Έχουμε γράψει και ξαναγράψει και ξαναγράψει στο παρελθόν για τις "αποστολές" που έχουν οι τρεις πρωταγωνιστές της αγοράς του gaming στην έκθεση της Ε3, μα φέτος οφείλει να το αναγνωρίσει κανείς στην Microsoft: σε καμία άλλη περίσταση, κανένας άλλος ανταγωνιστής της δεν είχε... ταυτόχρονα, κυριολεκτικά ταυτόχρονα, την ευκολότερη και δυσκολότερη "αποστολή" στο Los Angeles. Την ευκολότερη γιατί όσον αφορά στον στόχο της είναι η πλέον κατανοητή "αποστολή" στα μάτια όλων: η αμερικανική εταιρεία πρέπει να πείσει μία αγορά κι ένα κοινό που κρατά στάση αμφίβολη απέναντί του, να επενδύσει στο νέο του επερχόμενο σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, το Xbox Scorpio. Την δυσκολότερη γιατί όσον αφορά στον τρόπο επιτυχίας αυτής της αποστολής... υπάρχει μόνο ένας. Και εκεί, δυστυχώς, βρίσκονται όλες οι αμφιβολίες του κοινού αυτή τη στιγμή, καθώς είναι ένας τρόπος που δεν κατανοεί η Microsoft.
O αμερικανικός κολοσσός τα τελευταία χρόνια έχει προβεί σε μία σειρά από ενέργειες που, ούτε λίγο ούτε πολύ, αποδεικνύουν πως δεν προτίθεται να επενδύσει σε καμία σχεδόν παραγωγή για τα Xbox αν αυτή δεν έχει πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας της τάξης του... 99% (αν δεν λέγεται Forza ή Halo με άλλα λόγια). Η αναστολή λειτουργίας σχεδόν όλων των "περιφερειακών" του ομάδων ανάπτυξης και η ματαίωση κυκλοφορίας πολλών τίτλων έχει όχι μόνο κλονίσει την εμπιστοσύνη των gamers, αλλά περιορίσει σε μεγάλο βαθμό την ποικιλία των τίτλων που μπορεί να περιμένει κανείς σε ένα Xbox. Όταν φτάνει μία πολυεθνική αυτού του επιπέδου στο σημείο να προωθεί τα State of Decay 2 και Sea of Thieves ως highlights στο πρόγραμμα κυκλοφοριών των Xbox One/Scorpio, δεν χρειάζεται να είναι κανείς... αναλυτής για να καταλάβει πως τα πράγματα - και τα προβλήματα - είναι πολύ σοβαρά σε αυτόν τον τομέα για την Microsoft.
Αυτό που θα πρέπει να αποδείξει στην Ε3 2017, λοιπόν, ο Phil Spencer και το επιτελείο του είναι πως πιστεύουν ακόμη στην σημασία της γκάμας και της πρωτοτυπίας των games, και δη των αποκλειστικών, που θα πρέπει να χαρακτηρίζουν ένα σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας - όχι μόνο στην εμπορικότητα δύο ή τριών ονομάτων. Γνωρίζουμε ήδη πως το Forza MotorSport 7 θα συνοδεύσει το Xbox Scorpio στα καταστήματα. Από κει και πέρα, όμως; Θα είναι παρόν το Crackdown 3; Θα είναι παρών κάποιος άλλος τίτλος επιπέδου ΑΑΑ; Θα είναι ο αριθμός και το εύρος των τίτλων που θα είναι διαθέσιμα την ημέρα κυκλοφορίας του Scorpio, ικανοποιητικά; Θα υπάρχει από τις μεγάλες εκδότριες εταιρείες - Ubisoft, EA, Activision, τις ιαπωνικές Capcom, Namco και Sega - απτή, ουσιαστική υποστήριξη στα εξελιγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Scorpio; Όλα αυτά είναι ερωτήματα των οποίων οι απαντήσεις "μεταφράζονται" σε λόγους να αποκτήσει κανείς το νέο σύστημα της Microsoft τον χειμώνα ή να μην το κάνει. Τόσο απλά.
Στην συνέχεια τίθενται, άλλωστε, κι άλλα ερωτήματα. Θα δούμε επιτέλους έμπρακτες αποδείξεις του προγράμματος ID@Xbox, το οποίο υποτίθεται πως θα μάς χάριζε πολύ περισσότερα μικρότερα μα πρωτότυπα games, αλλά εν τέλει το έκανε σε πολύ μικρό βαθμό και σίγουρα όχι σε αρκετό αν μιλήσει κανείς για αποκλειστικές κυκλοφορίες; Θα δούμε κάποια πρωτοβουλία της Microsoft που να προσφέρει αληθινή πρόσθετη αξία στην παράλληλη χρήση Xbox και PC με Windows 10, καθώς αυτή τη στιγμή αυτήν μάλλον ευπρόσδεκτο bonus και όχι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα θα την χαρακτήριζε κανείς; Θα δούμε, επίσης, την υπεροχή του Xbox Scorpio σε τεχνικό επίπεδο έναντι των άλλων συστημάτων οικιακής διασκέδασης να χρησιμοποιείται με τρόπο καινοτομικό και διαφορετικό σε κάτι, ή μόνο στα καλύτερα γραφικά και σε τίποτε άλλο;
Όταν την Κυριακή το πρωί θα εισέλθουν στον συνεδριακό χώρο του Galen Center εκατοντάδες δημοσιογράφοι, και πολλοί από μας θα "συντονιστούν" στο Web για να παρακολουθήσουν την συνέντευξη Τύπου της Microsoft αργά το βράδυ, ένα μόνο πράγμα θα περιμένουν να δουν με αληθινό ενδιαφέρον: games. Και αυτό που θα θέλαμε να δούμε τον αμερικανικό κολοσσό να κάνει είναι να μην αναφερθεί στην ισχύ του Xbox Scorpio πιο πολύ απ' όσο είναι απαραίτητο (όλοι γνωρίζουμε πλέον για την τεχνική του υπεροχή), να μην αναλωθεί στα apps από το Microsoft Store που μπορεί να χρησιμοποιήσει το νέο Xbox, να μην δώσει έμφαση σε υπηρεσίες και δυνατότητες άσχετες με το gaming, αλλά να εστιάσει στους τίτλους αυτούς καθ' αυτούς. Γιατί, όταν όλα έχουν ειπωθεί, γι' αυτά θα αγοράσει - ή, ελλείψει τους, δεν θα αγοράσει - ένα Xbox Scorpio κανείς κατά την φετινή εορταστική περίοδο. Ούτε ο εξωτερικός σχεδιασμός, ούτε η ελκυστική τιμή, ούτε τίποτε άλλο δεν θα είναι αρκετά για να ωθήσουν καταναλωτές να εμπιστευτούν το όνομα του Xbox ξανά, αν τα games γι' αυτό δεν είναι αρκετά ενδιαφέροντα από μόνα τους. Έχει η Microsoft κρυμμένους "άσσους στο μανίκι της" να παίξει; Μακάρι!