Είκοσι κωμωδίες περιοδεύουν στα ανοιχτά θέατρα των δήμων της Αττικής ή έχουν βρει τα σταθερά τους στέκια φέτος το καλοκαίρι κι εμείς τις συγκεντρώσαμε σε μια πολυσυλλεκτική λίστα. Από τον Σαίξπηρ και τον Αριστοφάνη ως τον Ντάριο Φο, τον Γκόγκολ, τον Νιλ Σάιμον και πολλούς ακόμα Έλληνες και ξένους συγγραφείς και από μεγάλες θεατρικές επιτυχίες μέχρι ολοκαίνουργιες θεατρικές παραστάσεις, η θερινή σεζόν επιφυλάσσει κωμικά ραντεβού κάθε είδους και για όλα τα γούστα.
"Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού"
Μετά από δυο sold out σεζόν και 140.000 θεατές, ο "Αναρχικός" που όλοι αγαπήσαμε περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Όταν ο Γιάννης Κακλέας καταπιάστηκε μερικά χρόνια πίσω με το εύπλαστο και ρευστό υλικό του Ιταλού Ντάριο Φο, έχοντας στο πλευρό του τον Πάνο Βλάχο (ο οποίος υπογράφει και τους στίχους στη μουσική του Βάιου Πράπα), το αποτέλεσμα που προέκυψε ήταν μια εκρηκτική σάτιρα. Ίσως το τελευταίο να είναι και ο λόγος που η παράσταση γνώρισε τόσο μεγάλη επιτυχία: ο καταιγιστικός ρυθμός και η ζωντανή μουσική. Μια ειλικρινής κατάθεση για τη διαφθορά της εξουσίας, την συγκάλυψη, την κατάχρηση του δυνατού. Παίζουν επίσης οι Φοίβος Ριμένας, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Στέλιος Πέτσος, Παναγιώτης Κατσώλης.
(Ηλιούπολη 13 & 15/7, Βεάκειο 14/7, Θέατρο Βράχων 18/7, Κατράκειο 21/7, Σαλαμίνα 5/8, Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου 11/8, Βριλήσσια 27/8, Αιγάλεω 28/8, Κορυδαλλός 29/8, Θέατρο Πέτρας 31/8)
"Βατράχια"
Μια από τις πιο πολυαναμενόμενες παραστάσεις που θα περάσουν φέτος από το αργολικό θέατρο, αλλά και μια εκ των δυο κωμωδιών του Φεστιβάλ Επιδαύρου, τα "Βατράχια” της Έφης Μπίρμπα είναι μια σύγχρονη διασκευή του αριστοφανικού έργου του 405 π.Χ. Με την επιμέλεια της ίδιας, του μεταφραστή Στέλιου Μπλάθρα και του Άρη Σερβετάλη, και με την υποστήριξη μιας έμπειρης ομάδας ερμηνευτών που απαρτίζεται από τον τελευταίο και τους Μιχάλη Σαράντη, Αργύρη Ξάφη, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μαίρη Μηνά κ.ά., μας παραδίδεται μια κωμωδία με DNA τραγωδίας. Η ιστορία γνωστή: Ο Διόνυσος (Σερβετάλης) με συνοδοιπόρο τον Ξανθία (Σαράντης) κατεβαίνει στον Κάτω Κόσμο για να αναστήσει τον Ποιητή –εκείνον που μπορεί να αναμετρηθεί με την επερχόμενη καταστροφή. Αισχύλος ή Ευριπίδης;
(Επίδαυρος 28 & 29/7, Θέατρο Βράχων 19 & 20/9)
"Οι παίχτες"
Δυο χρόνια και αρκετές κομπίνες αργότερα, οι "Παίχτες” ρίχνουν αυλαία. Επειδή όμως, όπως κάθε απατεώνας που σέβεται τον εαυτό του, δεν μπορεί να αποσυρθεί χωρίς ένα ύστατο μεγάλο κόλπο, περιοδεύουν στα θερινά θέατρα της πόλης με σκοπό να εξαπατήσουν όποιον βρουν μπροστά τους! Για τους Γιάννη Νιάρρο, Βασίλη Μαγουλιώτη, Ηλία Μουλά, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο, Γιώργο Τζαβάρα, Γιώργο Μπουκαούρη και Θανάση Δήμου, η τέχνη της εξαπάτησης μοιάζει να είναι πια παιχνιδάκι, ενώ για τον σκηνοθέτη Γιώργο Κουτλή, η ροπή προς τον Νικολάι Γκόγκολ και την κλασική ρωσική δραματουργία είναι έκδηλη. Αδρεναλίνη, εμμονές και πάθη σε μια καλοκουρδισμένη φαρσοκωμωδία υψηλών ταχυτήτων που μονίμως προσπαθείς να προβλέψεις ποιος θα τη φέρει σε ποιον. "Εξαπάτησε τους πάντες, αλλά μην εξαπατηθείς εσύ ο ίδιος".
(Παπάγου 19 & 20/7)
"Σφήκες"
Αν και χρειάστηκαν έξι δεκαετίες για να ξαναβρούν οι "Σφήκες” μια θέση στο δραματολόγιο του Εθνικού Θεάτρου, η Λένα Κιτσοπούλου πήρε φέτος την απόφαση να τις φέρει στην Επίδαυρο, σε μια μεγάλη παραγωγή από κοινού με το ΚΘΒΕ, γεμίζοντας το κενό που δημιουργήθηκε στα χρόνια μετά την παράσταση του Αλέξη Σολομού. Πρόκειται για την πρώτη κωμωδία του Φεστιβάλ Επιδαύρου, η οποία αναμένεται αυτήν την εβδομάδα. Στην ελεύθερη διασκευή της, η αιρετική δημιουργός θα αναμετρηθεί με το χρόνο, αλλά και με την αριστοφανική δημιουργία. Για να κερδίσει το στοίχημα, είναι αποφασισμένη να φέρει το έργο στο σήμερα και με όχημα την κωμωδία να κριτικάρει τις παθογένειες του καιρού της. Μαζί με τη σκηνοθέτη, θα βρεθούν επί σκηνής οι Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Κότσιφας, Θοδωρής Σκυφτούλης, Ιωάννα Μαυρέα, Θάνος Μπίρκος, Πάνος Παπαδόπουλος, Δάφνη Δαυίδ κ.ά. (Επίδαυρος 14 & 15/7, Δημοτικό Θέατρο Άλσους, Ηλιούπολη 29/8, Σχολείον της Αθήνας -
Ειρήνη Παπά 6-9/9, Κηποθέατρο Παπάγου 16/9, Θέατρο Βράχων Βύρωνα 22/9)
"Άντρες με τα όλα τους"
Στην μεταπανδημική Αθήνα, εν μέσω ενεργειακής κρίσης, η ανεργία και η οικονομική δυσπραγία μαστίζουν τα μεσοαστικά στρώματα. Έξι απελπισμένοι "Άντρες με τα όλα τους" που τυχαίνει να ζουν στην ίδια γειτονιά συνεργάζονται για να βγάλουν χρήματα με παράδοξο τρόπο. Και επειδή οι δύσκολοι καιροί απαιτούν δύσκολες αποφάσεις, ο Αντώνης Λουδάρος, o Σωτήρης Καλυβάτσης, o Γιώργος Γαλίτης, o Ησαΐας Ματιάμπα, o Θανάσης Πατριαρχέας και ο Ντάνιελ Νούρκα ανεβάζουν τη θερμοκρασία και μας χαρίζουν ένα άχαστο ladies night. Η ιδέα της Θέμις Μαρσέλλου να μεταφέρει ένα διάσημο θεατρικό έργο στο εδώ και το τώρα επιβεβαιώνει και ενισχύει το γνωστό "δεν είσαι μόνος, δεν είσαι ο μόνος". Από τη Νέα Ζηλανδία το 1987 (δια χειρός Στίβεν Σινκλέρ και Άντονι ΜακΚάρτεν), στην Ελλάδα του 2022-23. (Βριλήσσια 13/7, Αθλητικό & Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης 11/8, Alex Cinema 12/8, Σαλαμίνα 13/8, Βεάκειο 1/9, Θέατρο Πέτρας 5/9)
"Τι φάση πάλι, ρε;”
Η παράνοια της νεοελληνικής πραγματικότητας ενέπνευσε για ακόμη μία χρονιά τη Δήμητρα Παπαδοπούλου να γράψει μια σύγχρονη επιθεώρηση όπου όλα γίνονται πιθανά, ενώ τίθενται τα πιο αναπάντεχα ερωτήματα: Τι γίνεται όταν ένας πολιτικός συναντά έναν ψυχίατρο; Θα πιάσει η τεχνητή νοημοσύνη στον νεοέλληνα; Τι προφητείες θα πει φέτος ο Γέροντας; Πόσα reality μπορεί να αντέξει αυτή η χώρα; Θα κλείσει η τρύπα του όζοντος; Είναι τελικά ωραία η ζωή στην Ελλάδα; Αυτά και ακόμη περισσότερα θέματα που μας απασχολούν μπαίνουν στο "μπλέντερ" της επιθεώρησης, με στόχο να μας λυτρώσουν από την κωμικοτραγική καθημερινότητα με όχημα το χιούμορ, τη σάτιρα, το χορό και το τραγούδι σε μια καλοκαιρινή υπερπαραγωγή στο Θέατρο Άλσος. Βίκυ Σταυροπούλου, Δήμητρα Ματσούκα, Ματίνα Νικολάου, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Ναυσικά Παναγιωτακοπούλου, Γιάννης Ζουγανέλης, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Θανάσης Αλευράς, Πάνος Μουζουράκης, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Λευτέρης Ελευθερίου, Στράτος Λύκος συμπρωταγωνιστούν μαζί με τον Θοδωρή Αθερίδη, ο οποίος μάλιστα υπογράφει και τη σκηνοθεσία από κοινού με τον Φωκά Ευαγγελινό. (έως 1/10)
"Με σιχάθηκα… αλλά και πάλι όχι εντελώς - Ένα καλοκαίρι κόλαση"
Η μαύρη κωμωδία "Με σιχάθηκα… αλλά και πάλι όχι εντελώς" είναι ένας φόρος τιμής στα σκυλάδικα και την άσωτη δεκαετία των 90’s. Από τα κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου "Πράσινο μου φουστανάκι”, "Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α” και "Κατάθλας” προκύπτει μια δραματουργική κοπτοραπτική που θέτει στο κέντρο τη Γυναίκα (με την υπογραφή της Αγνής Χιώτη και του Σταμάτη Μπάκνη). Είναι καθημερινή, είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας, είναι κάποια που έχουμε συναντήσει, ίσως αυτή που παλεύει με την κατάθλιψη, είμαστε εμείς. Η σκηνοθέτιδα Κρίστελ Καπερώνη μοιράζεται τη σκηνή με τις Νάστια Βραχάτη και Τζωρτζίνα Λιώση και βάζει τις ηρωίδες να εξομολογηθούν "πράγματα που έπρεπε να ειπωθούν και δεν έγινε όταν έπρεπε", ακροβατώντας ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό με φόντο την παρακμάζουσα μακριά νύχτα και τις φτηνές διασκεδάσεις μιας περασμένης εποχής. Αυτό θα πει ένα καλοκαίρι κόλαση. (Θερινό Θέατρο Λαμπέτη, έως 30/7)
"Μέχρι τελικής πτώσεως"
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος συναντιέται για πρώτη φορά, ύστερα από δεκαπέντε χρόνια, υποκριτικά με τον Γιάννη Δρακόπουλο σε μια ακόμα τρελή κωμωδία, αυτή τη φορά θεατρική, σε δικό του κείμενο και σκηνοθεσία, με τίτλο "Μέχρι τελικής πτώσεως". Το δοκιμασμένο ντουέτο έρχεται να συμπληρώσει ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς και μαζί, υπόσχονται να χαρίσουν στους θεατές, που θα επιλέξουν να παρακολουθήσουν αυτή τη βγαλμένη απ’ τη ζωή ιστορία, ένα ξεκαρδιστικό ταξίδι. Έχετε αναρωτηθεί άραγε τί συμβαίνει, όταν τρεις επιστήθιοι φίλοι ερωτεύονται την ίδια γυναίκα; Σε τί βάθη μπορούν να φτάσουν για να την κατακτήσουν; Και τί μέσα θα μεταχειριστούν; Οι φιλίες δεν είναι πάντα τόσο εύκολες όσο φαίνονται.
(Ηλιούπολη 23/7)
"Βότκα μολότοφ"
Από τα διηγήματα του Άντον Τσέχοφ, στη διασκευή του Νιλ Σάιμον και από εκεί στην κωμωδία της Ελένης Ράντου, η κυριολεκτικά εκρηκτική "Βότκα μολότοφ” φέρνει γέλιο και συγκίνηση στα καλοκαιρινά μας βράδια. Υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Νικορέστη Χανιωτάκη, οκτώ ηθοποιοί (Κατερίνα Γερονικολού, Πάνος Σταθακόπουλος, Βίβιαν Κοντομάρη, Ιωάννης Απέργης, Χάρης Χιώτης, Παναγιώτα Βιτετζάκη, Γιούλη Τσαγκαράκη, Τάσος Χαλκιάς) θα βρεθούν επί σκηνής για να μοιραστούν δυνατά συναισθήματα σε ένα έργο εποχής. Παραδομένοι από τον μεγάλο συγγραφέα, χαρακτήρες της προεπαναστατικής Ρωσίας παρελαύνουν μπροστά μας πανανθρώπινοι, παντοτινοί και αγέρωχοι με όλα τους τα λάθη, τους καημούς και τα πάθη τους. Μαζί τους, ο ίδιος ο Τσέχοφ μέσα από την ερμηνεία του Τάσου Χαλκιά.
(Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος έως 10/9, Βριλήσσια 17/7, Ηλιούπολη 18/7, Αθλητικό & Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης 3/8, Χαλάνδρι 4/9)
"Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του!"
Στην πρώτη θεατρική του ιστορία, ο Γιώργος Καπουτζίδης καταπιάνεται με τις ανθρώπινες σχέσεις και επιχειρεί να αποτυπώσει την ελληνική συναισθηματική πραγματικότητα μέσα από τις ανησυχίες και τα ζητήματα της εποχής. Ανατροπές, εκπλήξεις και αποκαλύψεις διαδέχονται η μια την άλλη σε μια παρέα που έρχεται αντιμέτωπη με την πολυπλοκότητα και τα αδιέξοδα των σχέσεων, με τον φόβο της δέσμευσης, με τις ελπίδες και τη ματαίωση καθώς διανύει τη δεκαετία των 30. Στο κέντρο όλων, η μαμά Κατιάνα Μπαλανίκα, έρχεται ως από μηχανής θεός για να δώσει λύσεις στα προβλήματα του υποσχόμενου νεανικού θιάσου: Μαριλού Κατσαφάδου, Ανθή Σαββάκη, Ηρώ Πεκτέση, Ευθύμης Γεωργόπουλος, Αποστόλης Ψαρρός, Γιώργος Ξούλος, Μάριος Δερβιτσιώτης. Ψαγμένες ατάκες, χιούμορ, καλοφτιαγμένος διάλογος είναι τα χαρακτηριστικά του "Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του!".
(Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη 19/7, Alex Cinema 21/7)
"Μαύρη σαμπούκα"
Τόλης Παπαδημητρίου και Αντώνης Στάμος κερνούν "Μαύρη σαμπούκα" σε όλη την Ελλάδα. Διανύοντας αισίως τον έκτο χρόνο επιτυχίας, η παράσταση σκιαγραφεί τη σχέση δυο εκ διαμέτρου αντίθετων προσωπικοτήτων που προέρχονται από διαφορετικό υπόβαθρο χωρίς ωστόσο, στην πραγματικότητα, να διαφέρουν και πολύ. Η αναπάντεχη γνωριμία θα καταλήξει στην πιο τρελή νύχτα της ζωής τους και στο τέρμα της αναζήτησης για ολοκλήρωση. Μια κωμωδία για τη φιλία, το λάθος timing και… τα μεγάλα σουξέ! Με αφορμή την έκτη σεζόν της παράστασης, ο Τόλης Παπαδημητρίου, συγγραφέας και σκηνοθέτης, μίλησε στο "α” και μας έδωσε τέσσερεις λόγους για να την δούμε.
(Ηλιούπολη 21/7, Αθλητικό & Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης 16/8)
"Δωδέκατη νύχτα"
Ο Γιώργος Κιμούλης επιστρέφει στα θερινά θέατρα με μια από τις πιο άρτιες και δημοφιλείς κωμωδίες του μεγάλου Ελισαβετιανού, τη "Δωδέκατη νύχτα". Η ιστορία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ για τη λανθασμένη ταυτότητα φέρνει μεταμφιέσεις, παρεξηγήσεις, επιθυμίες και ερωτικά τρίγωνα, και εγείρει ερωτήματα για τη ρευστότητα και τη μεταμορφωτική ιδιότητα του φύλου μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων. Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και μεταφραστής ηγείται ενός πολυμελή θιάσου -Σοφία Βογιατζάκη, Άννα Μονογιού, Άρης Τρουπάκης, Γιώργος Ζιόβας κ.ά. Τη σπαρταριστή κωμωδία παρεξηγήσεων θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν και θεατές, εκτός της ελληνικής επικράτειας, στην Κύπρο.
(Ηλιούπολη 1/8, Alex Cinema 21/8, Αθλητικό & Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης 22/8, Κορυδαλλός 6/9, Αιγάλεω 7/9, Παπάγου 8/9, Κατράκειο 13/9)
"Μαλλιά κουβάρια”
Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί για το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης την ξεκαρδιστική κωμωδία "Μαλλιά κουβάρια" του Νικόλαου Λάσκαρη που μας μεταφέρει στην Αθήνα της Belle Époque. Καταιγιστικοί διάλογοι, απανωτές παρεξηγήσεις και συζυγικές ζηλοτυπίες φέρνουν στο προσκήνιο την ατμόσφαιρα της παλιάς αστικής πρωτεύουσας, λίγο πριν ξεκινήσουν οι Βαλκανικοί Πόλεμοι. Τι συμβαίνει όταν ένας ευυπόληπτος παντρεμένος, πρέπει να φύγει για μυστική επιχείρηση, κάτω από τα μάτια μιας ζηλόφθονης συζύγου; Τι ρόλο παίζει η μυστική μάντισσα που διαβάζει τις τρίχες και ανακαλύπτει τις ερωτικές επιθυμίες; Πώς μπλέκουν μαζί τρεις καλοί φίλοι και οι σύζυγοί τους; Και πως ξεδιαλύνεται ένα κουβάρι παρεξηγήσεων μέσα από μια σειρά ξεκαρδιστικών επεισοδίων; Όλα θα αποκαλυφθούν επί σκηνής από τους Νίκο Ορφανό, Σοφία Μανωλάκου, Γιάννη Δενδρινό, Χρήστο Σταθούση, Τζίνη Παπαδοπούλου κ.ά. (17/7 Σινέ Άλεξ - Πόρτο Ράφτη, 18/7 Τεχνολογικό & Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, 19/7 Ν. Μάκρη, 25/7 Ηλιούπολη, 21/8 Χαλάνδρι, 25/8 Αιγάλεω, 3/9 Κορυδαλλός)
"Αταίριαστο ζευγάρι"
Με το "Αταίριαστο ζευγάρι" του δεξιοτέχνη Νιλ Σάιμον περιοδεύει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης. Ο Λευτέρης Πλασκοβίτης σκηνοθετεί το ιδιαίτερα δημοφιλές έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις με τους Θεοδώρα Σιάρκου, Μαριάνθη Σοντάκη, Βέρα Μακρομαρίδου, Αλέξανδρο Παπατριανταφύλλου, Κωνσταντίνο Χειλά κ.ά. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεϊ το 1965 με άνδρες ηθοποιούς στους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους και το 1985 ο συγγραφέας ξαναδουλεύει το κείμενο και το παρουσιάζει στη "θηλυκή" εκδοχή του. Από τότε παίζεται ασταμάτητα και στις δύο εκδοχές του. Στη νέα σκηνική εκδοχή του έργου θα δούμε τη γυναικεία οπτική της ιστορίας όπου δύο φίλες, εκ διαμέτρου αντίθετες μεταξύ τους, αποφασίζουν να συγκατοικήσουν μετά τα διαζύγιά τους, δημιουργώντας ένα αλλοπρόσαλλο κι εκρηκτικά κωμικό ζευγάρι. Η σχέση των δύο γυναικών δοκιμάζεται, καθώς πολύ γρήγορα η ακαταστασία της μίας αντιτίθεται στην ψυχαναγκαστική νοικοκυροσύνη της άλλης.
(Παπάγου 15/7, Βριλήσσια 19/7, Πέτρας 21/7, Κηποθέατρο Νίκαιας 24/7, Νέα Μάκρη 25/7, Βεάκειο 27/7, Ηλιούπολη 31/7)
"Ανδρική νοημοσύνη-Οξύμωρο?"
Ο Νίκος Πολυδερόπουλος ψάχνει σε όλη την Ελλάδα να βρει απάντηση στο γρίφο του τι θέλουν οι γυναίκες στον διαδραστικό κωμικό μονόλογο "Ανδρική νοημοσύνη-Οξύμωρο?" του Ρομπέρ Ντουμπάκ, σε διασκευή και σκηνοθεσία της Αναστασίας Παπαστάθη. Υποδύεται τον Μάνο, ο οποίος για να καταλάβει τις γυναίκες θα πρέπει πρώτα να κατανοήσει τον ίδιο του τον εαυτό, αλλά και πέντε ακόμα πρόσωπα που θα σταθούν από κοινού με τους θεατές αρωγοί στο ταξίδι του. Θα μπορέσει άραγε να λύσει το γρίφο και να κερδίσει ξανά τη μοναδική γυναίκα της ζωής του;
(Ηλιούπολη 2/8, Λαύριο 24/8, Παπάγου 1/9, Κηποθέατρο Νίκαιας 11/9)
"Διακοπές στο Porto Salta”
Στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού θα παρουσιάζεται σταθερά για όλο το καλοκαίρι η νέα επιθεώρηση του Άγγελου Πυριόχου που σκηνοθετεί η Ελένη Γερασιμίδου "Διακοπές στο Porto Salta". Η ίδια μοιράζεται τη σκηνή μαζί με τους Αντώνη Ξένο, Αγγελική Ξένου, Βάλια Τζιτζικάκη και τη μουσικό Μαρίνα Ρούσσου σε μια παράσταση που πατάει στους κώδικες της παλιάς επιθεώρησης και εκτυλίσσεται με αναπάντεχη τροπή. Τέσσερις διαφορετικοί χαρακτήρες εξορίζονται στο εξωτικό νησί Porto Salta. Μέσα από τις ιστορίες τους ο συγγραφέας σχολιάζει και σατιρίζει τα κακώς κείμενα και τις αστείες πλευρές της κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας και της καθημερινότητας. Το τραγούδι της παράστασης υπογράφει ο Φίλιππος Παχνιστής, σε στίχους Άγγελου Πυριόχου. (έως 26/8)
"Εκείνος και εκείνος"
Ο Γιώργος Κωνσταντίνου και ο Αλέξανδρος Ρήγας πρωταγωνιστούν, σε σκηνοθεσία του δεύτερου, στην "αλήτικη" σκεπτόμενη κωμωδία του Κώστα Μουρσελά "Εκείνος και εκείνος", που έκανε μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του '70 στην τηλεοπτική της μεταφορά. Οι κεντρικοί ήρωες, ο Λουκάς και ο Σόλων, είναι δύο περιθωριακοί τύποι οι οποίοι παρατηρούν και σχολιάζουν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας. Σαρκάζουν, αυτοσαρκάζονται και θέτουν χιλιάδες ερωτήματα, μακριά από την αστική κανονικότητα και την πολιτική ορθότητα. Συμμετέχουν οι Παναγιώτης Κουρτέσης και Μαρία Καμακάρη.
()
"Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας"
Το σταθερό του ραντεβού στο Δελφινάριο ανανεώνει και φέτος ο Μάρκος Σεφερλής με τη νέα επιθεώρηση που παρουσιάζει σε κείμενα δικά του και του Στέλιου Παπαδόπουλου, αντλώντας από την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα και την καθημερινότητα. Όπως μαρτυρά και ο τίτλος της παράστασης "Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας", από τη σατιρική του φαρέτρα δεν θα ξεφύγουν οι πρόσφατες εκλογές. Γι’ αυτό και ο κωμικός κάνει τις δικές του (προ)εκλογικές δηλώσεις και εγγυάται μια παράσταση που κάθε βράδυ επιφυλάσσει εκπλήξεις, αυτοσχεδιασμό, παιχνίδι και πολύ γέλιο. Συμπρωταγωνιστούν οι Γιάννης Καπετάνιος, Έλενα Τσαβαλιά, Αρετή Ζαχαριάδου, Γιάννης Αγριόμαλλος, Λεωνίδας Ιορδάνου κ.ά., ενώ συμμετέχει 12μελές μπαλέτο. (έως 24/9)
"Όλοι στα καζάνια σας"
Ο θίασος "Μικρός Αριστοφάνης” ετοίμασε μια καυστική κωμωδία με τίτλο "Όλοι στα καζάνια σας” σε κείμενο και σκηνοθεσία του Πέτρου Α. Καφαντόγια. Πρόκειται για μια σουρεαλιστική ιστορία με αριστοφανική διάθεση που εξελίσσεται στον Κάτω Κόσμο και πραγματεύεται τη μανία των ανθρώπων -ζωντανών και νεκρών- να κλέβουν ο ένας τον άλλον ακόμα και στην Κόλαση. Ο Σαίξπηρ, ο Άμλετ, ο Έλγιν ακόμα και ο ίδιος ο Αριστοφάνης εμφανίζονται στο έργο που ζωντανεύουν στη σκηνή μαζί με τον δημιουργό οι Δημήτρης Παπαδόπουλος, Ιωάννα Προσμίτη, Έφη Χαντζούλη, Αντώνης Καφαντόγιας κ.ά.
(Πολυχώρος Αλεξάνδρεια, έως 26/7)
"Παντρολογήματα”
Τρεις υποψήφιοι γαμπροί υπονομεύουν ο ένας τον άλλον με στόχο να αποκαλύψουν τα υποτιθέμενα ελαττώματα των ανταγωνιστών τους στον αγώνα για την πανέμορφη νύφη που στήνει μια προξενήτρα. Αυτή είναι εν συντομία η υπόθεση της τρελής κωμωδίας του Νικολάι Γκόγκολ "Παντρολογήματα”, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο κοινό το 1842 και σκηνοθετεί ο Αλμπέρτο Εσκενάζη. Μέσα από αυτήν ο συγγραφέας σατιρίζει τα ήθη και τον συντηρητισμό των μικροαστών της εποχής του, δημιουργώντας μια σειρά γκροτέσκ χαρακτήρων. Μαζί με τον σκηνοθέτη παίζουν οι Κάλη Δάβρη, Αντώνης Βαρθαλίτης, Αντώνης Βαρθαλίτης, Σταμάτης Μπαντούνας, Βασίλης Φακανάς και Σάρα Εσκενάζη.
(Βριλήσσια 14/7, Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού 20/7)
Περισσότερες πληροφορίες
Μαύρη σαμπούκα
Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιο τρελή νύχτα της ζωής τους σε μια κωμωδία με καταιγιστικό ρυθμό για τη φιλία, το λάθος timing και τα μεγάλα σουξέ, στον τελευταίο κύκλο της επιτυχημένης παράστασης που πάει για φινάλε. Όλα ξεκινούν από μια διάρρηξη που εξελίσσεται με αναπάντεχο τρόπο. Ο Βλάσης Κουρούπας, ένας ταξιτζής από τις Κουκουβάουνες, μπερδεύει τους ορόφους και μπαίνει στο σπίτι του πάμπλουτου μουσικοσυνθέτη Διονύσιου Αβέρωφ με σκοπό να κλέψει. Τα πράγματα μπερδεύονται ακόμη περισσότερο όταν κάνει εκεί την εμφάνισή του ο συνεργός του, ο Μήτσος. Αυτός, βέβαια, ήταν ο μοναδικός τρόπος για τον Βλάση και το είδωλό του, τον δημιουργό του λαϊκού σουξέ «Μαύρη σαμπούκα» να συναντηθούν και να αναπτύξουν μια σχέση παράδοξα δυνατή.
Όποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του
Ο Γιώργος Καπουτζίδης, μετά τις αξέχαστες επιτυχίες του στη μικρή οθόνη, δοκιμάζει τις δυνάμεις του και στο σανίδι. Στην ξεκαρδιστική του κωμωδία συνυπάρχουν ένας ανομολόγητος έρωτας που κρατάει είκοσι χρόνια, ένας γάμος που διαλύεται από μία απιστία κι ένας άλλος που αναβάλλεται επ’ αόριστον, αλλά κανείς δεν τολμά να το πει στον γαμπρό. Ένας πρώην, ένας νυν, αναρίθμητα ραντεβού μέσω ίντερνετ κι ένα σπίτι που όσο περνά η ώρα πλημμυρίζει (κυριολεκτικά) συνθέτουν το παζλ μίας έξυπνης και ευαίσθητης κωμωδίας, στην οποία οι ήρωες θα αναγκαστούν, λίγο πριν βουλιάξουν οριστικά, να πουν την αλήθεια. Όλοι σε όλους.
Οι παίχτες
Σε ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφθάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.
Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού
Το έργο αφορμάται από την πραγματική δολοφονία του «αναρχικού σιδηροδρομικού» Τζουζέπε Πινέλι που διαπράχθηκε από την ιταλική αστυνομία. Με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο, το έργο καταγγέλλει το τραγικό συμβάν, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και, αν και γράφτηκε πριν από χρόνια για να ασκήσει κριτική στη κυβερνητική διαφθορά, ο θεατής δεν θα δυσκολευτεί να βρει πολλές ομοιότητες με την Ελλάδα του σήμερα. Ταυτόχρονα, η παράσταση, που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 200.000 θεατές, διαθέτει εκρηκτική ενέργεια και ακολουθεί τα χνάρια ενός αρχετυπικού Γελωτοποιού, μίας φιγούρας διαχρονικής, αστείας και επικίνδυνης για κάθε εξουσία και κάθε στερεότυπο, συνδυάζοντας τα τραγούδια και τη ζωντανή μουσική με το καυστικό χιούμορ.
Άντρες με τα όλα τους
Έξι άνεργοι γείτονες αποφασίζουν να κάνουν ένα σόου στριπτίζ για να βγουν από το οικονομικό αδιέξοδο στη μεταφορά του έργου των Στίβεν Σινκλέρ και Άντονι ΜακΚάρτεν, που γράφτηκε το 1987 στη Νέα Ζηλανδία, στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Επειδή όμως κανείς τους δεν ξέρει ούτε να χορεύει ούτε να γδύνεται, ζητούν βοήθεια από μια χορογράφο. Μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις βγαλμένες από το σήμερα, αναδεικνύονται προβλήματα της καθημερινότητας όπως είναι ένα διαζύγιο και τα παρελκόμενα του, η απιστία και οι εξωσυζυγικές σχέσεις, η απόλυση, ο νεοπλουτισμός, ο ρατσισμός και πολλά άλλα. Κάθε ένας από τους χαρακτήρες είναι ένα κομμάτι ενός παζλ που περιγράφει όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης.
Μέχρι τελικής πτώσεως
Το έργο αποτελεί τη νέα ξεκαρδιστική κωμωδία του ταλαντούχου δημιουργού, που συναντιέται ξανά με τον Γιάννη Δρακόπουλο για πρώτη φορά μετά τα θρυλικά “Σφηνάκια”. Οι δύο παλιοί γνώριμοι, μαζί με τον Κωνσταντίνο Γαβαλά, υποδύονται τρεις φίλους, κολλητούς από παιδιά, οι οποίοι ερωτεύονται ταυτόχρονα την ίδια γυναίκα. Οι τρεις χαρακτήρες μπλέκουν σε ένα απίστευτο ταξίδι ίντριγκας, δολιοφθοράς κι ανατροπών μέχρι αυτός ο αγώνας να αναδείξει έναν και μόνο έναν νικητή. Υπάρχει στα αλήθεια “φιλία” ή πάει περίπατο όταν η καρδιά αναλαμβάνει τον έλεγχο; Μέχρι που μπορούν να φτάσουν για να κερδίσουν την καρδιά μιας γυναίκας; Και, τελικά, ποιος θα είναι ο νικητής;
Παντρολογήματα
Το γνωστό έργο του Νικολάι Γκόγκολ αποτελεί μία τρελή κωμωδία γεμάτη εκπλήξεις, η οποία μοιάζει σχεδόν να έχει γραφτεί στη σημερινή εποχή. Τα “Παντρολογήματα” αφηγούνται την ιστορία μιας προξενήτρας η οποία προτείνει τρεις υποψήφιους γαμπρούς σε μια πανέμορφη νύφη. Φυσικά, ο κάθε υποψήφιος έχει το κατιτίς του που δεν έχει ο άλλος. Στην προσπάθεια τους να την διεκδικήσουν, οι τρεις γαμπροί υπονομεύουν ο ένας τον άλλον και εκθέτουν τα υποτιθέμενα ελαττώματα των ανταγωνιστών τους. Μέσα σε αυτό το κομφούζιο, ο θείος, ο οποίος είναι προχωρημένης ηλικίας, προσπαθεί να βρει την λύση αλλά ένα τέλος που κανείς δεν περιμένει τα ανατρέπει όλα!
Τι φάση πάλι, ρε;
Η παράνοια της νεοελληνικής πραγματικότητας εμπνέει τη νέα σύγχρονη επιθεώρηση σε κείμενα της Δήμητρας Παπαδοπούλου, που έρχεται γεμάτη χιούμορ, άκρως σατιρικό πνεύμα, τρελά νούμερα και καυστικούς διαλόγους, για να συνεχίσει την επιτυχία της προηγούμενης χρονιάς. Στην παράσταση-«ανασκόπηση της καθημερινότητας όπου το σημερινό γίνεται διαχρονικό και το παράλογο, λογικό» όλες οι συναντήσεις που θεωρούμε απίθανες γίνονται πιθανές, ενώ τίθενται τα πιο αναπάντεχα ερωτήματα: Τι γίνεται όταν ένας πολιτικός συναντά έναν ψυχίατρο; Θα πιάσει η τεχνητή νοημοσύνη στον νεοέλληνα; Τι προφητείες θα πει φέτος ο Γέροντας; Πόσα reality μπορεί να αντέξει αυτή η χώρα; Θα κλείσει η τρύπα του όζοντος; Είναι τελικά ωραία η ζωή στην Ελλάδα; Αυτά και ακόμη περισσότερα θέματα που μας απασχολούν μπαίνουν στο «μπλέντερ» της επιθεώρησης, με στόχο να μας λυτρώσουν από την κωμικοτραγική καθημερινότητα με όπλα το χιούμορ, τη σάτιρα, το χορό και το τραγούδι σε μια καλοκαιρινή υπερπαραγωγή.
Βότκα μολότοφ
Η διασκευή του Νηλ Σάιμον πάνω σε διηγήματα του Άντον Τσέχωφ εμπνέει την εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου, στην οποία σκιαγραφούνται χαρακτήρες τόσο από τα αστικά κέντρα, όσο και από την επαρχία της προεπαναστατικής Ρωσίας. Με γλαφυρό και μεγεθυμένο τρόπο, αλλά πάντα με συμπάθεια, βλέπουμε τις συνήθειες, τις εμμονές, τους φόβους τους, την προσήλωσή τους στα μικροσυμφέροντά τους, την αφέλειά, αλλά και την πονηριά τους. Επί σκηνής, παρελαύνουν χαρακτηριστικοί τύποι της εποχής του Τσέχοφ: από δασκάλες και νταντάδες, μέχρι παπάδες και οδοντίατροι. Όλοι οι ήρωες παραδίδονται, πανανθρώπινοι και παντοτινοί, στην κρίση όλων μας για το «χθες», το «σήμερα» και το «αύριο».
Όλοι στα καζάνια σας
Το ξεκαρδιστικό όσο και καυστικό έργο εξελίσσεται στην Κόλαση, όπου τριγύρω υπάρχουν καζάνια που σιγοβράζουν. Τα καζάνια, αν και ανεκτίμητης μουσειακής αξίας, κινδυνεύουν από τον Λόρδο Έλγιν, που βρίσκεται εκεί και βιοπορίζεται κάνοντας τοκογλυφίες. Εκείνος προσπαθεί να κλέψει ένα από αυτά και να το πουλήσει και αυτό στο Βρετανικό Μουσείο, καθώς αποτελεί το μοναδικό έκθεμα και από τους δύο κόσμους (Επάνω και Κάτω) που λείπει από τη μακάβρια συλλογή του. Άραγε πώς θα φαντάζει η Κόλαση χωρίς καζάνια; Θα είναι άχαρη σαν το κέντρο της Αθήνας; Ή μήπως όχι; Όπως και να έχει, ο "Μικρός Αριστοφάνης” έχει φροντίσει το… end να είναι happy!
Μαλλιά κουβάρια
Η ξεκαρδιστική νεοελληνική κωμωδία μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα της παλιάς αστικής Αθήνας, την εποχή της Belle Epoque, όταν οι άνθρωποι διψούσαν για την καλή ζωή λίγο πριν την έναρξη των Βαλκανικών πολέμων. Πρωταγωνιστής είναι ο Κώστας Κουντουπής, ένας ευυπόληπτος παντρεμένος που πρέπει πάση θυσία να ξεφύγει από τη ζηλιάρα σύζυγό του, λόγω μιας μυστικής επιχείρησης. Καταιγιστικοί διάλογοι και παρεξηγήσεις διαδέχονται τις συζυγικές ζηλοτυπίες, ενώ παράλληλα αποκαλύπτονται οι κρυφές ερωτικές επιθυμίες των ηρώων, στο έργο που παρουσιάστηκε πρώτη φορά πριν από 134 χρόνια.
Αταίριαστο ζευγάρι
Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες, με μόνο κοινό ένα ναυαγισμένο γάμο, αποφασίζουν να συγκατοικήσουν, δημιουργώντας ένα αλλοπρόσαλλο κι εκρηκτικά κωμικό ζευγάρι. Η σχέση των δύο γυναικών δοκιμάζεται, καθώς πολύ γρήγορα η ακαταστασία της μίας αντιτίθεται στην ψυχαναγκαστική νοικοκυροσύνη της άλλης. Πρόκειται για την πιο δημοφιλή κωμωδία του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα στην θηλυκή εκδοχή της. Μια τρυφερή και συνάμα κωμική ματιά πάνω στη φιλία, τον έρωτα, τις σχέσεις ανδρών και γυναικών μέσα στον γάμο αλλά και μετά από αυτόν. Η παράσταση εστιάζει μέσα από αυτή την ιστορία στη μοναξιά που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος.
Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας
Μετά από μια μακρά περίοδο προεκλογικών υποσχέσεων, ο γνωστός κωμικός ποντάρει στη σάτιρα, το παιχνίδι, τον αυτοσχεδιασμό και τις αξέχαστες ατάκες και καλεί το κοινό να ψηφίσει το γέλιο μέχρι δακρύων. Ο ίδιος συμπράττει επί σκηνής με έναν πολυμελή θίασο ηθοποιών και χορευτών, παλιών και νέων συνεργατών, ετοιμάζεται για ξεκαρδιστικές μεταμορφώσεις και έχει σκοπό να μην αφήσει τίποτα ασχολίαστο, από τα παράδοξα της καθημερινότητας μέχρι πρόσωπα και γεγονότα από την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα.
Διακοπές στο Porto Salta
Η κοινωνική και πολιτική επικαιρότητα γίνεται το υλικό της νέας επιθεώρησης, που, με όχημα τη ζωντανή μουσική, μας μεταφέρει σε ένα εξωτικό νησί όπου οι ήρωες έχουν πάει διακοπές (ή μήπως βρίσκονται εξόριστοι;). Στην αυλή του θεάτρου στήνεται το καλοκαιρινό «θρίλερ», όπου μια δασκάλα αναγκάζεται να κάνει μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού στη γενιά του Tik Tok, μια βέρα Αθηναία αναπολεί τα παιδικά της χρόνια, ένας Έλληνας νιώθει ότι η Αθήνα έχει γίνει ξενοδοχείο και ψάχνει πώς θα επιβιώσει και μια νεαρή κοπέλα θέλει να πάει στη Μύκονο για δουλειά.
Δωδέκατη νύχτα
Δύο αδέλφια, η Βιόλα και ο Σεμπάστιαν, επιβιώνουν από ένα ναυάγιο και μένουν στην ίδια παράξενη χώρα, χωρίς να γνωρίζει ο ένας αν ζει ο άλλος. Λόγω της απόλυτης ομοιότητάς τους, όμως, μιας και η Βιόλα είναι μεταμφιεσμένη ως Σεζάριο, ξεκινούν μια σειρά από ξεκαρδιστικές παρεξηγήσεις. Η ίδια είναι ερωτευμένη με τον Δούκα Ορσίνο, ο οποίος είναι αντίστοιχα ερωτευμένος με την Κόμισσα Ολίβια. Η Κόμισσα ερωτεύεται με τη σειρά της τον Σεζάριο, πιστεύοντας ότι είναι άντρας. Αυτά συμβαίνουν σε μία από τις δημοφιλέστερες κωμωδίες του Σαίξπηρ για τον ανεκπλήρωτο έρωτα.
Με σιχάθηκα… αλλά και πάλι όχι εντελώς - Ένα καλοκαίρι κόλαση
Τρεις ηρωίδες της διπλανής πόρτας αναδύονται μέσα από την ρετρό ατμόσφαιρα του μπουζουξίδικου των 90s σε μια μαύρη κωμωδία που ενώνει τα έργα της Λένας Κιτσοπούλου «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.», «Το πράσινό μου το φουστανάκι» και «Ο Κατάθλας», σε δραματουργική επεξεργασία Αγνής Χιώτη και Σταμάτη Μπάκνη. Η παράσταση, που επιστρέφει ανανεωμένη σε καλοκαιρινή εκδοχή, ξεκινάει από την πρώτη στιγμή που μπαίνουν στο χώρο οι θεατές. Μία λαϊκή τραγουδίστρια ανοίγει το πρόγραμμα με χορό και τραγούδια και μας προετοιμάζει για ό,τι πρόκειται να ακολουθήσει. Οι τρεις φαινομενικά άγνωστες μεταξύ τους ηρωίδες συναντιούνται τυχαία στο νυχτερινό κέντρο «Η Κόλαση» και ανακαλύπτουν τα κοινά που τις ενώνουν.
Σφήκες
Η Λένα Κιτσοπούλου διασκευάζει ελεύθερα την κωμωδία με την οποία ο Αριστοφάνης σατιρίζει τη διάβρωση του δικαστικού συστήματος στην αρχαία Αθήνα. Από τη μια, ένας δικομανής ηλικιωμένος δικαστής που ζει για να καταδικάζει «ενόχους», κι από την άλλη ο απεγνωσμένος γιος του και μια ολόκληρη κοινωνία από Σφήκες: άτομα με «οξύ κεντρί», ακόρεστη όρεξη για κριτική και μηδενική διάθεση για αυτοκριτική. Στην παρούσα εκδοχή, η σκηνοθεσία στρέφει το βλέμμα της στα σύγχρονα «κεντριά», στα λαϊκά δικαστήρια των τηλεοπτικών εκπομπών και των social media. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση φωτίζει τη συστημική σήψη, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό και τον φανατισμό.
Εκείνος κι εκείνος
Ο Αντώνης Κρόμπας και ο Λευτέρης Ελευθερίου σχολιάζουν, σατιρίζουν, υποκρίνονται, θέτουν ερωτήματα, εκνευρίζουν κι ερεθίζουν το κοινό.