"Εκτός ύλης reloaded" με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση για λίγο ακόμα στο Κακογιάννης

Υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης καθηλώνει το κοινό στον ρόλο ενός Υπουργού που αποφασίζει να εγκαταλείψει την πολιτική, αποκαλύπτοντας τις αλήθειες που ποτέ δεν ειπώθηκαν.

Εκτός ύλης reloaded Έλλη Πουπουλίδου / NDPphoto©

Το κοινό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αγάπησε τις παραστάσεις του πολυβραβευμένου έργου "Εκτός ύλης reloaded" του Κώστα Λεϊμονή που ολοκληρώνει τις παραστάσεις, την Κυριακή 2 Μαρτίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης καθηλώνει το κοινό στον ρόλο ενός Υπουργού που αποφασίζει να εγκαταλείψει την πολιτική, αποκαλύπτοντας τις αλήθειες που ποτέ δεν ειπώθηκαν.

Ένα πολιτικό και υπαρξιακό δράμα, μια κραυγή συνείδησης και αυτοκριτικής, το "Εκτός Ύλης reloaded" δεν είναι απλώς ένας αποχαιρετιστήριος λόγος· είναι μια βαθιά εξομολόγηση. Σε μια νύχτα καθοριστική για το μέλλον της κυβέρνησης, ο ήρωας σπάει τα δεσμά της υποκρισίας και επιλέγει, έστω και αργά, την αλήθεια. Το έργο μάς φέρνει αντιμέτωπους με τις ευθύνες των ηγετών, αλλά και με τις δικές μας ως κοινωνία, σε μια εποχή όπου η πολιτική ηθική παραμένει ζητούμενο. Μαζί με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση παίζουν οι: Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Κωνσταντίνα Λάλου, Θανάσης Καφενταράκης.

Διαβάστε Επίσης

Εκτός ύλης reloaded
Έλλη Πουπουλίδου / NDPphoto©

Διαβάστε το σημείωμα του συγγραφέα

Το "Εκτός ύλης" αποτελεί προϊόν ενός πνιγμού, μιας ανάγκης για την αλήθεια, δεν έχει σχεδόν καμία επαφή με τον ρεαλισμό, διότι μιλά για αυτήν ακριβώς την αλήθεια όσο οξύμωρο κι αν αυτό ακούγεται. Έναυσμα της συγγραφής η αγανάκτηση και η αδήριτη ανάγκη να βρεθεί ένας ή μία πολιτικός επιτέλους, οι οποίοι κάποια στιγμή θα ξεχάσουν τα κομψά ρούχα που τους "τυλίγουν" και θα θυμηθούν τον άνθρωπο που κρύβεται μέσα σε αυτά. Μιλάμε καθημερινά για ανθρώπους και έχουμε ξεχάσει την ανθρωπιά στη γωνία.

Οι γενιές του ’80 και του ’90 έχουν υποθηκευτεί. Όμως μια υποθήκη δεν συνεπάγεται απαραιτήτως και ξεπούλημα, όσο υπάρχουν ακόμη φωνές, όσο υπάρχουν λόγοι που κρατούν την αισιόδοξη φλόγα του "μήπως και..." αναμμένη κι αυτές οι φωνές μπορούν να βρουν τον εκφραστή τους μέσα από τα παιδιά. Τα παιδιά της Ελλάδας, τα οποία αυτή τη στιγμή βλέπουν τη χώρα σαν καιόμενο φοίνικα, που περιμένει με ανεξάντλητη καρτερία κάποια στιγμή να αναγεννηθεί. Μόνο αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα... Χαίρομαι πολύ που θα δοθεί στο θεατρικό κοινό η ευκαιρία να δει τους κυβερνώντες, όπως θα έπρεπε να είναι. Οφείλεται μία "συγγνώμη" εδώ και χρόνια σε έναν λαό που δοκιμάζεται. Μέσα από αλλεπάλληλες διαπιστώσεις, βρίσκουμε και τις απαντήσεις για το τι θα πρέπει να κάνουμε ή να μην ξανακάνουμε, για να δούμε αυτόν τον τόπο, που ονομάζουμε πατρίδα, να ανθίζει.

Εκτός ύλης reloaded
Έλλη Πουπουλίδου / NDPphoto©

"Εκτός ύλης" ξανά, λοιπόν. Αναγνώσεις, διαβουλεύσεις, χαρά, δημιουργία, έμπνευση και όλα αυτά για να προσπαθήσουμε να βάλουμε μία ψηφίδα στη συλλογική προσπάθεια αναδημιουργίας των συνειδήσεών μας. Πόσες φορές έχει τύχει σε μία παρέα να μιλήσουμε λογικά, ειλικρινά και αληθινά και να παρεξηγηθούμε; Να πειράξουμε, επειδή πολύ απλά τολμήσαμε να πούμε όχι αυτό που νιώθουμε μόνο, αλλά αυτό που ισχύει. Όμως η πλειοψηφία δε θέλει την αλήθεια, δεν τη χρειάζεται. Κι έτσι μένουν κάποιοι γραφικοί να προσπαθούν να πείσουν τους μη γραφικούς ότι 1+1 δεν κάνει 3 αλλά 2, όχι γιατί έτσι μας έμαθαν στο σχολείο, αλλά γιατί έτσι αποδεικνύεται στην ίδια τη ζωή".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εκτός ύλης reloaded

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Το βραβευμένο έργο που επιστρέφει στη σκηνή μετά από οκτώ χρόνια, παρακολουθεί τον τελευταίο λόγο ενός βουλευτή και Υπουργού επί σειρά ετών στη Βουλή, πριν παραιτηθεί οριστικά από την πολιτική, τη νύχτα της ψήφου εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση. Αφού έχει αναλογιστεί τις πράξεις και κυρίως τις παραλείψεις του σε οικογενειακό και επαγγελματικό επίπεδο, εξομολογείται και παράλληλα απολογείται ενώπιον ενός λαού που τον πίστεψε, με την ελπίδα ότι –έστω και την τελευταία στιγμή–θα προλάβει να γίνει σύμμαχος της αλήθειας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Υρώ Μανέ: "Όσο μικρή, ταπεινή ή αόρατη κι αν φαίνεται μια γυναίκα, μπορεί να βρει τη δύναμη να σταθεί μπροστά"

Η Υρώ Μανέ ζωντανεύει τη Ραραού, την ηρωίδα της "Μητέρας του σκύλου" του Παύλου Μάτεσι, σε μια θεατρική διασκευή γεμάτη ποίηση και ρεαλισμό. Σε μια συνέντευξη γεμάτη πάθος, μιλά για το τραύμα που διαπερνά το έργο, τη διαχρονικότητα της ιστορίας, την πρόκληση της ερμηνείας και την ανάγκη συμφιλίωσης με το παρελθόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
13/02/2025

"Χορός του θανάτου" με τελετουργικό χαρακτήρα από τον Γιάννη Χουβαρδά

Ο Γιάννης Χουβαρδάς μετατρέπει το "Χορό του θανάτου", το εμβληματικό έργο του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ σε μια εκρηκτική μουσικοχορευτική παράσταση, όπου το καλό και το κακό συγκρούονται ασταμάτητα στο Υποσκήνιο Β΄ Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής.

Αποκλειστικό: Ο Δημήτρης Καραντζάς αναμετριέται με το "Καθαροί Πια" της Σάρα Κέιν

Έχει χαρακτηριστεί ως ένα έργο ωμό, αλλά για τον Δημήτρη Καραντζά το "Καθαροί Πια" της Σάρα Κέιν είναι "μια ωδή στην αγάπη, μια σκληρή παραβολή για το δικαίωμα στην ελευθερία, στην αποδοχή, στην ισοτιμία". Μάθετε περισσότερα για την παράσταση που θ΄ ανέβει μ’ ένα ζηλευτό καστ.

Ποια είναι η "Τουραντό" που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός;

Ο καταξιωμένος σκηνοθετεί το ολιγοπαιγμένο έργο της ιταλικής αναγέννησης κι εμείς καταγράφουμε όσα χρειάζεται να ξέρετε για την παράσταση που ξεκινάει στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας (από 14/2).

Δυο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα

Το τέταρτο θεατρικό έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου, που σκηνοθετεί ο ίδιος, προέκυψε από πραγματικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν το καθεστώς Τσαουσέσκου και αποτελεί ένα ενδιαφέρον -αλλά και φλύαρο- μείγμα ντοκουμέντου και μυθοπλασίας με στοιχεία θρίλερ. | Powered by Uber

18/9

H απόφαση του Κοραή Δαμάτη να σκηνοθετήσει μια παράσταση (σε δικό του κείμενο μαζί με τη Μαρία Λούκα) με σημείο εκκίνησης τη δίκη της Χρυσής Αυγής είναι γενναία και αξιοσημείωτη, δεν καταλήγει όμως στα επιθυμητά καλλιτεχνικά αποτελέσματα. | Powered by Uber

Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής

Η κωμωδία του δημοφιλούς συγγραφικού διδύμου αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση στην πορεία του μεταπολεμικού θεάτρου, καθώς αντλεί από τη σύγχρονη ιστορία και τον ελληνικό εμφύλιο. Η παράσταση του Σταμάτη Φασουλή έχει την αξία της, εγκλωβίζεται ωστόσο σε εύκολες σχηματοποιήσεις. | Powered by Uber