O αμερικανικός τρόπος σκέψης πολύ συχνά πρεσβεύει πως "όλα είναι πώληση" - όχι απαραίτητα με την... αγοραστική έννοια, αλλά σίγουρα με την έννοια της δημιουργίας θετικών εντυπώσεων για κάτι. Και η πρώτη δημόσια εμφάνιση ενός προϊόντος τεχνολογίας που απευθύνεται σε παγκόσμιο κοινό είναι σαφέστατα πλέον "πώληση": η Microsoft δεν συγκέντρωσε εκατοντάδες δημοσιογράφους στο Galen Center κι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές μέσω Web για να παρακολουθήσουν... ψυχαγωγικά την συνέντευξη Τύπου της. Το έκανε έτσι ώστε το νέο της σύστημα, το Xbox One X, να δημιουργήσει σε πολλούς από αυτούς τους θεατές την επιθυμία να το αποκτήσουν. Να πείσει πως τα ατοπήματα του αρχικού Xbox One ανήκουν στο παρελθόν, να πείσει πως υπάρχει αυτή τη φορά σαφές πλάνο και "σχέδιο μάχης" απέναντι στα PS4/PS4 Pro, να πείσει πως ναι, αυτό είναι ένα προϊόν στο οποίο αξίζει να επενδύσει κανείς €499.
Αν αυτός ήταν - που εννοείται πως ήταν - ο στόχος της Microsoft, δυστυχώς ο αμερικανικός κολοσσός δεν μπορεί να αισθάνεται πως τον πέτυχε χθες στο Galen Center. Γιατί, ενώ το Xbox One X μπορεί πρακτικά και μετά από αρκετό καιρό "συμβίωσης" μαζί του να αποδειχθεί ένα εξαίρετο σύστημα, για να το διαπιστώσει κανείς αυτό θα πρέπει πρώτα να το αποκτήσει. Και οι εντυπώσεις που δημιούργησε η πρώτη του επίσημη παρουσίαση δεν είναι αυτές που θα έπρεπε να ήταν ώστε αρκετός κόσμος να δελεαστεί - χθες τουλάχιστον - να το αγοράσει.
Στις προσδοκίες μας για την παρουσίαση της Microsoft είχαμε ζητήσει συγκεκριμένα πράγματα και... παραδόξως ο αμερικανικός κολοσσός μάς προσέφερε ουκ ολίγα από αυτά. Στην συνέντευξη Τύπου δεν αναλώθηκε σε υπερανάλυση των τεχνικών χαρακτηριστικών του Xbox One X - γνωρίζουμε ήδη πως είναι ισχυρότερο από το PS4 Pro, γνωρίζουμε πως μπορεί να αποδώσει γραφικά πλήρους ανάλυσης 4Κ (σε ποιό ποσοστό... θα δείξει), γνωρίζουμε πως τον χειμώνα θα είναι το σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης με τις πιο πολλές δυνατότητες. Επίσης η Microsoft δεν αναφέρθηκε σε τίποτε άλλο από τα games: ούτε σε συνδρομητικές υπηρεσίες, ούτε στην... διαχείριση τηλεοπτικού περιεχομένου, ούτε σε apps, ούτε σε τίποτε αλλο. Μόνο σε games. Και, τέλος, επέδειξε πολλά games. Όσον αφορά στον αριθμό, δεν έχουμε παράπονο.
Το πρόβλημα είναι πως η ποσότητα και η ποιότητα είναι δύο διαφορετικά πράγματα - και στην παρουσίαση της Microsoft τα games μπορεί να ήταν πολλά, όμως αυτά για τα οποία θα αγόραζε κανείς ένα Xbox One X πολύ, πολύ λιγότερα. Το Forza MotorSport 7 είναι ένα (μόνο για όσους αγαπούν τα driving games όμως). Το Crackdown 3 ελπίζαμε πως θα ήταν ένα δεύτερο, όμως αυτό που επιδείχθηκε δεν ήταν πειστικό. Το νέο Ori είναι υπέροχο, μα δεν αγοράζει κανείς νέο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης γι' αυτές τις παραγωγές. Και ο κατάλογος συνεχίζεται με games που είτε θα κυκλοφορήσουν και σε άλλα συστήματα, είτε δεν ανήκουν στον χρονικό ορίζοντα των Χριστουγέννων, είτε απευθύνονται σε μικρά "κάθετα" κοινά. Όχι στο συνολικό των αφοσιωμένων παικτών. Με λίγα λόγια: όταν στις αρχές Νοεμβρίου το Xbox One X θα διεκδικήσει τα χρήματα των καταναλωτών, θα το κάνει με πάρα, πάρα πολύ λίγα επιχειρήματα. Όχι ο ιδανικός τρόπος για να ξεκινήσει οποιοδήποτε νέο σύστημα στην αγορά, πόσο μάλλον ένα που πρέπει να προσπαθήσει "διπλά" ώστε να ξεπεράσει και την αποτυχία του προκατόχου του.
Στην εξίσωση, μάλιστα, δεν θέτουμε καν το θέμα του κόστους: τα €499 δεν είναι φυσικά αμελητέο ποσό, κάθε άλλο, όμως το θεωρούμε ακριβοδίκαιο για το επίπεδο τεχνολογίας και δυνατοτήτων που αγοράζει κανείς με το Xbox One X. Με άλλα λόγια δεν είναι θέμα τύπου "πολύ ακριβό για τα όσα προσφέρει". Είναι θέμα έλλειψης λόγων να το αποκτήσει κανείς με σκοπό τον... πρωταρχικό του: τα games αυτά καθ' αυτά. Ίσως, φυσικά, είναι πολύ νωρίς. Ίσως το Crackdown 3 όντως αδικήθηκε στην συνέντευξη Τύπου της Microsoft και τον επόμενο καιρό ν' αποδειχθεί επαρκώς ποιοτικό. Ίσως κάποια μικρότερη παραγωγή από τις αποκλειστικές, όπως π.χ. το Super Lucky's Tale ν' αναδειχθεί σε αουτσάιντερ που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον. Ίσως η αναβάθμιση του Minecraft να μάς εκπλήξει όλους με την δυναμική της. Ίσως, άλλωστε, ο Phil Spencer δεν υπερβάλλει και οι εκδόσεις "κοινών" games ανάμεσα στo Xbox One X και τα PS4/PS4 Pro - σε όποιες περιπτώσεις αυτά αξιοποιούν το πρώτο - να είναι όντως αντιληπτά καλύτερες.
Το σίγουρο είναι πως για την επίσημη πρεμιέρα του νέου συστήματος της Microsoft γνωρίζουμε ακριβώς μία (1) παραγωγή που θα μπορούσε να αναδειχθεί σε λεγόμενο "killer app", σε λόγο απόκτησης δηλαδή, του νέου Xbox - και αυτή μπορεί να παιχθεί σε ισχυρό PC έτσι ή καλύτερα. Γι' αυτό και μόνο ο αμερικανικός κολοσσός δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος με την συνέντευξη Τύπου του: το Xbox One X, κατά την άποψή μας πάντοτε, δεν "έκανε την πώληση" με αυτά που επιδείχθηκαν. Υπάρχει τρόπος και χρόνος να ανατραπεί αυτή η εικόνα μέχρι τις 7 Νοεμβρίου; Εδώ θα είμαστε για να το διαπιστώσουμε!