η άλλη στη διάρκεια της παράστασης. Ποιας παράστασης; Ποιου έργου; Ποιος θα είναι ο δολοφόνος; Μα είναι απλό. Θα σχεδιαστεί επί σκηνής.
Πλούτος
Η τελευταία σωζόμενη αριστοφανική κωμωδία για την κινητήρια δύναμη του κόσμου, το χρήμα, παρουσιάζεται με φυσικό φως και ήχο σε μια εκδοχή για πέντε ηθοποιούς, στο πλαίσιο του προγράμματος «Γνωριμία με Αρχαία Θέατρα της Ελλάδας», σε συνεργασία με το Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη: «Το έργο γραμμένο μετά την ήττα της αθηναϊκής δημοκρατίας στον Πελοποννησιακό Πόλεμο, προτείνει μια άλλη αριστοφανική ουτοπία. Όμως μια κοινωνία, οι υλικές ανάγκες της οποίας θα έχουν καλυφθεί πλήρως, είναι μια ευτυχισμένη κοινωνία;». Στο έργο ο γέρος Χρεμύλος πηγαίνει στο μαντείο των Δελφών για να ρωτήσει τον Απόλλωνα, αν πρέπει να αναθρέψει τον γιο του διδάσκοντάς του την αξία της αδικίας, η οποία θα του εξασφαλίσει τη μελλοντική του ευμάρεια. Ο Θεός τον παροτρύνει να ακολουθήσει τον πρώτο άνθρωπο που θα αντικρίσει βγαίνοντας από το μαντείο, που δεν είναι άλλος από τον τυφλό Πλούτο.