
Έντεκα θεατρικές παραστάσεις από τα Αθηναϊκά Θέατρα -από κωμωδίες κάθε είδους μέχρι αιχμηρά σύγχρονα έργα, με το ελληνικό έργο να κυριαρχεί εξίσου με το ξένο ρεπερτόριο- κατεβάζουν αυλαία με last call την Κυριακή των Βαΐων.
Ρέππας - Παπαθανασίου for the win
Στις 13 Απριλίου ολοκληρώνουν τον κύκλο τους δύο παραστάσεις με την υπογραφή των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα. Οι θρυλικοί "Μπαμπάδες με ρούμι" μέτρησαν την τρίτη χρονιά τους στο θέατρο Αλίκη με τους Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Βίκυ Σταυροπούλου, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Κωνσταντίνο Γαβαλά, Νίκη Λάμη, Σοφία Βογιατζάκη να σκαρώνουν ένα γλυκό σχέδιο εξόντωσης με αφορμή μια κληρονομιά. Στο θέατρο Πειραιώς 131 από την άλλη οι Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Σάρα Γανωτή, Δανάη Παππά, Γιάννης Σίντος, Αναστασία Τσιλιμπίου, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Μαρία Φιλίππου πρωταγωνιστούν στο "Για μια ζωή", μια απίστευτη ιστορία με φόντο το Αίγιο της δεκαετίας του ‘40, όπου η νεαρή Ζωή αποφασίζει μετά από το χαμό του αγαπημένου της στο μέτωπο να ξαναπαντρευτεί, όταν ξαφνικά εκείνος επιστρέφει τρία χρόνια μετά.


Μιούζικαλ ή κωμωδία;
Και τα δύο συνδυάζει το νέο έργο της Φωτεινής Αθερίδου "Μπα-Μπαμπά", σε μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη που παίζεται έως 13/4 στο θέατρο 'Ήβη. Μια κωμικοτραγική ματιά σε μια οικογένεια που αντιμετωπίζει πολλά ευτράπελα λόγω του "drama queen" μπαμπά, τον οποίο ερμηνεύει ο Θοδωρής Αθερίδης. Συμπρωταγωνιστεί η συγγραφέας μαζί με τους 'Άννα Κουτσαφτίκη, Πάρι Θωμόπουλο, Αθηνά Μουστάκα, Κώστα Μαγκλάρα, Χρήστο Τσάβο και Γιώργο Τριανταφύλλου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα.


Κλασική ελληνική κωμωδία ή μια ματιά στη σύγχρονη πραγματικότητα;
Ξεκινάμε από το Μικρό Παλλάς και την κωμωδία των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής" που πρωτοπαρουσιάστηκε από το Θίασο Κοτοπούλη στο θέατρο Rex το 1946, με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Λογοθετίδη. Φέτος ανέβηκε με την υπογραφή του Σταμάτη Φασουλή στη σκηνοθεσία, με τον ίδιο στον πρωταγωνιστικό ρόλο πλάι στους Ελένη Καστάνη, Απόστολο Καμιτσάκη, Γιώργο Βουρδαμή, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Γιώργο Δεπάστα, Γιώργο Κορομπίλη, Μαρία Καραβά. Παρακολουθεί την ιστορία μιας οικογένειας από την Απελευθέρωση έως τα Δεκεμβριανά και τη Συνθήκη της Βάρκιζας (έως 13/4). Στο Μικρό Χορν έως τις 6 του Απρίλη αυτή τη φορά συνεχίζονται τα πολύ επιτυχημένα "Αξύριστα πηγούνια" (φωτό εξωφύλλου) του Γιάννη Τσίρου. Φέτος είδαμε για τέταρτη χρονιά την ιστορία για τη βία, την εκδίκηση, τον σεξισμό και την κακοποίηση, που εκτυλίσσεται στο νεκροτομείο ενός νοσοκομείου. Το έργο που αν και γράφτηκε πριν από 30 χρόνια είναι ίσως πιο επίκαιρο από ποτέ σκηνοθετεί ο Γιώργος Παλούμπης με πρωταγωνιστές τους Στάθη Σταμουλακάτο, Ηλία Βαλάση, Σπύρο Ασημένιο, Αντωνία Πιτουλίδου. Στο Εμπορικόν από την άλλη παρουσιάζεται το τελευταίο έργο του ίδιου συγγραφέα "Κανόνια και τρομπέτες" (έως 13/4), που αναδεικνύουν την ψυχολογία του Νεοέλληνα μέσα από τη συνάντηση τριών ζευγαριών, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου. Ερμηνεύουν οι 'Έλλη Τρίγγου, Στάθης Σταμουλακάτος, Μάνος Καζαμίας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Μαριτίνα Κουτσοχιώνη.


Στο Μικρό Χόρν, η Φρόσω Λύτρα σκηνοθετεί τη "Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.", τον συγκλονιστικό μονόλογο της Λένας Κιτσοπούλου. Η Μαρία Σολωμού ερμηνεύει την ομώνυμη ηρωίδα του έργου που κοιτάει κατάματα το κοινό και αποκαλύπτεται, με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια. Μια γυναίκα 37 ετών που μας ταξιδεύει προς τη δική της Ιθάκη, με μια και μοναδική σωσίβια λέμβο: το καυστικό και ειρωνικό χιούμορ της.

Αμερικάνικη κωμωδία ή ευρωπαϊκή σάτιρα;
Ο Ευδόκιμος Τσολακίδης ανέβασε φέτος στο Μικρό Παλλάς την βραβευμένη κωμωδία του Μάρεϊ Σίσγκαλ "ΛΑΒ (Luv)", μια ιστορία για τρία πρόσωπα που ανεβοκατεβαίνουν από την απελπισία μέχρι τον ενθουσιασμό και από την αυτοκτονία στο φόνο και πάλι πίσω. Οι Ηλίας Βαλάσης, Ελισάβετ Μουτάφη και Γιώργος Πυρπασόπουλος πρωταγωνιστούν στην παράσταση που αποκαλύπτει με σαρκαστική διάθεση την κωμική πλευρά που μπορεί να κρύβεται στα προσωπικά μας δράματα (έως 8/4).


Στο θέατρο Λαμπέτη, ο Νικορέστης Χανιωτάκης μάς σύστησε τη "Ληστεία της συμφοράς", το έργο των συγγραφέων του "The play that goes wrong", Χένρι Λιούις, Τζόναθαν Σέιερ και Χένρι Σιλντς, με έναν δυνατό θίασο: Ιωάννης Απέργης, Κατερίνα Γερονικολού, Παναγιώτης Γουρζουλίδης, Τίτος Γρηγορόπουλος, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Θάνος Μπίρκος, Αρετή Πασχάλη, Χάρης Χιώτης, Γιώργος Χρανιώτης (έως 13/4). 'Όπως συνηθίζουν οι δημιουργοί της κατηγορίας "goes wrong", μιλάμε για την ιστορία της ληστείας ενός τεράστιου διαμαντιού και μιας απόδρασης, με φόντο την Αθήνα του 1958. Στο θέατρο Αποθήκη, ο ίδιος σκηνοθέτης ανέβασε το τελευταίο έργο του Μάριους φον Μάγενμπουργκ, ανατρεπτικού δημιουργού της βερολινέζικης Σαουμπίνε, με τίτλο "Νάχτλαντ". Μια καυστική σάτιρα για την τέχνη, το χρήμα και την άνοδο της ακροδεξιάς από την αιχμηρή πένα και το εξπρεσιονιστικό χιούμορ του συγγραφέα του σαρδόνιου "Άσχημου". Παίζουν οι Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κάτια Γκουλιώνη, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιάννης Στεφόπουλος, Σπύρος Σταμούλης (έως 13/4).
Η κινηματογραφική "Αμφιβολία"
Το πολυβραβευμένο έργο του Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ "Αμφιβολία" εξερεύνησε ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Παπαγεωργίου στη σκηνή του θεάτρου "Δημήτρης Χορν", μεταφέροντάς μας σ’ ένα καθολικό σχολείο της ταραγμένης Αμερικής της δεκαετίας του ’60. Φιλαρέτη Κομνηνού, Νίκος Χανακούλας, Χριστίνα Χριστοδούλου και Ξένια Ντάνια πρωταγωνιστούν στο έργο - χρονικό μιας κατηγορίας όπου τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως φαίνονται. Η αυστηρή διευθύντρια, αδελφή Αλοΐσιους, κατηγορεί τον προοδευτικό πατέρα Φλιν για σεξουαλική παρενόχληση ενός δωδεκάχρονου μαύρου μαθητή. Γνωστή από την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία με πρωταγωνιστές τη Μέριλ Στριπ και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, η ιστορία μάς προκαλεί να επανεξετάσουμε τα όρια της εμπιστοσύνης και της βεβαιότητας στη ζωή μας.
Διαδραστική εμπειρία ψυχολογίας
Το θέατρο συναντά την ψυχολογία στην ιδιαίτερη διαδραστική εμπειρία που δημιούργησε ο Δρ. Γιώργος Λάγιος με τίτλο "Μέσα στο μυαλό σου". Οι ανθρώπινες σχέσεις βρίσκονται στο επίκεντρο, ενώ τίθενται κρίσιμα ερωτήματα για τον έρωτα και τη ζωή, με τους ηθοποιούς Ελευθερία Κοντογεώργη και Μιχάλη Αρτεμισιάδη να ενσαρκώνουν κρίσιμες στιγμές από τη σχέση ενός ζευγαριού. Τη σκηνική επιμέλεια της θεατρικής δράσης υπογράφει ο Γιώργος Παπαπαύλου (έως 7/4).

Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Δείτε τον αναλυτικό οδηγό των θεατρικών παραστάσεων στο athinorama.gr
Περισσότερες πληροφορίες
Αξύριστα πηγούνια
Το βραβευμένο κοινωνικό δράμα φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας. Τρεις άνδρες που δουλεύουν σε ένα νεκροτομείο εργάζονται καθημερινά στην υπηρεσία τους στην υπόγεια πτέρυγα. Από τους πάνω ορόφους δέχονται και στη συνέχεια ταξινομούν, φροντίζουν και φυλάνε προσωρινά ανθρώπους που δεν κατάφεραν να επιζήσουν. Ακολουθούν μια ρουτίνα με τυπικές διαδικασίες. Απόψε όμως έρχονται αντιμέτωποι με το νεκρό σώμα μιας γυναίκας, μίας στρίπερ με ξένη καταγωγή. Η αιτία του θανάτου της και το είδος της σχέσης που τους συνέδεε μαζί της είναι κάτι που ξεδιπλώνεται με συγγραφική δεξιοτεχνία στην πορεία, όσο εξελίσσεται η δράση. Αυτός είναι ο πυρήνας της ιστορίας του Γιάννη Τσίρου, που χρησιμοποιεί το μoτίβο του ανδρικού βλέμματος πάνω στο ανυπεράσπιστο γυναικείο σώμα, για να συνθέσει ένα έργο που φωτίζει ζητήματα πατριαρχίας, σεξισμού και εκμετάλλευσης.
Για μια Ζωή
Η Ζωή ήταν παντρεμένη με τον Γιάννη μέχρι που εκείνος χάθηκε στο Αλβανικό μέτωπο. Τρία χρόνια μετά, η κοπέλα αποφασίζει να παντρευτεί τον Στράτο, έναν νεαρό χωροφύλακα. Οι δυο τους είναι τρελά ερωτευμένοι. Η Μαρίκα, η μάνα της, μένει μαζί της, στο σπίτι του Γεράσιμου, του πατέρα του εκλιπόντος Γιάννη, που θέλει το νέο ζευγάρι να συνεχίσει να μένει μαζί του. Σ’ αυτό το σπίτι μπαινοβγαίνει η διπλανή γειτόνισσα που είναι παντρεμένη με έναν δωσίλογο αλλά και η κόρη της Βούλα, η καλύτερη φίλη της Ζωής. Κι εκεί που όλοι βρίσκονται σε μία υπερδιέγερση λόγω του επερχόμενου γάμου, ο τέως νυμφίος, ο Γιάννης, εμφανίζεται ξαφνικά και ξεκινά το μπέρδεμα.
Μπαμπάδες με ρούμι
Στην αιχμηρή σάτιρα που διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία, πέντε πρόσωπα ετοιμάζουν για τρίτη χρονιά ένα «γλυκό» σχέδιο αλληλοεξόντωσης για μια κληρονομιά. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι οι πρωταγωνιστές της μαύρης κωμωδίας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν, καταστρώνοντας ένα σχέδιο για να κερδίσουν την κληρονομιά. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να σερβίρουν «Μπαμπάδες με ρούμι» με λίγο δηλητήριο.
Αμφιβολία
Το πολυσυζητημένο έργο, βραβευμένο με Ολίβιε και Τόνι, παρακολουθεί τις κατηγορίες της αδελφής Αλοΐσιους, διευθύντριας ενός καθολικού σχολείου, προς τον προοδευτικό πατέρα Φλιν για τη σεξουαλική παρενόχληση ενός δωδεκάχρονου μαύρου μαθητή, με φόντο την ταραγμένη Αμερική της δεκαετίας του '60. Στην ιστορία, που έγινε ευρέως γνωστή μέσα από την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία με την Μέριλ Στριπ και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και απέσπασε πολλές υποψηφιότητες για Όσκαρ, ο πατέρας Φλιν υπερασπίζεται τον εαυτό του και τις πράξεις του. Ισχυρίζεται πως επιθυμία του είναι η εκκλησία του Θεού να είναι ανοιχτή σε όλο τον κόσμο και το εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει πιο προοδευτικό.
Η ληστεία της συμφοράς
Τα πάντα μπορούν να συμβούν στην ελληνική εκδοχή της τρελής κωμωδίας για τη ληστεία ενός διαμαντιού αμύθητης αξίας από μία ομάδα ανίκανων διαρρηκτών που πάει τελείως στραβά, με φόντο την Αθήνα του 1958. Δύο κατάδικοι δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι που φυλάσσεται στην Alexandras Bank, μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Θα καταφέρει ο δραπέτης Μάκης Ρέτζος και η συμμορία του, να κάνουν τη ληστεία της χρονιάς;
Μπα-Μπαμπά
Μια μουσική σατιρική κωμικοτραγική ματιά πάνω σε μία σύγχρονη οικογένεια που στοχάζεται γύρω από το ερώτημα «αλλάζει ο άνθρωπος;». Πρωταγωνιστούν ένας πατέρας, μία πρώην σύζυγος και τα παιδιά τους. Όλοι κατηγορούν τον πατέρα, κανένας όμως δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του. Το έργο ξεκινά με την “κηδεία” του μπαμπά - την οποία οργανώνει ο ίδιος για να βιώσει πώς είναι όλη αυτή η κατάσταση «πριν φύγει»! Πρόκειται για έναν ηθοποιό που έπαιζε τρίτους και τέταρτους ρόλους. Σίγουρα ένας όχι και τόσο καλός συνδυασμός με τον ναρκισσισμό που τον διακατέχει. Έτσι, προσκαλεί όλη την οικογένεια στην κηδεία, ενώ περιμένει να τον κλάψουν κιόλας. Από εκεί αρχίζουν να ξεδιπλώνονται διαφορετικές στιγμές της οικογένειας μέσα στο χρόνο, που μας πηγαίνουν από το χιούμορ στη συγκίνηση.
Κανόνια και τρομπέτες
Ως μια μαύρη κωμωδία για το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση αυτοχαρακτηρίζεται το νέο έργο του συγγραφέα και εύστοχου σχολιαστή της σύγχρονης πραγματικότητας, που αναδεικνύει την ψυχολογία του νεοέλληνα στην Ελλάδα του 2.0. Ένα ζευγάρι Ρομά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και δύο όργανα της τάξης συναντιούνται σε ένα loft κάπου στο κέντρο. Ο Κωνσταντίνος είναι διευθυντικό στέλεχος σε τράπεζα. Στα “χέρια” του έχει κάποια ομόλογα που καταρρέουν. Το βράδυ λίγο πριν την οικονομική καταστροφή θα συναντηθεί με τον Χρόνη. Ο Χρόνης -έμπορος ναρκωτικών μεταξύ άλλων- δουλεύει για τον Κωνσταντίνο. Έχει και μία αρραβωνιαστικιά, την Ρουμπίνη που θέλει να εξασφαλίσει μία καλύτερη συνθήκη για το δάνειο της από τον Κωνσταντίνο, ο οποίος έχει μια «απαγορευμένη» σχέση με την Κλαίρη, επίσης από την τράπεζα. Όλα θα συμβούν μέσα σε ένα βράδυ καταστροφής, παροξυσμού και παρεξήγησης.
Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής
Η πορεία μιας οικογένειας, που από την απελευθέρωση περνάει στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας, σε μια σπάνια πολιτική στιγμή του μεταπολεμικού θεάτρου. Όπως και εκτός, έτσι και εντός του σπιτιού, επικρατεί εμφύλιος, με τον ένα γιο της οικογένειας να είναι δεξιός και τον άλλον να είναι αριστερός. Ανάμεσα στα "πυρά" τους βρίσκεται ο πατέρας τους, ο πατριάρχης κυρ-Παντελής, η μητέρα τους, η Αθηνά, αλλά και η οικιακή βοηθός τους η Φρόσω.
Νάχτλαντ
Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στην Ελλάδα η νέα καυστική σάτιρα του συγγραφέα του «Άσχημου» για τις σύγχρονες σχέσεις (ερωτικές, συγγενικές), το χρήμα, την τέχνη, τον φασισμό, την άνοδο της νέας δεξιάς και τις αντιλήψεις που κρύβουμε βαθιά στο υποσυνείδητό μας. Κάπου στην Γερμανία δύο αδέρφια, η Νίκολα και ο Φιλίπ, τσακώνονται καθώς καθαρίζουν το σπίτι του νεκρού πατέρα τους. Μόλις βρίσκουν έναν παλιό πίνακα στη σοφίτα με την υπογραφή του καλλιτέχνη «Α. Χίτλερ», τα πράγματα ζορίζουν. Η Νίκολα θέλει να τον πουλήσει, ο Φιλίπ θέλει να τον κρατήσει κι η σύζυγός του, Τζούντιθ, θέλει να τον κάψει. Η κατάσταση δεν θα αργήσει να βγει εκτός ελέγχου.
Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.
Η εξομολόγηση μιας 37χρονης, που, με καυστικό ύφος και ειρωνικό χιούμορ, σχολιάζει τα κλισέ της ζωής μας, τις ανυπόφορες συμβάσεις που υπονομεύουν την ελευθερία μας, τα «δήθεν» και τα «πρέπει». Η ηρωίδα ανοίγει την πόρτα του μπάνιου της στο κοινό και μοιράζεται μαζί του, μία απίστευτη εμπειρία ενσυναίσθησης και διαφυγής από την αμείλικτη καθημερινότητα. Όπως μας εκμυστηρεύεται: «Ο καφές μου αυτοκτονεί κάθε μέρα στο γκάζι. Πρήζεται και φουσκώνει σαν εξάνθημα μέσα στο μπρίκι μου και η κάθε του φουσκάλα σκάει σαν όνειρο. Και φοβάμαι μήπως χυθεί και δεν προλάβω να τον κατεβάσω από τη φωτιά. Και συντομεύω τα όνειρα μου για να προλάβω. Να μην χυθούν. Θα' ναι κρίμα να καώ από όνειρο…».
Μέσα στο μυαλό σου
Μια διαδραστική εμπειρία ψυχολογίας για τις σχέσεις ανάμεσα στα ζευγάρια, με τη συμμετοχή δύο ηθοποιών που θα αναπαριστούν μια ιστορία. Μήπως ήρθε η ώρα να εξετάσουμε σοβαρά και να αποφασίσουμε αν οι ερωτικές μας επιλογές θα συνδράμουν στην ευτυχία μας ή στην καταστροφή μας; Ο Dr. Γιώργος Λάγιος, απευθύνει με διάφορες μεθόδους αλληλεπίδρασης κρίσιμα ερωτήματα για τη ζωή και τη «λειτουργία» των ατόμων ως ζευγάρια, χρησιμοποιώντας μία δημιουργική ιδέα. Το κοινό παρακολουθεί ένα θεατρικό σκετς, ανταλλάσσει απόψεις και συμμετέχει ενεργά σε συζήτηση με ερωτήσεις και απαντήσεις.