Νίκο Καραθάνο και Θάνο Μπίρκο τι να περιμένουμε από τους "Σφήκες" της Λένας Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο;

Η Λένα Κιτσοπούλου, στην πρώτη της κάθοδο στο αργολικό θέατρο (14-15/7), διασκευάζει τους «Σφήκες» του Αριστοφάνη. Tο «α» μίλησε με δύο από τους συντελεστές της παράστασης, τον Νίκο Καραθάνο και τον Θάνο Μπίρκο, σχετικά με το έργο, τη συνεργασία τους και την ποιότητα της σύγχρονης δικαιοσύνης.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου Χρήστος Συμεωνίδης©

Η Λένα Κιτσοπούλου, το… ενηλικιωμένο πια enfant terrible του ελληνικού θεάτρου, έχει εδραιωθεί στη συνείδηση του κοινού ως αιρετική καλλιτέχνις με ό,τι κι αν καταπιαστεί. Τη φετινή χρονιά πήραμε μια μάλλον γερή δόση από τις αιχμηρές δημιουργίες της, τόσο με το "Με σιχάθηκα... αλλά και πάλι όχι εντελώς" (που συνεχίζεται έως 30/7 με τον υπότιτλο "Ένα καλοκαίρι κόλαση"), αλλά και το "Μια νύχτα στην Επίδαυρο" στο Εθνικό Θέατρο. Σε συνεργασία με τον ίδιο θεατρικό οργανισμό, αλλά αυτήν τη φορά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, η Λένα Κιτσοπούλου ανεβάζει όπως μόνο εκείνη ξέρει τους σπάνια παιζόμενους "Σφήκες" (14-15/7) του Αριστοφάνη.

Σφήκες - Θάνος Μπίρκος
© Χρήστος Συμεωνίδης
Θάνος Μπίρκος

Βασικός ήρωας του έργου είναι ο Φιλοκλέων, ένας ηλικιωμένος Αθηναίος δικαστής, που χαιρόταν να καταδικάζει "ενόχους". Το κείμενο του Αριστοφάνη, μέσα από τη μορφή του Φιλοκλέωνα, πραγματεύεται την έννοια της δικαιοσύνης, ή, σωστότερα, της δικομανίας, όπως μας επισήμανε ο Νίκος Καραθάνος, που θα χαρακτηρίσει "τολμηρή και γενναία" την ελεύθερη διασκευή της Λένας Κιτσοπούλου. Μια διασκευή αναγκαία, αφού, κατά τον ίδιο, το αρχαίο κείμενο, που σχολιάζει την πολιτική πραγματικότητα της δικής του εποχής, "φωνάζει το τώρα". Για τον Θάνο Μπίρκο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της μεταγραφής είναι ότι αποκαλύπτει πως όλοι οι άνθρωποι έχουμε ένα κεντρί, σαν τους "Σφήκες", τους συναδέλφους δικαστές του Φιλοκλέωνα που αποτελούν τον Χορό του έργου. "Το πώς θα το χρησιμοποιήσουμε αυτό το κεντρί είναι αυτό που πραγματεύεται και η παράσταση", συμπληρώνει ο ηθοποιός.

Σφήκες
© Χρήστος Συμεωνίδης

Και η συνεργασία τους με τη Λένα Κιτσοπούλου πώς είναι; Αφήνουμε τους ίδιους να μας την περιγράψουν: "Το να δουλεύεις με τη Λένα σημαίνει ότι κάθε μέρα σου είναι δημιουργική. Άλλωστε, η πρόβα είναι αυτή που γεννά και δημιουργεί την παράσταση", μας εκμυστηρεύεται ο Θάνος Μπίρκος, ενώ ο Νίκος Καραθάνος μάς λέει: "Η συνεργασία μας είναι ιστορική. Έχουμε συνεργαστεί όμορφα και ευφυώς πολλές φορές στο παρελθόν και έχουμε αναπτύξει πια ένα "νιώσιμο” ο ένας για τον άλλον".

Στο τέλος, ζητήσαμε από τους ηθοποιούς να σχολιάσουν την ποιότητα της δικαιοσύνης στην κοινωνία μας. Και οι δύο επεσήμαναν ότι ο σύγχρονος άνθρωπος κατακλύζεται από πληροφορίες, γνώμες και απόψεις, με τον Μπίρκο να υπενθυμίζει το χρέος μας στη σωστή διαχείρισή τους και τον Καραθάνο να επισημαίνει ότι η δικαιοσύνη είναι λυτρωτική και πάντα αποδίδεται, αργά ή γρήγορα.

Για εισιτήρια, επισκεφθείτε το viva.gr με ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σφήκες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 95 '

Η Λένα Κιτσοπούλου διασκευάζει ελεύθερα την κωμωδία με την οποία ο Αριστοφάνης σατιρίζει τη διάβρωση του δικαστικού συστήματος στην αρχαία Αθήνα. Από τη μια, ένας δικομανής ηλικιωμένος δικαστής που ζει για να καταδικάζει «ενόχους», κι από την άλλη ο απεγνωσμένος γιος του και μια ολόκληρη κοινωνία από Σφήκες: άτομα με «οξύ κεντρί», ακόρεστη όρεξη για κριτική και μηδενική διάθεση για αυτοκριτική. Στην παρούσα εκδοχή, η σκηνοθεσία στρέφει το βλέμμα της στα σύγχρονα «κεντριά», στα λαϊκά δικαστήρια των τηλεοπτικών εκπομπών και των social media. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση φωτίζει τη συστημική σήψη, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό και τον φανατισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Περιμένοντας τον Γκοντό

Παράσταση συνόλου και υψηλής αισθητικής από τον Θωμά Μοσχόπουλο, που επιβεβαιώνει πως το κλασικό πια δράμα του Μπέκετ μπορεί να λάβει τόσες ερμηνείες όσες και οι παραστάσεις του. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς και κορυφαίους τους Πάνο Παπαδόπουλο και Τάσο Ροδοβίτη στο βασικό πρωταγωνιστικό δίδυμο.| Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/01/2025

Linda

Σαν σε μια σύγχρονη, θηλυκή εκδοχή του "Θανάτου του εμποράκου", η Βρετανίδα συγγραφέας γράφει για μια επιτυχημένη επαγγελματία που παραγκωνίζεται από το σύστημα, το οποίο πίστεψε, μάταια, πως θα κατάφερνε να αλλάξει. Το βλέπουμε από την Ελένη Σκότη σε πανελλήνια πρώτη, με σημείο αιχμής την ερμηνεία της Κατερίνας Λέχου. | Powered by Uber

"Μην περάσεις το ποτάμι": Ένας μεγάλος θεατρικός έρωτας με φόντο την μετεμφυλιακή Ελλάδα

Το βραβευμένο μυθιστόρημα της Βέρας Βασιλείου-Πέτσα που μιλά για μια απαγορευμένη αγάπη που οραματίζεται την ελευθερία, μεταφέρεται στο θέατρο.

Οι θεατρικές πρεμιέρες που θα δούμε τον Ιανουάριο του 2025

Από νέες αναγνώσεις κλασικών κειμένων μέχρι κωμωδίες, μονολόγους και μεγάλα θεάματα, το δεύτερο κομμάτι της σεζόν 2024-2025 ξεκινά και επίσημα με πολλές επιλογές για τη θεατρική μας ατζέντα.

Η Χρύσα Διαμαντοπούλου της ομάδας Μικρός Νότος θυμάται τον μπαμπά της να της διαβάζει την "Ντενεκεδούπολη"

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του αγαπημένου θιάσου που εξειδικεύεται στο εκπαιδευτικό δράμα αλλά και στη δημιουργία ζεστών, χειροποίητων θεατρικών παραστάσεων, μίλησε στο "α" για την "Ντενεκεδούπολη ξανά! Το μεγάλο ταξίδι του Μελένιου" που παίζεται στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης".

"MANOLIS / καρδιά σε τέσσερις χορδές": Πρώτες εικόνες και βίντεο από την παράσταση για τον Μανώλη Χιώτη στο ΚΘΒΕ

Όσα είπε ο γιος του Μανώλη Χιώτη για τη μουσικοθεατρική παράσταση που υπογράφουν η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης για τον μεγαλοφυή και πρωτοπόρο Έλληνα μουσικό στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Τελευταίες παραστάσεις για τον βραβευμένο "Οιδίποδα" του Θανάση Σαράντου

Η πιο γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή δια χειρός Θανάση Σαράντου παίζεται για λίγο ακόμα στο θέατρο Από Μηχανής και προσθέτει επιπλέον παράσταση την ημέρα των Φώτων.