"Ο άσχημος"
Η μαύρη κωμωδία του Μάριους φον Μάγιενμπουργκ περιγράφει έναν δυστοπικό αλλά και γνώριμο κόσμο όπου αποθεώνεται η τέλεια εξωτερική εικόνα. Ανεβαίνει στη σπιντάτη παράσταση του Γιώργου Κουτλή με έναν απολαυστικό θίασο και επικεφαλής τον Ορφέα Αυγουστίδη, ο οποίος ερμηνεύει τον Λέτε, έναν άνδρα που υποβάλλεται σε χειρουργική επέμβαση προκειμένου να απαλλαχθεί από το αποκρουστικό πρόσωπό του (Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη")
"Συρανό"
Το ρομαντικό δράμα του Εντμόν Ροστάν αναβαπτίζεται στην εκδοχή του Γιώργου Νανούρη με μια παράσταση-γιορτή του θεάτρου και της υποκριτικής ερμηνείας. Η ιστορία του ήρωα με τη μεγάλη μύτη αποδίδεται σε μια ευφάνταστη και σύγχρονη πρόταση, με έντονο σωματικό και μουσικό χαρακτήρα. Επικεφαλής του οκταμελούς ταλαντούχου θιάσου, ο Μιχάλης Σαράντης, σε μια πολυπρισματική ερμηνεία του Συρανό. (Αλκυονίς)
"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών"
Δικαιολογημένα αγαπήθηκε και επαναλαμβάνεται το συγκινητικό δράμα του Τομ Σούλμαν, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη. Η ιστορία του αντικομφορμιστή καθηγητή Τζον Κίτινγκ, που αλλάζει τις ζωές των μαθητών ενός συντηρητικού κολλεγίου, μιλάει εξίσου σε ενήλικες και ανήλικους θεατές και ο Άκης Σακελλαρίου είναι καθηλωτικός στην ερμηνεία του ρόλου, έχοντας στο πλάι του μια πλειάδα καταξιωμένων και νέων ηθοποιών. (Βρετάνια)
"Το γάλα"
Το έργο-σταθμός του Βασίλη Κατσικονούρη αφηγείται τη δραματική ιστορία μιας επαναπατρισμένης οικογένειας από την Τιφλίδα. Μια μητέρα και οι δύο γιοι της παλεύουν να τα βγάλουν πέρα στη σύγχρονη Αθήνα, ενώ η σχιζοφρένεια του μικρότερου γιου δυσχεραίνει την προσαρμογή τους στη νέα πραγματικότητα. Το συνσκηνοθετούν ο Μάνος Καρατζογιάννης και η Ερμίνα Κυριαζή, σε μια συγκινητική παράσταση με ωραίες ερμηνείες.
"Φακντ-απ"
Ο "Κεφάλας" (Διονύσης Παπανδρέου) και το "Βλήμα" (Αφροδίτη Λιάντου) είναι δυο έφηβοι με μεγάλα όνειρα. Τελικά, συναντιούνται σε μια κλινική αποκατάστασης ψυχικών νοσημάτων, επιβεβαιώνοντας πως "αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα". Το νέο έργο του Τάσου Ιορδανίδη ανεβάζει στη σκηνή την Gen Z και εκθέτει τους καίριους προβληματισμούς της, στην παράσταση που σκηνοθετεί η Θάλεια Ματίκα. (Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου")
"I + U"
Ένας ύμνος στην απόλυτη ένωση είναι το έργο της Λόρεν Γκάντερσον, που σκηνοθετεί σε πανελλήνια πρώτη ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης. Αφηγείται την ιστορία μιας έφηβης που ζει έγκλειστη και επικοινωνεί με τον έξω κόσμο μέσω του διαδικτύου. Μια μέρα δέχεται την απρόσμενη επίσκεψη ενός άγνωστου αγοριού και μοιράζεται μαζί του μια ξεχωριστή εμπειρία περιπλάνησης στον κόσμο των συναισθημάτων και των ονείρων. (Άνεσις)
Περισσότερες πληροφορίες
Φακντ-απ
Σκηνικός χώρος: μια κλινική αντιμετώπισης ψυχικών νοσημάτων κάπου στο δυτικό κόσμο. Ρόλοι: δύο εκπρόσωποι της γενιάς Ζ, ένα κορίτσι κι ένα αγόρι. Εκείνος είχε όνειρο να γίνει σκηνοθέτης. Εκείνη τραγουδίστρια. Τελικά, η ζωή τα έφερε έτσι και είναι «φακντ απ». Από την άλλη «η ζωή είναι ωραία», όπως έχει πει κι ο Ρομπέρτο Μπενίνι. Δύο νέοι που προσπαθούν να ακουστούν σε έναν κόσμο που δεν τους ακούει. Στην προσπάθεια τους θα φτιάξουν μία δική τους πραγματικότητα. Για το τώρα και για το μετά. Για να γιατρέψουν αυτά που τους πονάνε. Ψάχνουν έναν κοινό κώδικα. Εκείνος πιο αποφασισμένος. Εκείνη, επιφυλακτική. Ή μήπως συμβαίνει το αντίστροφο; Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα και οι κραυγές τους παλεύουν να δημιουργήσουν το νόημα της νέας ζωής που προσπαθούν να φτιάξουν.
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο αντικομφορμιστής καθηγητής φιλολογίας και υπέρμαχος της ελευθερίας, Τζον Κίτινγκ, φέρνει τα πάνω-κάτω στην αυστηρή ακαδημία αρρένων του Γουέλτον, αλλάζοντας για πάντα τη ζωή των μαθητών. Με το σύνθημα «Άδραξε τη μέρα!» θα αλλάξει σταδιακά τη ζωή τους και θα διαταράξει τις ισορροπίες στο σχολείο που υπακούει στο μότο "Παράδοση, Τιμή, Πειθαρχία, Τελειότητα". Θα μάθει στους μαθητές του να αγαπούν την ποίηση, την τέχνη, τη ζωή και να παλεύουν για τις επιλογές τους. Η σύγκρουση με το εκπαιδευτικό κατεστημένο, τη διεύθυνση του σχολείου, τους γονείς των μαθητών του θα είναι αναπόφευκτη. Η ίδια η έννοια της επανάστασης κυριαρχεί στο έργο, το οποίο μετατράπηκε σε μια ατμοσφαιρική παράσταση γεμάτη συγκίνηση και χιούμορ, η οποία περνάει απλόχερα στο κοινό την ουσία του, που συμπυκνώνεται στο κυνήγι των ονείρων και των καταπιεσμένων επιθυμιών μας, την αξία του ελεύθερου πνεύματος, την αξία της ποίησης και πρωτίστως της αυτοδιάθεσης. Αξίζει να τη δείτε μαζί με εφήβους.
Συρανό
Πρόκειται για μία ιστορία που διαδραματίζεται στο Παρίσι του 17ου αιώνα, με πρωταγωνιστή έναν δεινό πολεμιστή, τον Συρανό. Ο Συρανό λόγω ενός εξωτερικού του χαρακτηριστικού (της μεγάλης μύτης του) δεν τα πήγαινε πολύ καλά στον τομέα του έρωτα. Συγκεκριμένα, ήταν η Ρωξάνη εκείνη από την οποία δεν είχε ανταπόκριση, καθώς, μάλιστα, αυτή αγαπούσε έναν άλλο άντρα, τον Κριστιάν. Ο τελευταίος, όμως, επειδή δεν διέθετε ευγλωττία και πνευματικό βάθος, ζήτησε από τον Συρανό να «γίνει η φωνή του» μέσα από ερωτικές επιστολές που θα είχαν την υπογραφή του ίδιου αλλά θα ήταν γραμμένες στην πραγματικότητα εκείνον. Τελικά, είναι το πνεύμα ή εξωτερική εμφάνιση που κερδίζει στον έρωτα;
Ο άσχημος
Ο Λέττε είναι άσχημος. Πολύ άσχημος. Αλλά δεν το ξέρει. Όταν, εξαιτίας προβλημάτων στη δουλειά του, όλοι γύρω του αναγκάζονται να του εξομολογηθούν την απερίγραπτη έκταση της ασχήμιας του, αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα. Να αλλάξει πρόσωπο. Η εγχείρηση πηγαίνει υπερβολικά καλά και πλέον το ανείπωτα όμορφο πρόσωπό του, θα γίνει το διαβατήριό του για μια νέα ζωή - μια ζωή γεμάτη γυναίκες, δόξα, λεφτά... Όταν όμως το πρόσωπό του γίνεται προϊόν προς πώληση, τα πράγματα θα πάρουν μια πραγματικά άσχημη τροπή. Μια σαρδόνια σκοτεινή κωμωδία του ανατρεπτικού δημιουργού της Σαουμπίνε που καυτηριάζει τη σύγχρονη ναρκισσιστική κοινωνία, με τέσσερις ηθοποιούς να ερμηνεύουν οκτώ ρόλους.
I + U
Η 16χρονη Κάρολαιν, για σοβαρούς λόγους υγείας, είναι αναγκασμένη να ζει μέσα στο δωμάτιο του σπιτιού της και να επικοινωνεί με τον "έξω" κόσμο αποκλειστικά μέσω ίντερνετ. Ένα απόγευμα “εισβάλλει” στον μικρόκοσμό της ένα άγνωστο αγόρι, ο Άντονι. Μετά το πρώτο σοκ, το αγόρι της εξηγεί ότι την επισκέφθηκε γιατί πρέπει ως το επόμενο πρωί να φέρουν μαζί εις πέρας μια εργασία για το μάθημα της λογοτεχνίας με θέμα τη χρήση των αντωνυμιών «Εγώ» και «Εσύ» στο ποίημα «Το Τραγούδι του Εαυτού μου» του μεγάλου ποιητή Γουόλτ Γουίτμαν. Η Κάρολαιν στην αρχή είναι αμυντική απέναντι στον απρόσμενο "εισβολέα" και αρνείται να κάνει μια εργασία λογοτεχνίας αφού "δεν πάει καν σχολείο". Τελικά όμως, δίνει μια ευκαιρία στο ποίημα και τον Άντονι, και έτσι αρχίζει μία μοναδική περιπλάνηση μέσα στους τέσσερις τοίχους, γεμάτη συναισθήματα και όνειρα. Δύο παιδιά που θα μπορούσαν να ήταν ο καθένας από εμάς, σε ένα καλά δομημένο, αλληγορικό κείμενο, με ένα φινάλε που υμνεί την απόλυτη Ένωση.
Το γάλα
Το γάλα στα ρωσικά λέγεται «μαλακό». Έτσι, περίεργα, μια άλλη ελληνική λέξη, σπαρμένη μέσα σε μια άλλη γλώσσα, δίνει εκεί, στο ξένο χωράφι, πολύ πιο άμεσα και ανάλαφρα την αίσθηση του πράγματος, απ’ ότι η αντίστοιχη που το ονοματίζει στα ελληνικά. Γι’ αυτήν ακριβώς την αίσθηση θέλει να μιλήσει «Το γάλα» και οι ήρωες του. Μια μητέρα από την πρώην Σοβιετική ένωση και οι δυο της γιοι συνθέτουν μια συγκλονιστική οικογενειακή ιστορία όπου φωτίζεται δεξιοτεχνικά από τον συγγραφέα ο συναισθηματικός κόσμος των ηρώων και οι ανησυχίες τους, όπως αυτές πηγάζουν μέσα από το κοινωνικό τους περιβάλλον, αλλά κυρίως η αίσθηση που έχει κανείς πως όλα μέσα του μαλακώνουν και ζεσταίνονται, όταν σταματάει πια να κλαίει και να πονάει γιατί δέχεται την τροφή του. Αγαπιέται... Κι όταν αυτό δε συμβαίνει, τότε νιώθει ξένος. Σαν πρόσφυγας ανάμεσα σε δυο πατρίδες. Ξένες κι αυτές.