
Οι ανθρώπινες σχέσεις και οι κοινωνικές προκλήσεις μπαίνουν στο μπλέντερ της κωμωδίας, ανεβάζοντας στη σκηνή την ελληνική πραγματικότητα του τότε και του τώρα, μέσα από 17 ξεχωριστές παραστάσεις που συνδυάζουν το γέλιο με την ευαισθησία, την κοινωνική σάτιρα με τη φάρσα και κάθε είδους ανατροπές. Διαλέξτε την αγαπημένη σας, κλείστε εισιτήριο και ετοιμαστείτε για μια θεατρική βραδιά, η οποία ξεκινά και τελειώνει με ένα Uber taxi. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιλέξετε προορισμό και να κάνετε προκράτηση με την υπηρεσία Uber Reserve, έως και 90 ημέρες πριν την παράσταση.


Το διαχρονικό δίδυμο Αλέκος Σακελλάριος - Χρήστος Γιαννακόπουλος
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι καλλιτέχνες του θεάτρου επιλέγουν να ανεβάσουν στη σκηνή έργα του εμβληματικού διδύμου του παλιού ελληνικού κινηματογράφου Αλέκος Σακελλάριος - Χρήστος Γιαννακόπουλος. Φέτος συναντάμε δύο θεατρικές παραστάσεις έργων τους. Στο Μικρό Παλλάς ο Σταμάτης Φασουλής σκηνοθετεί την πολιτική σάτιρα "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής" για την πορεία μιας οικογένειας, που από την απελευθέρωση περνάει στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας, σε μια σπάνια πολιτική στιγμή του μεταπολεμικού θεάτρου. ΄Όπως και εκτός, έτσι και εντός του σπιτιού, επικρατεί εμφύλιος, με τον ένα γιο της οικογένειας να είναι δεξιός και τον άλλον να είναι αριστερός. Ανάμεσα στα "πυρά" τους βρίσκεται ο πατέρας τους, ο πατριάρχης κυρ-Παντελής, η μητέρα τους, η Αθηνά, αλλά και η οικιακή βοηθός τους η Φρόσω. Ο γνωστός θεατράνθρωπος συμπρωταγωνιστεί με τους Ελένη Καστάνη, Απόστολο Καμιτσάκη, Γιώργο Βουρδαμή, Γιώργο Δεπάστα, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Γιώργο Κορομπίλη, Μαρία Καραβά. Στο θέατρο Βέμπο από την άλλη ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τον Λάκη Λαζόπουλο στη θρυλική κωμωδία "΄Ένας ήρωας με παντούφλες" από την οποία θυμόμαστε την ερμηνεία-ορόσημο του Βασίλη Λογοθετίδη. ΄Ένα έργο για την πιο ευγενική πλευρά της πατρίδας μέσα στο σκοτάδι της εποχής του Εμφυλίου πολέμου. Μαζί του ανεβαίνουν επί σκηνής οι Παύλος Ορκόπουλος, Παρθένα Χοροζίδου, Τάσος Παλαντζίδης, Σταύρος Μαρκάλας, Κωνσταντίνος Τράφαλης, Θράσος Σταθόπουλος, Ιωάννα Ανεμογιάννη, Κωνσταντίνος Γιάννης, Φαίδρα Σκλήρη, Λαζάρια Σαζεΐδου.

Ο "Φιάκας" σε διπλό ταμπλό
Η "αστειοτάτη κωμωδία για όλη την οικογένεια" από τον Δημοσθένη Κ. Μισιτζή για τον δαιμόνιο απατεώνα από την Πόλη παίζεται σε δύο διαφορετικές σκηνικές προσεγγίσεις. Το έργο-σταθμός βλέπουμε μέσα από τη ματιά του Γιωργή Τσουρή στην παράσταση του θεάτρου Πτι Παλαί "Ο Βαρόνος "Φ" (Φιάκας)". Ο καταιγιστικός ρυθμός και οι ανατροπές καταδεικνύουν τη διαχρονική δύναμη της σάτιρας, φωτίζοντας τον αέναο αγώνα του ανθρώπου για κοινωνική ανέλιξη και επιβίωση, μέσα από τη διασκευή του Τσουρή και του Αλέξανδρου Χρυσανθόπουλου. Παίζει ο σκηνοθέτης μαζί με τους Θάνο Τοκάκη, Ηρώ Μπέζου, Θανάση Δόβρη, Ευαγγελία Καρακατσάνη και τον μουσικό Yoel Soto. Στο Από Μηχανής Θέατρο από την άλλη ο Πάνος Σκουρολιάκος καθοδηγεί τους Δημήτρη Μυλωνά, ΄Άννα Ελεφάντη, Αλέξανδρο Ζαχαρέα, Ιλιάδα Λαμπρίδου, Φώτη Τσορανίδη, σε μια παράσταση εμπλουτισμένη με τραγούδια της εποχής σε ζωντανή εκτέλεση και θέατρο σκιών ("Ο Φιάκας").


Με την υπογραφή των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα
Το γνωστό και επιτυχημένο καλλιτεχνικό δίδυμο Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας συνεχίζει και φέτος με δύο θεατρικές επαναλήψεις με all star καστ. Στην αιχμηρή τους σάτιρα για την ανθρώπινη απληστία και τις οικογενειακές σχέσεις, με την αιώνια διαμάχη για την κληρονομιά να γίνεται αφορμή για πολύ γέλιο αλλά και δραματικές καταστάσεις, τη μαύρη κωμωδία "Μπαμπάδες με ρούμι", η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω ετοιμάζουν ένα "γλυκό" σχέδιο αλληλοεξόντωσης. Πρωταγωνιστούν οι Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και Κωνσταντίνα Μιχαήλ (Αλίκη). Στην πιο καινούργια κωμωδία τους με τίτλο "Για μια Ζωή" στιγμές της ελληνικής ιστορίας ενώνονται με αναπάντεχες καταστάσεις, τραγελαφικές συμπτώσεις, έρωτα και μπόλικο γέλιο, σε ένα σπίτι που τα χωράει όλα! Η Ζωή ήταν παντρεμένη με τον Γιάννη μέχρι που εκείνος χάθηκε στο Αλβανικό μέτωπο. Τρία χρόνια μετά, η κοπέλα αποφασίζει να παντρευτεί τον Στράτο, έναν νεαρό χωροφύλακα με τον οποίο είναι πολύ ερωτευμένη, ξαφνικά όμως εμφανίζεται ο Γιάννης. Παίζει ένας θίασος αγαπημένων ηθοποιών: Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Σάρα Γανωτή, Δανάη Παππά, Γιάννης Σίντος, Αναστασία Τσιλιμπίου, Γιάννης Τσιμιτσέλης και Μαρία Φιλίππου (Πειραιώς 131).

Κωμωδία ή μιούζικαλ;
Μιούζικαλ και σατιρική κωμωδία ενώνονται στο "Μπα-Μπαμπά", το έργο της Φωτεινής Αθερίδου και του Θέμη Καραμουρατίδη. Πολλά ευτράπελα και κωμικοτραγικές καταστάσεις μπορούν να συμβούν με έναν "drama queen" μπαμπά στο επίκεντρο της οικογένειας όπως επιβεβαιώνει η παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Κακλέας στο θέατρο ΄Ήβη με έναν ωραίο θίασο. Θοδωρής Αθερίδης, ΄Άννα Κουτσαφτίκη, Πάρις Θωμόπουλος, Αθηνά Μουστάκα, Κώστας Μαγκλάρας, Χρήστος Τσάβος, Γιώργος Τριανταφύλλου συναντούν την Φωτεινή Αθερίδου επί σκηνής στο έργο που ρίχνει μια κωμικοτραγική μουσική ματιά στην αγία ελληνική οικογένεια.

Μια μουσική κωμωδία για τα κακώς κείμενα του ελληνικού θεάτρου και για τους λόγους που οι καλλιτέχνες κάνουν θέατρο σήμερα ("Για τα λεφτά ή για την ψυχή μας;") είναι το "Merde!" που ξεκινά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Το νέο έργο του Suyako, κατά κόσμον Βασίλη Μαγουλιώτη, ο οποίος υπογράφει τη σκηνοθεσία από κοινού με τον πολυσυζητημένο Γιώργο Κουτλή. Κοντολογίς, η δημιουργική ομάδα των "Παιχτών" ενώνει δύο γενιές πρωταγωνιστών στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά: Νίκος Καραθάνος, Ηλίας Μουλάς, Γιάννης Νιάρρος, Λυδία Τζανουδάκη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Βασίλης Μαγουλιώτης κ.ά.

Η ψυχολογία του Νεοέλληνα 2.0 στη σκηνή
Ο Γιώργος Παπαγεωργίου σκηνοθετεί τα "Κανόνια και τρομπέτες" στο Εμπορικόν. Την καθαρόαιμη πολιτική μαύρη κωμωδία καταστάσεων του Γιάννη Τσίρου που αναδεικνύει την ψυχολογία του νεοέλληνα στην Ελλάδα του 2.0., μιλώντας για το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και την εξαπάτηση. Σε αυτό το ξεκαρδιστικό πανόραμα για την οικονομική μας παράνοια, πρωταγωνιστούν ένα ζευγάρι Ρομά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και δύο όργανα της τάξης, σε ερμηνεία των ΄Έλλης Τρίγγου, Στάθη Σταμουλακάτου, Μάνου Καζαμία, Νεφέλης Μαϊστράλη, Γιώργου Τριανταφυλλίδη, Μαριτίνας Κουτσοχιώνη.


Πέντε σύγχρονες ελληνικές κωμωδίες
'Ένα αντίδοτο στην δύσκολη πραγματικότητα μας προσφέρει η Δήμητρα Παπαδοπούλου με τη νέα της κωμωδία παρεξηγήσεων "Στο τσακ!". Κρατερός Κατσούλης, Βάσω Γουλιελμάκη, Ροζαμάλια Κυρίου, Δανάη Λουκάκη, Κώστας Αποστολάκης, Τόνυ Δημητρίου, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Κορίνα Θεοδωρίδου, Λάζαρος Βασιλείου πρωταγωνιστούν στην παράσταση σε σκηνοθεσία του Γιώργου Λύρα που παίζεται στο Ριάλτο - "Αλέκος Αλεξανδράκης". Στο επίκεντρο βρίσκεται ο εκδοτικός οίκος Σεβαστού - Κούκου, που γίνεται κέντρο διερχομένων, ενώ η "καταστροφή" δεν αργεί να έρθει. Στη Θεατρική Σκηνή, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, από την άλλη, υποδύονται ένα ζευγάρι συνταξιούχων που "βουτά" καταλάθος στα αχαρτογράφητα νερά του σκοτεινού διαδικτύου στο "Χωρίς αναστολή" της Μαρίας Μαυρικάκη. Θα μπορέσουν άραγε να αντισταθούν στα τεράστια χρηματικά ποσά και τις παράνομες συναλλαγές που πέφτουν στην αντίληψή τους;


Δύο μεγάλες θεατρικές επιτυχίες που μετρούν πολλά χιλιόμετρα στις σκηνές της Αθήνας, συνεχίζουν και φέτος την πορεία τους. Στο θέατρο Πόλη - "Δάνης Κατρανίδης" κάνει το φινάλε της φέτος μετά από πέντε χρόνια η "Μαύρη σαμπούκα". Συστατικό της επιτυχίας της είναι το σαρωτικό κείμενο του ηθοποιού και σκηνοθέτη Τόλη Παπαδημητρίου, ο οποίος συμπράττει για τελευταία φορά στη σκηνή μαζί με τον Αντώνη Στάμο στην κωμωδία για τη φιλία, το λάθος timing και τα μεγάλα σουξέ. Μια δεκαετία κλείνει παράλληλα ο Γιώργος Γαλίτης, βλέποντας τα "Ραδίκια ανάποδα" σε ένα ξεκαρδιστικό πολυπρόσωπο "one dead man show" που αποτελείται από δεκατρείς κωμικούς επικήδειους, με τη σκηνοθετική ματιά του Βλαδίμηρου Κυριακίδη (Altera Pars).
Ακόμη ένας ηθοποιός και συγγραφέας εξίσου, ο Αντώνης Καλομοιράκης υποδύεται "Έναν καταπληκτικό καταθλιπτικό" στην ιστορία του Ευτύχη, ενός life coach που γράφει βιβλία για την αυτοβελτίωση, ο ίδιος όμως δεν είναι ευτυχισμένος. Συμπρωταγωνιστεί με τους Τερέζα Καζιτόρη, Εύη Κολιούλη, Ορέστη Τουλιάτο και Βασίλη Θελούρα, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της ΄Έφης Δράκου (΄Άλφα - "Ληναίος-Φωτίου").


Ιδιοσυγκρασιακή κωμωδία διά χειρός Κιτσοπούλου
Με όπλα της το μαύρο χιούμορ και την αμείλικτη σάτιρα, η Λένα Κιτσοπούλου παρουσιάζει την καθημερινή κόλαση των ανθρώπινων σχέσεων, αποδομώντας τα παραδοσιακά θεατρικά του ΄Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, στο τελευταίο της έργο "Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ" στο θέατρο ΄Άνεσις. Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστος Σαπουντζής, Χρήστος Μαλάκης, Μαρία Μοσχούρη, Γιάννης Μπαριτάκης πρωταγωνιστούν στην παράσταση που "κατακρεουργεί" τα έργα "Ο χορός του θανάτου", "Οι δανειστές", "Η πιο δυνατή", για να μιλήσει για τον έρωτα, την αγάπη, το γάμο και τη συμβίωση.


Καμπανέλλης ή Μυριβήλης;
Από την ομάδα Πτωχαλαζόνες και με τη σκηνοθετική υπογραφή του Κώστα Παπακωνσταντίνου επαναλαμβάνονται για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Olvio δύο παραστάσεις που ξεχώρισαν: "Ο μπαμπάς ο πόλεμος" του Ιάκωβου Καμπανέλλη είναι μια σαρκαστική κωμωδία, γραμμένη λίγο μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, που εμπνέεται από την πολιορκία της Ρόδου (305 π.Χ.) από τον Δημήτριο τον Πολιορκητή. Ο σπουδαίος ΄Έλληνας δραματουργός μεταχειρίζεται την αιχμηρότητα της κωμικής φόρμας για να περιγράψει έναν πολύ κοντινό μας κόσμο, γεμάτο συμμαχίες, συγκρούσεις, ματαιώσεις και προσδοκίες, έναν κόσμο όπου θριαμβεύει ο πόλεμος και όσοι τον καπηλεύονται. Παίζουν οι Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Αγγελική Μαρίνου, Δήμητρα Μητροπούλου, Μαριάννα Ντίρου, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης. Επίσης, επαναλαμβάνεται σε μια ευφρόσυνη, αεικίνητη παράσταση τριών ερμηνευτών (Αγγελική Μαρίνου, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Ελισσαίος Βλάχος) το απολαυστικό αφήγημα του Στράτη Μυριβήλη "Οι κάλπηδες", που περιγράφει τις τραγελαφικές περιπέτειες δύο αρχικατεργαραίων που ανταγωνίζονταν στην (κουτο)πονηριά στη Λέσβο της τουρκοκρατίας.
Περισσότερες πληροφορίες
Μαύρη σαμπούκα
Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιο τρελή νύχτα της ζωής τους σε μια κωμωδία με καταιγιστικό ρυθμό για τη φιλία, το λάθος timing και τα μεγάλα σουξέ, στον τελευταίο κύκλο της επιτυχημένης παράστασης που πάει για φινάλε. Όλα ξεκινούν από μια διάρρηξη που εξελίσσεται με αναπάντεχο τρόπο. Ο Βλάσης Κουρούπας, ένας ταξιτζής από τις Κουκουβάουνες, μπερδεύει τους ορόφους και μπαίνει στο σπίτι του πάμπλουτου μουσικοσυνθέτη Διονύσιου Αβέρωφ με σκοπό να κλέψει. Τα πράγματα μπερδεύονται ακόμη περισσότερο όταν κάνει εκεί την εμφάνισή του ο συνεργός του, ο Μήτσος. Αυτός, βέβαια, ήταν ο μοναδικός τρόπος για τον Βλάση και το είδωλό του, τον δημιουργό του λαϊκού σουξέ «Μαύρη σαμπούκα» να συναντηθούν και να αναπτύξουν μια σχέση παράδοξα δυνατή.
Τα ραδίκια ανάποδα
Πρόκειται για μια μαύρη, άραχλη, σπαραξικάρδια, αστεία και selfie παράσταση για τσέμπαλο, φαγκότο, φέρετρο και οστεοφυλάκιο. Ένα one dead man show, ένας black total κωμικός μονόλογος με δεκατρείς ρόλους. Δεκατρείς κωμικούς επικήδειους που και νεκρούς ανασταίνουν. Τους ρόλους (δημόσιος υπάλληλος, μάγειρας, πολιτικός, Ρωμαίος συγκλητικός, ηγούμενος, κλέφτης κ. ά.) έχει γράψει, τους κλαίει, τους οδύρεται, μα και τους υποδύεται για δέκατη χρονιά, ο αξιομακάριστος Γιώργος Γαλίτης, ενώ σκηνοθετεί, με σπαραγμό ψυχής, πλερέζα και δάκρυα στα μάτια, ο αείμνηστος Βλαδίμηρος Κυριακίδης. Μια παράσταση που θα ζείτε για να τη θυμόσαστε.
Ο μπαμπάς ο πόλεμος
Λίγα χρόνια μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οι διάδοχοι του πολεμούν μεταξύ τους για την κυριαρχία του κόσμου. Η Ρόδος, κηρύσσοντας αυστηρά ουδετερότητα, έχει μετατραπεί σε έναν ασφαλή τουριστικό παράδεισο. Δημόσια κτίρια και ναοί έχουν μετατραπεί σε επιχειρήσεις ενώ η κυβέρνηση έχει αντικατασταθεί από το Ανώτατο Ξενοδοχειακό Συμβούλιο. Όταν ο πόλεμος μεταφέρεται στην θάλασσα, οι Ροδίτες, με τον φόβο ότι οι Μακεδόνες του Δημητρίου του Πολιορκητή πλέουν εναντίον τους, στέλνουν τον καλύτερο τους μάγειρα και την πιο όμορφη κοπέλα του νησιού για να τον ξελογιάσουν. Ο Δημήτριος όμως ερωτεύεται την Ρόδο και αποφασίζει να την κατακτήσει. Οι τουρίστες φεύγουν, ο στρατός του Δημητρίου αποβιβάζεται στο νησί, κι όταν ένας σερβιτόρος εκσφενδονίζει ένα πιάτο εναντίον τους, οι Μακεδόνες καίνε όλα τα μαγαζιά της παραλίας προς παραδειγματισμό. Ο λαός της Ρόδου τότε παίρνει τα όπλα, μαχαιροπήρουνα στην αρχή, και πολεμάει. Ο μπαμπάς της Ιστορίας ο πόλεμος έχει ξεκινήσει και όλα μέλλουν να αλλάξουν. Οι Ροδίτες αντιγράφουν τους Μακεδόνες, γίνονται άριστοι πολεμιστές και νικούν. Ο Δημήτριος ξελογιάζεται από την ομορφιά και τις χαρές της ζωής και χάνει. Η Ρόδος θα συνεχίσει να πλουτίζει αλλά πλέον μέσω μιας άλλης πιο επικερδούς επιχείρησης, της βιομηχανίας του πολέμου.
Για μια Ζωή
Η Ζωή ήταν παντρεμένη με τον Γιάννη μέχρι που εκείνος χάθηκε στο Αλβανικό μέτωπο. Τρία χρόνια μετά, η κοπέλα αποφασίζει να παντρευτεί τον Στράτο, έναν νεαρό χωροφύλακα. Οι δυο τους είναι τρελά ερωτευμένοι. Η Μαρίκα, η μάνα της, μένει μαζί της, στο σπίτι του Γεράσιμου, του πατέρα του εκλιπόντος Γιάννη, που θέλει το νέο ζευγάρι να συνεχίσει να μένει μαζί του. Σ’ αυτό το σπίτι μπαινοβγαίνει η διπλανή γειτόνισσα που είναι παντρεμένη με έναν δωσίλογο αλλά και η κόρη της Βούλα, η καλύτερη φίλη της Ζωής. Κι εκεί που όλοι βρίσκονται σε μία υπερδιέγερση λόγω του επερχόμενου γάμου, ο τέως νυμφίος, ο Γιάννης, εμφανίζεται ξαφνικά και ξεκινά το μπέρδεμα.
Ο Βαρόνος «Φ» (Φιάκας)
Διασκευή μίας από τις πιο χαρακτηριστικές κωμωδίες της ελληνικής δραματουργίας από τον Δημοσθένη Μισιτζή με πρωταγωνιστή τον Χαράλαμπο Πεταλούδη, γνωστό και ως Φιάκας, ο οποίος ζει στην Κωνσταντινούπολη με τον υπηρέτη του Γιάννη, κατάχρεος και κυνηγημένος από τους πιστωτές του. Έτσι, καταστρώνει ένα σχέδιο για να ξεφύγει από τη φτώχεια, σε μια παράσταση γεμάτη χιούμορ, μουσική και καταιγιστικό ρυθμό: να παντρευτεί την όμορφη και πλούσια Ευανθία, για να εκμεταλλευτεί την περιουσία της προς όφελός του, αποκρύπτοντας τα χρέη του και την πραγματική του ταυτότητα. Της παρουσιάζεται λοιπόν ως πάμπλουτος Βαρόνος εκ Βερολίνου, που ζει στην Πόλη ινκόγκνιτο. Κι ενώ το σχέδιο προχωρά με επιτυχία, η αλήθεια κινδυνεύει από στιγμή σε στιγμή να αποκαλυφθεί. Πώς θα καταφέρει να ξεφύγει ο Βαρόνος από όσους τον κυνηγούν;
Μπαμπάδες με ρούμι
Στην αιχμηρή σάτιρα που διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία, πέντε πρόσωπα ετοιμάζουν για τρίτη χρονιά ένα «γλυκό» σχέδιο αλληλοεξόντωσης για μια κληρονομιά. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι οι πρωταγωνιστές της μαύρης κωμωδίας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν, καταστρώνοντας ένα σχέδιο για να κερδίσουν την κληρονομιά. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να σερβίρουν «Μπαμπάδες με ρούμι» με λίγο δηλητήριο.
Οι κάλπηδες
Το κωμικό διήγημα του νεοέλληνα πεζογράφου έχει ως ήρωες δύο ξακουστούς κατεργάρηδες που, τα παλιά τα χρόνια, ζούσαν στη Λέσβο. Ο Ψευτοθόδωρος στη Χώρα και ο Καλπομανώλης στη Συκαμιά (το χωριό του Μυριβήλη). Κόμπαζαν και οι δύο πως κανείς δεν τους παραβγαίνει στην πονηριά και την μπαμπεσιά. Δεν άντεχαν όμως να ακούνε ο ένας για τα κατορθώματα του άλλου κι έτσι ξεκίνησαν να βρουν τον ανταγωνιστή τους, να τον ξεγελάσουν και να αποδείξουν μια και καλή ποιος είναι ο πρωταθλητής στην κατεργαριά. Συναντιούνται στη μέση της διαδρομής, και χωρίς να αναγνωρίσει ο ένας τον άλλον, ξεγελούν και ξεγελιούνται αμοιβαία, σε μια ευτράπελη σκηνή. Το «ματς» έχει έρθει ισόπαλο κι ο αντίπαλος αποδεικνύεται υπολογίσιμος. Ποιος είναι όμως ο αρχικάλπης; Είναι ζήτημα τιμής και αξιοπρέπειας και πρέπει να λυθεί. Στην προσπάθειά τους να το λύσουν, οι δύο κάλπηδες μπλέκουν σε περιπέτειες, συναντούν πειρατές, θησαυρούς, βρυκόλακες, δαιμόνους και «περιποιητικούς» Ανατολίτες. Αφού κακοπάθουν αρκετά, αναγκάζονται να παραδεχτούν ο ένας την αξία του άλλου στην απατεωνιά, και να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.
Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός
Ο Ευτύχης είναι ένας life coach που γράφει βιβλία αυτοβελτίωσης, δίνει συμβουλές ζωής μεγάλης αξίας και πιστεύει ότι όλα στη ζωή είναι θετικά. Είναι όμως δυστυχισμένος και την Παραμονή Χριστουγέννων αποφασίζει πάλι να αυτοκτονήσει. Την απόπειρά του αυτή διακόπτει βίαια μια ανεπιθύμητη επίσκεψη από το παρελθόν που τον φέρνει αντιμέτωπο με ό,τι φοβάται περισσότερο, τη Ζωή.
Μπα-Μπαμπά
Μια μουσική σατιρική κωμικοτραγική ματιά πάνω σε μία σύγχρονη οικογένεια που στοχάζεται γύρω από το ερώτημα «αλλάζει ο άνθρωπος;». Πρωταγωνιστούν ένας πατέρας, μία πρώην σύζυγος και τα παιδιά τους. Όλοι κατηγορούν τον πατέρα, κανένας όμως δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του. Το έργο ξεκινά με την “κηδεία” του μπαμπά - την οποία οργανώνει ο ίδιος για να βιώσει πώς είναι όλη αυτή η κατάσταση «πριν φύγει»! Πρόκειται για έναν ηθοποιό που έπαιζε τρίτους και τέταρτους ρόλους. Σίγουρα ένας όχι και τόσο καλός συνδυασμός με τον ναρκισσισμό που τον διακατέχει. Έτσι, προσκαλεί όλη την οικογένεια στην κηδεία, ενώ περιμένει να τον κλάψουν κιόλας. Από εκεί αρχίζουν να ξεδιπλώνονται διαφορετικές στιγμές της οικογένειας μέσα στο χρόνο, που μας πηγαίνουν από το χιούμορ στη συγκίνηση.
Κανόνια και τρομπέτες
Ως μια μαύρη κωμωδία για το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση αυτοχαρακτηρίζεται το νέο έργο του συγγραφέα και εύστοχου σχολιαστή της σύγχρονης πραγματικότητας, που αναδεικνύει την ψυχολογία του νεοέλληνα στην Ελλάδα του 2.0. Ένα ζευγάρι Ρομά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και δύο όργανα της τάξης συναντιούνται σε ένα loft κάπου στο κέντρο. Ο Κωνσταντίνος είναι διευθυντικό στέλεχος σε τράπεζα. Στα “χέρια” του έχει κάποια ομόλογα που καταρρέουν. Το βράδυ λίγο πριν την οικονομική καταστροφή θα συναντηθεί με τον Χρόνη. Ο Χρόνης -έμπορος ναρκωτικών μεταξύ άλλων- δουλεύει για τον Κωνσταντίνο. Έχει και μία αρραβωνιαστικιά, την Ρουμπίνη που θέλει να εξασφαλίσει μία καλύτερη συνθήκη για το δάνειο της από τον Κωνσταντίνο, ο οποίος έχει μια «απαγορευμένη» σχέση με την Κλαίρη, επίσης από την τράπεζα. Όλα θα συμβούν μέσα σε ένα βράδυ καταστροφής, παροξυσμού και παρεξήγησης.
Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής
Η πορεία μιας οικογένειας, που από την απελευθέρωση περνάει στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας, σε μια σπάνια πολιτική στιγμή του μεταπολεμικού θεάτρου. Όπως και εκτός, έτσι και εντός του σπιτιού, επικρατεί εμφύλιος, με τον ένα γιο της οικογένειας να είναι δεξιός και τον άλλον να είναι αριστερός. Ανάμεσα στα "πυρά" τους βρίσκεται ο πατέρας τους, ο πατριάρχης κυρ-Παντελής, η μητέρα τους, η Αθηνά, αλλά και η οικιακή βοηθός τους η Φρόσω.
Χωρίς αναστολή
Η ψηφιακή εποχή και η σχέση των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων με την τεχνολογία μπαίνουν στο στόχαστρο μιας κωμωδίας γεμάτης ανατροπές, όπου ένα ζευγάρι συνταξιούχων «μπλέκει» με το dark web. Ο Γιώργος και η Βιολέτα περνούν μια τυπική μέρα στο καθιστικό τους. Οι νέοι τρόποι επικοινωνίας τους ελκύουν και ταυτόχρονα τους προκαλούν αμηχανία, μέχρι που, εντελώς κατά λάθος, βρίσκονται στα αχαρτογράφητα νερά του σκοτεινού διαδικτύου. Οι οθόνες των κινητών τους γεμίζουν παράνομες συναλλαγές, εγκληματικές δραστηριότητες και τεράστια χρηματικά ποσά. Ο πειρασμός να επωφεληθούν από αυτή την επικίνδυνη νέα γνώση μεγαλώνει, θα μπορέσουν όμως να το κάνουν χωρίς αναστολές;
Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ
Στο νέο της έργο, η ιδιοσυγκρασιακή δημιουργός αντλεί έμπνευση και συνδυάζει/αποδομεί/κατακρεουργεί τα τρία έργα του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ «Ο χορός του θανάτου», «Οι δανειστές», «Η πιο δυνατή», για να μιλήσει για τον έρωτα, την αγάπη, το γάμο και τη συμβίωση. Σε ένα σκηνικό από ξύλο ζωντανεύει αυτή η επίγεια "κόλαση" της καθημερινής συμβίωσης όπου ένα ζευγάρι, ύστερα από 25 χρόνια γάμου, μένει μαζί από συνήθεια, αποκαλύπτοντας τα σκοτεινά και οδυνηρά βάθη της σχέσης τους. Οι συγκρούσεις τους διερευνούν την αγάπη και το γάμο με μαύρο χιούμορ και ένταση, φέρνοντας στο προσκήνιο την εξουσία και τον πόνο, που συχνά ενυπάρχουν στην αγάπη σύμφωνα με τον Στρίντμπεργκ.
Ο Φιάκας
Μια κωμωδία «αστειοτάτη για όλη την οικογένεια» για τον απατεώνα από την Πόλη, εμπλουτισμένη με τραγούδια της εποχής σε ζωντανή εκτέλεση και θέατρο σκιών. Στην Κωνσταντινούπολη του 1870 ο Χαρίλαος Πλουτίδης ή Χαράλαμπος Πεταλούδης ή Φιάκας, ένας απατεώνας καταχρεωμένος και κυνηγημένος από δανειστές κι εμπόρους, υποδύεται τον γόνο πλούσιας οικογένειας για να κερδίσει την Ευανθία και να καρπωθεί την προίκα της. Η Ευανθία συνεπαρμένη από τα μυθιστορήματα της εποχής και γοητευμένη από τους φανταστικούς τίτλους ευγενείας του αγαπημένου της, πέφτει εύκολα στην παγίδα του. Οι ξεκαρδιστικές καταστάσεις κορυφώνονται όταν με τον κίνδυνο ότι η ταυτότητα του Φιάκα θα αποκαλυφθεί, εκείνος υποδύεται έναν Γερμανό Βαρόνο που βρίσκεται “incognito” στην Πόλη!
Ένας ήρωας με παντούφλες
Η θρυλική κωμωδία του ελληνικού κινηματογράφου που θυμόμαστε από την ερμηνεία-ορόσημο του Βασίλη Λογοθετίδη, η οποία ανέδειξε την ευγενική πλευρά της πατρίδας μέσα στο σκοτάδι της εποχής του Εμφυλίου πολέμου, μεταφέρεται στη σκηνή.
Merde!
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου και για τους λόγους που οι καλλιτέχνες κάνουν θέατρο σήμερα («Για τα λεφτά ή για την ψυχή μας;»). Πριν την πρεμιέρα, δε λες ποτέ «Καλή επιτυχία!», γιατί είναι, λέει, μεγάλη γρουσουζιά. Αν είσαι Άγγλος, λες “Break a leg!” («Σπάσε το πόδι σου!»). Αν είσαι Ιταλός, λες “In bocca al lupo!” («Στο στόμα του λύκου!»). Εμείς, εδώ, στην Ελλάδα, κρατώντας μια παλιά παράδοση Γαλλική, λέμε "Σκατά!", ή γαλλιστί,"Merde!”. Το θέμα όμως δεν είναι η πρεμιέρα… Το θέμα είναι πώς φτάνεις μέχρι εκεί. Πώς «φτιάχνεται» το θέατρο; Πώς έρχεται η «έμπνευση»; Τι κάνουνε όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες στην πρόβα; Και ποιος (δεν) πληρώνει για όλα αυτά;
Στο τσακ!
Κωμωδία-αντίδοτο στη σύγχρονη πραγματικότητα που επικεντρώνεται σε μια σειρά ξεκαρδιστικών παρεξηγήσεων που συμβαίνουν στον εκδοτικό οίκο Σεβαστού - Κούκου. Ο Απόστολος Σεβαστός ετοιμάζεται για ένα δείπνο στις οκτώ με τη σύζυγό του Βασιλική Σεβαστού και κάποιους εκδότες. Ο Τόνυ Κούκος πείθει τον συνέταιρο και φίλο του Απόστολο να του δανείσει το σπίτι του, όσο θα λείπει, για να βρεθεί με την παράνομη σχέση του. Λίγο πριν η Βασιλική έχει αναγκαστεί να παραχωρήσει το σπίτι στη φίλη της και σύζυγο του Τόνυ, Μαίρη Κούκου για την πρώτη δια ζώσης γνωριμία με νεαρό μέσα από γνωστή εφαρμογή γνωριμιών. Ο διακοσμητής του σπιτιού Τζέρυ, λίγο πριν ολοκληρώσει την ανακαίνιση του σπιτιού και η οικονόμος Γκρέτα έρχονται να συμβάλουν και εκείνοι με το δικό τους ύποπτο τρόπο στη διατάραξη της ισορροπίας του. Όλα καταρρέουν όταν λίγο πριν τις οκτώ - στο τσακ - εμφανίζεται απρόσκλητη η Μαργαρίτα Τσαμασφίρα Φουξ, η συντηρητική και επιτυχημένη συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Χωράει κάποιος στο ντουλάπι ενός μπάνιου; Ταιριάζει το ροδακινί με το ακαζού; Πετυχαίνουν τα ραντεβού από το tinder; Πόσες χιλιάδες ευρώ απέδωσε το «Πι πι το παπί μου;» Τι συμβαίνει με την Alpha Bank; Ατέλειωτα ερωτήματα και ξεκαρδιστικές παρεξηγήσεις - στο τσακ - λίγο πριν την καταστροφή.