Αν υπάρχει κάτι που έχει αποδειχθεί έμπρακτα όσον αφορά στην Nintendo και την έκθεση της E3 τα τελευταία χρόνια, είναι πως η πρώτη... "δεν τρελαίνεται κιόλας" για την δεύτερη! Πράγματι: ο ιαπωνικός κολοσσός στο πλαίσιο των τελευταίων τριών ή τεσσάρων Ε3 ούτε συνέντευξη Τύπου διοργανώνει (αντίστοιχη των Sony και Microsoft δηλαδή), ούτε πολύ σημαντικές ανακοινώσεις κάνει (προτιμά να τις κρατά για άλλες συγκυρίες μέσα στη χρονιά), ούτε "ρυθμίζει" την κυκλοφορία των συστημάτων της ώστε να χρησιμοποιούν την Ε3 ως εφαλτήριο. Δεν λείπει βέβαια ποτέ, αλλά δείχνει να μην αποδίδει στην αμερικανική έκθεση το ίδιο "ειδικό βάρος" που τής αποδίδει ο ανταγωνισμός του. Αυτό δεν είναι καλό ή κακό, απλώς είναι - όμως αυτή τη φορά στο Los Angeles πολύ φοβόμαστε πως δεν μπορεί να έλθει... απλώς για τουρισμό.
Ο λόγος; Η σημαντική - σε έναν βαθμό σχεδόν ανέλπιστα μεγάλη - αρχική επιτυχία του Switch, το οποίο από τον Μάρτιο έχει "ξεκινήσει δυνατά" και δεν εμφανίζει ακόμη σημεία καμπής ή κόπωσης. Είναι βεβαίως πάρα πολύ νωρίς ακόμη να κριθεί συγκριτικά με τον οικτρά αποτυχημένο του προκάτοχο, το WiiU, τουλάχιστον όμως το κοινό δείχνει να κατανοεί την βασική ιδέα του Switch (το "σύστημα φορητό και οικιακό μαζί") και να αρέσκεται σε αυτήν, τα ποθητά games γι' αυτό είναι ήδη το λιγότερο 3 ή 4 και η γενική εικόνα της αγοράς γι' αυτό θετική. Έχοντας καταφέρει τα παραπάνω, ωστόσο, η Nintendo οφείλει πλέον - τόσο στο αφοσιωμένο κοινό της όσο και στο ευρύτερο, αν θέλει το Switch να μην καταλήξει κι αυτό με τελική πελατειακή βάση 12 εκατομμυρίων συστημάτων μόνο - να αποδείξει πως το Switch δεν είναι τυχαία ή προσωρινή επιτυχία. Και γι' αυτό θα πρέπει να δώσει απαντήσεις. Συγκεκριμένες.
Οφείλει, πρώτα απ' όλα, να αποδείξει πως με το Switch σκέπτεται διαφορετικά για τα games της - αφού κατά βάση τα games της ίδιας της Nintendo στηρίζουν τα συστήματά της τελικά - απ' ότι στο παρελθόν: ναι, ευπρόσδεκτο το ανανεωμένο Splatoon, ναι, ανυπομονούμε να δούμε τί νέο έχει σκεφτεί για το Super Mario Odyssey, όμως η ιαπωνική εταιρεία θα πρέπει κάποια στιγμή να διευρύνει την γκάμα των games που μπορεί να περιμένει κανείς από τα συστήματά της. Το Arms που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες - πρωτότυπη παραγωγή στην οποία δεν πρωταγωνιστεί κανένας από τους διάσημους χαρακτήρες της - είναι μία καλή αρχή, αλλά χρειάζονται περισσότερα τέτοια δείγματα αν θέλει η Nintendo να προωθήσει το Switch στο ευρύτερο κοινό. Πολύ περισσότερα.
Στην συνέχεια η Nintendo θα πρέπει να αποδείξει πως αναγνωρίζει την σημασία τόσο των άλλων μεγάλων εταιρειών έκδοσης games όσο και των ανεξάρτητων δημιουργών (indies). Στο παρελθόν είχε αποτύχει και στους δύο αυτούς τομείς. Η Ubisoft και η EA κυκλοφορούσαν στην αρχή κάποια λίγα games για το εκάστοτε νέο σύστημά της, αλλά κανείς άλλος - και μετά το εγκατέλειπαν κι αυτοί. Οι indies, δε, βλέποντας πως τελικά τίποτε άλλο δεν σημειώνει πωλήσεις στα Wii/WiiU πέραν των games της ίδιας της Nintendo, την εγκατέλειπαν ακόμη πιο γρήγορα. Όμως τόσο οι μεγάλες εκδότριες όσο και οι ανεξάρτητοι δημιουργοί είναι απαραίτητοι για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του Switch με games που η Nintendo δεν θέλει ή δεν μπορεί να προσφέρει. Με τον διττό του χαρακτήρα του οικιακού/φορητού συστήματος, είναι ζωτικής σημασίας πια να αποκαταστήσει η Nintendo τις σχέσεις της και με τα δύο είδη παραγωγών τίτλων. Θα χρειαστούν αλλαγές στο αλαζονικό της στυλ συνεργασίας, αλλά είναι ο μόνος τρόπος.
Υπάρχουν κι άλλα πράγματα που ο ιαπωνικός κολοσσός θα πρέπει να αποδείξει, όπως η δυνατότητά του να προσφέρει ένα - έστω κι απροσδιόριστο αλλά τουλάχιστον τακτικό - ενδιαφέρον πρόγραμμα κυκλοφοριών για το Switch μέχρι τα Χριστούγεννα και το Super Mario Odyssey, όπως η δυνατότητά του να προσφέρει Δικτυακή υπηρεσία ικανή να στηρίξει αξιόπιστα το Switch, όπως η δυνατότητά του να καινοτομήσει με νέους μηχανισμούς παιχνιδιού τώρα που έχει στην διάθεσή του ένα υβριδικό σύστημα με ικανά υποσυστήματα. Όλα αυτά θα αποδειχθούν μόνο επί του πρακτέου και με το πέρασμα του χρόνου, όμως μία καλή, πολλά υποσχόμενη εμφάνιση στην Ε3 2017 όσον αφορά στην αλλαγή νοοτροπίας της Nintendo και της διάθεσής της να μην επαναπαυθεί με αυτήν την αρχική εμπορική επιτυχία του Switch, θα μάς ήταν αρκετή. Ας ελπίσουμε πως, όταν έλθει η ώρα του απολογισμού της φετινής παρουσίας της Nintendo στο Los Angeles, δεν θα έχουμε να μιλήσουμε μόνο για τα πολύγωνα του Mario...