"Σίρλεϊ": Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου γράφει για την ηρωίδα που τον γοήτευσε

Ο σκηνοθέτης Βασίλης Μαυρογεωργίου και η ηθοποιός Ελένη Ουζουνίδου γέλασαν πολύ στις πρόβες της «Σίρλεϊ» του Γουίλι Ράσελ, αλλά συνειδητοποίησαν κάτι τρομακτικό... Διαβάστε όσα μοιράστηκε μαζί μας για το έργο που παίζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Βασίλης Μαυρογεωργίου

Η Σίρλεϊ είναι μια γυναίκα της εποχής της. Το 1986, που ο Γουίλι Ράσελ έγραψε το έργο "Σίρλεϊ Βαλεντάιν", ήταν πολύ συγκεκριμένα αυτά που περίμενε η κοινωνία από μια γυναίκα. Με τρεις λέξεις θα μπορούσαμε να τα συνοψίσουμε ως: γάμος, παιδιά, κουζίνα. Εκεί συναντάμε την Σίρλεϊ για πρώτη φορά, στην κουζίνα της. Τα παιδιά μεγάλωσαν κι έφυγαν, η σχέση με τον σύζυγό της έχει γίνει συμβατική κα απόμακρη, μα η κουζίνα παραμένει σταθερή. Σκηνικά απεικονίζεται σαν ένα όμορφο μικρό κλουβάκι, που σου προσφέρει μια αίσθηση οικειότητας και ασφάλειας, μα σου στερεί την ελευθερία.

Σίρλεϊ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Η Σίρλεϊ "εντοιχισμένη" στην κουζίνα της, ονειρεύεται τη θάλασσα. Μιλάει στον τοίχο, αλλά απευθύνεται στον ίδιο της τον εαυτό. Μιλάει με χιούμορ κι έχει την ικανότητα να βρίσκει την αστεία πλευρά των πραγμάτων, ακόμα και στα πιο δύσκολα συναισθήματα που την περικυκλώνουν, τη μοναξιά και το ανεκπλήρωτο. Ο γάμος της ξεκίνησε με έρωτα και αμέτρητες πιθανότητες και κατέληξε να θεωρεί ο ένας τον άλλο δεδομένο κι οι ρόλοι του ζευγαριού να είναι ξεκάθαρα μοιρασμένοι και περιοριστικοί. Η ζωή της γλίστρησε από τα χέρια κι όλες αυτές οι αμέτρητες πιθανότητες και δυνατότητες, όλα όσα είχε μέσα της, χάθηκαν μέσα σ’ αυτή την αδιάφορη, "φυσιολογική" καθημερινότητα, σ’ αυτή τη γλυκόπικρη ζωή που δεν έζησε πραγματικά. Μοιάζει λίγο με τη Γουίνυ, από τις "Ευτυχισμένες Μέρες" του Μπέκετ. Μόνο που η Σίρλεϊ έχει ακόμα ελπίδα. Έχει έναν δρόμο διαφυγής. Την συναντάμε σε μια στιγμή συνειδητοποίησης, σε ένα κομβικό σημείο για τη ζωή της. Αισθάνεται ότι δεν έγινε ποτέ ο εαυτός της, θέλει όμως πολύ να αλλάξει ζωή και να ανακαλύψει ποια θα μπορούσε να είναι, ποια θα μπορούσε να γίνει. Και το ερώτημα είναι αν θα τολμήσει να κάνει αυτό το ταξίδι της απελευθέρωσης με προορισμό την Ελλάδα.

Σίρλεϊ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Στο έργο η Ελλάδα συμβολίζει έναν κόσμο αυθεντικό και ελεύθερο, όπου οι άνθρωποι νοιάζονται αληθινά ο ένας για τον άλλο και τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα. Ενδιαφέρον, ε; Στις πρόβες, ενώ γελάσαμε πολύ με τη Σίρλεϊ που ζωντάνευε η Ελένη Ουζουνίδου στη σκηνή, συνειδητοποιήσαμε κάτι τρομακτικό. Το έργο δεν μας αφορά ως μια απεικόνιση του παρελθόντος. Δεν μας δείχνει μόνο από πού προήλθαμε αλλά στην ουσία είναι πάρα πολύ επίκαιρο. Ακούγεται "κλισέ" στην πραγματικότητα όμως είναι τραγικό να συνειδητοποιείς ότι τόσα χρόνια μετά, η κοινωνία έχει παραμείνει στάσιμη σε τόσο ζωτικά θέματα. Ότι μεταφέρουμε στερεότυπα προηγούμενων εποχών στο σήμερα που λειτουργούν σαν εμπόδια σε κάθε επιθυμία μας για εξέλιξη, σε κάθε βήμα προς τα μπροστά.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σίρλεϊ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Η Σίρλεϊ Βάλενταϊν είναι μια γυναίκα που βρίσκεται σε ένα τέλμα, σε έναν συμβατικό γάμο, με ένα σύζυγο που την καταπιέζει και μια κοινωνία που την περιορίζει. Εκείνη όμως βρίσκει μέσα της χώρο για να ονειρεύεται και να ξεφεύγει από τη ματαιότητα που την απειλεί. Αυτή η έντονη ανάγκη της για ζωή την οδηγεί να ταξιδέψει από την Αγγλία στην Ελλάδα και, μέσα από μια ανέλπιστη περιπέτεια, να βρει τελικά πολύ περισσότερα απ’ όσα αναζητούσε. Ο σκηνοθέτης προσέγγισε με τέτοιο τρόπο το έργο ώστε αυτό ισορροπεί ανάμεσα στον ρεαλισμό και την ανακάλυψη ενός βαθύτερου σουρεαλισμού που χαρακτηρίζει τις εσωτερικές ζωές των ανθρώπων.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
21/12/2024

"Clown Christmas" στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις θεατρικού κλόουν, το συγκινητικό "cLOwNELY day" και το κωμικοτραγικό "I am Leaving", έρχονται να ξορκίσουν τη μοναξιά και να ενωθούν σε μια γιορτινή παράσταση γεμάτη χιούμορ και συναίσθημα.

"Και πάμε πρίμα…": Μια επίκαιρη εξωφρενική κωμωδία στο θέατρο Αλεξάνδρεια

Ο Βασίλης Βλάχος ανεβάζει στη σκηνή ένα σύγχρονο έργο για την κοινωνικοπολιτική παρακμή που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Έρχεται το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας

Ένας εορτασμός της ζωής, της τέχνης και της δράσης με το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ανήμερα Χριστούγεννα, για να μας χαρίσει μαγεία και δεξιοτεχνία.

"Το αγόρι με τις δυο καρδιές": Μια βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για τις γιορτές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου"

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που μάς σύστησε πέρυσι την αληθινή ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, οι οποίοι μαζί με την οικογένειά τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Συζητήσεις για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών με αφορμή την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας"

Δύο συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας", στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη βία κατά των γυναικών.

"Μεμοράντουμ": Η παρανοϊκή πολιτική κωμωδία του Θεάτρου "Μπέλλος" είναι ό,τι πρέπει για τις ημέρες των γιορτών

Ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστεί στο έργο του Βάτσλαβ Χάβελ που αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος της δημόσιας διοίκησης και της κεντρικής εξουσίας, σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.