Οι θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν ξανά στο σανίδι την εβδομάδα 28/9-4/10

Είκοσι τέσσερις παραστάσεις για όλα τα γούστα επανέρχονται στις σκηνές της Αθήνας, έπειτα από την πετυχημένη πορεία που είχαν την προηγούμενη σεζόν, δίνοντας την ευκαιρία στο θεατρόφιλο κοινό να τις παρακολουθήσει ξανά ή για πρώτη φορά.

Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών Χρήστος Συμεωνίδης©

Εικοσιτέσσερις παραστάσεις, μεταξύ των οποίων οι "Μια άλλη Θήβα", "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" και  "Κωλόκαιρος", επιστρέφουν στη σκηνή από τις 28 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 4 Οκτωβρίου, μετά την επιτυχημένη τους πορεία την προηγούμενη θεατρική σεζόν, δίνοντας την ευκαιρία στο θεατρόφιλο κοινό να τις παρακολουθήσει ξανά ή για πρώτη φορά.

Σώμα που νοσεί ΠασΠορτ-Μία αληθινή περιπέτεια
Τάσος Βρεττός©

"ΠασΠορτ - Μία αληθινή περιπέτεια" 

Η site specific performance της ομάδας Μικρός Νότος επιστρέφει στο Άσυλο Ανιάτων στην Κυψέλη (από 30/9). Η Χρύσα Διαμαντοπούλου και η Φλώρα Σπύρου, εμπνευσμένες από το αυτοβιογραφικό ομώνυμο βιβλίο της Ελεονώρας Σουρλάγκα, δημιούργησαν μια χειροποίητη περφόρμανς για τον καρκίνο του μαστού. Η Διαμαντοπούλου ανέφερε στο "α" για τη δική της εμπειρία με τον καρκίνο: "Πεντέμισι χρόνια από τη διάγνωσή μου πια, νιώθω πως τώρα είναι η στιγμή που είμαι πάλι δυνατή και έτοιμη να μιλήσω για όλη αυτή την αληθινή περιπέτεια, που άλλαξε δραματικά τον τρόπο που βιώνω τη ζωή". Ερμηνεύουν: Νίκος Αξιώτης, Εβελίνα Αραπίδη/Έλενα Αρβανίτη, Χρύσα Διαμαντοπούλου, Έλσα Λουμπαρδιά, Σεμέλη Παπαοικονόμου και η χορεύτρια Άννα Ανουσάκη. 

Διαβάστε Επίσης

Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου
Αναστασία Γιαννάκη

"Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου" 

Μετά μετά τον πρώτο επιτυχημένο κύκλο της παράστασης την περσινή θεατρική σεζόν, η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει ξανά το αυτοβιογραφικό και βαθιά πολιτικό έργο του Εντουάρ Λουί, σε σκηνοθεσία του Χρήστου Θεοδωρίδη (αυτή τη φορά στο Θέατρο Προσκήνιο, από τις 4/10).  Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Γιώργος Κισσανδράκης και ο Ντένης Μακρής, που, όπως διαβάζουμε στην κριτική του "α", ερμηνεύουν από κοινού τους βασικούς ρόλους του πατέρα και του γιου, αλλά και τα υπόλοιπα πρόσωπα της οικογένειας, διαμορφώνοντας πολύ επιτυχημένα το πατριαρχικό και τοξικό περιβάλλον που μεταφέρει το κείμενο. Ξεπερνώντας το επίπεδο μιας αφηγηματικής παράστασης, η πρόταση του Χρήστου Θεοδωρίδη εμπλέκει τους δύο ερμηνευτές σε μια συνεχή εναλλαγή μεταξύ των δύο ρόλων, η οποία προκύπτει αβίαστα και φαινομενικά "ακανόνιστα". 

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του

"Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" 

Ο Θεατρικός Οργανισμός "Νέος Λόγος" και το studio Μαυρομιχάλη επαναλαμβάνουν για δεύτερη σεζόν τις παραστάσεις της θεατρικής διασκευής του μυθιστορήματος του Χανς Φάλαντα, σε σκηνοθεσία του Φώτη Μακρή. Με ρεαλισμό και ειλικρίνεια,  ο Φάλαντα περιγράφει την καθημερινή ζωή των Γερμανών πολιτών και την αντίσταση που πρόβαλαν στον ναζισμό κάποιοι -λίγοι- "συνηθισμένοι" άνθρωποι και με άξονα αυτήν την ιστορία, δημιουργεί μια  τοιχογραφία γεγονότων, προσώπων και εποχής και μια διεισδυτική αποτύπωση χαρακτήρων, και των κινήτρων, των σκέψεων και της συμπεριφορά τους, απέναντι στο καθεστώς.  Παίζουν οι ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Δημητρακάκης, Βασιλίνα Κατερίνη, Στέλλα Κρούσκα, Φώτης Μακρής, Στέλιος Πετράκης, Έφη Ρευματά, Φοίβος Σαμαρτζής, Κλεοπάτρα Τολόγκου, Μενέλαος Χαζαράκης. 

Βέρθερος ή έκανα ό, τι καλύτερο μπορούσα
Κώστας Γκιόκας©

"Βέρθερος ή έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα"

Η παράσταση, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Γκαίτε, "Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου", σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Χαραλαμπόπουλου επαναλαμβάνεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Θέατρο Σφενδόνη (από 1/10). Ο Βέρθερος είναι μία ιστορία σκληρότητας, μία ιστορία επιβολής της λογικής της ευρύτερης κοινωνίας πάνω σε έναν απέραντα ευαίσθητο άνθρωπο που φυλλοροεί. Σε μία αφήγηση σαν εξομολόγηση, που ακολουθεί πιστά το ίδιο το επιστολογραφικό μοτίβο του μυθιστορήματος η ομάδα προσπαθεί να αφηγηθεί αυτήν ακριβώς την ιστορία, με τις ερμηνείες των Μπάμπη Αλεφάντη, Δημήτρη Καπουράνη, Ιόλης Χαραλαμποπούλου, Εύης Χρόνη, Μιχάλη Ψαλίδα

Κύκλος των χαμένων ποιητών
Χρήστος Συμεωνίδης©

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών"

Το θρυλικό έργο του Τομ Σούλμαν, ανεβαίνει ξανά στο θέατρο Βρετάνια (από 4/10), σε θεατρική διασκευή του ίδιου του "οσκαρικού" συγγραφέα και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη. Ο Άκης Σακελλαρίου ερμηνεύει τον καθηγητή Κίτινγκ, και μαζί του πρωταγωνιστούν οι: Τάσος Χαλκιάς, Σπύρος Τσεκούρας, Πάνος Ζυγούρος, Στέφανος Παπατρέχας, Ειρήνη Λαφαζάνη, Λυδία Στέφου κ.ά. Όπως αναφέρει η κριτική του "α", η υποκριτική κατεύθυνση βρίσκεται στο μεταίχμιο ηθογραφίας και ρεαλισμού, ο οποίος στοχεύει σε μια το δυνατόν πειστικότερη αναπαράσταση του συναισθηματικού κόσμου και των παθών των ηρώων και κυρίως των νεαρών μαθητών που αποτελούν την άτυπη μυστική λέσχη λογοτεχνίας "Κύκλος των χαμένων ποιητών".

Διαβάστε Επίσης

Σκηνές από ένα γάμο
Σπύρος Περδίου©

"Σκηνές από ένα γάμο"

Το σπαρακτικό αριστούργημα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν σε σκηνοθεσία της Έλενας Καρακούλη, με τον Νίκο Ψαρρά και τη Μαρίνα Ασλάνογλου, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του και μεταφέρεται στο Σύγχρονο Θέατρο (από 4/10), μετά την περσινή ενθουσιώδη υποδοχή από το κοινό στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η σκηνοθέτρια ανέφερε στο "α" πως πρόκειται για: "ένα έργο για την ικανότητά μας να αγαπάμε, για την απόγνωση, την αγωνία, την επιθυμία, για την έλλειψη της επιθυμίας, και  για όλα αυτά που ενώνουν και χωρίζουν τους ανθρώπους". 

Άρης
Εβίτα Σκουρλέτη©

"Άρης"

Το έργο της Σοφίας Αδαμίδου συγκίνησε κοινό και κριτικούς, με την ερμηνεία και σκηνοθετική επιμέλεια του Τάσου Σωτηράκη, παρουσιάστηκε σε περισσότερες από τριάντα πόλεις και Φεστιβάλ, σε Ελλάδα, Κύπρο και  Ευρώπη, και ανεβαίνει για έκτη συνεχόμενη χρονιά (Olvio, από 4/10). Σύμφωνα με την κριτική του "α", η παράσταση συνθέτει μια πτυχή της Ιστορίας και αναψηλαφεί την ψυχολογική κατάσταση του Άρη, ανεβάζοντας στη σκηνή έναν ηθοποιό που σε σοκάρει με τη φυσική ομοιότητα του με εκείνον. Επίσης, ο Σωτηράκης ακολουθεί με φοβερή ένταση τις ψυχολογικές διακυμάνσεις του Άρη όταν έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια των αξιών, του οράµατος και του συλλογικού ονείρου.

Η κοριτσιέρα των Βούρλων
Θοδωρής Φράγκος©

"Η κοριτσιέρα των Βούρλων"

Συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο "Αυλαία" στο Πασαλιμάνι, η μουσικοθεατρική παράσταση, σε σκηνοθεσία της Έφης Ρευματά (από 29/9). Η Ελένη Φιλίνη και η Κατερίνα Αγγελίτσα πρωταγωνιστούν στο έργο που διαδραματίζεται το 1875, όταν ο Δήμος Πειραιά εκτοπίζει ένα μεγάλο αριθμό πορνών σ’ ένα μεγάλο οίκημα -εκτός σχεδίου πόλεως τότε- στην περιοχή των Βούρλων. Για πολλές δεκαετίες, εκατοντάδες γυναίκες άσκησαν έγκλειστες εκεί το επάγγελμα της πορνείας, μέχρι τα Βούρλα να μετατραπούν σε φυλακή από τους Γερμανούς, το 1940-41.

Κωλόκαιρος
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Κωλόκαιρος"

Το έργο του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη επιστρέφει το φετινό φθινόπωρο αλλάζοντας στέγη (Χώρα, από 4/10). Πρόκειται για μια ιδιαίτερη ιστορία εκδίκησης και αποδοχής, που θα μας βάλει και πάλι σε ένα ρεαλιστικό σύμπαν γεμάτο σκληρές καταστάσεις, ωμή γλώσσα αλλά και χιούμορ, με τις χαρακτηριστικές ερμηνείες των Στάθη ΣταμουλακάτουΘάνου ΑλεξίουΒασιλικής ΔιαλυνάΣτέλιου Δημόπουλου και Αντώνη Τσιοτσιόπουλου. "Στο έργο υπάρχει και αναδύεται το δραματικό σύμπαν που γοητεύει τα τελευταία χρόνια τις θεατρικές πλατείες: ο αδρός ρεαλισμός, οι λαϊκοί άνθρωποι, το χιούμορ, η ωμή, αγοραία γλώσσα, οι σκληρές καταστάσεις που δίνονται χωρίς ωραιοποίηση μεν αλλά με κατανόηση για τους λούμπεν χαρακτήρες", σύμφωνα με την κριτική του "α".

Διαβάστε Επίσης

Δε Φάιναλ Θολούθιον
Θεόφιλος Τσιμάς©

"Δε φάιναλ θολούθιον"

Βασισμένη σε κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako, επανέρχεται η παράσταση που ξεκίνησε από την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Ρουμελιώτη και "μετακομίζει" στο Θέατρο Πόρτα (από 2/10). Η παράσταση αφορά επτά σύγχρονους ανθρώπους που σταματούν πάνω στις γραμμές ενός τρένου, αναμένοντας τον επικείμενο θάνατό τους, και επιδίδονται σε μια επείγουσα ενδοσκόπηση, και ερμηνεύει μια ομάδα νέων ηθοποιών: Αλέξανδρος Γιαγκούσης, Ερατώ Καραθανάση, Γκαλ Ρομπίσα, Γιάννης Σαμψαλάκης, Ανδρομάχη Μπάρδη, Βάσια Τσιαούση, Ιωάννης Καμπούρης.

Διαβάστε Επίσης

Μια άλλη Θήβα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Μια άλλη Θήβα"

Το έργο του Σέρχιο Μπλάνκο σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου ανεβαίνει ξανά από τις 2 Οκτωβρίου στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Το έργο αφορά ένα συγγραφέα που συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν, με σκοπό να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθέτησε το έργο με ζεστασιά και μέτρο, όπως αναφέρει η κριτική του "α", και απέσπασε αξιομνημόνευτες ερμηνείες από τους δύο πρωταγωνιστές, Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, ο τίτλος του έργου παραπέμπει στην πατροκτονία που διέπραξε ο Οιδίποδας και καταπιάνεται με όλη την πολυπλοκότητα των σχέσεων πατέρα-γιου, που απασχολούν και την ψυχανάλυση.

Andy
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Andy"

Η εκκεντρική προσωπικότητα του Άντι Γουόρχολ ξεδιπλώνεται ξανά μέσα από την παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγιοπετρίτη Μπογδάνου,με τον Μιλτιάδη Φιορέντζη στον ρόλο του αντισυμβατικού καλλιτέχνη (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 2/10). Η παράσταση διατρέχει τους σημαντικότερους σταθμούς στην καλλιτεχνική πορεία του Γουόρχολ, ενώ παράλληλα, εστιάζει σε νευραλγικά σημεία της προσωπικής του ζωής, όπως τα δύσκολα παιδικά του χρόνια. Ο πρωταγωνιστής ανέφερε στο "α" ότι: "Η συνάντηση με ένα είδωλο είναι πάντα γοητευτική στη σκηνική της απόδοση, γιατί ικανοποιεί μεγάλο μέρος της περιέργειάς μας να μάθουμε λεπτομέρειες της ζωής των προσώπων που θαυμάζουμε". Στην παράσταση, ακούγονται οι ηθοποιοί: Νάλια Ζήκου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θάνος Λέκκας, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Ιωάννα Νασιοπούλου, Λυδία Τζανουδάκη. 

Διαβάστε Επίσης

Ιζαμπέλ Ρεμπώ

"Ιζαμπέλ Ρεμπώ, ο δικός μου Αρθούρος" 

Το πρωτότυπο έργο της Ευσταθίας, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία της Βίκυς Βολιώτη επιστρέφει αλλάζοντας στέγη (Μικρό Άνεσις, από 2/10). Το έργο αφορά τη μικρή αδερφή του ρομαντικού ποιητή, Ιζαμπέλ, η οποία διηγείται την ιστορία της που όμως είναι συνυφασμένη με την ιστορία του πρόωρα αδικοχαμένου αδερφού της.Στο ρόλο του Αρθούρου Ρεμπό ακούγεται η φωνή του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου και στο ρόλο του Αββά ακούγεται η φωνή του Μανώλη Γιούργου. Επίσης, τον θεατρικό λόγο της Ιζαμπέλ πλαισιώνουν αποσπάσματα από την ποίηση του Ρεμπό, από επιστολές καθώς και αποσπάσματα από το βιβλίο της Ιζαμπέλ "ο Αδερφός μου ο Αρθούρος", "Mon frère Arthur”.

Μπαμπάδες με ρούμι

"Μπαμπάδες με ρούμι"

Η θρυλική νεοελληνική κωμωδία σε κείμενο και σκηνοθεσία του Θανάση Παπαθανασίου και του Μιχάλη Ρέππα επιστρέφει στο Θέατρο Αλίκη από τις 4 Οκτωβρίου. Οι Βίκυ Σταυροπούλου,  Χρήστος Χατζηπαναγιώτης,  Κώστας Κόκλας,  Μαρία Λεκάκη,  Σοφία Βογιατζάκη και Τζόυς Ευείδη πρωταγωνιστούν στην  αιχμηρή σάτιρα, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996 και διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία. Μία κοινωνία που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι δυστυχώς μεγαλύτερη από τον εαυτό της, "πιο μικρή" στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική, προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της.  

Οι 12 Ένορκοι

"12 ένορκοι"

Η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη σκηνοθετεί το δικαστικό θρίλερ του Ρέτζιναλντ Ρόουζ, που επαναλμβάνεται για 9η χρονιά (Αλκμήνη, από 30/9), φέρνοντας τους θεατές αντιμέτωπους με τις συνειδήσεις τους. Η υπόθεση διαδραματίζεται στη Νέα Υόρκη του 1957, όταν ένα αλλοδαπό αγόρι 16 χρόνων κατηγορείται για πατροκτονία και η ζωή του βρίσκεται στα χέρια 12 ενόρκων. Ερμηνεύουν οι: Τάσος Γιαννόπουλος, Δημήτρης Δεγαΐτης, Μάνος Ζαχαράκος, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Πήτερ Ραντλ κ.ά.

Εκτός σύμβασης

"Εκτός σύμβασης"

Η παράσταση ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου "Μπέλλος" για τρεις μόνο βραδιές (30/9, 6-7/10) και  αφορά μικρές ιστορίες ανθρώπων που ίσως υπάρχουν ίσως και όχι, γνωστών ή και άγνωστων, φίλων ή και εχθρών, καθημερινών και ξένων· ανθρώπων που μπορεί να συναντήσουμε στην πόλη μας, στην επόμενη στάση, δίπλα μας, μέσα μας. Τα κείμενα είναι της Γιώτας Τεμπρίδου (από τις συλλογές μικρο-διηγημάτων "Η ωδή που δεν έγραψα και άλλες ιστορίες", "Διαδοχικές ασυνέχειες" & "Τα ιογενή") και η σκηνοθεσία και ερμηνεία του Διογένη Γκίκα και της Δέσποινας Μπισχινιώτη.

Εγώ ο Μάρκος Βαμβακάρης

"Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης"

Ο μονόλογος της Νάσης Τουμπακάρη βασισμένος στη βιογραφία του σημαντικού καλλιτέχνη του ρεμπέτικου (που γράφτηκε από την Αγγελική Βέλλου-Κάιλ) επιστρέφει για πέμπτη χρονιά στο Θέατρο Στοά (από 1/10) σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Θανάση Παπαγεωργίου. Ο μονόλογος έχει κάνει ήδη περισσότερες από 350 παραστάσεις στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, τον Πειραιά, την Κύπρο και φυσικά τη Σύρο, γενέτειρα του Μάρκου Βαμβακάρη. Όπως γράφαμε στην κριτική μας, για τον Παπαγεωργίου: σκηνοθετώντας τον εαυτό του, παραδίδει ένα σημαντικό από σκηνής μάθημα περί υποκριτικής πρώτα απ’ όλα και δευτερευόντως για τον τρόπο ερμηνείας των μονολόγων. 

Κοιμώμενος Χαλεπάς 2023
Rabella Gre©

"Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος”

Η παράσταση "Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος” ξεκίνησε την πορεία της το καλοκαίρι του 2022 στον προαύλιο χώρο του σπιτιού - μουσείου του Γιαννούλη Χαλεπά στον Πύργο της Τήνου από 4/10 συνεχίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στη σκηνή Secret Room του θεάτρου Αλκμήνη. Ο Γιώργης Κοντοπόδης ερμηνεύει το ρόλο του σπουδαίου Έλληνα γλύπτη και μας καλεί σε μια κατάδυση στην ψυχοσύνθεση και τη μυθιστορηματική ζωή του. Μέσα από μια συγκινητική ερμηνεία μεταφέρει την αιώνια πάλη του ανάμεσα στην ασθένεια του μυαλού και τον θρίαμβο της τέχνης. Τον μονόλογο του Άγγελου Ανδρεόπουλου σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Λιακόπουλος

Scarmface

"Scarmface"

H σατιρική παντομιμική παράσταση της ομάδας "ομάδα Splish Splash", εμπνευσμένη από τη χρυσή εποχή του βωβού κινηματογράφου, επαναλαμβάνεται για δεύτερη χρονιά σε σκηνοθεσία και σενάριο του Johnny O (Επί Κολωνώ, από 30/9).  Η παράσταση αφορά τον Τόνι Κάζο, ένα νεαρό Σικελό, που με τις ευλογίες της μητέρας του θα μπλεχτεί στα πλοκάμια της Μαφίας, με μόνο σκοπό να γίνει αρχηγός της. Η αλαζονεία του και ένα σημάδι αρκεί για να φέρει την καταστροφή και το ξεκαθάρισμα λογαριασμών αρχίζει. Επι σκηνής ανεβαίνουν μαζί με τον Johnny O, οι: Γιώργος Ντούσης, Αλέξης Βιδαλάκης, Μαρία Μπαλούτσου, Βασίλης Καζής, Εύη Κολιούλη, Χριστίνα Δενδρινού.

Charlotte Motel

"Charlotte Motel"

Το σύγχρονο έργο της Κατερίνας Βαϊμάκη επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του Βασίλη Τζιώκα (104, από 4/10) για τέσσερις παραστάσεις. Πρόκειται για μία σουρεαλιστική, (αντι)ρομαντική κωμωδία για τον έρωτα, δοσμένη σκηνοθετικά μέσα από ένα πρίσμα φάρσας και παραλόγου. Η συγγραφέας με χιουμοριστική ματιά περιγράφει τις περιπέτειες των ηρώων στην αναζήτηση του "άλλου τους μισού" και αντιμετωπίζει με ειρωνική, αλλά τρυφερή διάθεση, την ανάγκη τους να συνδεθούν ρομαντικά, όπως και να μείνουν πιστοί στους ρόλους που έχουν υιοθετήσει για να το πετύχουν. Στους ρόλους του έργου συναντάμε τους: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Ευγενία Βησσαρίου, Θάνο Κρομμύδα, Κωνσταντίνο Ρόδη και Αναστάση Χριστοφιλόπουλο.

Δεσμοί. Ιστορίες Ανοίκειας καθημερινότητας

"Δεσμοί. Ιστορίες Ανοίκειας καθημερινότητας"

Βασισμένη σε ιστορίες της βραβευμένης συγγραφέα Σαμάνθα Σβέμπλιν, η παράσταση ξανανεβαίνει (Φούρνος, από 2/10), σε μετάφραση και σκηνοθεσία της Μαρίας Σάββα. Πρόκειται για ένα οδικό ταξίδι γεμάτο εκπληκτικά και σουρεαλιστικά pit stops, με χαρακτήρες που αιωρούνται στο όριο της φαντασίας και της οικειότητας. Το έργο της συγγραφα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την ομάδα "Παίκτες" της Μαρίας Σάββα, το οποίο χτίζει πυκνούς και παράξενους κόσμους, διερευνώντας την ψυχολογία των ανθρώπινων σχέσεων και τους τρόπους με τους οποίους αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξη και ερμηνεύουμε τον πολιτισμό, με κοφτερά δόντια και χιούμορ.  Μαζί με τη σκηνοθέτρια, ερμηνεύουν οι: Λευτέρης Καταχανάς, Αιμιλία Κεφαλά και Δημήτρης Παπακωνσταντίνου.

Την Τρίτη στο σούπερ-μάρκετ
Σπύρος Τσακίρης©

"Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ"

Ο μονόλγος του Εμμανουέλ Νταρλέ επιστρέφει στο μπιστρό στην καρδιά του Παγκρατίου,  με τη σκηνοθετική επιμέλεια και ερμηνεία του Φαίδωνα Καστρή (Show What?, από 3/10).  Σύμφωνα με την κριτική του "α" : Αυτή η "τρανς εξομολόγηση” δεν στρέφει μόνο το βλέμμα στον ψυχισμό και την ρεαλιστική πραγματικότητα ενός τρανς ατόμου, αλλά αποτελεί ευρύτερα ένα έργο για την αποδοχή και τη συγχώρεση, ακόμη και ένα έργο για τη σχέση πατέρα/γονιού και παιδιού κάθε φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού. 

Κατερίνα Γώγου: Το γαμώτο που δεν έζησα

"Κατερίνα Γώγου: Το γαμώτο που δεν έζησα"

Με αφορμή την συμπλήρωση των 30 χρόνων από το θάνατο της ηθοποιού και ποιήτριας Κατερίνας Γώγου, η παράσταση επιστρέφει για τρίτη χρονιά στο Θέατρο 2510 στα Εξάρχεια (από 3/10) Το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι του Ανδρέα Ζαφείρη και στο έργο πρωταγωνιστούν οι Έλενα Αϊβαλιώτου, Χαρά Νικολάου και Χάρης Γεωργιάδης, μετατρέποντας, μοναδικά, τον εύθραυστο ψυχισμό της Γώγου σε μια θεατρική εικόνα-ξυράφι, βγαλμένη από τους πίνακες του Ιερώνυμου Μπος, τα φτερά του Εξιπερί και τις σελίδες του Αρτώ.  

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κατερίνα Γώγου: Το γαμώτο που δεν έζησα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Η παράσταση, που επιστρέφει για τέταρτη χρονιά, βασίζεται στη ζωή και το έργο της αντισυμβατικής ποιήτριας αλλά και την πυκνή, σε ιστορικό χρόνο, περίοδο που έζησε μία από τις σημαντικές δημιουργούς της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Η άγρια μοναδικότητα των στίχων της, η εκπληκτική της ενσυναίσθηση για τη ζωή στο αστικό τοπίο, η έμπρακτη αγάπη της για το διαφορετικό, το περιθώριο, τους κολασμένους, η αυτοκαταστροφική της διαδρομή -που λειτουργεί ως καθρέφτης μιας ολόκληρης κοινωνίας- την τοποθέτησαν κορυφαία του Χορού στην «Αγία Τριάδα των Εξαρχείων», (Σιδηρόπουλος, Άσιμος, Γώγου), αλλά και ισότιμη των Ελύτη, Ρίτσου και Σεφέρη σε αναγνωσιμότητα.

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του «Μόνος στο Βερολίνο» του Χανς Φάλαντα, η παράσταση περιγράφει την καθημερινή ζωή των Γερμανών πολιτών και τη στάση τους απέναντι στο ναζιστικό καθεστώς. Αυτή η τοιχογραφία της εποχής αποτυπώνεται μέσα από την αληθινή ιστορία των Κβάνγκελ, που ανακάλυψε ο συγγραφέας σε φακέλους της Γκεστάπο μετά την πτώση των Ναζί. Ο Ότο Κβάνγκελ είναι ένας εργοδηγός σε εργοστάσιο επίπλων που έχει μετατραπεί σε εργοστάσιο που φτιάχνει φέρετρα. Μετά το θάνατο του γιου τους στον πόλεμο, εκείνος και η σύζυγός του, Άννα, αντιστέκονται με τον δικό τους τρόπο, γεμίζοντας την πόλη με καρτ ποστάλ κατά του Χίτλερ με στόχο να αφυπνίσουν τον γερμανικό λαό.

Κωλόκαιρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Μια βροχερή ημέρα στο νυχτερινό κέντρο «Διυλιστήριο» στην Ελευσίνα, ο Σοφοκλής, πρώην ιδιοκτήτης του μαγαζιού, επιστρέφει μετά από πέντε χρόνια αδικαιολόγητης απουσίας και λίγες ώρες πριν από την κηδεία της μητέρας του, ντυμένος με γυναικεία ρούχα. Η απρόσμενη αυτή εμφάνιση προκαλεί αναστάτωση στους κοντινούς του ανθρώπους. Καλά κρυμμένα μυστικά από το παρελθόν αποκαλύπτονται και φανερώνουν τη σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι ήρωες του έργου, φέρνοντάς τους ενώπιον των ευθυνών και των φαντασμάτων τους. Ακροβατώντας ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, αυτό το ρεαλιστικό έργο διερευνά τον κόσμο της νύχτας, έχοντας σασπένς, χιούμορ, άγριες συγκρούσεις και σκληρή γλώσσα.

Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Το συγκινητικό, βραβευμένο έργο του Εμανουέλ Νταρλέ για την ανοχή στη διαφορετικότητα, την αποδοχή και τη διαφορετικότητα, που εστιάζει στη σχέση μιας τρανς γυναίκας με τον πατέρα της σκηνοθετεί και ερμηνεύει, σε ένα προσωπικό του στοίχημα, ο Φαίδων Καστρής. Η υπόθεση του έργου περιστρέφεται γύρω από τη Μαρί-Πιερ που επιστρέφει μετά από χρόνια στη γειτονιά της παιδικής της ηλικίας για να φροντίσει τον ηλικιωμένο πατέρας της, μετά τον πρόσφατο θάνατο της μητέρας της. Αποφασίζει να τον επισκέπτεται κάθε Τρίτη, οπότε καθαρίζει, πλένει και σιδερώνει τα ρούχα και συνοδεύει τον πατέρα της στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς για να κάνουν μαζί τα ψώνια της εβδομάδας. Η συνύπαρξή τους είναι ήδη δύσκολη και κορυφώνεται στο χώρο του σούπερ μάρκετ, όπου η Μαρί-Πιέρ συγκεντρώνει όλα τα βλέμματα, καθώς η παρουσία της, μια εισβολή της διαφορετικότητας στην πεζή καθημερινότητα των γύρω της, λειτουργεί σαν αξιοθέατο.

Μια άλλη Θήβα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Ένας συγγραφέας επισκέπτεται με ειδική άδεια στη φυλακή έναν 21χρονο, τον Μαρτίν, καταδικασμένο σε ισόβια για πατροκτονία. Ο συγγραφέας έχει σκοπό, μέσα από τις συναντήσεις του με τον ισοβίτη, να γράψει ένα έργο με επίκεντρο την πατροκτονία, που θα παρουσιαστεί στο θέατρο με ερμηνευτές τον ίδιο τον πατροκτόνο και τον συγγραφέα. Παρά την αρχική άδεια όμως, το Υπουργείο Δικαιοσύνης απαγορεύει στον Μαρτίν να παίξει στην παράσταση. Έτσι ο συγγραφέας βρίσκει έναν νέο ηθοποιό, τον Φεδερίκο, που θα ερμηνεύσει το ρόλο του πατροκτόνου στο θέατρο. Οι σχέσεις των προσώπων πρόκειται να σημαδέψουν τις ζωές τους και να δοκιμάσουν τις βεβαιότητές τους, στην παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά με δύο εξαιρετικές ερμηνείες.

Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Περισσότεροι από 25.000 θεατές έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα τον συγκλονιστικό μονόλογο για τη ζωή του άρχοντα του ρεμπέτικου τραγουδιού, Μάρκου Βαμβακάρη, ο οποίος βίωσε δύο παγκόσμιους πολέμους, μεγάλους έρωτες, απογοητεύσεις αλλά κι επιτυχίες. Το έργο βασίστηκε στην αυτοβιογραφία του Μάρκου Βαμβακάρη με την υπογραφή της Αγγελικής Βέλλου-Κάϊλ και ανεβαίνει φέτος για πέμπτη χρονιά στο Θέατρο Στοά, που κλείνει 53 χρόνια συνεχούς παρουσίας. Ο Θανάσης Παπαγεωργίου ανεβαίνει στη σκηνή για να δώσει φωνή στον σπουδαίο συνθέτη και οργανοπαίχτη σε ένα λιτό ανέβασμα με έντονη εξομολογητική χροιά, η οποία χαρακτηρίζει και τις αφηγήσεις του στη βιογράφο του. Παράλληλα με την ιστορία του ξετυλίγεται η εικόνα της Ελλάδας της βιοπάλης, του περιθωρίου, των τεκέδων και των χασικλήδων, που γέννησε τη μουσική δημιουργία του.

Η κοριτσιέρα των Βούρλων

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 70 '

Μέσα από στοιχεία μυθοπλασίας αλλά και πραγματικές μαρτυρίες, ζωντανεύουν επί σκηνής ιστορίες γυναικών που έζησαν στα Βούρλα. Μας μιλούν για όλα αυτά που έζησαν μέχρι να φτάσουν εκεί, για τη ζωή τους μέσα στην «κοριτσιέρα» όπως συνήθιζαν να λένε, για όσα τις πονούν, μα και για τα όνειρα που δε σταμάτησαν ποτέ να έχουν. Τα Βούρλα χωρίζονταν σε τρεις αυλές ανάλογα με την ηλικία των γυναικών. Στην πρώτη αυλή ήταν οι μικρές, τα «τρυφερούδια», στη δεύτερη οι πιο μεγάλες και στην τρίτη αυτές που ήταν έτοιμες για απόσυρση, «οι μεστωμένες». Για πολλές δεκαετίες εκατοντάδες γυναίκες άσκησαν έγκλειστες εκεί το επάγγελμα της πορνείας, μέχρι τα Βούρλα να μετατραπούν σε φυλακή από τους Γερμανούς το 1940- 1941.

Η αρκούδα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 70 '

Η υπόθεση εξελίσσεται σ’ ένα αγρόκτημα στην επαρχία του Ρίπλοβο, όπου κατοικεί η Έλενα Πόποβα, μια όμορφη χήρα που μήνες τώρα πενθεί για την απώλεια του συζύγου της. Κλεισμένη και πλήρως απομονωμένη στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού της, δέχεται την επίσκεψη του απόστρατου υπολοχαγού Σμιρνώφ που απαιτεί με άκομψο τρόπο την εξόφληση δυο γραμματίων που του χρωστούσε ο εκλιπών. Η βαρυπενθούσα δεν έχει αντίρρηση, η συμπεριφορά του όμως και οι απόψεις που έχει ο ίδιος για τις γυναίκες την ταράζουν. Η ένταση ανάμεσα τους κορυφώνεται και η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Το πένθος, το χρέος και ο έρωτας αντιμετωπίζονται από τον Τσέχοφ με αθωότητα και αυτοσαρκασμό.

Ιζαμπέλ Ρεμπό, ο δικός μου Αρθούρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 70 '

Η μικρή αδελφή του διάσημου ποιητή Αρθούρου Ρεμπό, Ιζαμπέλ, υπερασπίζεται τον πρόωρα αδικοχαμένο αδερφό της κόντρα στον εκφοβισμό του κόσμου και μιλά για τις ιδιαίτερες πτυχές του σε μια παράσταση που βλέπει τη ζωή του από μια διαφορετική οπτική Η Ιζαμπέλ Ρεμπώ, μια γυναίκα μεγαλωμένη μέσα σε ένα ασφυκτικό, αυστηρό καθολικό περιβάλλον, γνώρισε τον εκφοβισμό του κόσμου εξαιτίας του κοινωνικά «απόβλητου» αδερφού της κι όμως τον υπερασπίστηκε με πάθος μέχρι το μαρτυρικό του τέλος, δίνοντας μια σπαρακτική μάχη με τον εσωτερικό της κόσμο, τις κοινωνικές προκαταλήψεις και τον θρησκευτικό φανατισμό.

Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου

  • Δραματοποιημένο πεζογράφημα
  • Διάρκεια: 95 '

Στο αυτοβιογραφικό έργο του ο Εντουάρ Λουί προχωρά σε μια αιχμηρή εξομολόγηση μέσα από την οποία αφηγείται την ιστορία της ζωής του πατέρα του μέσα από την οδυνηρή σχέση τους, που αμφιταλαντευόταν μεταξύ αποδοχής και απόρριψης, υπό τη "σκιά" της ομοφυλοφιλικής του ταυτότητας. Εκτός, όμως, από μια προσωπική, συγκλονιστική εξομολόγηση, μέσα από την οποία ο συγγραφέας προσπαθεί να επαναπροσεγγίσει, να κατανοήσει και τελικά να συγχωρέσει τον πατέρα του, το έργο εκφράζει την άποψή του για την κυρίαρχη πολιτική των κυβερνήσεων. Η παράσταση αποτελεί ένα σπάνιο δείγμα ενός μάχιμου σύγχρονου θεάτρου με άποψη και θέση, που διαδραματίζεται με φόντο την αδυσώπητη ταξική πραγματικότητα της Γαλλίας των 90's.

Εκτός σύμβασης

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 75 '

Μικρές ιστορίες ανθρώπων βασισμένες σε κείμενα της συγγραφέα από τις συλλογές διηγημάτων «Η ωδή που δεν έγραψα και άλλες ιστορίες», «Διαδοχικές ασυνέχειες» και «Τα ιογενή». Οι χαρακτήρες θα μπορούσαν να είναι καθημερινά, οικεία πρόσωπα, ίσως και όχι. Θα μπορούσαν να είναι γνωστοί ή και άγνωστοι, φίλοι ή και εχθροί. Τα γηρατειά, οι κοινωνικές συμβάσεις, τα στερεότυπα, η διαφορετικότητα, ο επώδυνος έρωτας, ο αποχωρισμός, η απώλεια, η μνήμη, η μοναξιά, οι εμμονές, ο φόβος, η οργή, η αγάπη είναι μόνο κάποια από τα θέματα που τους απασχολούν.

Υπερβολές!

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Τρία νέα μονόπρακτα που γράφτηκαν με ανάθεση του Θεάτρου Τέχνης και σκηνοθετούνται από τους συγγραφείς τους, μιλούν για τα όρια της φανερής αλλά και της κρυμμένης βίας στις σύγχρονες σχέσεις. Πρόκειται για μια σπονδυλωτή παράσταση, που αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος του τρίπτυχου πρωτότυπων νεοελληνικών κειμένων υπό τη θεματική «Βία παντού», που παρουσίασε το Θέατρο Τέχνης κατά την διετία 2021-2023. Τα τρία έργα είναι τα εξής: «Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο» του Γιάννη Καλαβριανού (με την ηθοποιό Δέσποινα Γιαννοπούλου), «Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος» της Μαριάννας Κάλμπαρη (με την ηθοποιό Κατερίνα Λυπηρίδου) και «O άνθρωπος της διπλανής πόρτας» του Βασίλη Μαυρογεωργίου (με τον ηθοποιό Άγγελο Μπούρα).

ΠασΠορτ - Μία αληθινή περιπέτεια

  • Site specific performance
  • Διάρκεια: 65 '

Οι θεατές μπορούν να περιπλανηθούν ελεύθερα στα εννιά ειδικά διαμορφωμένα δωμάτια-σταθμούς στην παράσταση που υμνεί τη ζωή, αντλώντας από το ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο της Ελεονώρας Σουρλάγκα για τον καρκίνο του μαστού και συνδυάζοντας το θέατρο, την εικαστική εγκατάσταση, τα ηχητικά τοπία και τις αληθινές μαρτυρίες. Τρία γυναικεία σώματα, τρεις διαφορετικές γυναίκες αντιπροσωπεύουν τα στάδια της ασθένειας: το υγιές σώμα, το σώμα που νοσεί και το σώμα μετά τη μαστεκτομή. To Άσυλο Ανιάτων αποτελεί το ιδανικό φόντο, καθώς πρόκειται για έναν χώρο αφιερωμένο στην περίθαλψη ασθενών με χρόνια νοσήματα.

Σκηνές από ένα γάμο

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Ο Γιόχαν και η Μάριαν, ένας ψυχολόγος και μια δικηγόρος, έρχονται αντιμέτωποι με τα στάδια της παρακμής της συζυγικής τους σχέσης -τη φθορά, την πλήξη, την απιστία, τη σύγκρουση και τέλος τον αποχαιρετισμό- στο έργο-σημείο αναφοράς που γράφτηκε πριν από 50 χρόνια, αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως διάσημη κινηματογραφική ταινία. Κρατώντας την δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλ. Καρακούλη σκηνοθετεί το δημοφιλές έργο σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον άλλον. «Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έχει πει ο Μπέργκμαν για το έργο.

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Ο αντικομφορμιστής καθηγητής φιλολογίας και υπέρμαχος της ελευθερίας, Τζον Κίτινγκ, φέρνει τα πάνω-κάτω στην αυστηρή ακαδημία αρρένων του Γουέλτον, αλλάζοντας για πάντα τη ζωή των μαθητών. Με το σύνθημα «Άδραξε τη μέρα!» θα αλλάξει σταδιακά τη ζωή τους και θα διαταράξει τις ισορροπίες στο σχολείο που υπακούει στο μότο "Παράδοση, Τιμή, Πειθαρχία, Τελειότητα". Θα μάθει στους μαθητές του να αγαπούν την ποίηση, την τέχνη, τη ζωή και να παλεύουν για τις επιλογές τους. Η σύγκρουση με το εκπαιδευτικό κατεστημένο, τη διεύθυνση του σχολείου, τους γονείς των μαθητών του θα είναι αναπόφευκτη. Η ίδια η έννοια της επανάστασης κυριαρχεί στο έργο, το οποίο μετατράπηκε σε μια ατμοσφαιρική παράσταση γεμάτη συγκίνηση και χιούμορ, η οποία περνάει απλόχερα στο κοινό την ουσία του, που συμπυκνώνεται στο κυνήγι των ονείρων και των καταπιεσμένων επιθυμιών μας, την αξία του ελεύθερου πνεύματος, την αξία της ποίησης και πρωτίστως της αυτοδιάθεσης. Αξίζει να τη δείτε μαζί με εφήβους.

Andy

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 100 '

Η θρυλική προσωπικότητα του βασιλιά της pop art, Άντι Γουόρχολ, -επαγγελματίας ζωγράφος, γλύπτης, φωτογράφος, σκηνοθέτης, μουσικός παραγωγός, εκδότης, και φυσικά επαγγελματίας celebrity, ιδιοφυΐα- ζωντανεύει μέσα από έναν βιογραφικό μονόλογο για τα πάθη, τις εμμονές, τα όνειρα αλλά και τις ματαιώσεις ενός τραυματικού παρελθόντος. Ο θρασύς, εμβληματικός Αμερικανός καλλιτέχνης που έχει ασκήσει αδιαμφισβήτητη επιρροή στην σύγχρονη ποπ κουλτούρα, με τα αναγνωρίσιμα έργα του που αναπαράγονται διαρκώς, τα διαχρονικά αποφθέγματα και τις αναρίθμητες συνεντεύξεις του, έναν αιώνα σχεδόν μετά τη γέννησή του, ζωντανεύει στη σκηνή σε ένα πρωτότυπο τετ-α-τετ με τη συνείδηση του Άντι. Η προσωπική του ζωή, θεατρική και μυστηριώδης, λατρεύτηκε, μισήθηκε, κι άφησε πίσω του ως σημείο αναφοράς και υπέρτατο δημιούργημά του, όχι το πρόσωπο αλλά το προσωπείο, όχι τον άνθρωπο αλλά την περσόνα.

Δεσμοί. Ιστορίες Ανοίκειας καθημερινότητας

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 120 '

Η παράσταση βασίζεται σε ιστορίες από το βιβλίο της βραβευμένης διηγηματογράφου Σαμάντα Σβέμπλιν «Mouthful of birds» και διερευνά τα παιδικά τραύματα, την εφηβεία, τη βία και τα στερεότυπα. Τέσσερις ηθοποιοί ερμηνεύουν και εναλλάσονται ανάμεσα στους χαρακτήρες που αιωρούνται στο όριο της φαντασίας και της οικειότητας. Το έργο διαλύει τις κοινωνικές νόρμες και χτίζει πυκνούς και παράξενους κόσμους, διερευνώντας την ψυχολογία των ανθρώπινων σχέσεων και τους τρόπους με τους οποίους αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξη και ερμηνεύουμε τον πολιτισμό.

Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Το έργο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και επιστρέφει για τρίτη χρονιά σε μια επετεικαή εκδοχή για τα 86 χρόνια από το θάνατό του, πραγματεύεται τη ζωή του Έλληνα καλλιτέχνη, ξεκινώντας ενώ είναι εσώκλειστος στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας. Μέσα από τα διαρκή ταξίδια του μυαλού του, βλέπουμε όλη του τη ζωή: την Τήνο, την αυταρχική μητέρα και τον τυπικό πατέρα, τα αδέρφια, τον μεγάλο έρωτα της ζωής του. Περισσότερο, όμως, γινόμαστε μάρτυρες της έμπνευσης, της μανίας της δημιουργίας -η οποία οδηγεί στα σημαντικά έργα του-, των ονείρων, των εφιαλτών του, ώσπου καταλήγουμε στο τελικό ερώτημα. Τι αξίζει άραγε περισσότερο, να είσαι τρελός (σαλός) και ευφυής ή φυσιολογικός και απλά… άνθρωπος;

Μπαμπάδες με ρούμι

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Στην αιχμηρή σάτιρα που διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία, πέντε πρόσωπα ετοιμάζουν για τρίτη χρονιά ένα «γλυκό» σχέδιο αλληλοεξόντωσης για μια κληρονομιά. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι οι πρωταγωνιστές της μαύρης κωμωδίας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν, καταστρώνοντας ένα σχέδιο για να κερδίσουν την κληρονομιά. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να σερβίρουν «Μπαμπάδες με ρούμι» με λίγο δηλητήριο.

Οι 12 ένορκοι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Για 10η χρονιά και με ανανεωμένο καστ δώδεκα ένορκοι πρέπει να αποφασίσουν ομόφωνα για τη ζωή ενός ανθρώπου, αντιμετωπίζοντας ο καθένας τη συνείδησή του και ταυτόχρονα τις συνειδήσεις των υπολοίπων. Στη Νέα Υόρκη του 1957 ένα αλλοδαπό αγόρι 16 χρόνων κατηγορείται για πατροκτονία. Η ζωή του βρίσκεται στα χέρια δώδεκα ενόρκων οι οποίοι θα αποφασίσουν αν είναι τελικά ένοχο και η απόφασή τους θα πρέπει να είναι ομόφωνη. Στην περίπτωση που ο κατηγορούμενος βρεθεί ένοχος, η θανατική ποινή είναι υποχρεωτική. Οι δώδεκα άντρες, κλειδωμένοι σ’ ένα μικρό δωμάτιο, άλλοτε συγκρούονται κι άλλοτε ταυτίζονται αντικατοπτρίζοντας τις προκαταλήψεις της κοινωνίας μέσα από δώδεκα πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται βίαια μπροστά στα μάτια του θεατή.

Scarmface

  • Performance
  • Διάρκεια: 80 '

Σατιρική παράσταση παντομίμας, βασισμένη στην ταινία βωβού κινηματογράφου του Χάουαρντ Χοκς ο «Σημαδεμένος» (1932), με χειροποίητα σκηνικά και κοστούμια και μουσική εποχής. Κεντρικός ήρωας της ιστορίας, που διαδραματίζεται στην Νέα Υόρκη της ποτοαπαγόρευσης όπου κυριαρχούν το οργανωμένο έγκλημα, είναι ο Τόνι Κάτσο, ένας νεαρός Σικελός που με τις ευλογίες της μητέρας του θα μπλεχτεί με τη Μαφία, με μόνο σκοπό να γίνει αρχηγός της. Η αλαζονεία του και ένα σημάδι αρκεί να φέρει την καταστροφή.

Δε φάιναλ θολούθιον

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Η σουρεαλιστική σκηνική σύνθεση που ξεκίνησε από την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η οποία βασίζεται σε κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako, επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα «τι θα έκανες διαφορετικά, αν μπορούσες να γυρίσεις τη ζωή σου πίσω». Επτά σύγχρονοι άνθρωποι σταματούν πάνω στις γραμμές ενός τρένου. Αναμένοντας τον επικείμενο θάνατό τους, επιδίδονται σε μια επείγουσα ενδοσκόπηση, καθώς όλη η ζωή τους περνάει μπροστά από τα μάτια τους. Με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, οι ηθοποιοί αφηγούνται τραγελαφικές καταστάσεις, στις οποίες οι άνθρωποι βιώνουν τη ματαίωση, την απομυθοποίηση, τα ύψη και τα βάθη της ζωής τους.

Charlotte Motel

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Πρόκειται για μία σουρεαλιστική, (αντι)ρομαντική κωμωδία για τον έρωτα, δοσμένη σκηνοθετικά μέσα από ένα πρίσμα φάρσας και παραλόγου. Με χιουμοριστική ματιά περιγράφει τις περιπέτειες των ηρώων στην αναζήτηση του «άλλου τους μισού» και αντιμετωπίζει με ειρωνική, αλλά τρυφερή διάθεση, την ανάγκη τους να συνδεθούν ρομαντικά, όπως και να μείνουν πιστοί στους ρόλους που έχουν υιοθετήσει για να το πετύχουν. Ο Γιώργος θα συναντήσει τη Μελίνα δίπλα σε έναν παράφωνο κύκνο, ο Βίκτωρας θα γοητευτεί από τον Αιμιλιάνο μέσα σε ένα υπόγειο δεντρόσπιτο και η Μις Σάρλοτ έχει μια… ιδιαίτερη σχέση με τον Πεπίτο, το μυστηριώδες φυτό που αναρριχάται πάνω της.

Βέρθερος ή έκανα ό, τι καλύτερο μπορούσα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Βασισμένη στο επιδραστικό μυθιστόρημα του Γκαίτε «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου», η νέα θεατρική ομάδα 400 lbs εστιάζει στην υπαρξιακή αγωνία του ήρωα που βιώνει έναν ανεκπλήρωτο έρωτα και συγκρούεται με την κοινωνία. Ο ήρωας του Γκαίτε, ένας νέος που τον χαρακτηρίζει η αθωότητα αλλά και η επιπολαιότητα της ηλικίας του, γεμάτος ορμή και πάθος ονειρεύεται να μπορεί να ζήσει ελεύθερος. Καταφθάνει στο φανταστικό χωριό Βάλχαϊμ όπου και γνωρίζει τη Σαρλότε Μπουφ, η οποία είναι λογοδοσμένη με έναν άλλο νέο. Ο ανεκπλήρωτος έρωτάς του για εκείνη γρήγορα θα τον οδηγήσει σε μια άλλη ζωή, που αντιτίθεται στην ίδια του τη φύση. Ο «Βέρθερος» είναι μία ιστορία σκληρότητας, μία ιστορία επιβολής της λογικής της ευρύτερης κοινωνίας πάνω σε έναν απέραντα ευαίσθητο άνθρωπο. Η ομάδα αφηγείται την ιστορία σαν μια εξομολόγηση, που ακολουθεί πιστά το ίδιο το επιστολογραφικό μοτίβο του μυθιστορήματος.

Βρετάνια

Πανεπιστημίου 7

Σφενδόνη

Μακρή 4

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Φούρνος

Μαυρομιχάλη 168

Στοά

Μπισκίνη 55

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Olvio

Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7

Show What?

Πλ. Μεσολογγίου 6

Θέατρο 2510

Θεμιστοκλέους 52

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber