Η θεατρική ατζέντα του φετινού καλοκαιριού περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες σκηνοθετικές προσεγγίσεις, ελληνικά έργα, κωμωδίες, εκπλήξεις και αγαπημένες παραστάσεις των τελευταίων ετών σε περιοδεία και λίγο μπαλέτο.
Εννιά είναι οι νέες παραγωγές που θα περιοδεύσουν στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Ξεκινάμε με τον "Ηρακλή Μαινόμενο" που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καραντζάς με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη ως Ηρακλή κι έναν εξαιρετικό θίασο με τους Γιώργο Γάλλο, Στεφανία Γουλιώτη, Ηρώ Μπέζου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, μεταξύ άλλων, καθώς και τον μουσικό Φώτη Σιώτα σε εξέχοντα ρόλο επί σκηνής. Η ολιγοπαιγμένη σκοτεινή τραγωδία του Ευριπίδη επικεντρώνεται στον Ηρακλή και στην υπαρξιακή αγωνία στην οποία βυθίζεται όταν σκοτώνει την οικογένειά του, αφού τον έχει καταλάβει η μανία της Λύσσας (από 5/7).
Ένα πέπλο μυστηρίου σκεπάζει τη διάσημη αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά "Οκτώ γυναίκες" με μια γυναικεία dream team αποτελούμενη από τις Υρώ Μανέ, Γιώτα Φέστα, Τάνια Τρύπη, Φωτεινή Ντεμίρη, Ευγενία Δημητροπούλου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Ευγενία Ξυγκόρου και Μαρίζα Τσάρη. Ο Χρήστος Σουγάρης υπογράφει τη σκηνοθεσία του έργου όπου οκτώ γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με ένα φόνο και καλά κρυμμένα μυστικά σε μια απομονωμένη έπαυλη (από 5/7).
Σε πιο ανάλαφρο κλίμα, οι Αιμίλιος Χειλάκης και Μανώλης Δούνιας παρουσιάζουν τη μολιερική κωμωδία "Ο κατά φαντασίαν ασθενής" με τον πρώτο στον επώνυμο ρόλο πλάι σε ένα δυνατό καστ: Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Γιώργος Ζυγούρης, Δημήτρης Φιλιππίδης κ.ά. Με οδηγό το επαναστατικό πνεύμα του, ο κορυφαίος Γάλλος δραματουργός σατιρίζει τους τσαρλατάνους που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα στην κωμωδία με πρωταγωνιστή τον αρρωστοφοβικό αριστοκράτη Αργκάν, που είναι πεπεισμένος ότι η υγεία του έχει κλονιστεί ανεπανόρθωτα. Το αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και ίσως το πιο αγαπημένο αστείο ρομάντζο όλων των εποχών, τον "Δον Κιχώτη" του Μιγκέλ ντε Θερβάντες σκηνοθετεί ο Γιάννης Μπέζος σε θεατρική μεταφορά του Άκη Δήμου. Το ρόλο του αιθεροβάμονα ιππότη αναλαμβάνει ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης με τον Θανάση Τσαλταμπάση στο ρόλο του πιστού του συντρόφου Σάντσο Πάντσα, τη Νάντια Κοντογεώργη σε εκείνον της Δουλτσινέας και τους Παρθένα Χοροζίδου, Γιώργο Χατζή, Ελευθερία Κοντογεώργη, Γιάννη Βαρβαρέσο κ.ά. (από 5/7).
Ένα ακόμη σπουδαίο λογοτεχνικό έργο βρίσκει το δρόμο του για τη σκηνή, το "Ο γέρος και η θάλασσα" που χάρισε στον Έρνεστ Χέμινγουεϊ το βραβείο Πούλιτζερ αλλά και το Νόμπελ λογοτεχνίας. Ο Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί στη θεατρική διασκευή που υπογράφει και σκηνοθετεί η Μαρλέν Καμίνσκι με τίτλο "Η Θάλασσα και ο Γέρος", στο ρόλο του Σαντιάγο, ενός ψαρά που αναμετριέται με το απέραντο του ωκεανού, μιλώντας για τη σύνδεση του ανθρώπου με τη φύση. Ο Βασίλης Μηλιώνης ερμηνεύει τον αφοσιωμένο μαθητευόμενό του, ενώ σε αυτή την εκδοχή θα δούμε και τη φιγούρα της Θάλασσας από τη χορεύτρια Φαίδρα Σούτου, με τη φωνή της Έβελυν Ασουάντ (από 25/6).
Ακολουθούν τέσσερις κωμωδίες σε περιοδεία αλλά και δύο σε σταθερά στέκια. Ο Γιώργος Κιμούλης σκηνοθετεί την "Σπασμένη στάμνα" του Χάινριχ Φον Κλάιστ. Τη σπαρταριστή κωμωδία του 1806 με τις συνεχείς παρεξηγήσεις και ανατροπές που σατιρίζει τον τρόπο λειτουργίας της δικαιοσύνης, με κεντρικό ήρωα τον δικαστή Αδάμ. Μαζί με τον σκηνοθέτη ανεβαίνουν επί σκηνής οι Τζόυς Ευείδη, Αργύρης Αγγέλου, Λίλη Τσεσματζόγλου, Γιώργος Στριφτάρης κ.ά. (από 28/6). Το δίδυμο Αλέξανδρος Ρήγας και Αντώνης Κρόμπας πρωταγωνιστεί, σε σκηνοθεσία του πρώτου, στην πιο διάσημη παρτίδα "Τάβλι” του νεοελληνικού θεάτρου, το ομώνυμο έργο του Δημήτρη Κεχαΐδη που επικεντρώνεται στα όνειρα του νεοέλληνα για μεγάλη ζωή, προδίδοντας μια βαθιά αντίληψη της ελληνικής νοοτροπίας (από 13/6).
Με το "Σκοτσέζικο ντους" της Χρύσας Σπηλιώτη θα περιοδεύσει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Πλασκοβίτη. Την ξεκαρδιστική κοινωνική σάτιρα του 2000 που διαδραματίζεται με φόντο την προετοιμασίας μιας παράστασης της αριστοφανικής "Λυσιστράτης" από έναν σκανδαλώδη θίασο. Παίζουν οι Χρήστος Ευθυμίου, Νίκη Παλληκαράκη, Μιχάλης Μαρκάτης, Κωνσταντίνος Μουταφτσής κ.ά. Το ίδιο έργο βέβαια παρουσιάζει σε καλοκαιρινή περιοδεία και το Θέατρο Πρόβα μετά από έναν επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων τον χειμώνα, με τον Σωτήρη Τσόγκα σε ρόλο σκηνοθέτη αλλά και συμπρωταγωνιστή στο πλευρό των Μαίρης Ραζή, Κώστα Δαρλάση, Αντώνη Ζιώγα, Κατερίνας Ζαχαριουδάκη και Αιμιλίας Γιακουμοπούλου (οι ημερομηνίες θα ανακοινωθούν σύντομα).
Το καλοκαίρι του 2024 θα δούμε τη νέα επιθεώρηση του Σταμάτη Φασουλή "Τότε, τώρα, πάντα", σε κείμενα δικά του και των Θοδωρή Αθερίδη, Μανίνας Ζουμπουλάκη, Βαγγέλη Νάση και Πέπης Ραγκούση στο Θέατρο Άλσος. Τον χώρο που, τα τελευταία χρόνια και μετά την πλήρη ανανέωσή του, έχει συνδεθεί ξανά με αυτό το είδος, συνεχίζοντας την παράδοση. Μια επιθεώρηση "εναντίον όλων και υπέρ των πάντων" σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη και χορογραφίες Φωκά Ευαγγελινού με εκλεκτούς συντελεστές. Τον πολυμελή θίασο απαρτίζουν οι Σταμάτης Φασουλής, Θοδωρής Αθερίδης, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, Λευτέρης Ελευθερίου, Ελένη Καστάνη, Κώστας Κόκλας, Αντώνης Λουδάρος, Δήμητρα Ματσούκα, Ματίνα Νικολάου, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Τραϊάνα Ανανία κ.ά., και σε guest εμφάνιση η Μίρκα Παπακωνσταντίνου και ο Γιώργος Κωνσταντίνου (σε δικό του κείμενο).
Στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος", από την άλλη, ανεβαίνει η απολαυστική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Ο παππούς έχει πίεση" σε σκηνοθεσία του Χρήστου Τριπόδη. Η ξεκαρδιστική κωμωδία για μια θεότρελη ελληνική οικογένεια επιστρέφει για τρίτη φορά στη σκηνή με τον Τάσο Χαλκιά στον ομώνυμο ρόλο και τους Κρατερό Κατσούλη, Μαριλού Κατσαφάδου, Δήμητρα Στογιάννη, Ηρώ Πεκτέση και Άρη Αντωνόπουλο (από 4/7). Παράλληλα, θα δούμε τον Τάσο Χαλκιά και τη Δήμητρα Στογιάννη στη "Βότκα μολότοφ" της Ελένης Ράντου, μια διασκευή του Νιλ Σάιμον πάνω στα διηγήματα του Άντον Τσέχοφ, σε περιοδεία με ανανεωμένο θίασο: Ιωάννης Απέργης, Βίβιαν Κοντομάρη, Πάνος Σταθακόπουλος, Χάρης Χιώτης κ.ά. (13/6 Κατράκειο, 20/6 Βεάκειο, 29/6 Κηποθέατρο Παπάγου). Μια ιδιαίτερη χρονιά είναι η φετινή και για τον Μάρκο Σεφερλή που γιορτάζει "20 χρόνια Δελφινάριο", γέλιο και σάτιρα σε μια επετειακή παράσταση αφιερωμένη στην πορεία του.
Εκτός από το "Σκοτσέζικο ντους" του Θεάτρου Πρόβα και τη "Βότκα μολότοφ", δώδεκα ακόμη παραστάσεις που επαναλαμβάνονται συνεχίζουν σε open air θεατρικούς χώρους. Τη sold out πορεία του συνεχίζει ο "Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού" στο θέατρο Πέτρας στις 10/9, μέσα από τη σπιντάτη, μουσική σκηνική εκδοχή του Γιάννη Κακλέα πάνω στο τολμηρό, πολιτικό, βλάσφημο και διασκεδαστικό έργο του νομπελίστα Ντάριο Φο με τον Πάνο Βλάχο στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Το ίδιο και το "Μια άλλη Θήβα" του Σέρχιο Μπλάνκο με τη σκηνοθετική υπογραφή του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, όπου ένας συγγραφέας επισκέπτεται έναν νεαρό πατροκτόνο στη φυλακή με στόχο να γράψει ένα θεατρικό που θα ερμηνεύσουν από κοινού. Στους δύο ρόλους ξεχώρισαν οι Θάνος Λέκκας και Δημήτρης Καπουράνης, αντίστοιχα, με τον δεύτερο μάλιστα να λαμβάνει και το θεατρικό βραβείο "Χορν" για την ερμηνεία του.
Ο Μιχάλης Σαράντης γίνεται ξανά ο ιδανικός "Αίας" σε έναν υποκριτικό άθλο όπου υποδύεται όλους τους ρόλους της τραγωδίας του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη και με τη σύμπραξη του ζωγράφου Απόστολου Χαντζαρά επί σκηνής. Οι Κάτια Δανδουλάκη, Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, Γιώργος Γεροντιδάκης και Πάνος Σταθακόπουλος συνεχίζουν με τη διασκευή του νουάρ μυστηρίου του Ρομπέρ Τομά "Το διπλό παιχνίδι", "Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου", με την υπογραφή των Θανάση Παπαθανασίου-Μιχάλη Ρέππα στη σκηνοθεσία και με νέα προσθήκη στο θίασο την Πηνελόπη Αναστασοπούλου (από 28/6). Οι "Τέλειοι ξένοι" του Πάολο Τζενοβέζε, τους οποίους συν-σκηνοθετούν οι Πέτρος Λαγούτης και Γιώργος Πυρπασόπουλος, περιοδεύουν ανανεωμένοι με τους Πέτρο Λαγούτη, Γιώργο Χρανιώτη, Χρήστο Σαπουντζή, Κώστα Κάππα, Μάρθα Λαμπίρη-Φεντόρουφ κ.ά. Η γνωστή από τον κινηματογράφο ιστορία επτά φίλων που εξελίσσεται σε ένα επικίνδυνο και αποκαλυπτικό παιχνίδι με φόντο ένα δείπνο, ξεκινά και πάλι από 29/6, σε διασκευή της Ελεονώρας Μελέτη.
Οι ηλεκτρισμένοι "Παίχτες" του Γιώργου Κουτλή -με σύμμαχο τη μουσική του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη- περιοδεύουν για ακόμη ένα καλοκαίρι. Η talk of the town εκδοχή της χαρτοπαικτικής κομπίνας του Νικολάι Γκόγκολ με τους Γιάννη Νιάρρο, Βασίλη Μαγουλιώτη, Ηλία Μουλά, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο, Γιώργο Τζαβάρα, Γιώργο Μπουκαούρη και guest τον Θανάση Δήμου, συνεχίζεται από 8/7. "Μπαμπάδες με ρούμι" κερνάει ο ανανεωμένος θίασος της μαύρης κωμωδίας των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα -Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη, Κωνσταντίνα Μιχαήλ-, στήνοντας ένα γλυκό σχέδιο αλληλοεξόντωσης και σε περιοδεία (από 30/6).
Μια one off "Μαύρη σαμπούκα" μας περιμένει στο Θέατρο Άλσος στις 2/7, σε κείμενο και σκηνοθεσία του Τόλη Παπαδημητρίου, που μαζί με τον Αντώνη Στάμο ζουν την πιο τρελή νύχτα της ζωής τους σε ένα έργο για τη φιλία, το λάθος timing και τα μεγάλα σουξέ. Το "Σεσουάρ για δολοφόνους" των Μπρους Τζόρνταν και Μέριλιν Έιμπραμς, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, συνεχίζει ακάθεκτο και σε καλοκαιρινό mood με τους Άνδρη Θεοδότου, Αρετή Πασχάλη, Ιωάννη Απέργη κ.ά. (Κηποθέατρο Παπάγου, 10/7). Το μιούζικαλ τσέπης της Ζέτης Φίτσιου σε μουσική του Θοδωρή Οικονόμου, "Μίξερ", βγαίνει στα ανοιχτά θέατρα με τη "5 Minute Mom" Έλενα Χαραλαμπούδη και τον Αλέξανδρο Σιάτρα, σε σκηνοθεσία Κώστα Σιλβέστρου.
Τέλος, όσον αφορά πιο "off broadway" χώρους, η παράσταση της Όλιας Λαζαρίδου, σε κείμενο Σαμσών Ρακά, "Θεόφιλος sold", επιστρέφει αυτή τη φορά στο Παλαιό Πανεπιστήμιο στην Πλάκα, για να αφηγηθεί την ιστορία του αυτοδίδακτου ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ (από 5/7). Για έκτη χρονιά το "Lemon", σε σκηνοθεσία Γεωργίας Τσαγκαράκη, με τους Μελαχρινό Βελέντζα και Γιώργο Δρίβα, ταξιδεύει με την ιστορία του Αλεσάντρο Μπαρίκο "Χιλιαεννιακόσια", με ήρωα έναν πιανίστα που γεννήθηκε πάνω σ’ ένα καράβι και δεν κατέβηκε ποτέ από αυτό (Καρνάγιο Γαϊδουρόμαντρας 20/7, Βράχων 26/9).
Και ο χορός βέβαια δεν λείπει από το καλοκαιρινό πρόγραμμα. Στις 11, 12 και 14 Ιουλίου θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε για ακόμα μια φορά την "Κάρμεν” σε χορογραφία του σπουδαίου Σουηδού χορογράφου Γιόαν Ίνγκερ. Η χορογραφία που δημιουργήθηκε για το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας επιστρέφει στην Αίθουσα "Σταύρος Νιάρχος” της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε μουσική διεύθυνση Έκτορα Ταρτανή. Μια διαφορετική ανάγνωση της διάσημης ιστορίας του Μπιζέ με πρωταγωνίστρια την ηρωίδα που θεωρείται το σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας, η οποία εστιάζει στο θέμα της βίας μέσα από μια πιο αθώα ματιά.
Ακολουθούν στις 22/7 η "Λίμνη των κύκνων”. Η συγκινητική ιστορία αγάπης του κλασικού χορού ζωντανεύει στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού το Romae Capital Ballet από τη Ιταλία με πρωταγωνιστές δύο μεγάλα ονόματα του χορού, τους Πρώτους Χορευτές του Κρατικού Μπαλέτου του Βερολίνου Iana Salenko και Dinu Tamazlacaru.
Περισσότερες πληροφορίες
Μαύρη σαμπούκα
Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιο τρελή νύχτα της ζωής τους σε μια κωμωδία με καταιγιστικό ρυθμό για τη φιλία, το λάθος timing και τα μεγάλα σουξέ, στον τελευταίο κύκλο της επιτυχημένης παράστασης που πάει για φινάλε. Όλα ξεκινούν από μια διάρρηξη που εξελίσσεται με αναπάντεχο τρόπο. Ο Βλάσης Κουρούπας, ένας ταξιτζής από τις Κουκουβάουνες, μπερδεύει τους ορόφους και μπαίνει στο σπίτι του πάμπλουτου μουσικοσυνθέτη Διονύσιου Αβέρωφ με σκοπό να κλέψει. Τα πράγματα μπερδεύονται ακόμη περισσότερο όταν κάνει εκεί την εμφάνισή του ο συνεργός του, ο Μήτσος. Αυτός, βέβαια, ήταν ο μοναδικός τρόπος για τον Βλάση και το είδωλό του, τον δημιουργό του λαϊκού σουξέ «Μαύρη σαμπούκα» να συναντηθούν και να αναπτύξουν μια σχέση παράδοξα δυνατή.
Οι παίχτες
Σε ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφθάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.
Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού
Το έργο αφορμάται από την πραγματική δολοφονία του «αναρχικού σιδηροδρομικού» Τζουζέπε Πινέλι που διαπράχθηκε από την ιταλική αστυνομία. Με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο, το έργο καταγγέλλει το τραγικό συμβάν, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και, αν και γράφτηκε πριν από χρόνια για να ασκήσει κριτική στη κυβερνητική διαφθορά, ο θεατής δεν θα δυσκολευτεί να βρει πολλές ομοιότητες με την Ελλάδα του σήμερα. Ταυτόχρονα, η παράσταση, που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 200.000 θεατές, διαθέτει εκρηκτική ενέργεια και ακολουθεί τα χνάρια ενός αρχετυπικού Γελωτοποιού, μίας φιγούρας διαχρονικής, αστείας και επικίνδυνης για κάθε εξουσία και κάθε στερεότυπο, συνδυάζοντας τα τραγούδια και τη ζωντανή μουσική με το καυστικό χιούμορ.
Κάρμεν
Μια νέα χορογραφία που καθορίζεται από μια ανάγνωση που επικεντρώνεται στο θέμα της βίας μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, σε ενορχήστρωση Άλβαρο Ντομίνγκεθ Βάθκεθ και μουσική διεύθυνση Έκτορα Ταρτανή. Ο διακεκριμένος χορευτής και χορογράφος Γιόαν Ίνγκερ, με τη μακροχρόνια επιτυχημένη διαδρομή στο Nederlands Dans Theater, καθώς και σε άλλες σημαντικές ευρωπαϊκές ομάδες χορού, δημιούργησε το μπαλέτο Κάρμεν για το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, όπου και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. O Ίνγκερ ανέλαβε το ρίσκο και την πρόκληση να δημιουργήσει μια καινούρια χορογραφία για την ηρωίδα του Μπιζέ, η οποία θεωρείται το σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας, θέτοντας ως προτεραιότητά του μια διαφορετική ανάγνωση της διάσημης ιστορίας. Έτσι επέλεξε να επικεντρωθεί στο θέμα της βίας, μέσα όμως από τη ματιά ενός παιδιού. Υπό αυτή την οπτική γωνία ο Ίνγκερ προτρέπει τον θεατή να παρακολουθήσει τη δράση της ιστορίας μέσα από το φίλτρο της αθωότητας.
Μια άλλη Θήβα
Ένας συγγραφέας επισκέπτεται με ειδική άδεια στη φυλακή έναν 21χρονο, τον Μαρτίν, καταδικασμένο σε ισόβια για πατροκτονία. Ο συγγραφέας έχει σκοπό, μέσα από τις συναντήσεις του με τον ισοβίτη, να γράψει ένα έργο με επίκεντρο την πατροκτονία, που θα παρουσιαστεί στο θέατρο με ερμηνευτές τον ίδιο τον πατροκτόνο και τον συγγραφέα. Παρά την αρχική άδεια όμως, το Υπουργείο Δικαιοσύνης απαγορεύει στον Μαρτίν να παίξει στην παράσταση. Έτσι ο συγγραφέας βρίσκει έναν νέο ηθοποιό, τον Φεδερίκο, που θα ερμηνεύσει το ρόλο του πατροκτόνου στο θέατρο. Οι σχέσεις των προσώπων πρόκειται να σημαδέψουν τις ζωές τους και να δοκιμάσουν τις βεβαιότητές τους, στην παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά με δύο εξαιρετικές ερμηνείες.
Τέλειοι ξένοι
Στη γνωστή από τον κινηματογράφο ιστορία, επτά φίλοι, τρία ζευγάρια και ένας σινγκλ, συναντιούνται για δείπνο σε ένα σπίτι ένα βράδυ με έκλειψη Σελήνης, όπου παίζουν ένα παιχνίδι όπου όλοι αφήνουν τα κινητά τους εκτεθειμένα σε όλους και μοιράζονται μεταξύ τους το περιεχόμενο από κάθε μήνυμα, email ή τηλέφωνο που λαμβάνουν. Το επικίνδυνο αυτό παιχνίδι φέρνει τα πάνω κάτω στις μεταξύ τους σχέσεις στη γνωστή κοινωνική σάτιρα του Πάολο Τζενοβέζε, που παρουσίασε στο σινεμά το 2016 με πρωτότυπο τίτλο «Perfetti Sconosciuti». Η ιταλικής παραγωγής ταινία μπήκε στο βιβλίο Γκίνες το 2019, όντας το φιλμ με τα περισσότερα ριμέικ στην ιστορία του σινεμά (έχουν φτάσει τα 22 μέχρι σήμερα).
Σεσουάρ για δολοφόνους
Το έργο εκτυλίσσεται στο κομμωτήριο «Studio Antony». Κάπου στην Αθήνα. Μία μέρα η ιδιοκτήτρια του κτιρίου, που ζει στον πάνω όροφο, βρίσκεται δολοφονημένη και οι υποψίες πέφτουν στους εργαζόμενους και τους πελάτες του κομμωτηρίου. Οι θεατές της παράστασης καλούνται να βρουν τον δολοφόνο, με αποτέλεσμα κάθε βράδυ το έργο να έχει διαφορετικό φινάλε. Είναι ο δολοφόνος ο Τόνυ o κομμωτής, η μεγαλοαστή κυρία Χατζηπατέρα, η ροζ τσιχλόφουσκα-βοηθός πιστολάκι Σόφη ή ο μυστηριώδης αντικέρ Λεωνίδας Πέτροβας; Θα μπορούσε να είναι ο καθένας από αυτούς, διότι ο αστυνόμος Σταύρος Σταυράκος θεωρεί ότι είναι όλοι ύποπτοι. Μαζί του και ο… πανέξυπνος βοηθός του ο Πανάγος.
Βότκα μολότοφ
Η διασκευή του Νηλ Σάιμον πάνω σε διηγήματα του Άντον Τσέχωφ εμπνέει την εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου, στην οποία σκιαγραφούνται χαρακτήρες τόσο από τα αστικά κέντρα, όσο και από την επαρχία της προεπαναστατικής Ρωσίας. Με γλαφυρό και μεγεθυμένο τρόπο, αλλά πάντα με συμπάθεια, βλέπουμε τις συνήθειες, τις εμμονές, τους φόβους τους, την προσήλωσή τους στα μικροσυμφέροντά τους, την αφέλειά, αλλά και την πονηριά τους. Επί σκηνής, παρελαύνουν χαρακτηριστικοί τύποι της εποχής του Τσέχοφ: από δασκάλες και νταντάδες, μέχρι παπάδες και οδοντίατροι. Όλοι οι ήρωες παραδίδονται, πανανθρώπινοι και παντοτινοί, στην κρίση όλων μας για το «χθες», το «σήμερα» και το «αύριο».
Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου
Διασκευή του νουάρ μυστηρίου «Το διπλό παιχνίδι» του Ρομπέρ Τομά. Η Φρανσουάζ Κορμπάν, ζάπλουτη κληρονόμος, ζει στην βίλα της μαζί με τον νεότερο σύζυγό της Πολ και την αφοσιωμένη οικονόμο της Αντέλ. Τα χρέη του Πολ στα χαρτιά και η πίεση που ασκεί στη Φρανσουάζ για την αποπληρωμή τους κορυφώνουν ακραία την ένταση και την τριβή στην σχέση του ζευγαριού. Η ατμόσφαιρα βαραίνει όταν νυχτερινοί θόρυβοι ταράζουν την ηρεμία της βίλας – θόρυβοι μιας παρουσίας που ούτε ο ίδιος ο αστυνομικός διευθυντής δεν μπορεί να εξηγήσει. Η ξαφνική επίσκεψη της Βαρόνης Σαρντονί και αυτά που έχει να πει, μπερδεύουν ακόμη περισσότερο την ήδη τεταμένη κατάσταση.
Μίξερ
Στο εκρηκτικό έργο της διακεκριμένης με το Κρατικό Βραβείο συγγραφέως για το 2022, με όχημα τον δεκαπεντασύλλαβο στίχο και την ανατρεπτική μουσική εξελίσσεται η ιστορία ενός νέου φέρελπι καλλιτέχνη, που θέλει διακαώς να ανεβάσει τον Άμλετ. Όμως, λόγω εξαιρετικά χαμηλού μπάτζετ, τελικά αλλάζει το όραμά του και αντί για τον Άμλετ παίζει τον Βαγγέλη, που αντί για τη Δανία, ζει κάπου στην Κυψέλη. Θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να καταφέρει να ανεβάσει την παράστασή του. Μαζί με μια ακόμη ηθοποιό πρόκειται να παίξουν όλους τους ρόλους του έργου. Ο Βαγγέλης από άσημος πορτιέρης, καταλήγει μέσα από μια σειρά παράδοξων γεγονότων να γίνει αρχηγός του διαλυμένου και ανοργάνωτου κράτους.
Αίας
Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας που έγραψε ο Σοφοκλής, συνομιλώντας την ίδια στιγμή με το ζωγραφικό σύμπαν του Απόστολου Χαντζαρά σε μια πρωτότυπη παράσταση, μια εξωστρεφή σκηνική συνάντηση λόγου, κινήσεων και αισθήσεων. Κεντρικό πρόσωπο του έργο είναι ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, ο οποίος δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατό του. Όταν αυτά, όμως, με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση. Ωστόσο, τελικά καταλήγει έρμαιο της θεάς Αθηνάς και όντας πια περίγελος του στρατεύματος των Αργείων, νιώθοντας πλήρως ατιμασμένος και απεγνωσμένος, δίνει τέλος στη ζωή του.
Μπαμπάδες με ρούμι
Στην αιχμηρή σάτιρα που διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία, πέντε πρόσωπα ετοιμάζουν για τρίτη χρονιά ένα «γλυκό» σχέδιο αλληλοεξόντωσης για μια κληρονομιά. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι οι πρωταγωνιστές της μαύρης κωμωδίας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν, καταστρώνοντας ένα σχέδιο για να κερδίσουν την κληρονομιά. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να σερβίρουν «Μπαμπάδες με ρούμι» με λίγο δηλητήριο.
Σκοτσέζικο ντους
Μια ξεκαρδιστική κοινωνική σάτιρα με φόντο τα κωμικά επακόλουθα της προετοιμασίας μιας παράστασης της «Λυσιστράτης» του Αριστοφάνη από έναν σκανδαλώδη θίασο. Ο μικρόκοσμος του θεάτρου μετατρέπεται σε έναν μεγεθυντικό φακό που εστιάζει στα «παρασκήνια» της σύγχρονης κοινωνίας και υψώνει έναν καθρέφτη για να κοιτάξουμε τους εαυτούς μας, μέσα από την δυναμική και ιδιοσυγκρασιακή γραφή της συγγραφέα. Οι ανθρώπινες σχέσεις, η αιώνια μάχη των φύλων, η δίψα για εξουσία, δόξα, δύναμη και πλούτο, το σεξ και η κολακεία ως μέσο επαγγελματικής ανέλιξης, όπως και η μάχη του μέτριου με το άριστο, είναι τα βασικά θέματα που διαπραγματεύεται το έργο.
Θεόφιλος Sold
Μια ιλαροτραγωδία για όλες τις ηλικίες εμπνευσμένη από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, του αυτοδίδακτου ζωγράφου και αγιογράφου, πρωτοπόρου της λαϊκής τέχνης, που δανείζεται στοιχεία λαϊκού θεάματος και τσίρκου. Ο Τεριάντ, ο Ελύτης, ο Εμπειρίκος, ο Σεφέρης, άνθρωποι που πρωτοστάτησαν στο φανέρωμα των έργων του Θεόφιλου, εκπροσωπούσαν τη νεότερη Ελλάδα, την κοσμοπολίτικη, την μορφωμένη στα ευρωπαϊκά κέντρα. Σε αυτή την Ελλάδα ο Θεόφιλος δεν μπορούσε να ενταχθεί. Η μόρφωσή του ήταν η βιωμένη αγραμματοσύνη του, σαν του Μακρυγιάννη.
Lemon
Βασισμένο στον μονόλογο "Χιλιαεννιακόσια" του Αλεσάντρο Μπαρίκο, το έργο εξελίσσεται πάνω σε ένα ατμόπλοιο που πραγματοποιεί το ταξίδι Ευρώπη-Αμερική. Ένα νεογέννητο μωρό εγκαταλείπεται από τους μετανάστες γονείς του μέσα σε μια κούτα από λεμόνια. Ο ναύτης που το βρίσκει του δίνει το παρατσούκλι Τι Ντι Λέμον -από την κούτα των λεμονιών- και 1900 -από τη χρονιά που τον βρήκε. Ο ναύτης αυτός πεθαίνει και ο 1900 μένει ξανά ορφανός. Πάνω στο πλοίο, ο ενήλικας πια ήρωας της ιστορίας γνωρίζει τον έναν και μοναδικό του φίλο, τον τρομπετίστα Τιμ Τούνυ. Ο τελευταίος τον παροτρύνει διαρκώς να κατέβει στη στεριά, προκειμένου να εξαργυρώσει το ταλέντο του και να ζήσει μία “κανονική” ζωή. Την site-adaptive παράσταση που ταξιδεύει κυρίως σε αποκεντρωμένες περιοχές προσαρμόζοντας την ιστορία του πιανίστα 1900 στον κάθε διαφορετικό τόπο και δημιουργώντας μία πρωτότυπη εμπειρία για τους θεατές -σε ένα χωριό 25 μόνιμων κατοίκων, σε αγκυροβολημένα καράβια, εν πλω, σε ένα κτήμα λεμονιών κ.ά.- σε καλλιτεχνική διεύθυνση Μ. Βελέντζα, έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 16.700 θεατές. Παρουσιάζεται σε μια επετειακή εκδοχή, την οποία ακολουθεί μια ξεχωριστή εμφάνιση του διεθνούς φήμης πιανίστα Σταύρου Λάντσια (διάρκειας 60').
Τότε, τώρα, πάντα
Η πολιτική και οικονομική πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη, τα πρόσωπα της σόου μπιζ, ένας τράπερ, ένας άστεγος, μια αναμαλλιασμένη ξανθιά που βγαίνει από έναν κάδο ανακύκλωσης, η τραγουδιάρα Αλίκη… Κι ακόμη η κοινωνική μας ζωή, τα βάσανα του κόσμου, η χαμένη επικοινωνία μας. Σε τι κόσμο ζούμε άραγε; Όλες οι απαντήσεις στο φως αλλά και στη σκηνή του Άλσος. Σχόλιο, ανατροπές, χιούμορ και πολλή μουσική και χορός σε μια παράσταση εναντίον όλων και υπέρ των πάντων. Γιατί η επιθεώρηση είναι για «Τότε, τώρα, πάντα» η καλύτερη συνταγή για γέλιο αλλά και για κριτική όπως και φυσικά για άφθονη διασκέδαση.
Το τάβλι
Ο Φώντας και ο Κόλιας, δύο φίλοι και κουνιάδοι, ξυπνάνε από τη μεσημεριανή τους σιέστα και ακολουθούν την ιεροτελεστία τους: καφές, τάβλι πρωταθλητών και αναζήτηση της μπίζνας που θα τους κάνει πλούσιους και σημαντικούς.Ο Φώντας, άεργος οραματιστής του εύκολου χρήματος, γεννάει κατά κόρον ιδέες έτοιμες προς εξαργύρωση. Ο Κόλιας, λαχειοπώλης με παρελθόν αντιστασιακού -έτσι τουλάχιστον διατείνεται ο ίδιος - αντιστέκεται στις εύκολες ιδέες. Μέχρι ο Φώντας να τον πείσει για τις μεγάλες στιγμές που έρχονται. Δυο χαρακτήρες αυθεντικοί, λαϊκοί και απόλυτα αναγνωρίσιμοι. Ανέχονται και εκμεταλλεύονται ο ένας τον άλλον. Κατά τη διάρκεια της συζήτησής τους, οι τόνοι ανεβαίνουν. Φεύγουνε οι κοινωνικοί τύποι και τα στόματα ανοίγουνε και λένε αλήθειες. Αλήθειες που πονάνε και προβληματίζουν. Σύντομα, ανακαλούν και συνεχίζουν «μονιασμένοι» να καταστρώνουν τα σχέδια τους για υπερπόντια ταξίδια και εκμετάλλευση ανθρώπων και αναγκών. Με κοινό παρονομαστή την ψευδαίσθηση, στοχεύουν στο να γίνουν σπουδαίοι άνθρωποι, μα οδεύουν στο να γίνουν τιποτένια τέρατα.
Η ωραία κοιμωμένη
Εάν υπάρχει ένα μπαλέτο που θα μπορούσε να αγγίξει την αιωνιότητα, είναι η “Ωραία Κοιμωμένη” που γράφτηκε το 1889 και κατέχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία του μπαλέτου, όχι μόνο ως ένα εξαιρετικό έργο, αλλά και ως η πρώτη μεγάλη επιτυχία του Τσαϊκόφσκι στη μουσική για μπαλέτο. Ο συνθέτης εμπότισε την παραμυθένια πλοκή με έντονα συναισθήματα, ενσωματώνοντας μια ανθρώπινη ιστορία ̶ μια ιστορία αθωότητας, που αγγίζει τα όρια του κινδύνου. Στο τέλος, όμως τη σωτηρία φέρνει η αγάπη. Το έργο μάς μεταφέρει σε μια άλλη εποχή και τόπο, σε μια χώρα όπου κατοικούν νεράιδες, πρίγκιπες και οι ιστορίες έχουν πάντα καλό τέλος. Όταν τα φώτα σβήσουν και η αυλαία σηκωθεί, η ιστορία της πανέμορφης πριγκίπισσας Αουρόρα ζωντανεύει με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά.
Ο παππούς έχει πίεση
Ένας παππούς, τρεις εξωφρενικές εγγονές, ένας μπάτσος, ένας ιδεολόγος νεαρός, ένας «φόνος» και ένα ρομαντικό δείπνο με φακές οδηγούν μια θεότρελη ελληνική οικογένεια σε ξεκαρδιστικές καταστάσεις. Τρεις αδελφές σε σημείο καμπής στη ζωή τους, η αναρχική Πόπη, που «πέφτει» στον έρωτα ενός «μπάτσου», η φοβισμένη Φώφη, που κηρύσσει την προσωπική της επανάσταση και θέτει νέους όρους και κανόνες στη ζωή της και, η καριερίστα Μαρία, που έχει στόχο να γίνει επιτέλους μάνα, μπλέκονται σε ανεξέλεγκτες παρεξηγήσεις. Συνδετικός κρίκος όλων, ο αριστερός και με άνοια Παππούς, ο οποίος γίνεται η ιδεολογική έμπνευση για την ίδρυση του νέου πολιτικού κινήματος, με το όνομα «Ψάξου». Το κίνημα που δημιουργήθηκε από τον Χάρη, τον σύντροφο της Μαρίας, φιλοδοξεί να γίνει η φωνή της νεότερης γενιάς των Ελλήνων.
Η Θάλασσα και ο γέρος
Το έργο είναι μια διασκευή βασισμένη στο κλασικό και βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο «Ο γέρος και η θάλασσα» του Έρνεστ Χέμινγουεϊ μετά το οποίο του απονεμήθηκε και το Νόμπελ λογοτεχνίας. Περιγράφει την ιστορία ενός ψαρά, του Σαντιάγο και το ταξίδι του στην ανεξερεύνητη θάλασσα και την επική συνάντησή του με ένα υπέροχο μπλε μάρλιν, το οποίο κατάφερε να ψαρέψει μετά από 84 ημέρες χωρίς ψαριά. Το ψάρι είναι πολύ δυνατό, ο Σαντιάγο δεν καταφέρνει να το σκοτώσει και εκείνο αγκιστρωμένο από την πετονιά του, τραβάει αυτόν και τη μικρή του βάρκα όλο και πιο βαθιά στη θάλασσα για τρεις μέρες και τρεις νύχτες. Ο Σαντιάγο τελικά καταφέρνει να σκοτώσει το ψάρι αλλά επειδή είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει στη βάρκα το δένει στο πλάι της. Στο δρόμο της επιστροφής καρχαρίες του επιτίθενται και τρώνε όλη τη σάρκα του πελώριου ψαριού. Κάτω από αυτή την απλή ιστορία, κρύβεται ένας κόσμος πλούσιος σε συμβολισμούς και μεταφορές για την αναζήτηση του σκοπού, την αντοχή του ανθρώπινου πνεύματος και τη συγκρουσιακή σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
Η σπασμένη στάμνα
Η πλοκή του έργου του 1806 περιστρέφεται γύρω από μια δίκη σε ένα επαρχιακό δικαστήριο. Ο Αδάμ, ο δικαστής, είναι ο πιο διεφθαρμένους απ’ όλους. Όταν εμφανίζεται για πρώτη φορά, το κεφάλι του είναι χτυπημένο και η περούκα του έχει χαθεί. Στη δίκη, η κυρία Μάρθα θέλει να αποζημιωθεί για το σπάσιμο μιας αγαπημένης κανάτας, το οποίο συνέβη το προηγούμενο βράδυ. Δεν έχει καμία αμφιβολία ποιος είναι ο ένοχος – ο Ρούπρεχτ, ο αρραβωνιαστικός της κόρης της Εύας. Εκείνος όμως αρνείται την κατηγορία. Παραδέχεται μεν ότι πήγε να επισκεφτεί την Εύα, αλλά όταν έφτασε στο σπίτι της, άκουσε τη φωνή ενός άντρα στο δωμάτιό της. Καταδίωξε τον εισβολέα ο οποίος όμως κατάφερε να ξεφύγει πετώντας άμμο στα μάτια του Ρούπρεχτ, έτσι ώστε αυτός (ο εισβολέας) να μην μπορεί να αναγνωριστεί. Η Εύα, όταν την ανακρίνουν, αρνείται να καταθέσει. Τη λύση τη δίνει μια γειτόνισσα, η κυρία Μπριγκίτε, η οποία είχε δει έναν άνδρα να το σκάει από το παράθυρο της Εύας. Εκείνος δε ο άντρας φεύγοντας μέσα από κάποια κλαδιά δέντρων έχασε μια περούκα δικαστή…
Ο κατά φαντασίαν ασθενής
Η κοινωνικοπολιτική σάτιρα του σπουδαίου Γάλλου κωμωδιογράφου που αποτελεί και το κύκνειο άσμα του, καυτηριάζει την άκρατη πίστη στη νέα θρησκεία, την επιστήμη και την ιατρική, μέσα από την ιστορία του φιλάργυρου αριστοκράτη Αργκάν που γίνεται θύμα τσαρλατάνων και κομπογιαννιτών γιατρών, οι οποίοι εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο φόβο και λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Ο ίδιος ζει μια άνετη ζωή μέσα στον πλούτο και στα προνόμια. Θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του κόσμου και καταδυναστεύει τους γύρω του απαιτώντας να υπηρετούν τις παραξενιές και τα καπρίτσια του. Παρόλα αυτά, υποφέρει καθώς νιώθει ότι κάτι του φταίει. Τρομερά υποχόνδριος και αρρωστοφοβικός είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημά του είναι η πολύ κλονισμένη υγεία του. Γι’ αυτό και έχει καλέσει όλους τους γιατρούς για να του βρουν θεραπεία. Δοκιμάζουν πάνω του όλες τις δοκιμασμένες και πειραματικές θεραπείες με σκοπό να τον απαλλάξουν από την «άγνωστη» ασθένειά του, ενώ ταυτόχρονα του ζητούν τεράστια χρηματικά ποσά ως αμοιβή. Καθώς βλέπει ότι οι «επιστήμονες» προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αδιαφορώντας αν εκείνη είναι ερωτευμένη με άλλον.
20 χρόνια Δελφινάριο
Ο Μάρκος Σεφερλής ετοίμασε μια επετειακή παράσταση για τα «20 χρόνια Δελφινάριο» με πολύ γέλιο, σάτιρα και εκπλήξεις. Μία από αυτές είναι η ψηφοφορία που έγινε διαδικτυακά μέσα από την οποία οι θεατές κλήθηκαν να ψηφίσουν ποιον αγαπημένο τους χαρακτήρα θα ήθελαν να ξαναδούν επί σκηνής. Τα αποτελέσματα βγήκαν και μένει να δούμε ποιους ήρωες θα ζωντανέψει πλάι στη σύγχρονη σάτιρα.
Ηρακλής μαινόμενος
Ο Ευριπίδης, σε αυτό το σπάνια παιζόμενο έργο του, βάζει στο επίκεντρο τον Ηρακλή. Το μυθικό αυτό πρόσωπο θα κατρακυλήσει στην πιο επώδυνη συντριβή και από ημίθεος θα γίνει μίασμα, μέσα από ένα ανελέητο παιχνίδι των Θεών. Σ’ αυτό, το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ποιητή, τόπος δράσης είναι η Θήβα, που βρίσκεται σε καθεστώς τυραννίας από τον Λύκο, αφότου ο Ηρακλής έφυγε για τον τελευταίο του άθλο. Ο πατέρας και η σύζυγος του Ηρακλή, εξόριστοι και μελλοθάνατοι, δεν έχουν καμία ελπίδα. Το ίδιο και ο Χορός που βρίσκεται ξαφνικά δούλος στο καθεστώς του Τυράννου Λύκου. Όταν ο Ηρακλής έρχεται από τον Άδη έχοντας καταφέρει όλους τους άθλους, ανατρέπει τον Λύκο και όλα δείχνουν ότι το τέλος τους θα είναι αίσιο. Αλλά η βούληση των Θεών - η Τυραννία του Ηρακλή - βάφει τα χέρια του ήρωα με το πιο νοσηρό αίμα. Το αίμα της γυναίκας και των παιδιών του, που θα σκοτώσει κεντρισμένος από τη μανία της Λύσσας.
Δον Κιχώτης
Το κλασικό αριστούργημα μεταφέρεται στο θέατρο σε διασκευή Άκη Δήμου και ετοιμάζεται να παρουσιαστεί σε μεγάλη περιοδεία. Η ιστορία του ονειροπόλου Ιππότη Δον Κιχώτη από τη Μάντσα, του συντρόφου του Σάντσο Πάντσα και της αγαπημένης του Δουλτσινέας ξαναζωντανεύει. "Το σατιρικό ρομάντζο του Θερβάντες μάς υπενθυμίζει τη μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου γι' αυτό που τον ξεπερνά. Κι όταν καταθέτει ο ήρωάς μας την ευαισθησία του και τη μεγάλη του φαντασία, οι άλλοι χλευάζουν και γελούν. Κι όμως, έτσι είναι. Η φαντασία και η ποίηση, για να περάσουν, πρέπει να πληρώσουν διόδια. Μερικές φορές πολύ ακριβά. Ας γελάσουμε λοιπόν με τα παθήματα του Δον Κιχώτη, αλλά ταυτόχρονα ας αναλογιστούμε μήπως η, έτσι κι αλλιώς, μικρή ζωή μας θα ήταν ανυπόφορη χωρίς αυτόν", αναφέρει ο σκηνοθέτης του έργου.
Οκτώ γυναίκες
Οκτώ γυναίκες βρίσκονται αποκλεισμένες σε ένα απομονωμένο σπίτι με αφορμή μια οικογενειακή συνάντηση. Ξαφνικά έρχονται αντιμέτωπες με έναν φόνο - αλλά και με τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά τους. Η Γκαμπί, σύζυγος του μεγαλοαστού Μαρσέλ, οι δυο του κόρες, Σουζόν και Κατρίν, η κουνιάδα του, Ογκουστίν, η πεθερά του, Μαμή, η απρόσκλητη και ανεπιθύμητη αδελφή του, Πιερέτ, η επιστήθια οικονόμος, μαντάμ Σανέλ, και η όμορφη καμαριέρα Λουίζ. Είναι όλες ύποπτες. Ο οικοδεσπότης Μαρσέλ, μοναδικός άνδρας του σπιτιού, βρίσκεται άγρια δολοφονημένος στο δωμάτιό του. Καθώς κανείς δεν εισήλθε στο σπίτι την προηγούμενη νύχτα, οι υποψίες για τη δολοφονία, βαραίνουν εκείνες - και μόνο εκείνες. Κατά τη διαδικασία της εξιχνίασης της υπόθεσης, αποκαλύπτονται μυστικά και ψέματα για τη σχέση των γυναικών με τον δολοφονημένο, σύζυγο, πατέρα, αδελφό, εργοδότη και γαμπρό. Ήταν τελικά ο αγαθός, μειλίχιος οικογενειάρχης, τον οποίο καταπίεζαν αφόρητα οι γυναίκες που πλαισίωναν τη ζωή του, ή ο κλασικός άντρας εκμεταλλευτής, άπιστος και κακοποιητής τους; *Παρακαλείται το κοινό να μην αποκαλύπτει το τέλος του έργου μετά την παρακολούθηση της παράστασης!