Θέατρο του Νέου Κόσμου: Ανοίγεται σε δύο ακόμη χώρους, με 19 παραστάσεις τη σεζόν 2023-24

Σε πέντε σκηνές θα απλωθεί φέτος το πλούσιο ρεπερτόριο του θεατρικού οργανισμού που δημιούργησε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, με πρωτόπαικτα έργα του διεθνούς ρεπερτορίου, νέα ελληνικά έργα, νέες φωνές και επαναλήψεις επιτυχημένων παραστάσεων. Η προπώληση έχει ξεκινήσει με ειδική τιμή.

Ο εραστής Πάνος Παπαδόπουλος Κλέλια Ανδριολάτου Πάτροκλος Σκαφίδας©

Δεκαεννέα θα είναι συνολικά οι παραστάσεις που θα δούμε στο πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου τη νέα θεατρική σεζόν 2023-24, που κλείνει φέτος εικοσιέξι χρόνια θεατρικής δράσης με παραστάσεις που συζητήθηκαν και άνοιξαν δρόμους επικοινωνίας με το κοινό. Εκτός από τις τρεις σκηνές του (Κεντρική, Δώμα και Κάτω Χώρος) στο "κλασικό” κτίριο της οδού Αντισθένους, το Θέατρο του Νέου Κόσμου επεκτείνεται  σε δύο νέους χώρους, στο Θέατρο Χώρα (Αμοργού 20) και στο Θέατρο Πόρτα (Μεσογείων 59). Σε πέντε συνολικά σκηνές θα δούμε πέντε έργα του διεθνούς ρεπερτορίου που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα -"Γέρμα" του Σάιμον Στόουν, "Το διαβατήριο" του Γκουστάβο Οτ, "Το δωμάτιο του παιδιού" Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ, "Α.Κ.Α.", "Ο τίποτας (Μια πονεμένη ιστορία)"-, τέσσερα νέα ελληνικά έργα -"Pietà", "Κακούργα πεθερά", "Το νούμερο", "Τα μαγικά βουνά"-, επτά επαναλήψεις επιτυχημένων παραστάσεων -"Μια άλλη Θήβα", "Κωλόκαιρος", "Σίρλεϊ", "Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα", "Andy", "Αυτές που δεν προλάβατε",  "Δε φάιναλ Θολούθιον"-, νέους, φερέλπιδες καλλιτέχνες που πρόκειται να μας απασχολήσουν περισσότερο στο μέλλον (Δανάη Λιοδάκη, Σωτήρης Ρουμελιώτης, Ειρήνη Λαμπρινοπούλου), καθώς και την παιδική παράσταση "Τα κλειδιά", που φιλοδοξεί να προετοιμάσει την επόμενη γενιά απαιτητικών θεατών του θεάτρου. H προπώληση των εισιτηρίων μόλις ξεκίνησε, με ειδική προσφορά 9 ευρώ σε όλες τις παραστάσεις, έως τις 21 Σεπτεμβρίου στο more.com.

Θέατρο Πόρτα

Δε φάιναλ θολούθιον
Πάτροκλος Σκαφίδας©
Λεζάντα

"Δε φάιναλ θολούθιον” του Σωτήρη Ρουμελιώτη

Διαβάστε Επίσης

Επτά σύγχρονοι άνθρωποι σταματούν πάνω στις γραμμές ενός τρένου. Αναμένοντας τον επικείμενο θάνατό τους, επιδίδονται σε μια επείγουσα ενδοσκόπηση, καθώς –όπως συνηθίζουμε να λέμε– όλη η ζωή τους περνάει μπροστά από τα μάτια τους. Με βάση τη δραματουργική αυτή συνθήκη, ο νεαρός σκηνοθέτης Σωτήρης Ρουμελιώτης μαζί με μια δυνατή ομάδα νέων ηθοποιών, δημιουργούν μια σουρεαλιστική σκηνική σύνθεση, βασισμένη στα ιδιαίτερα κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako.
Με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, οι ηθοποιοί αφηγούνται τραγελαφικές καταστάσεις, στις οποίες οι άνθρωποι βιώνουν τη ματαίωση, την απομυθοποίηση, τα ύψη και τα βάθη της ζωής τους. Το "Δε φάιναλ θολούθιον", που παίχτηκε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου τον περασμένο χειμώνα, επανέρχεται για λίγες παραστάσεις στο Θέατρο Πόρτα, για να μας δείξει και πάλι πώς μέσα από τον σουρεαλισμό της ζωής βρίσκουμε την τρυφερότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.
Παίζουν: Αλέξανδρος Γιαγκούσης, Ερατώ Καραθανάση, Γκαλ Ρομπίσα, Γιάννης Σαμψαλάκης, Ανδρομάχη Μπάρδη, Βάσια Τσιαούση, Ιωάννης Καμπούρης.
Πρεμιέρα: 2 Οκτωβρίου 

Γέρμα Μαρία Κίτσου
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Γέρμα” του Σάιμον Στόουν | Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Ένας ιδιαίτερα επιδραστικός συγγραφέας και σκηνοθέτης της εποχής μας, ο Σάιμον Στόουν, εμπνέεται από την  κλασική τραγωδία "Γέρμα” και την ξαναγράφει μεταφέροντάς τη στο σήμερα. Η "Γέρμα” του Λόρκα, που πρωτοανέβηκε το 1934 στη Μαδρίτη, πραγματεύεται την αδυναμία μιας γυναίκας να τεκνοποιήσει, σε μια φτωχή αγροτική και συντηρητική κοινωνία. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας  στα σχεδόν 100 χρόνια που μεσολάβησαν, το θέμα αυτό παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.
Στη σύγχρονη αυτή διασκευή, που παρουσιάστηκε –κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές–  το 2017 στο Λονδίνο (Young Vic), συναντάμε τους ήρωες στο σήμερα, επαγγελματικά επιτυχημένους και πολλά υποσχόμενους. Η γυναίκα είναι δημοσιογράφος και μπλόγκερ με μεγάλο αριθμό ακολούθων, ο άντρας της πετυχημένος επιχειρηματίας.
Όπως και στο έργο του Λόρκα, ο κόσμος τους δοκιμάζεται και διαλύεται, λόγω της αδυναμίας τους να κάνουν παιδί. Η σχέση του ζευγαριού φθείρεται σταδιακά, ενώ παρακολουθούμε την εμμονή της ηρωίδας να αποκτήσει παιδί, τις εξωσωματικές να αποτυγχάνουν διαρκώς και τον σύζυγο να αδυνατεί να παρακολουθήσει τον αδιέξοδο αυτόν αγώνα. Στο σημερινό Λονδίνο, η ηρωίδα του Σάιμον Στόουν εσωτερικεύει την εμμονή της μητρότητας σε σύγκρουση με το περιβάλλον της, σε σημείο να καταστρέψει την ψυχική της υγεία, την καριέρα της, τη ζωή της.
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί έναν εξαιρετικό θίασο -Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Τατιάνα Πίττα, Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης, Ασπασία Κράλλη, Μαριάννα Μαριγώνη-, με τη Μαρία Κίτσου να ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο, σε μετάφραση Δημήτρη Κιούση και Κοραλίας Σωτηριάδου.
Πρεμιέρα: 27 Οκτωβρίου

Κακούργα πεθερά
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Κακούργα πεθερά” της Νεφέλης Μαϊστράλη | Σκηνοθεσία: Θανάσης Ζερίτης

Στο νέο έργο της, η Νεφέλη Μαϊστράλη εμπνέεται από ένα διάσημο έγκλημα που συντάραξε την Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα, το Έγκλημα της Χαροκόπου ή το Έγκλημα του αιώνα, όπως το χαρακτήρισαν οι δημοσιογράφοι της εποχής. Το 1931, ανήμερα των Θεοφανείων, στις όχθες του ποταμού Κηφισού, ξεβράζονται σακιά που περιέχουν ένα διαμελισμένο πτώμα. Η έρευνα της αστυνομίας θα υποδείξει ως ενόχους την πεθερά, τη σύζυγο νύφη, τον ξάδερφο της νύφης και την υπηρέτρια του σπιτιού. Η κοινή γνώμη συνταράσσεται, όχι μόνο από την αγριότητα του εγκλήματος, αλλά ειδικότερα από το γεγονός ότι οι βασικοί δράστες είναι γυναίκες. Η σκληρή πατριαρχική κοινωνία αδυνατεί να πιστέψει ότι μια γυναίκα –ακόμη κι αν είναι θύμα χρόνιας κακοποίησης όπως αποδείχθηκε στη δίκη– είναι ικανή για μια τόσο φρικιαστική πράξη.
Μεταφέροντάς μας σε ένα αθηναϊκό παρελθόν, η "Κακούργα πεθερά" αφηγείται μια σκληρή ιστορία ενδοοικογενειακής βίας. Με θαρραλέες περιγραφές και φωτίζοντας την οριακή ψυχολογία των ανθρώπων που καταφεύγουν στη βία έχοντας υπάρξει προηγουμένως οι ίδιοι θύματά της, αναδεικνύει τις πικρές ομοιότητες με την εποχή μας. Σκηνοθετεί ο Θανάσης Ζερίτης. Παίζουν: Ελένη Ουζουνίδου, Εριέττα Μανούρη, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Παπανδρέου, Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης.
Πρεμιέρα: 4 Δεκεμβρίου

Θέατρο Χώρα

Κωλόκαιρος 2023-24
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Κωλόκαιρος” του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου | Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης

Διαβάστε Επίσης

Ο "Κωλόκαιρος” του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη, ήταν μία από τις πιο επιτυχημένες και πολυσυζητημένες παραστάσεις του Θεάτρου του Νέου Κόσμου τον περασμένο χειμώνα, με διαρκή sold out έως το τέλος της σεζόν. Μια ιδιαίτερη ιστορία εκδίκησης και αποδοχής, που μεταφέρεται αυτή τη χρονιά στο Θέατρο Χώρα, για να μας βάλει και πάλι σε ένα ρεαλιστικό σύμπαν γεμάτο σκληρές καταστάσεις, ωμή γλώσσα αλλά και χιούμορ. Μια βροχερή ημέρα στο νυχτερινό κέντρο "Διυλιστήριο" στην Ελευσίνα, ο Σοφοκλής, πρώην ιδιοκτήτης του μαγαζιού, επιστρέφει μετά από πέντε χρόνια αδικαιολόγητης απουσίας και λίγες ώρες πριν από την κηδεία της μητέρας του, ντυμένος με γυναικεία ρούχα. Η απρόσμενη αυτή εμφάνιση προκαλεί αναστάτωση στους κοντινούς του ανθρώπους. Καλά κρυμμένα μυστικά από το παρελθόν αποκαλύπτονται και φανερώνουν τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι ήρωες του έργου, φέρνοντάς τους ενώπιον των ευθυνών και των φαντασμάτων τους. Παίζουν οι Στάθης Σταμουλακάτος, Θάνος Αλεξίου, Βασιλική Διαλυνά, Στέλιος Δημόπουλος, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος.
Πρεμιέρα: 4 Οκτωβρίου

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της παράστασης εδώ

Αυτές που δεν προλάβατε
Δημήτρης Βασδέκης©

"Αυτές που δεν προλάβατε” της Δανάης Λιοδάκη

Διαβάστε Επίσης

Η φεμινιστική κωμωδία της ομάδας b.p.m. (beats per minute), που κέρδισε το κοινό στην πρώτη της παρουσίαση, σημειώνοντας διαρκή sold out την άνοιξη του 2023, μεταφέρεται στη σκηνή του Θεάτρου Χώρα, όπου θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Σε κείμενο και σκηνοθεσία της Δανάης Λιοδάκη και πρωτότυπη μουσική του Φοίβου Δεληβοριά, το "Αυτές που δεν προλάβατε" μιλάει για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια σύγχρονη γυναίκα: την έμφυλη βία, τη γυναικεία καταπίεση, τη σεξουαλική παρενόχληση, μέσα από το πρίσμα της γυναικείας φιλίας. Ρεαλισμός και φαντασία, χιούμορ και ευαισθησία, δράση και αφήγηση εναλλάσσονται δημιουργώντας μια πρωτότυπη παράσταση. Τέσσερις παιδικές φίλες που ξαναβρίσκονται αναπάντεχα και αναλαμβάνουν δράση ενάντια στην πατριαρχία, δημιουργώντας μια μυστική φεμινιστική ομάδα. Όταν ο υπουργός υγείας της χώρας τους θα ανακοινώσει την απαγόρευση των αμβλώσεων, οι τέσσερις γυναίκες αποφασίζουν να αναβαθμίσουν την δράση τους με μια μεγάλη επιχείρηση. Ό, τι θα ακολουθήσει θα ενώσει ξανά τις τέσσερις φίλες για πάντα. Το κείμενο της παράστασης κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαριέλα Δουμπού, Άλκηστις Ζιρώ, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Παναγιώτα Παπαδημητρίου.
Πρεμιέρα: 9 Οκτωβρίου

Closer θεατρική παράσταση
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Closer” του Πάτρικ Μάρμπερ | Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγιοπετρίτης - Μπογδάνος

Η Άννα, ο Λάρι, ο Νταν και η Άλις δείχνουν ανοιχτοί να έρθουν κοντά, πλησιάζοντας ο ένας τον άλλον ασφυκτικά, αχόρταγα, χωρίς καμία αναστολή. Μοιραία, μέσω του πλησιάσματος της σάρκας, θα ενσαρκωθεί και το αιώνιο παράδοξο του έρωτα: όσο πιο κοντά θα πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, τόσο πιο έντονα θα βιώνουν τις παγίδες, τα ρίσκα, τα συναισθηματικά κενά, τα αδιέξοδα, τις ματαιώσεις και το βαθύ ανικανοποίητο τού μαζί. Ο πόθος, η έλξη, η σεξουαλική ορμή, ο εθισμός, τα σκοτεινά πάθη, οι ανασφάλειες, η περηφάνεια, η ζήλια, η απόγνωση, η προδοσία, η προσποίηση, η εκδίκηση – τίποτα δεν θα μείνει ανέγγιχτο σε αυτό το αιχμηρό ερωτικό τετράγωνο, που παραμένει διαρκώς και με τις τέσσερις πλευρές ανοιχτές.
Το πολυβραβευμένο έργο του Πάτρικ Μάρμπερ (βραβεία Τόνυ και Ολίβιε), που μεταφέρθηκε και στον κινηματογράφο από τον Μάικ Νίκολς το 1994, γνωρίζοντας παγκόσμια επιτυχία, παρουσιάζεται στο Θέατρο Χώρα από τον Δημήτρη Αγιοπετρίτη - Μπογδάνο, με τους Μιχάλη Λεβεντογιάννη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ναταλία Σουίφτ και Σπύρο Σταμούλη, σε μετάφραση Θωμά Μοσχόπουλου. Ένα διαχρονικά επίκαιρο close-up στην ανθρώπινη αγωνία για σύνδεση, με ηλεκτρισμένους, καταιγιστικούς διαλόγους, έντονη χημεία και διαρκείς κορυφώσεις στην πλοκή.
Πρεμιέρα: 4 Νοεμβρίου

Θέατρο του Νέου Κόσμου – Κεντρική Σκηνή

Μια άλλη Θήβα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Μια άλλη Θήβα” του Σέρχιο Μπλάνκο | Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Διαβάστε Επίσης

Η μεγάλη επιτυχία της προηγούμενης σεζόν επανέρχεται στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Ένας συγγραφέας συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν. Σκοπός του είναι να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του νεαρού κρατούμενου, στον οποίο προτείνει να ερμηνεύσει τον εαυτό του στη θεατρική σκηνή. Όταν τελικά αυτό απαγορεύεται από το αρμόδιο υπουργείο, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Φεδερίκο, ένας νεαρός ηθοποιός με τον οποίο δουλεύει ταυτόχρονα πλέον ο συγγραφέας. Το ενδιαφέρον είναι ότι και τους δύο ρόλους, τον Μαρτίν και τον Φεδερίκο, τους ερμηνεύει ο ίδιος ηθοποιός.
Ο Γαλλο-ουρουγουανός Σέρχιο Μπλάνκο, από τις πιο δυνατές σύγχρονες φωνές του ισπανόφωνου θεάτρου, μας παραδίδει μια σύγχρονη σπουδή για την ανδρική ταυτότητα, την καταπίεση, τη βία και το έγκλημα, την τιμωρία και τις διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα και τις ίδιες τις δημιουργικές διαδικασίες της τέχνης του θεάτρου, με αναφορές στο μύθο του Οιδίποδα αλλά και στο "Έγκλημα και τιμωρία" του Ντοστογιέφσκι.
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέδειξε το πολυεπίπεδο αυτό έργο, με μια σκηνοθεσία που ξεχώρισε για τον εξαιρετικό ρυθμό και την υποβλητική της ατμόσφαιρα. Η παράσταση, σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, συζητήθηκε ιδιαίτερα και λόγω των εξαιρετικών ερμηνειών των ηθοποιών, του Θάνου Λέκκα στον ρόλο του συγγραφέα και του Δημήτρη Καπουράνη στον διπλό ρόλο Μαρτίν/Φεδερίκο, ενώ σημείωσε αλλεπάλληλα sold out και παρατάσεις μέχρι και το κλείσιμο της προηγούμενης σεζόν.
Πρεμιέρα: 2 Οκτωβρίου

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της παράστασης εδώ

Pieta ΘΝΚ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Pietà” της Μάρθας Μπουζιούρη

Η σκηνοθέτρια Μάρθα Μπουζιούρη καταθέτει άλλη μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, αυτή τη φορά τολμώντας να αγγίξει ένα επώδυνο, επίκαιρο και εκκωφαντικά επείγον θέμα, με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Η παράσταση Pietà ψηλαφεί το προσωπικό και συλλογικό τραύμα της γυναικοκτονίας – της ύστατης πράξης στην πυραμίδα κλιμάκωσης της έμφυλης βίας.
Έμπνευση και οδηγός της παράστασης στάθηκαν πέντε γυναίκες-μητέρες, που βίωσαν την υπέρτατη απώλεια, τη δολοφονία του παιδιού τους: η Κούλα Αρμουτίδου (μητέρα Ελένης Τοπαλούδη), η Ελένη Κρεμαστιώτη (μητέρα Ερατώς Μανωλακέλλη), η  Κατερίνα Κώτη (μητέρα Ντόρας Ζαχαριά), η Αλεξάνδρα Μάκου (μητέρα Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου) και η Ρόζα Φωτιάδου (μητέρα Σοφίας Σαββίδου).
Μέσα από μια μακρά κι έντονα φορτισμένη περίοδο συναντήσεων, εκμυστηρεύσεων κι ανταλλαγών, δημιουργήθηκε ένας χώρος εγγύτητας κι εμπιστοσύνης, εντός του οποίου διαμορφώθηκε σταδιακά το κείμενο της παράστασης, βασισμένο στις πραγματικές αφηγήσεις των μητέρων, αλλά και σε βιωματικό υλικό των ηθοποιών. Παίζουν οι: Νικολίτσα Αγγελακοπούλου, Μαρία Μοσχούρη, Μάρθα Μπουζιούρη, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Ελίνα Ρίζου.
Πρεμιέρα: 6 Οκτωβρίου

Σίρλεϊ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Σίρλεϊ” του Ουίλι Ράσελ | Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου

Διαβάστε Επίσης

Η Σίρλεϊ Βάλενταϊν είναι μια γυναίκα της διπλανής πόρτας. Εγκλωβισμένη σε έναν γάμο συμβατικό, με έναν καταπιεστικό σύζυγο και μία κοινωνία που την περιορίζει. Μια γυναίκα που αποφασίζει όμως να κάνει το μεγάλο βήμα, να αφήσει τα πάντα πίσω της και να κυνηγήσει τα όνειρά της. Να ζήσει πραγματικά. Αυτή η έντονη ανάγκη της για ζωή την οδηγεί να ταξιδέψει από την Αγγλία στην Ελλάδα όπου, μέσα από μια ανέλπιστη περιπέτεια, βρίσκει τελικά πολύ περισσότερα απ’ όσα αναζητούσε.  Η Ελένη Ουζουνίδου ερμηνεύει για δεύτερη χρονιά τον κωμικό μονόλογο του πολυβραβευμένου συγγραφέα Ουίλι Ράσελ, ένα έργο για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία και στο γάμο, αλλά και για την αναζήτηση της ταυτότητας του κάθε ανθρώπου. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου σκηνοθετεί μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στον ρεαλισμό και τον σουρεαλισμό, με άφθονο χιούμορ και με την υποκριτική δεινότητα της Ουζουνίδου ως αδιαμφισβήτητο προτέρημα.
Πρεμιέρα: 11 Οκτωβρίου

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της παράστασης εδώ
 

Διαβάστε Επίσης

"Ο εραστής” του Χάρολντ Πίντερ | Σκηνοθεσία: Πάνος Παπαδόπουλος & Κλέλια Ανδριολάτου

Στον "Εραστή” (φωτό εξωφύλλου), ένα από τα πιο αινιγματικά έργα του, ο νομπελίστας συγγραφέας Χάρολντ Πίντερ στρέφει το μικροσκόπιο στις ανθρώπινες σχέσεις, επιχειρώντας να αναδείξει πώς η μεγαλύτερη μοναξιά μπορεί και τρυπώνει καμιά φορά μέσα στα ζευγάρια. Η Κλέλια Ανδριολάτου και ο Πάνος Παπαδόπουλος συναντώνται πάνω στη σκηνή αλλά και κάτω από αυτήν σε ρόλο σκηνοθέτη, για να εξερευνήσουν τη διαβρωτική πορεία του χρόνου στη σχέση ενός ζευγαριού – εκείνο το νήμα που οδηγεί από την παράλογη επιθυμία του να καταπιεί κανείς το αντικείμενο του πόθου του, στο να παλεύει όλη νύχτα στο κρεβάτι προκειμένου να μη συναντηθούν τα πόδια τους. Κι όμως ο Ρίτσαρντ και η Σάρα υπήρξαν κάποτε πολύ ερωτευμένοι. Θα έλεγε κανείς πως ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά. Κι όπως όλα τα ζευγάρια που κάποτε ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά, τώρα ζουν "σχεδόν" ευτυχισμένοι.
Πρεμιέρα: 15 Νοεμβρίου

Μαγικά βουνά
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Τα μαγικά βουνά”, από τους Elephas tiliensis

Οι Elephas tiliensis (Δημήτρης Αγαρτζίδης και Δέσποινα Αναστάσογλου) παρουσιάζουν για πρώτη φορά στη σύγχρονη σκηνή το Θέατρο του Βουνού και το έργο του Γιώργου Κοτζιούλα, του ανθρώπου που ίδρυσε στην Ήπειρο τη Λαϊκή Σκηνή με ηθοποιούς τους ίδιους τους αντάρτες και τις αντάρτισσες της VIII μεραρχίας του ΕΛΑΣ. Τα "Μαγικά βουνά” μιλούν για την ιστορία του αντάρτικου θεάτρου κατά την περίοδο της Εθνικής Αντίστασης, στο οποίο "θήτευσαν" και πολλοί γνωστοί μετέπειτα ηθοποιοί, εστιάζοντας στη μαγική στιγμή που η ουτοπία πήρε σάρκα και οστά. Το θέατρο αυτό αποτελούσε μια από τις ελάχιστες φορές που άντρες, γυναίκες και παιδιά συμμετείχαν ισότιμα σε ένα κοινωνικό συμβάν. Ζητήματα που αφορούν την εθνική μας ταυτότητα, τη ρευστότητά της και τη δυσκολία μας να έρθουμε σε επαφή με τα τραύματα της σύγχρονης Ιστορίας μας, όπως αυτά της Κατοχής και του Εμφυλίου, ζωντανεύουν μέσα από το έργο του Κοτζιούλα, αναδεικνύοντας τη διαχρονικότητά τους έως και σήμερα. Η παράσταση συνδυάζει το θέατρο της τεκμηρίωσης με τη μυθοπλασία, τα παραδοσιακά ηπειρώτικα και τα τραγούδια της εποχής με το λαϊκό θέατρο. Ερμηνεύουν: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δέσποινα Αναστάσογλου, Μαρκέλλα Γιαννάτου, Άρης Λάσκος κ.ά.
Πρεμιέρα: 1η Μαρτίου 2024

Θέατρο του Νέου Κόσμου – Κάτω Χώρος

Το δωμάτιο του παιδιού
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Το δωμάτιο του παιδιού” του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ | Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Γαβρέλας, Βαλέρια Δημητριάδου και Γιώργος Χριστοδούλου

Το έργο "Το δωμάτιο του παιδιού” ή αλλιώς "Στις 13 τη νύχτα” ξεκινάει με μια εικόνα απόλυτης ευτυχίας. Ένα νεαρό ζευγάρι ζει μια υπέροχη ημέρα με τον μικρό τους γιο, που έχει τα γενέθλιά του. Όλα βαίνουν καλώς, μέχρι που το αγόρι βρίσκεται στην άκρη του μπαλκονιού κυνηγώντας το καινούργιο του παιχνίδι. Με μεγάλη μαεστρία, ο Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ (1940-2020), ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του σύγχρονου καταλανικού θεάτρου με πάνω από 40 θεατρικά έργα στο ενεργητικό του και με πολυάριθμα βραβεία και μεταφράσεις των έργων του σ’ όλο τον κόσμο, δημιουργεί ένα μυστήριο σχετικά με την κατάληξη του συμβάντος. Οι γονείς χρησιμοποιούν δυο εκ διαμέτρου αντίθετους μηχανισμούς για να αντιμετωπίσουν το γεγονός, καταλήγοντας σε μια αναπόφευκτη και επίπονη αντιπαράθεση. Τι έχει συμβεί με το παιδί; Ποιος από τους δύο έχει επίγνωση της αλήθειας; Ένα έργο αβάσταχτα σκληρό, αλλά και τρυφερό, που μιλάει για τα παράλληλα σύμπαντα που αναγνωρίζει ο καθένας ως πραγματικότητα, για την ατέρμονη προσπάθεια των ανθρώπων να επικοινωνήσουν και να συμφωνήσουν στο τι είναι αλήθεια και τι όχι, για την αγάπη του γονιού προς το παιδί και εν τέλει για την τραγικότητα της ύπαρξής μας. Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, με τον Γιώργο Χριστοδούλου και τη Βαλέρια Δημητριάδου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Πρεμιέρα: 20 Οκτωβρίου

Το διαβατήριο
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Το διαβατήριο” του Γκουστάβο Οτ | Σκηνοθεσία: Ειρήνη Λαμπρινοπούλου

Πριν από αρκετά χρόνια ο Βενεζουελάνος συγγραφέας Γκουστάβο Οτ (γνωστός για το έργο Η τρυφερή σου μολότοφ) ταξίδεψε στα Βαλκάνια, όπου, όπως λέει ο ίδιος, αισθάνθηκε ότι οι χώρες, οι άνθρωποι και οι γλώσσες έμοιαζαν τόσο, που ξέχασε από πού ξεκίνησε και πού έφτασε. Η εμπειρία του αυτή τον οδήγησε να γράψει το "Διαβατήριο", που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ. Ένας άνθρωπος ταξιδεύει και βρίσκεται κατά λάθος σε έναν τόπο που δεν είχε διανοηθεί ότι μπορεί να υπάρξει. Εκεί συναντιέται με δύο ξεχασμένα όργανα της Τάξης, που προσπαθούν να ακυρώσουν με κάθε κόστος την μέχρι τώρα ταυτότητά του. Η πιθανή γη της επαγγελίας μεταμορφώνεται σε χώρα βασανιστηρίων και ψυχολογικών πειθαναγκασμών.
Οι ήρωες χάνονται ο ένας μέσα στα σύνορα της γλώσσας του άλλου, με αποτέλεσμα η έλλειψη επικοινωνίας να δημιουργεί την αίσθηση ενός ασφυκτικά παράλογου αδιεξόδου. Έργο υπαρξιακό και έντονα πολιτικό, αλλά παράλληλα με πολύ χιούμορ και στοιχεία φάρσας, το οποίο εξερευνά την ανάγκη του ανθρώπου να ξεφύγει από την αλλεπάλληλη καταπίεση. Σκηνοθετεί η πρόσφατη απόφοιτος της σχολής σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου, Ειρήνη Λαμπρινοπούλου. Παίζουν οι Γιώργος Κατσής, Βαγγέλης Αμπατζής, Διονύσης Πιφέας.
Πρεμιέρα: 23 Οκτωβρίου

Ο τίποτας
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Ο Τίποτας (μια πονεμένη ιστορία)” του Γουίλ Ίνο | Σκηνοθεσία: Θάνος Τοκάκης

Ο "Τίποτας”. Είναι (σχεδόν) ένας άνθρωπος. Όπως όλοι. Με ένα παρελθόν. Κι ένα μέλλον (;). Και μια ήσυχη ατάραχη ζωή. Ή τουλάχιστον αυτό θέλει να πιστεύει και να πιστέψουν κι οι άλλοι. Ο Θάνος Τοκάκης συνεχίζει την καλλιτεχνική έρευνα πάνω στην αναζήτηση της ταυτότητας και την έννοια της ευτυχίας. Μετά τη μικρού μήκους ταινία "Tokakis ή What’s my name”, όπου αξιοποιώντας προσωπικά του βιώματα επίσης ασχολήθηκε με αυτοσαρκασμό με το θέμα, σκηνοθετεί και ερμηνεύει έναν σχεδόν μπεκετικό ήρωα, που από σκηνής μιλάει για τον πόνο, τα ραγίσματα και τα τραύματα που κουβαλά. Θέματα για τα οποία δεν θέλει να μιλήσει κανείς, οριακά ούτε ο ίδιος. Βασισμένη στο κείμενο του υποψήφιου για Πούλιτζερ Γουίλ Ίνο, η παράσταση, στα όρια της stand up comedy, γεμάτη χιούμορ, αυτοσαρκασμό, ανατροπές αλλά και πολύ πόνο, αξιοποιεί θραύσματα μιας ιστορίας για να αναρωτηθεί για το πόσο μας ορίζει η ευτυχία και η "υποχρέωση" να την αναζητούμε.
Πρεμιέρα: 8 Δεκεμβρίου

Θέατρο του Νέου Κόσμου – Δώμα

Andy
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Andy” του Δημήτρη Αγιοπετρίτη - Μπογδάνου

Διαβάστε Επίσης

Επαγγελματίας ζωγράφος, γλύπτης, φωτογράφος, σκηνοθέτης, μουσικός παραγωγός, εκδότης, και φυσικά επαγγελματίας celebrity, μια ιδιοφυΐα, ένας θρύλος. Ποιος ήταν ο Άντυ Γουόρχολ; Ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης - Μπογδάνος δημιουργεί ένα βιωματικό κολάζ από θραύσματα που αντλήθηκαν μέσα από τα ημερολόγια, τις συνεντεύξεις του και άλλες πηγές με αξιοσημείωτες καταγραφές. Το έργο γράφτηκε το 2010 για το Central Saint Martins του Λονδίνου, όπου και πρωτοανέβηκε. Παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία τη θεατρική περίοδο 2022-23 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Ερμηνεύει ο Μιλτιάδης Φιορέντζης.
Πρεμιέρα: 2 Οκτωβρίου

Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα” του Ευθύμη Φιλίππου

Σ’ ένα ζαχαροπλαστείο σε απροσδιόριστο χρόνο στην Αθήνα δύο άνθρωποι μονολογούν κουβεντιάζοντας. Προσπαθούν να επικοινωνήσουν. Γελάνε, θυμώνουν, λένε ιστορίες κι όταν πιέζονται, παίζουν. Παραμένουν καθισμένοι εκεί, πολλές φορές σκέφτονται να φύγουν πριν έρθουν οι πάστες τους. Ίσως σ’ αυτή τη σκέψη συμφωνήσουν σε κάτι. Θα προλάβουν όμως να αποφασίσουν τι θα κάνουν; "Πώς θα ήταν, άμα δε φεύγαμε ποτέ από αυτό το ζαχαροπλαστείο;". Το έργο του γνωστού σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου "Κάποιος μιλάει μόνος τους κρατώντας ένα ποτήρι γάλα” έχει ξεχωρίσει τόσο ως βιβλίο όσο και όλες τις φορές που παρουσιάστηκε στο θέατρο. Η περσινή παράσταση που σκηνοθέτησαν και ερμήνευσαν η Τζωρτζίνα Λιώση και η Νάνσυ Μπούκλη αγαπήθηκε από το κοινό και χαρακτηρίστηκε "δαιμονική" και άψογη, ανεβαίνει ξανά στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Μια παράσταση γεμάτη παράλογους διαλόγους και πολύ χιούμορ.
Πρεμιέρα: 12 Οκτωβρίου

Το νούμερο
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Το νούμερο 31328” του Ηλία Βενέζη | Διασκευή-σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου

Το "Νούμερο 31328" του Ηλία Βενέζη είναι ένα από τα εμβληματικότερα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, που αποτυπώνει την πραγματική εμπειρία του συγγραφέα στα τάγματα εργασίας, μετά τη μικρασιατική καταστροφή. Ο συγγραφέας, ένα νέο αγόρι δεκαοκτώ χρονών τότε, ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι στα βάθη της Τουρκίας, με τα πόδια, χωρίς παπούτσια, χωρίς φαγητό και νερό, με αδιάκοπη, απάνθρωπη δουλειά και εκμετάλλευση, ανάμεσα σε ανθρώπους που πεθαίνουν από τις κακουχίες και την εξάντληση. Ένα ταξίδι επιβίωσης από την ελευθερία στη σκλαβιά, αλλά και αντίστροφα, από τον θάνατο στη ζωή, που ξεκίνησε το 1922 και σήμερα, 101 χρόνια αργότερα, είναι ταυτόχρονα ιστορικό και επίκαιρο. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Βασίλη Μαυρογεωργίου μας μεταφέρει στον απέραντο τόπο αυτού του ταξιδιού και φέρνει στην επιφάνεια τα βαθύτερα νοήματα του έργου: τη μετάβαση του ήρωα από την αθωότητα στη βαθιά συνειδητοποίηση της ανθρώπινης φύσης, που τον βοηθά να κατανοήσει ότι ούτε η καλοσύνη ούτε η σκληρότητα έχουν εθνικότητα, να βρίσκει χαρά σε ένα κομμάτι ψωμί, ένα χαμόγελο, ένα καθαρό σεντόνι, και να αναγνωρίσει την ελευθερία ως το ουσιαστικότερο αγαθό. Το Νούμερο είναι μια αντιπολεμική αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο πάνω στο χρονικό ενός σπάνιου συλλογικού πόνου, που συνδέεται με άμεσο τρόπο με την εποχή μας, αναδεικνύοντας τη σημασία της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς. Μια ιστορία που αξίζει να ξαναειπωθεί, να ζωντανέψει, να αγγίξει, να ταράξει και να συγκινήσει. Να μην ξεχαστεί. Παίζουν: Αριάδνη Καβαλιέρου, Ρηνιώ Κυριαζή, Σωτήρης Τσακομίδης, Ευθύμης Χαλκίδης.
Πρεμιέρα: 11 Δεκεμβρίου

A.K.A.
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Α.Κ.Α. (Also Known As)” του Ντάνιελ Μέγιερ | Σκηνοθεσία: Μαριτίνα Πάσσαρη

Ο Ντάνιελ Μέγιερ πρωτοεμφανίστηκε στην ισπανική σκηνή το 2018 με το έργο "Α.Κ.Α. (Also Known As)", έναν εκρηκτικό μονόλογο ενός έφηβου, του Κάρλος, που ψάχνει τον εαυτό του. Υιοθετημένος γιος αγνώστου προέλευσης, που δεν είχε ποτέ πρόβλημα με την ταυτότητά του, που η ζωή του ήταν γεμάτη μουσική και φίλους και παιχνίδι, έως ότου γνωρίζει στο διαδίκτυο και ερωτεύεται την Κλαούντια, για να προσγειωθεί απότομα στην κόλαση του κοινωνικού ρατσισμού. Το "Α.Κ.Α." δεν είναι μόνο ένα έργο για τη γενιά του WhatsApp και του χιπ χοπ. Πίσω από τη σύγχρονη γλώσσα του, μια θεματική που θυμίζει "Ρωμαίο και Ιουλιέτα" εξελίσσεται σε ένα μοντέρνο, κοινωνικό και υπαρξιακό δράμα. Το έργο και η παράσταση κατέκτησαν την ισπανική σκηνή κερδίζοντας πλήθος βραβεία, μεταξύ άλλων του καλύτερου έργου, καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα, καλύτερου ηθοποιού κ.α. (Βραβεία Θεάτρου της Βαρκελώνης, Βραβεία κοινού, Βραβεία Max, Βραβείο κοινού MIT RIBADAVIA και Βραβείο κοινού Teatre del Mar, Μαγιόρκα). Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σκηνοθεσία Μαριτίνας Πάσσαρη. Τον νεαρό Κάρλος ερμηνεύει ο Μιχάλης Πανάδης.
Πρεμιέρα: 12 Φεβρουαρίου

Παιδικό Θέατρο

Τα κλειδιά
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Τα κλειδιά – για μια δυνατή ζωή” με την Νάντια Κοντογεώργη

Στην  πρωτότυπη αυτή παράσταση, η Νάντια Κοντογεώργη συνδυάζει για πρώτη φορά το μουσικό θέατρο με την ψυχοθεραπευτική αφήγηση, ερμηνεύοντας ιστορίες για παιδιά και ενήλικες από το γνωστό και πολυμεταφρασμένο βιβλίο θεραπευτικών ιστοριών της Αμερικανίδας ψυχολόγου Nancy Davis PhD, "Therapeutic Stories that Teach and Heal”. Από την Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, η αγαπημένη ηθοποιός με τη ζωντανή σύμπραξη του διακεκριμένου τσελίστα Αλέξανδρου Μποτίνη, απευθύνεται σε εμάς, τα παιδιά μας και το "εσωτερικό μας παιδί" φανερώνοντας μέσα από τη μουσικοθεατρική αυτή εμπειρία τα κλειδιά για μια συνειδητή ζωή όπου όλα είναι δυνατά!
Πρεμιέρα: 14 Οκτωβρίου

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber