Δεν χωρά καμία αμφιβολία στο γεγονός ότι ένα και μόνο πράγμα έπρεπε απαξάπαντος να καταφέρει η Microsoft κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στο Galen Center, στο πλαίσιο της Ε3 2017: να αποδείξει πως αντιλαμβάνεται την σημασία των games, και δη των αποκλειστικών, για την αρχική εμπορική πορεία του Xbox One X, και να παρουσιάσει αρκετά ώστε να δώσει λόγους σε πολύ κόσμο να το αποκτήσει τον Νοέμβριο. Την σημασία τους, όπως δείχνουν τα πράγματα, μπορεί να την αντιλαμβάνεται ο αμερικανικός κολοσσός, αλλά την υποτιμά παράλληλα. Ειδάλλως δεν θα προέκυπταν οι τόσο "χλιαρές" έως απογοητευτικές αντιδράσεις για τα games που επιδείχθηκαν ως λόγοι να αποκτήσει κανείς ένα Xbox One X.
Στην διάρκεια της συνέντευξης Τύπου επιδείχθηκαν όχι λιγότερα από... 42 (!) games και αντίστοιχα video, προφανώς άλλα μεγαλύτερα κι άλλα μικρότερα σε διάρκεια. Η Μicrosoft εύλογα επικεντρώθηκε στις δικές της παραγωγές και στις πλέον εντυπωσιακές των μεγάλων πολυεθνικών έκδοσης video games - έστω κι αν επί του πρακτέου όλες αυτές θα κυκλοφορήσουν και για τον ανταγωνισμό της. Δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει παρά με το αναμενόμενο μεν, εκπληκτικό δε Forza MotorSport 7, το οποίο απεικονίζεται σε πλήρη ανάλυση 4Κ και στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με υψηλό επίπεδο λεπτομέρειας σε όλα. Δείχνει εξαιρετικό, φυσικά, όμως θα πρέπει να μάθουμε περισσότερα γι' αυτό προκειμένου να κρίνουμε αν και κατά πόσο είναι λόγος να αγοράσουν Xbox One X παίκτες που δεν ανήκουν στο σκληροπυρηνικό κοινό των Forza.
Ο μόνος άλλος τίτλος της ίδιας της Microsoft ο οποίος έχει την δυναμική "system seller" είναι το περίφημο Crackdown 3, το οποίο είχε ανακοινωθεί πέρυσι τέτοιο καιρό, είχε εξαφανιστεί λίγο-πολύ στο ενδιάμεσο και στην συνέντευξη Τύπου της εταιρείας επανεμφανίστηκε με άκρως... επιθετικό video - το οποίο όμως δεν ήταν ακριβώς εντυπωσιακό και ελπίζουμε να μην είναι ενδεικτικό της ποιότητας του τελικού προϊόντος. Το πολυσυζητημένο Sea of Thieves στηρίζεται στην ιδέα της συμμετοχής πολλών παικτών ταυτόχρονα στο... πειρατικό του περιβάλλον, τεχνικά ωστόσο δεν κινείται στο επίπεδο που αντιστοιχεί στις δυνατότητες του Xbox One X. To ίδιο ισχύει και για το μεταποκαλυπτικό (με γενναίες δόσεις ζόμπι) State of Decay 2, αλλά και για το ιδιόρρυθμο Cuphead, επίσης αργοπορημένο από την περυσινή αντίστοιχη εκδήλωση.
Κάποια games που αξιοποιούν την ισχύ του Xbox One X, άλλωστε, δεν είμαστε βέβαιοι πως... έπρεπε οπωσδήποτε να το κάνουν, όπως το διάσημο, όμορφο αλλά άτοπο Minecraft. Άλλες παραγωγές είναι ολοφάνερο πως θα είναι εξαιρετικές, όπως το υπέροχο Ori and the Will of the Wisps, όμως και πάλι δεν είμαστε βέβαιοι πως χρειάζονταν το Xbox One X γι' αυτό. Άλλοι λιγότερο ακουσμένοι τίτλοι - π.χ. το δημοφιλές PlayerUnknown's Battlegrounds, το Black Desert, το Dragonball Fighter Z, το The Last Night και το Super Lucky's Tale - επίσης θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν δίχως περιορισμούς στα PS4/PS4 Pro (και κάποιοι θα το κάνουν αργότερα). Games, δε, που ούτως ή άλλως θα δούμε και στα συστήματα της Sony, αλλά και σε PC, όπως τα άκρως εντυπωσιακά Middle-Earth: Shadow of War, Metro Exodus και Code Vein, απλώς ήταν παρόντα γιατί τούς δόθηκε η ευκαιρία. Όχι γιατί θα παίξουν ρόλο στην αρχική πορεία του Xbox One X. Αυτό ισχύει για το Assassin's Creed Origins, αλλά και για τον τίτλο-κορύφωση της εκδήλωσης, το Anthem της Bioware. Εκθαμβωτικά, αλλά όχι επιχειρήματα υπέρ του νέου Xbox.
Η γενική εντύπωση που εισπράξαμε από όλα αυτά ήταν η εξής: η Microsoft ναι μεν είχε αντιληφθεί την περιορισμένη γκάμα τίτλων επιπέδου ΑΑΑ που θα συνόδευαν το Xbox One X στα καταστήματα, αλλά δεν είχε την διάθεση να κάνει τίποτε άλλο από το να εξαγοράσει κάποιες αποκλειστικότητες, προσωρινές και μη. Η προσέγγιση αυτή άλλοτε λειτουργεί, άλλοτε όχι. Θα πρέπει να περιμένουμε την υποδοχή που επιφυλάσσει το κοινό σε αυτά τα games για να κρίνουμε αν είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα. Games, δε, που θα κυκλοφορήσουν και σε άλλα συστήματα είναι ευπρόσδεκτα, αλλά όχι τόσο σημαντικά: δεν επιλέγει κανείς ανάμεσα σε δύο προτάσεις - ή αν θα επενδύσει σε μία νέα - βάσει αυτών των παραγωγών. Πρωτοβουλίες, δε, όπως αυτή της αξιοποίησης τίτλων του... αρχικού Xbox (!!!) στο Xbox One S και X μέσω μηχανισμού εξομοιώσεις α λα Xbox 360, είναι αληθινά "πυροτεχνήματα δημόσιας εικόνας", στερούμενα ουσίας. Νέες ιδέες θέλει να βλέπει ο κόσμος σε νέα συστήματα ψυχαγωγίας. Αίσθηση "φρέσκια" να εισπράττει από τα games τους. Πότε θα το καταλάβει αυτό η Microsoft;
Οπότε - και ξαναγυρνώντας στην αρχική μας εκτίμηση - τί ακριβώς... μένει ως επιχείρημα για την αγορά ενός Xbox One X όσον αφορά στα games; Φέτος, δυστυχώς μόνο τρία πράγματα: το Forza MotorSport 7, οι δωρεάν αναβαθμίσεις πολλών AAA τίτλων Xbox One σε εκδόσεις 4Κ (πάντοτε για όσους έχουν τηλεόραση υπερυψηλής ευκρίνειας βεβαίως) και η υπόσχεση πως κάποια στιγμή, πιθανώς στα τέλη του 2018 ή την άνοιξη του 2019, το Xbox One X θα έχει να επιδείξει στην βιβλιοθήκη των τίτλων του και την γκάμα, και την ποιότητα, και τις αποκλειστικότητες που καθιστούν ένα νέο σύστημα ποθητό για αγορά. Όμως 12 ή 18 μήνες είναι χρονικό διάστημα πολύ μεγάλο για να το παραχωρήσει ο δεύτερος της αγοράς στον πρώτο, όταν ήδη έχει την υποδιπλάσια πελατειακή βάση. Και πέραν των ανθρώπων που δεν είχαν και δεν έχουν κανένα πρόβλημα απόκτησης οποιουδήποτε τεχνολογικού προϊόντος, τα €499 σε αυτήν την φάση είναι ποσό όχι ευκαταφρόνητο για την αγορά... υποσχέσεων. Δυστυχώς.