Ήταν συγκεκριμένα τα πράγματα που είχαμε ζητήσει από την Sony πριν ξεκινήσει η Ε3 2017 και, με δεδομένο το γεγονός ότι ο ιαπωνικός κολοσσός - έχοντας διαθέσει ανανεωμένο μοντέλο PS4, αναβαθμισμένο μοντέλο PS4 και το PS VR πέρυσι - θα εστίαζε ούτως ή άλλως στα games, τα όσα ζητήσαμε σχετίζονταν με αυτό το γεγονός. Όπως αποδείχθηκε οι Ιάπωνες είχαν... άλλα σχέδια, ωστόσο, καθώς η συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στο Shrine Auditorium και πολύ σύντομη ήταν, και στερήθηκε τελικά αρκετών ανακοινώσεων ή αποκαλύψεων για νέα πράγματα που δεν γνωρίζαμε. Όταν όλα έχουν ειπωθεί, ένα πολύ σημαντικό τμήμα των video που επιδείχθηκαν ήταν περισσότερο επιβεβαίωση πως τα games που περιμένουμε βρίσκονται σε καλό δρόμο και θα είναι αυτό που ελπίζουμε, παρά υλικό που θα εμπλουτίσει την εικόνα της βιβλιοθήκης των PS4/PS4 Pro και θα δημιουργήσει περαιτέρω προσδοκίες. Ίσως αυτό να ήταν και το ζητούμενο.
Σε κάθε περίπτωση το Uncharted: The Lost Legacy (που θα διατεθεί στο τέλος Αυγούστου) δείχνει όσο φροντισμένο απαιτούμε βάσει προϊστορίας, με την χημεία ανάμεσα στις δύο θυληκές πρωταγωνίστριες διαφορετική αλλά ενδιαφέρουσα. Το God of War είχε αυτή τη φορά να επιδείξει περισσότερη δράση και προσέφερε καλύτερη ιδέα του πώς θα είναι ο τίτλος με τον παίκτη να ελέγχει πότε τον Kratos, πότε τον γιο του, ενώ τα γραφικά, η ατμόσφαιρα και η κλίμακα του περιβάλλοντος δείχνουν να είναι... κυριολεκτικά επικά στο PS4. Ο τίτλος αυτός θα κυκλοφορήσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018, εικάζουμε Μάρτιο. Ημερομηνία κυκλοφορίας, αντιθέτως, δεν έχουμε για το Detroit: Become Human της Quantic Dream, το οποίο ακολουθεί την αγαπημένη "κινηματογραφική" προσέγγιση του David Cage αλλά σε πολύ υψηλότερο τεχνικό επίπεδο και περισσότερο κατανοητές τις επιλογές που θα κάνει ο παίκτης και τις συνέπειές τους.
Το Days Gone της Bend Studio επιδείχθηκε εκτενέστερα από κάθε άλλη φορά και συνεχίζει να δείχνει εξαιρετικά προσεγμένο, έστω κι αν ούτε γι' αυτό έχουμε ημερομηνία κυκλοφορίας (δεν νομίζουμε να είναι ωστόσο πέρα από το ημερολογιακό 2018). Την ίδια χρονιά περιμένουμε και το... remake του remake του Shadow of the Colossus, του αληθινά αγαπημένου τίτλου της Team Ico στο PS2 που είχε κάνει την εμφάνισή του και στο PS3 (η ίδια προγραμματιστική ομάδα έχει αναλάβει την επανέκδοση). Ακριβή ημερομηνία δεν έχουμε ούτε για το πρώτο extra περιεχόμενο του, θρυλικού πια, Horizon: Zero Dawn, όμως η Sony διαβεβαιώνει πως θα είναι διαθέσιμο έως τον Δεκέμβριο. Στην συνέντευξη Τύπου του ιαπωνικού κολοσσού δεν έγινε, παραδόξως, καμία αναφορά σε δύο games του που κυκλοφορύν τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο αντίστοιχα: αναφερόμαστε στο Knack 2 και στο Gran Turismo Sport, φυσικά!
Άλλοι τίτλοι που φυσικά αξίζουν αναφοράς είναι οι δύο με τους οποίους θα έχει φέτος ειδική συνεργατική σχέση το PlayStation4, το Call of Duty World at War και το Destiny 2: και τα δύο δείχνουν έξοχα και θα έχουν να προσφέρουν extra λόγους προτίμησης της έκδοσης για PS4 έναντι της αντίστοιχης του Xbox One. To επερχόμενο Marvel vs Capcom Infinite της Capcom δείχνει πολλά υποσχόμενο επίσης (δωρεάν demo του είναι διαθέσιμο ήδη αποκλειστικά για τους κατόχους PS4), ενώ το Monster Hunter World της ίδιας εταιρείας θα κυκλοφορήσει το 2018 και θα δίνει έμφαση στην ομαδική συνεργασία. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, πάντως, δεν έγινε καμία αναφορά σε games μικρότερων, ανεξάρτητων παραγωγών (indies), την δουλειά των οποίων η Sony φρόντιζε ν' αναδεικνύει σε κάθε ευκαιρία αποκτώντας έτσι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με την Microsoft που σε αυτόν τον τομέα "έχει θέματα".
Τουλάχιστον ο ιαπωνικός κολοσσός απέδειξε πως εννοεί να στηρίξει το PlayStation VR με νέες παραγωγές, ώστε να δώσει περισσότερους λόγους στα... υπόλοιπα 59 εκατομμύρια κατόχους PS4 να επενδύσουν σε ένα PS VR φέτος. Το φημισμένο Skyrim θα γίνει διαθέσιμο τον Νοέμβριο πλήρες για το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony, το Impatient είναι prequel του Until Dawn, το Bravo Team είναι καθαρόαιμο shoot' em up που παίζεται και συνεργατικά, το Sparc είναι φουτουριστικό σπορ με έντονα στοιχεία... Tron, το Star Child προσφέρει τον έλεγχο του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα του σε... 2D (!), ενώ το Moss είναι τίτλος περιπέτειας κι εξερεύνησης με αισθητική κινουμένων σχεδίων. Ενδιαφέρον δείχνει και το No Heroes Allowed (στρατηγικής σε πραγματικό χρόνο) και φυσικά το καινοτομικό, και δικαίως εμπορικά επιτυχημένο σε PC, Superhot που θα γίνει διαθέσιμο και για PS VR σύντομα.
Η Sony φρόντισε, πάντως, να ολοκληρώσει την συνέντευξη Τύπου της με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο: παρουσιάζοντας υλικό από τον επερχόμενο τίτλο της Spiderman, του οποίου την ανάπτυξη έχει αναλάβει η κορυφαία ίσως ομάδα δημιουργίας στον κόσμο από πλευράς τεχνικής κατάρτισης, η Insomniac. Ο τίτλος δείχνει απίστευτος, αποδίδοντας με εξαιρετική λεπτομέρεια και άνεση στην κίνηση τόσο τον ομώνυμο υπερήρωα, όσο και την μοντέρνα Νέα Υόρκη συνολικά. Κάθε του στοιχείο είναι φροντισμένο και πειστικό, με ιδιαίτερη μνεία να δικαιούται ο φωτισμός και οι μηχανισμοί χρήσης αντικειμένων με τον ιστό του Spiderman. Αν είχε η Sony στην διάθεσή της για τα φετινά Χριστούγεννα αυτήν την παραγωγή μάλλον δεν θα... άφηνε και πολλά περιθώρια εμπορικά στην Microsoft και το Xbox One X, θα πρέπει ωστόσο να περιμένουμε έως τα μέσα του 2018 το λιγότερο για να απολαύσουμε την δημιουργία της Insomniac. Ανυπομονούμε κάθε μέρα και περισσότερο!