Αν υπάρχει ένας εκ των τριών πρωταγωνιστών στην αγορά της ηλεκτρονικής διασκέδασης ο οποίος πηγαίνει... άνετος και ψύχραιμος στο Los Angeles φέτος, αυτός είναι η Sony. Όχι, φυσικά, επειδή δεν υπάρχουν πράγματα που μπορεί να κάνει καλύτερα ή στόχοι για να κυνηγήσει, αλλά γιατί γνωρίζουμε ήδη, λίγο-πολύ, πώς θα κινηθεί. Πέρυσι υπήρχαν οι προσδοκίες για την αποκάλυψη του τότε λεγόμενου PS4K και των σχεδίων της για το PlayStation VR - με αυτά εκτός εξίσωσης φέτος, και με δεδομένο το γεγονός ότι δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει κάτι καινούργιο σε επίπεδο hardware, η Sony μπορεί να εστιάσει στα games που η τεράστια πελατειακή βάση των 60+ εκατομμυρίων PS4 περιμένει για το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Το γενικό ζητούμενο για τον ιαπωνικό κολοσσό: τα games αυτά να είναι τόσα και τόσο ποιοτικά, ώστε να μην επιτρέψουν στο Xbox Scorpio να κινηθεί εμπορικά το χειμώνα στο μέγιστο που θα μπορούσε.
Εκ πρώτης όψεως το μόνο "βαρύ όπλο" της Sony, με τα παρόντα δεδομένα τουλάχιστον, δεν είναι άλλο από το Gran Turismo Sport, το οποίο σύμφωνα με τις πρώτες εντυπώσεις μας δείχνει πολύ καλό και θα "τιμηθεί" δεόντως από το κοινό που περίμενε 4 ολόκληρα χρόνια για το πρώτο GT στο PS4 - ενδιαφέρον μάλιστα και το γεγονός ότι ο μόνος τίτλος επιπέδου ΑΑΑ που δείχνει πως θα έχει αποκλειστικά το Xbox Scorpio είναι το αντίπαλο δέος του Gran Turismo, δηλαδή το νέο Forza MotorSport. Ίσως υπάρχει μία καταναλωτική επιλογή πίσω από αυτό. Πέρα από το Uncharted: The Lost Legacy του Αυγούστου μέσα στο τελευταίο τετράμηνο της χρονιάς αναμένονται από την Sony και κάποιοι δευτερεύοντες τίτλοι για PS4, από το Knack 2 και το Everybody's Golf μέχρι το Dreams και το Patapon Remastered. Όλοι ευπρόσδεκτοι αλλά όχι μεγάλης σημασίας για την θέση των PS4/PS4 Pro έναντι του επερχόμενου Xbox Scorpio.
Όλες οι συζητήσεις, λοιπόν, στους δημοσιογραφικούς κύκλους εστιάζουν στο ενδεχόμενο να υπάρχει ένα δεύτερο "βαρύ όπλο" για το 2017 πέραν του GT Sport - και αν έχουμε εκπλήξεις, θα βρίσκονται εκεί. Το Detroit: Become Human είναι βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση, αλλά η κυκλοφορία του δεν συνοδεύεται από το ίδιο "ειδικό βάρος". Το Days Gone δείχνει ακόμη μακριά, το Death Stranding βρίσκεται φυσικά ακόμη πιο μακριά, οπότε η λογική θέλει "όλα να παίζονται" στο αν και κατά πόσο το νέο God of War ή το νέο Spiderman θα είναι έτοιμα για τα Χριστούγεννα. Αίσθησή μας είναι πως το πρώτο θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο, όμως αν η Insomniac τιμήσει την μεγάλη της παράδοση με το Spiderman, η Sony μπορεί να έχει εκεί το δεύτερο megahit που χρειάζεται. Γνωρίζουμε ήδη πως ο ιαπωνικός κολοσσός έχει κάνει συνεργατικές συμφωνίες με τις Activision, ΕΑ και Ubisoft έτσι ώστε τα νέα Call of Duty, Destiny, FIFA και Assassin's Creed να προωθηθούν "δυνατά" στα PS4/PS4 Pro, προσέγγιση που στο παρελθόν εμπορικά έχει αποδώσει. Όπως πάντα, άλλωστε, ελπίζουμε σε μία μεγάλη έκπληξη!
Από κει και πέρα... αρχίζουν τα ερωτήματα και για την Sony. Πώς θα επιδείξει ότι εννοεί να στηρίξει το PlayStation VR, το οποίο ναι μεν ξεπέρασε σε πωλήσεις το 1 εκ. συσκευές και καλά τα έχει πάει ως εδώ, αλλά χρειάζεται πλέον ολοφάνερα νέους τίτλους για να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού; Ίσως μία μείωση τιμής θα βοηθούσε; Ή ένα "πακέτο" PS VR με όλα τα τμήματά του (κράνος και κάμερα και χειριστήρια) στην ίδια τιμή; Μιλώντας για τιμές, θα προχωρήσει η ιαπωνική εταιρεία σε μείωση τιμής για το PS4 Pro, ώστε να ασκήσει ακόμη περισσότερη πίεση στο Xbox Scorpio; Κίνηση όμως που σαφέστατα θα είχε ως επακόλουθο την μείωση τιμής και του αρχικού μοντέλου; Θα ανακοινωθεί η διεύρευνση της υπηρεσίας PlayStation Now και μαζί της ίσως κάποια πρόταση α λα Xbox Game Pass εμπερικλείοντας και τίτλους του PS4; Όλα τα παραπάνω; Τίποτε από τα παραπάνω; Δηλώνουμε... άγνοια σε αυτά.
Το μόνο σίγουρο είναι το εξής: κάνοντας τον σχεδιασμό της από θέση ισχύος, η Sony έχει την επιλογή και την δυνατότητα να εστιάσει εκεί που χρειάζεται ώστε να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της. Δηλαδή στα games. Όχι τυχαία, αυτός είναι ο τομέας στον οποίο δείχνει αυτή τη στιγμή να αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα το επερχόμενο Xbox Scorpio, οπότε αναμένουμε πως ο ιαπωνικός κολοσσός θα "χτυπήσει" τον αμερικανικό "εκεί που πονάει" όσο το δυνατόν περισσότερο. Με το δικό της σύστημα να είναι το de facto καθιερωμένο, άλλωστε, η Sony έχει την πολυτέλεια να παραχωρήσει στην Microsoft το τεχνολογικό πλεονέκτημα το 2017 - το Xbox Scorpio εκ των πραγμάτων το έχει αλλά είναι πολύ νωρίς για να περιμένει κανείς από αυτό τα βέλτιστα αποτελέσματα - και να εντυπωσιάσει το δικό της κοινό με αυτά που τα PS4 και PS4 Pro, ώριμα πλέον συστήματα και γνωστά στους δημιουργούς games, μπορούν να αποδώσουν φέτος τα Χριστούγεννα. Για να δούμε... τί θα δούμε, λοιπόν!