Νίκο Καραθάνο και Θάνο Μπίρκο τι να περιμένουμε από τους "Σφήκες" της Λένας Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο;

Η Λένα Κιτσοπούλου, στην πρώτη της κάθοδο στο αργολικό θέατρο (14-15/7), διασκευάζει τους «Σφήκες» του Αριστοφάνη. Tο «α» μίλησε με δύο από τους συντελεστές της παράστασης, τον Νίκο Καραθάνο και τον Θάνο Μπίρκο, σχετικά με το έργο, τη συνεργασία τους και την ποιότητα της σύγχρονης δικαιοσύνης.

Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου Χρήστος Συμεωνίδης©

Η Λένα Κιτσοπούλου, το… ενηλικιωμένο πια enfant terrible του ελληνικού θεάτρου, έχει εδραιωθεί στη συνείδηση του κοινού ως αιρετική καλλιτέχνις με ό,τι κι αν καταπιαστεί. Τη φετινή χρονιά πήραμε μια μάλλον γερή δόση από τις αιχμηρές δημιουργίες της, τόσο με το "Με σιχάθηκα... αλλά και πάλι όχι εντελώς" (που συνεχίζεται έως 30/7 με τον υπότιτλο "Ένα καλοκαίρι κόλαση"), αλλά και το "Μια νύχτα στην Επίδαυρο" στο Εθνικό Θέατρο. Σε συνεργασία με τον ίδιο θεατρικό οργανισμό, αλλά αυτήν τη φορά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, η Λένα Κιτσοπούλου ανεβάζει όπως μόνο εκείνη ξέρει τους σπάνια παιζόμενους "Σφήκες" (14-15/7) του Αριστοφάνη.

Σφήκες - Θάνος Μπίρκος
© Χρήστος Συμεωνίδης
Θάνος Μπίρκος

Βασικός ήρωας του έργου είναι ο Φιλοκλέων, ένας ηλικιωμένος Αθηναίος δικαστής, που χαιρόταν να καταδικάζει "ενόχους". Το κείμενο του Αριστοφάνη, μέσα από τη μορφή του Φιλοκλέωνα, πραγματεύεται την έννοια της δικαιοσύνης, ή, σωστότερα, της δικομανίας, όπως μας επισήμανε ο Νίκος Καραθάνος, που θα χαρακτηρίσει "τολμηρή και γενναία" την ελεύθερη διασκευή της Λένας Κιτσοπούλου. Μια διασκευή αναγκαία, αφού, κατά τον ίδιο, το αρχαίο κείμενο, που σχολιάζει την πολιτική πραγματικότητα της δικής του εποχής, "φωνάζει το τώρα". Για τον Θάνο Μπίρκο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της μεταγραφής είναι ότι αποκαλύπτει πως όλοι οι άνθρωποι έχουμε ένα κεντρί, σαν τους "Σφήκες", τους συναδέλφους δικαστές του Φιλοκλέωνα που αποτελούν τον Χορό του έργου. "Το πώς θα το χρησιμοποιήσουμε αυτό το κεντρί είναι αυτό που πραγματεύεται και η παράσταση", συμπληρώνει ο ηθοποιός.

Σφήκες
© Χρήστος Συμεωνίδης

Και η συνεργασία τους με τη Λένα Κιτσοπούλου πώς είναι; Αφήνουμε τους ίδιους να μας την περιγράψουν: "Το να δουλεύεις με τη Λένα σημαίνει ότι κάθε μέρα σου είναι δημιουργική. Άλλωστε, η πρόβα είναι αυτή που γεννά και δημιουργεί την παράσταση", μας εκμυστηρεύεται ο Θάνος Μπίρκος, ενώ ο Νίκος Καραθάνος μάς λέει: "Η συνεργασία μας είναι ιστορική. Έχουμε συνεργαστεί όμορφα και ευφυώς πολλές φορές στο παρελθόν και έχουμε αναπτύξει πια ένα "νιώσιμο” ο ένας για τον άλλον".

Στο τέλος, ζητήσαμε από τους ηθοποιούς να σχολιάσουν την ποιότητα της δικαιοσύνης στην κοινωνία μας. Και οι δύο επεσήμαναν ότι ο σύγχρονος άνθρωπος κατακλύζεται από πληροφορίες, γνώμες και απόψεις, με τον Μπίρκο να υπενθυμίζει το χρέος μας στη σωστή διαχείρισή τους και τον Καραθάνο να επισημαίνει ότι η δικαιοσύνη είναι λυτρωτική και πάντα αποδίδεται, αργά ή γρήγορα.

Για εισιτήρια, επισκεφθείτε το viva.gr με ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σφήκες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 95 '

Η Λένα Κιτσοπούλου διασκευάζει ελεύθερα την κωμωδία με την οποία ο Αριστοφάνης σατιρίζει τη διάβρωση του δικαστικού συστήματος στην αρχαία Αθήνα. Από τη μια, ένας δικομανής ηλικιωμένος δικαστής που ζει για να καταδικάζει «ενόχους», κι από την άλλη ο απεγνωσμένος γιος του και μια ολόκληρη κοινωνία από Σφήκες: άτομα με «οξύ κεντρί», ακόρεστη όρεξη για κριτική και μηδενική διάθεση για αυτοκριτική. Στην παρούσα εκδοχή, η σκηνοθεσία στρέφει το βλέμμα της στα σύγχρονα «κεντριά», στα λαϊκά δικαστήρια των τηλεοπτικών εκπομπών και των social media. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση φωτίζει τη συστημική σήψη, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό και τον φανατισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.