![Μεμοράντουμ](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/crop/both/59/59d3abcfdf3047f09540a2c2855cdb16.jpg?quality=81&404=default&v=4)
Μετά από αρκετές σεζόν όπου οι κωμικές θεατρικές προτάσεις έμεναν στα μετόπισθεν, φέτος έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μία σειρά από κλασικές και σύγχρονες κωμωδίες, άλλες γνωστές και άλλες πρωτόπαικτες στην Ελλάδα, από νέους ή καταξιωμένους συγγραφείς που προέρχονται από το εξωτερικό. ΄Ό,τι κι αν επιλέξετε, θα διαλέξετε σίγουρα ένα UberTaxi για να εξασφαλίσετε την άνετη και ασφαλή άφιξη σας στο θέατρο όπως και την επιστροφή σας. Ακολουθούν οι ξένες κωμωδίες που μπορείτε να δείτε αυτήν την περίοδο στο θέατρο.
Για κλασικούς τύπους
![Η ληστεία της συμφοράς](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/00/006ad834a9eb452798bb9ac213546b4f.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=2048&)
Τα πάντα μπορούν να συμβούν στην ελληνική εκδοχή της τρελής κωμωδίας για τη ληστεία ενός διαμαντιού αμύθητης αξίας από μία ομάδα ανίκανων διαρρηκτών που πάει τελείως στραβά, με φόντο την Αθήνα του 1958. Στη "Ληστεία της συμφοράς", των Χένρι Λιούις, Τζόναθαν Σάγιερ και Χένρι Σιλντς, δύο κατάδικοι δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι που φυλάσσεται στην Alexandras Bank, μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Θα καταφέρει ο δραπέτης Μάκης Ρέτζος και η συμμορία του, να κάνουν τη ληστεία της χρονιάς; Την απάντηση θα τη μάθετε στο θέατρο Λαμπέτη, στην θεότρελη κωμωδία που σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης με ένα δημοφιλές καστ (Κ. Γερονικολού, Δ. Κουρούμπαλης, Ιωάν. Απέργης, Γ. Χρανιώτης κ.ά.).
Δύο κλασικές φαρσοκωμωδίες συναντάμε στις θεατρικές σκηνές, η πρώτη με την υπογραφή του μετρ του είδους Φρανσίς Βεμπέρ. Το "Μη σου τύχει!" σκηνοθετεί (σε συνεργασία με τον Μανώλη Δούνια) και ερμηνεύει ο Αιμίλιος Χειλάκης, όπου οι φρενήρεις ρυθμοί συναντούν τις πιο απίθανες καταστάσεις, στην ιστορία της αναπάντεχης συνάντησης ενός πληρωμένου δολοφόνου και ενός απελπισμένου χωρισμένου άνδρα. Οι δυο πρωταγωνιστές "γειτονεύουν" σε διπλανά δωμάτια ξενοδοχείου, στο οποίο έχουν βρεθεί με απώτερο σκοπό: ο πρώτος να δολοφονήσει από μακριά τον μάρτυρα ενός πολιτικού σκανδάλου και ο δεύτερος να αυτοκτονήσει, στον χώρο όπου πέρασε την πρώτη νύχτα του γάμου του (Αθηνών).
![Μη σου τύχει](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/41/410d3c1595c340a5a7033ef21f920053.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=1200&)
Σε ακόμα πιο κλασικά μονοπάτια κινούνται "Οι τρελοί της Βαλένθια", μια κλασική φάρσα της Ισπανικής Αναγέννησης, όπου οι ήρωες παριστάνουν τους τρελούς και μπλέκονται στα πλοκάμια του έρωτα, από την πρώτη ματιά μέχρι τη ζήλια και την κρεβατομουρμούρα. Ο Μιχάλης Καλαμπόκης σκηνοθετεί για τέταρτη χρονιά το έργο του Λόπε ντε Βέγκα, το οποίο παραμένει αγαπητό χάρη στο ιδιαίτερο φινάλε, το οποίο παρουσιάζεται σε τρεις διαφορετικές εκδοχές (Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου-Καλαμπόκη).
Σάτιρα που σκοτώνει
![Επιθεωρητής, 2024-25 ©Patroklos_Skafidas](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/3d/3d6626a97a58439285cbfdd5a765ba8e.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=2048&)
Τη διαφθορά, τη γραφειοκρατία, τη μανία μας με την εξωτερική εμφάνιση, αλλά και την ίδια την τέχνη βάζουν στο στόχαστρο τους τέσσερις σατιρικές παραστάσεις. Τον "Επιθεωρητή" του Νικολάι Γκόγκολ ανεβάζει ο Γιάννης Κακλέας στο Γκλόρια. Στην πιο γνωστή κωμωδία του Ρώσου συγγραφέα, την οποία ο Κακλέας μεταφέρει στο σήμερα, ένας καταχρεωμένος τυχοδιώκτης φτάνει σε μια ρωσική επαρχιακή πόλη και χάρη σε μια παρεξήγηση γίνεται ο κρατικός επιθεωρητής. Οι διοικούντες της πόλης, στην προσπάθειά τους να κερδίσουν την εύνοιά του, επιδίδονται σε κολακείες και απόπειρες δωροδοκίας πέφτοντας έτσι θύματα μιας μεγαλύτερης απάτης που αποκαλύπτει την αποσύνθεση της κρατικής μηχανής και των λειτουργών της. Πρωταγωνιστούν οι Θοδωρής Σκυφτούλης και Στέλιος Μάινας, σε μια κοφτερή παράσταση με άφθονη ενέργεια και τραπ μουσική υπόκρουση.
Με παρόμοια θέματα ασχολείται και το "Μεμοράντουμ" που ανεβαίνει από την Αικατερίνη Παπαγεωργίου στο θέατρο Μπέλλος. Το έργο του Βάτσλαβ Χάβελ φέρνει στο προσκήνιο την παράνοια της γραφειοκρατίας, μέσα από την καφκική ιστορία ενός δημόσιου οργανισμού, ο οποίος υποχρεώνεται να επικοινωνεί μέσα από μία νέα ακατάληπτη τεχνητή γλώσσα. Οι Αλέξανδρος Βάρθης, Θανάσης Βλαβιανός, Τάσος Λέκκας κ.ά πρωταγωνιστούν στην φρενήρη παράσταση που ξεγυμνώνει τις πιο τρομακτικές πλευρές του συστήματος.
![Ο άσχημος](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/76/76739b1b15f24e8e84908e72a11f3b9e.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=2048&)
Για δεύτερη σεζόν συνεχίζεται ο επιτυχημένος και πολυβραβευμένος στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού "΄Άσχημος" του Μάριους φον Μάγενμπουργκ. Ο Ορφέας Αυγουστίδης πρωταγωνιστεί στον ρόλο του Λέττε, ενός πολύ άσχημου ανθρώπου που έχει άγνοια της "κατάστασής" του. ΄Όταν αποφασίζει να αλλάξει πρόσωπο για να κερδίσει μια νέα, καλύτερη ζωή, αυτή θα πάρει μια περίεργη τροπή. Ο Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί με το χαρακτηριστικό ρυθμό του την σαρδόνια σκοτεινή κωμωδία που στηλιτεύει τις εμμονές μας με το φαίνεσθε (Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη").
Την κοινωνία του θεάματος αλλά και τον υφέρποντα φασισμό στην Ολλανδία βάζει στο μικροσκόπιο η "Δύναμη της συνήθειας" του Τόμας Μπέρνχαρντ που ανεβάζει η ομάδα χορευτών και ακροβατών "κι όμΩς κινείται" και ο Γιάννος Περλέγκας σε μια παράσταση όπου συνυπάρχουν αφήγηση, χορός, μουσική και ακροβατικά. Δύο είναι οι έγνοιες του διευθυντή του περιοδεύοντος τσίρκου Καριμπάλντι: αφενός η επιβίωση της μικρής οικογενειακής του επιχείρησης και αφετέρου η εδώ και 22 χρόνια αποτυχημένη του προσπάθεια να τελειοποιήσει, με τον πενταμελή του θίασο, το "Κουιντέτο της Πέστροφας" του Φραντς Σούμπερτ. Τα άλλα τέσσερα μέλη του θιάσου όμως αποδεικνύονται ανεπαρκή, τόσο στα καθήκοντά τους απέναντι στο τσίρκο, όσο και στην εκτέλεση της υψηλής μουσικής σύνθεσης (Ροές).
Μυστήριο… χιούμορ
!['John'](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/ff/ff26c248a8824b318f178212b5a5f863.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=2048&)
Μιας και τα έργα στα οποία κυριαρχεί το μυστήριο και το σασπένς αποτελούν μία από τις πρωταγωνιστικές τάσεις της σεζόν, φέτος έχουμε την ευκαιρία να δούμε μερικές κωμωδίες που συνδυάζουν και τα παραπάνω στοιχεία, με πιο κυριολεκτικό ή παιγνιώδη τρόπο. Στο "John" της βραβευμένης με Πούλιτζερ ΄Άνι Μπέικερ, ένα ζευγάρι καταφεύγει σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο για να επαναπροσδιορίσει τη σχέση του. Το ξενοδοχείο όμως μοιάζει να έχει τη δική του βούληση... ΄Ένταση, μυστήριο, ξόρκια, παιδικά τραύματα, απιστίες και μια μελέτη των ανθρώπινων σχέσεων περιέχει η παράδοξη παράσταση που σκηνοθετεί ο Μιχάλης Πανάδης σε πανελλήνια πρώτη, στο Δίπυλον.
΄Ένα ιδιαίτερο whodunnit παρουσιάζει ο Βασίλης Θωμόπουλος στο Art 63. Στο επίσης πρωτόπαικτο "Ο επιθεωρητής Ντρέικ και η μαύρη χήρα" του Ντέιβιντ Τρίσταμ μας εισάγει στις περιπέτειες του ιδιόρρυθμου πρωταγωνιστή του τίτλου, ο οποίος προσπαθεί να διαλευκάνει η δολοφονία του μεγιστάνα του πετρελαίου Τζον Τζόνσον, ο οποίος βρίσκεται καρφωμένος με ένα τεράστιο σπαθί στην πλάτη του.
Οι σχέσεις στο κωμικό μικροσκόπιο
![ΛΑΒ 2024-25](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/0c/0ccf04669a054424a91863caac8d850d.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=2048&)
Η μοναξιά, οι σχέσεις, η συντροφικότητα, το σεξ, ο έρωτας: ποιο πεδίο είναι πιο πρόσφορο για διακωμώδηση από τα συναισθήματα και τις ανάγκες που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας; Στο "ΛΑΒ (Luv)" του Μάρεϊ Σίσγκαλ οι τρεις πρωταγωνιστές (Ηλίας Βαλάσης, Ελισσάβετ Μουτάφη, Γιώργος Πυρπασόπουλος) αναζητούν την εσωτερική τους ταυτότητα και την απόλυτη αγάπη, αποκαλύπτοντας στην πορεία την κωμική πλευρά που κρύβεται στο προσωπικό δράμα του καθενός μας. Σκηνοθετεί ο Ευδόκιμος Τσολακίδης στο Μικρό Παλλάς.
Ιδού το θέατρο Πόρτα, ιδού και "Το πήδημα", η πρωτόπαικτη αντι-κωμωδία της Μάγκι Νέβιλ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος. ΄Έξι άνθρωποι σε ένα μπαρ. Πενήντα λίρες χρέος. Μία τουαλέτα γυναικών. Ένας αιχμάλωτος που πρέπει να δικαιώσει τους υπόλοιπους. Και μια παραμονή Πρωτοχρονιάς. Τα απαραίτητα συστατικά, δηλαδή, για μια κωμωδία που φωτογραφίζει την εποχή μας με τρυφερότητα αλλά και οξύνοια.
![Sex Honestly](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/c8/c8d568f252c84d77a3c4264fee09a14e.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=2048&)
Με αφοπλιστική ειλικρίνεια κοιτά τις σύγχρονες ερωτικές σχέσεις και το "Sex honestly" της Ρομίνας Κατσικιάν, που παρουσιάζεται στα αγγλικά στο Theatre of the No. Τέσσερις ηθοποιοί ενσαρκώνουν τους 24 χαρακτήρες του έργου, που μας καλεί να αντιμετωπίσουμε τις πιο άβολες, επώδυνες, αλλά και ξεκαρδιστικές πτυχές των σχέσεων - από τα μικρά και μεγάλα ψέματα ανάμεσα στα ζευγάρια μέχρι τις βαθύτερες αυταπάτες που καλλιεργούμε για την αγάπη, την αυτοεκτίμηση και τη δέσμευση. Την ηλεκτρισμένη κωμωδία που ξεδιπλώνεται μέσα από έξι ιστορίες σκηνοθετούν οι Βαγγέλης Παπαδάκης και Michael Edwards.
Με την σεξουαλικότητα καταπιάνεται και η Σάρα Ραούλ, η συγγραφέας του έργου "Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή" που ανεβάζει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στο Βρετάνια. Η συγγραφέας ξαναγράφει ελεύθερα τα ιστορικά γεγονότα γύρω από την ανακάλυψη του δονητή και καταθέτει μια "σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό!" που διαδραματίζεται στη Βικτωριανή Νέα Υόρκη. Ευαίσθητος στην επιστήμη του, αλλά αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει, ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει όμως να το κάνει για τη γυναίκα του. Στο σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγός του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο "διπλανό δωμάτιο".
![Sexy Laundry](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/c0/c084bf29a36a495c8d7928fd670a9e97.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=2048&)
Τα ξενοδοχεία είναι ένα ιδανικό σκηνικό εύρημα για να αποκαλυφθούν οι πιο μύχιες επιθυμίες. Το γνωρίζουν καλά ο Λάρι (Σπύρος Παπαδόπουλος) και η ΄Άλις (Ρένια Λουιζίδου) ένα ζευγάρι που προσπαθεί να σώσει τη σχέση τους ύστερα από 25 χρόνια γάμου, με ένα εγχειρίδιο του σεξ για αρχάριους ανά χείρας. Βγάζουν τα "Sexy Laundry" τους στη φόρα και στο δωμάτιο ενός πολυτελούς ξενοδοχείου προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το πάθος που τους ένωσε. Σκηνοθετεί ο Σπύρος Παπαδόπουλος στο θέατρο Κάππα.
Στο ξενοδοχείο όπου έχουν εγκατασταθεί οι ήρωες του "Απορρίπτεται", απ’ την άλλη, δύο ζευγάρια συζύγων ερωτευμένα σφόδρα μεταξύ τους, μπλέκονται σε ένα παιχνίδι ερωτικής ανταλλαγής. Το έργο του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο, που σκηνοθετεί ο Τάσος Πυργιέρης στο θέατρο Σημείο, σχολιάζει με πνευματώδες χιούμορ τον έρωτα, το γάμο και τις κοινωνικές συμβάσεις γύρω από αυτούς.
Η τρίτη ηλικία στο προσκήνιο
![ΗΡΩΕΣ 2024-25](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/eb/eb87a3c7c595439c83e3db01585086e4.jpg?v=1&maxwidth=680&originalwidth=2048&)
Η τρίτη ηλικία πρωταγωνιστεί φέτος σε δύο κωμωδίες που δείχνουν ότι η επιθυμία για το όνειρο δεν έχει ηλικία. Στους "΄Ήρωες" του Ζεράλντ Σιμπλερά, τρεις βετεράνοι στρατιωτικοί κλεισμένοι σε ένα γηροκομείο, βάζουν στόχο να ζήσουν όπως εκείνοι θέλουν κόντρα στη μάχη με το χρόνο. Ακόμα κι αν η σωματική τους κατάσταση δεν τούς επιτρέπει να τα καταφέρουν, ακόμα κι αν με δυσκολία μπορούν να σηκωθούν από την καρέκλα, οι ίδιοι επιμένουν να διατηρούν τη δίψα τους για ζωή, για επικοινωνία και για φιλία. Το γλυκόπικρο έργο που διαδραματίζεται στα τέλη της δεκαετίας του 1950 σκηνοθετεί στο Από Μηχανής θέατρο ο Δημήτρης Μυλωνάς.
Έπειτα, στο πρωτόπαικτο στην Ελλάδα "Καπούτ" του ΄Άλντο Νικολάι, μέσα από λεπτό χιούμορ φωτίζονται η μελαγχολία, τα βίαια πάθη, οι προσδοκίες, οι απογοητεύσεις, οι φόβοι και ανασφάλειες που υπάρχουν στον κόσμο των ηλικιωμένων, ο οποιός δεν αποτυπώνεται συχνά στην σύγχρονη δραματουργία. Το έργο του Ιταλού συγγραφέα σκηνοθετεί ο Γιάννης Διαμαντόπουλος στο θέατρο Αλκμήνη.
Περισσότερες πληροφορίες
Μη σου τύχει...!
Δυο ξένοι βρίσκονται σε δύο διπλανά δωμάτια ξενοδοχείου. Ο πρώτος, ένας απατημένος σύζυγος ο οποίος θέλει να αυτοκτονήσει και ο δεύτερος ένας επαγγελματίας δολοφόνος ο οποίος θέλει απλά να εκτελέσει… την δουλειά του. Μια οποιαδήποτε άλλη μέρα θα τα είχαν καταφέρει και οι δύο. Όχι όμως εκείνη. Γιατί τότε έμελλε όλα να τους πάνε στραβά με απρόβλεπτες συνέπειες. Αυτή είναι η υπόθεση της κλασικής γαλλικής μαύρης κωμωδίας (που έχει ανέβει δύο φορές από τον Κένεθ Μπράνα, ενώ έχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο), γραμμένη από τον συγγραφέα του «Δείπνου ηλιθίων», αλλά και της κινηματογραφικής μεταφοράς του έργου «Το κλουβί με τις τρελές».
Sexy laundry
Ένα ζευγάρι, ο Λάρι και η Άλις, προσπαθούν να σώσουν τη σχέση τους ύστερα από 25 χρόνια γάμου και τρία παιδιά, αντιμετωπίζοντας τους φόβους και τις ανασφάλειές τους και αναζητώντας νέους τρόπους για να την κρατήσουν ζωντανή, στην πρωτόπαιχτη ξεκαρδιστική, τρυφερή και βαθιά ανθρώπινη ιστορία της Καναδής συγγραφέα που αγγίζει τους θεατές όλων των ηλικιών. Στο δωμάτιο ενός πολυτελούς ξενοδοχείου με ένα εγχειρίδιο του σεξ για αρχάριους ανά χείρας και με οδηγό το χιούμορ και την ειλικρίνεια, προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το πάθος που τους ένωσε, αποδεικνύοντας πως η δύναμη της αγάπης μπορεί να νικήσει τα πάντα.
Ήρωες
Τρεις βετεράνοι στρατιωτικοί κλεισμένοι σε ένα γηροκομείο, βάζουν στόχο να ζήσουν όπως εκείνοι θέλουν κόντρα στη μάχη με το χρόνο. Ακόμα κι αν η σωματική τους κατάσταση δεν τούς επιτρέπει να τα καταφέρουν, ακόμα κι αν με δυσκολία μπορούν να σηκωθούν από την καρέκλα, οι ίδιοι επιμένουν να πιστεύουν στο όνειρο. Μια τρυφερή και συγκινητική κωμωδία, η οποία με ευαισθησία αλλά και πολύ χιούμορ αγκαλιάζει τον άνθρωπο στη δύση της ζωής του. Οι τρεις ηλικιωμένοι βετεράνοι γίνονται πραγματικοί ήρωες καθώς κατορθώνουν όχι μόνο να μην παραδοθούν στο προδιαγεγραμμένο τέλος που όλο και πλησιάζει αλλά να μας δείξουν ότι η αγάπη για τη ζωή και η επιθυμία για το όνειρο δεν έχει ηλικία.
ΛΑΒ (Luv)
Τρεις ήρωες αναζητούν την εσωτερική τους ταυτότητα και την απόλυτη αγάπη σε ένα έργο που σατιρίζει την κλίκα της διανόησης και τον εγωκεντρισμό μας, ενώ αγγίζει και πιο ευαίσθητα θέματα μοναξιάς και υπαρξιακής αγωνίας. Κινούνται με ευκολία από την απελπισία στον ενθουσιασμό και από την αυτοκτονία στον φόνο, αποκαλύπτοντας την κωμική πλευρά που κρύβεται στο προσωπικό δράμα του καθενός μας.
Ο άσχημος
Ο Λέττε είναι άσχημος. Πολύ άσχημος. Αλλά δεν το ξέρει. Όταν, εξαιτίας προβλημάτων στη δουλειά του, όλοι γύρω του αναγκάζονται να του εξομολογηθούν την απερίγραπτη έκταση της ασχήμιας του, αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα. Να αλλάξει πρόσωπο. Η εγχείρηση πηγαίνει υπερβολικά καλά και πλέον το ανείπωτα όμορφο πρόσωπό του, θα γίνει το διαβατήριό του για μια νέα ζωή - μια ζωή γεμάτη γυναίκες, δόξα, λεφτά... Όταν όμως το πρόσωπό του γίνεται προϊόν προς πώληση, τα πράγματα θα πάρουν μια πραγματικά άσχημη τροπή. Μια σαρδόνια σκοτεινή κωμωδία του ανατρεπτικού δημιουργού της Σαουμπίνε που καυτηριάζει τη σύγχρονη ναρκισσιστική κοινωνία, με τέσσερις ηθοποιούς να ερμηνεύουν οκτώ ρόλους.
Οι τρελοί της Βαλένθια
Η κλασική φάρσα της Ισπανικής Αναγέννησης, όπου οι ήρωες παριστάνουν τους τρελούς και μπλέκονται στα πλοκάμια του έρωτα, από την πρώτη ματιά μέχρι τη ζήλια και την κρεβατομουρμούρα, παρουσιάζεται με τρία διαφορετικά φινάλε. Μέσα στο διάσημο τρελοκομείο της Βαλένθια συναντιούνται και ερωτεύονται ο Φλοριάνο, που προσποιείται τον τρελό για να γλιτώσει την σύλληψη για τη δολοφονία του πρίγκιπα Ρεϊνέρο, και η όμορφη Εριφίλα, που αφού τη λήστεψε και την εγκατέλειψε γυμνή ο υπηρέτης της, την πέρασαν για τρελή και την έκλεισαν μέσα. Οι δυο τους παριστάνουν τον Άμλετ και την Οφηλία για να τους πιστέψουν. Εμπόδιο στη σχέση τους βάζουν ο ψευτοδιανοούμενος διευθυντής του τρελοκομείου Πιζάνο, ο τρελός με τα καθήκοντά του αστυνομικός Λιμπέρτο, ο έμπιστος φίλος του Φλοριάνο, Βαλέριο, η ανιψιά του Πιζάνο, Φαίδρα και πολλοί ακόμα.
Η ληστεία της συμφοράς
Τα πάντα μπορούν να συμβούν στην ελληνική εκδοχή της τρελής κωμωδίας για τη ληστεία ενός διαμαντιού αμύθητης αξίας από μία ομάδα ανίκανων διαρρηκτών που πάει τελείως στραβά, με φόντο την Αθήνα του 1958. Δύο κατάδικοι δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι που φυλάσσεται στην Alexandras Bank, μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Θα καταφέρει ο δραπέτης Μάκης Ρέτζος και η συμμορία του, να κάνουν τη ληστεία της χρονιάς;
Ο επιθεωρητής
Η καυστική σάτιρα του κορυφαίου Ρώσου δραματουργού στηλιτεύει την κοινωνική διαφθορά, τη γραφειοκρατία και την κατάχρηση εξουσίας. Πρωταγωνιστής είναι ένας τυχοδιώκτης που καταφτάνει σε μια ρωσική επαρχιακή πόλη και όλοι νομίζουν ότι είναι ο κρατικός επιθεωρητής που έστειλε η κυβέρνηση από τη Μόσχα για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Μια παρεξήγηση που ανατινάζει τους διοικούντες της πόλης, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να κερδίσουν την εύνοιά του, επιδίδονται σε κολακείες και απόπειρες δωροδοκίας, τον χρηματίζουν, ικανοποιούν τις επιθυμίες του και τις ορέξεις του πέφτοντας έτσι θύματα μιας μεγαλύτερης απάτης που αποκαλύπτει την αποσύνθεση της κρατικής μηχανής και των λειτουργών της. Ο ψευτο-επιθεωρητής διασκεδάζει με τα καμώματά τους, τους εκμεταλλεύεται, τους εξευτελίζει απολαμβάνοντας τα πολυτελή καταλύματα και τις κολακείες κι αφού παίρνει αυτά που θέλει αποχωρεί. Στο τέλος όταν όλα αποκαλύπτονται η τιμωρία τους είναι αναπόφευκτη.
Μεμοράντουμ
Μια πολιτική κωμωδία για την παράνοια της γραφειοκρατίας με φόντο το υπερρεαλιστικό –καφκικό– σύμπαν ενός δημόσιου οργανισμού. Πρωτοανέβηκε τη δεκαετία του ’70, οπότε και θεωρήθηκε σχόλιο κατά της Χούντας. Το έργο παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν σε έναν δημόσιο οργανισμό όταν μια νέα, ακατάληπτη τεχνητή γλώσσα κάνει την εμφάνισή της. Η χρήση της επιβάλλεται από το «σύστημα» για την ανταλλαγή της υπηρεσιακής αλληλογραφίας και κάπως έτσι ξεκινά μια σειρά καταιγιστικών εξελίξεων που φωτίζουν το πώς η αδηφαγία, η αισχροκέρδεια και ο ωχαδερφισμός μετατρέπονται σε ύψιστες αξίες για τους εργαζομένους. Η παράσταση αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος μέσα από το ευφυές κοινωνικοπολιτικό έργο του Τσέχου θεατρικού συγγραφέα και πρωτεργάτη της πτώσης του κομμουνισμού, που μετά την αποχώρηση των Σοβιετικών από την Τσεχοσλοβακία διετέλεσε Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης.
John
Ένα ζευγάρι έχει καταφύγει σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο για να επαναπροσδιορίσει τη σχέση του. Το ξενοδοχείο όμως μοιάζει να έχει τη δική του βούληση στην αιρετική κωμωδία της βραβευμένης με Πούλιτζερ νέας φωνής του αμερικανικού θεάτρου, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μια πρόσχαρη ξενοδόχος και η τυφλή φίλη της με το σκοτεινό παρελθόν και ένα ζευγάρι που αντιμετωπίζει προβλήματα στη σχέση του και παλεύει να μείνει μαζί, ενώ κάνει tour σε μνημεία πολέμου. Παιδικά τραύματα, λατινικά ξόρκια, λίστες πουλιών, πλάσματα του Lovecraft, το άγρυπνο σύμπαν που παρακολουθεί, φαντάσματα και υπερφυσική δραστηριότητα, νεοπλατωνισμός, μια θυμωμένη κούκλα, δυσπιστία και απιστία. Ένα σκηνικό γεμάτο ένταση και μυστήριο, όπου κάθε λεπτομέρεια έχει σημασία, το οποίο μάς προσκαλεί να εξερευνήσουμε τις λεπτές αποχρώσεις των σχέσεων και της ανθρώπινης φύσης, καθώς εξετάζει θέματα όπως η μοναξιά, η απώλεια, και οι αδιόρατες δυνάμεις που επηρεάζουν την ανθρώπινη ύπαρξη.
Το πήδημα
Η πρωτόπαικτη αντι-κωμωδία φωτογραφίζει την εποχή μας ακριβώς όπως είναι, γυμνή, ευάλωτη και απεγνωσμένη -πηδώντας από τον ωμό κυνισμό στην τρωτή αφέλεια, από τη βιαιότητα της αποξένωσης στην ελπίδα για σύνδεση-, με όχημα το βρετανικό χιούμορ και τους καυστικά τρυφερούς στίχους που υπογράφουν οι Σκιαδαρέσες. Έξι άνθρωποι σε ένα μπαρ. Πενήντα λίρες χρέος. Μία τουαλέτα γυναικών. Ένας αιχμάλωτος που πρέπει να δικαιώσει τους υπόλοιπους. Και είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς. Πέντε κορίτσια σε ντελίριο ξεσπούν, ξεπερνούν κάθε όριό τους, εκρήγνυνται βίαια και αφιλτράριστα, επιδίδονται σε πράξεις που ούτε φαντάστηκαν ποτέ ότι θα κάνουν. Βγαίνουν εκτός εαυτού; Ή βρίσκουν τον εαυτό τους για πρώτη φορά;
Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή
Ο Δρ. Γκίβινγκς ανακαλύπτει -με αγνές προθέσεις- μια πρωτοπόρα συσκευή που προσφέρει ανακούφιση στην «υστερία» των γυναικών και ενίοτε και των αντρών ασθενών του, στη «σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό!» που διαδραματίζεται στη Βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός. Ευαίσθητος στην επιστήμη του, αλλά αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει, ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει όμως να το κάνει για τη γυναίκα του. Στο σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγός του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο «διπλανό δωμάτιο». Η συγγραφέας παίρνει τα ιστορικά γεγονότα και τα πλέκει, με χιούμορ, ευφυΐα και τρυφερότητα, δημιουργώντας μια ιστορία αγάπης και κατανόησης.
Ο επιθεωρητής Ντρέικ και η μαύρη χήρα
Ο επιθεωρητής Ντρέικ και ο αρχιφύλακας Πλοντ προσπαθούν να διαλευκάνουν μια φαινομενικά απλή υπόθεση δολοφονίας, στο γεμάτο ανατροπές έργο που παντρεύει τη σάτιρα με το μυστήριο. Όταν ο μεγιστάνας του πετρελαίου Τζον Τζόνσον βρίσκεται καρφωμένος με ένα τεράστιο σπαθί στην πλάτη του, μοιάζει με μια απλή υπόθεση δολοφονίας. Αλλά τα πράγματα στον κόσμο του θρυλικού επιθεωρητή δεν είναι ποτέ όπως φαίνονται. Γιατί ο Τζόνσον ήταν μεταμφιεσμένος σε γυναίκα; Γιατί είχε φάει μια χελώνα; Γιατί όλες οι γυναίκες στο σπίτι μοιάζουν ίδιες; Πόσο κινδυνεύει η ζωή τους;
Καπούτ
Μέσα από το χιούμορ και τη συγκίνηση το ιταλικό έργο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας φωτίζει τον κόσμο των ηλικιωμένων ανθρώπων, έναν κόσμο φαινομενικά απλό και ανέμελο, που όμως είναι γεμάτος μελαγχολία, βίαια πάθη, αδύνατες προσδοκίες, βαθιές απογοητεύσεις, φόβους και ανασφάλειες, εγείροντας παράλληλα προβληματισμούς για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται πολλές φορές από την κοινωνία.
Η δύναμη της συνήθειας
Η ομάδα χορευτών και ακροβατών «κι όμΩς κινείται» και ο Γ. Περλέγκας ανεβάζουν μια ξεκαρδιστική ελεγεία για το τέλος του ευρωπαϊκού πολιτισμού, για την τέχνη, το γελοίο της ανθρώπινης απόπειρας και τον υφέρποντα φασισμό των συμπατριωτών του, σε μια παράσταση όπου συνυπάρχουν αφήγηση, χορός, μουσική και ακροβατικά. Δύο είναι οι έγνοιες του διευθυντή του περιοδεύοντος τσίρκου Καριμπάλντι: αφενός η επιβίωση της μικρής οικογενειακής του επιχείρησης και αφετέρου η εδώ και 22 χρόνια αποτυχημένη του προσπάθεια να τελειοποιήσει, με τον πενταμελή του θίασο, το «Κουιντέτο της Πέστροφας» του Φραντς Σούμπερτ. Τα άλλα τέσσερα μέλη του θιάσου όμως αποδεικνύονται ανεπαρκή, τόσο στα καθήκοντά τους απέναντι στο τσίρκο, όσο και στην εκτέλεση της υψηλής μουσικής σύνθεσης.
Απορρίπτεται
Ο έρωτας, ο γάμος και οι κοινωνικές συμβάσεις που τα διέπουν απασχολούν τον κορυφαίο Ιρλανδό νομπελίστα δραματουργό σε αυτή τη πρωτόπαικτη πνευματώδη φαρσοκωμωδία. Ένα ξενοδοχείο, μια καλοκαιρινή νύχτα, ένα φεγγαρόλουστο λιμάνι και δύο ζευγάρια συζύγων ερωτευμένα σφόδρα μεταξύ τους, μπλέκονται σε ένα παιχνίδι ερωτικής ανταλλαγής. Ο κος Τζούνο πολιορκεί την κα Λαν, ο κος Λαν διεκδικεί την κα Τζούνο, ενώ και οι δύο κυρίες φαίνονται διαθέσιμες. Την ίδια στιγμή όλοι δηλώνουν την αφοσίωσή τους στους συντρόφους τους. Οι ανθρώπινες σχέσεις αποκαλύπτονται μέσα από συγκρούσεις, διλήμματα, επιθυμίες και αντιστάσεις σε κοινωνικά όρια και αποκλεισμούς.
Sex Honestly
Έξι ιστορίες γεμάτες πάθος, προδοσία και απρόβλεπτες εξελίξεις φωτίζουν με χιούμορ, σατιρική διάθεση αλλά και αφοπλιστική ειλικρίνεια τις σύγχρονες ερωτικές σχέσεις και τα αδιέξοδά τους, στην παράσταση που παίζεται στην αγγλική γλώσσα. Τέσσερις ηθοποιοί ενσαρκώνουν τους 24 χαρακτήρες του έργου, που λειτουργεί σαν καθρέφτης που μας καλεί να αντιμετωπίσουμε τις πιο άβολες, επώδυνες, αλλά και ξεκαρδιστικές πτυχές των ανθρώπινων σχέσεων - από τα μικρά και μεγάλα ψέματα που λέμε στον έρωτα για να διατηρήσουμε τη φλόγα ζωντανή, μέχρι τις βαθύτερες αυταπάτες που καλλιεργούμε για την αγάπη, την αυτοεκτίμηση και τη δέσμευση.