"Όνειρα γλυκά"
Το έργο του ανερχόμενου Μιχάλη Μαλανδράκη που σκηνοθετεί για δεύτερη χρονιά ο Μάξιμος Μουμούρης με τους Γιασεμί Κηλαηδόνη, Δημήτρη Σέρφα και Νίκο Μπουκουβάλα, πάει κόντρα στη σκληρή πραγματικότητα, αφήνοντας χώρο για όνειρο. Η υπόθεση εκτυλίσσεται σε μια οικογενειακή επιχείρηση στη σκιά του θανάτου του πατέρα. (Πόλη Θέατρο - "Δάνης Κατρανίδης", από 11/11)
"Ay, Carmela!"
Ο Κωνσταντίνος Κυριακού σκηνοθετεί και συμπρωταγωνιστεί με την Κατερίνα Μπιλάλη στο έργο του Χοσέ Σάντσις Σινιστέρα που μιλά για τον κίνδυνο της ιστορικής αμνησίας. Οι δύο τους ερμηνεύουν δύο πλανόδιους θεατρίνους που εξαναγκάζονται να παίξουν μια παρωδία κατά της Δημοκρατίας για τους στρατιώτες στον ισπανικό εμφύλιο. (Μεταξουργείο, από 8/11)
"Πολύ καλύτερα τώρα…"
Μετά από ένα ιστορικό sold out στο Ηρώδειο, ο Λάμπρος Φισφής επιστρέφει με το τελευταίο σόλο του. Μετρώντας 15 χρόνια εμπειρίας, 10 χρόνια γάμου και 8 χρόνια ως γονιός, ο κωμικός ψάχνει για ακόμα μια χρονιά την κρυμμένη κωμωδία σε ό,τι μας περιβάλλει. ("Τζένη Καρέζη", από 10/11)
"Το αμάρτημα της μητρός μου"
Το εμβληματικό έργο της νεοελληνικής λογοτεχνίας που έγραψε ο Γεώργιος Βιζυηνός σκηνοθετεί και ερμηνεύει ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, σε μονολογική εκδοχή. Πρόκειται για το πρώτο ελληνικό διήγημα με ψυχογραφικό χαρακτήρα, που διεισδύει στα κίνητρα των ηρώων, με έντονο αυτοβιογραφικό χαρακτήρα και συναρπαστική αφήγηση. (Radar, από 11/11)
"Στη σκιά του Λούσια"
Σε μια περιδιάβαση στο εικαστικό, ποιητικό, μουσικό σύμπαν του Νίκου Χουλιαρά μάς καλεί η Ρηνιώ Κυριαζή με συνοδοιπόρο επί σκηνής τον καραγκιοζοπαίχτη Άθω Δανέλλη. Το μυθιστόρημα του συγγραφέα "Ο Λούσιας" και οι φιγούρες των έργων του ζωντανεύουν μέσα από ένα διαφορετικό θέατρο σκιών. (Από Μηχανής Θέατρο, από 11/11)
"Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω"
Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών ενορχηστρώνει η Φένια Προβελεγγίου στο νέο έργο που διαβάζει τους κλασικούς με απροσδόκητη ματιά. Η τέταρτη πράξη του "Γλάρου" ενέπνευσε την παράσταση, όπου ένας θίασος ετοιμάζεται να ανεβάσει Τσέχοφ στην Αθήνα του 2024, αλλά όλα πηγαίνουν στραβά. (Ρεκτιφιέ, από 9/11)
Περισσότερες πληροφορίες
Όνειρα γλυκά
Σε ένα παλιό ζαχαροπλαστείο στο Αιγάλεω, μια οικογένεια προσπαθεί να συνεχίσει την οικογενειακή επιχείρηση υπό την σκιά του πρόσφατου, τραγικού θανάτου του πατέρα. Τα θέλω τους, όμως, συγκρούονται. Η μητέρα με τον μεγάλο γιο της οικογένειας σκοπεύουν να συνεχίσουν να δουλεύουν κανονικά στο μαγαζί, ενώ ο μικρός γιος διαφωνεί. Τους προτείνει να πουλήσουν το απαρχαιωμένο μαγαζί, που φέρει μαζί του την σκιά του ατυχήματος, για να ξεκινήσουν ένα καινούργιο, πιο φωτεινό και μοντέρνο ζαχαροπλαστείο. Εκείνοι, όμως, αντιστέκονται και διαφωνούν μαζί του. Οι αυξανόμενες εντάσεις και συγκρούσεις θα φέρουν στην επιφάνεια ένα μυστικό της οικογένειας, που προκαλεί την μεγάλη απορία του μικρού γιου: Γιατί οι άνθρωποι υπομένουν την καθημερινότητά και τις ζωές τους σαν να είναι υπερβατική τιμωρία;
Το αμάρτημα της μητρός μου
Η ιστορία του γνωστού διηγήματος ξεκινά από τα παιδικά χρόνια του αφηγητή - Γιωργή, που σημαδεύονται από την αρρώστια της αδελφής του Αννιώς και τον απελπισμένο αλλά μάταιο αγώνα της μητέρας του να σώσει από το θάνατο, το ασθενικό της κορίτσι. Οι ενοχές της απώλειας ακολούθως, την ωθούν σε δύο αλλεπάλληλες υιοθεσίες νέων κοριτσιών, που γίνονται όμως αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά από πατέρα αγόρια της, και να στερηθούν την μητρική φροντίδα. Όταν μεγαλώνουν και γίνονται πλέον άνδρες, εξακολουθούν να μην μπορούν να κατανοήσουν αυτήν την άστοχη εμμονή, της μητέρας τους. Όταν μετά από χρόνια, επιστρέφει από τις σπουδές του στη Γερμανία, ο Γιωργής , έρχεται σε αντίθεση με την μητέρα του ως προς την διατήρηση της δεύτερης ψυχοκόρης της, γεγονός που την οδηγεί στην απόφαση, να του αποκαλύψει το τραγικό μυστικό της.
Ay, Carmela!
Δύο πλανόδιοι θεατρίνοι, η Καρμέλα και ο Παουλίνο, που κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου διασκεδάζουν τα δημοκρατικά στρατεύματα με επιθεωρησιακά σκετς, περνούν καταλάθος στην περιοχή που ελέγχουν οι εθνικιστές του δικτάτορα Φράνκο και συλλαμβάνονται. Οι στρατιώτες τούς εξαναγκάζουν, με αντάλλαγμα την ελευθερία τους, να ανεβάσουν μια παρωδία κατά της Δημοκρατίας προκειμένου να χλευάσουν τα αιχμάλωτα μέλη της Διεθνούς Ταξιαρχίας –εθελοντές που ήρθαν στην Ισπανία να αγωνιστούν στο πλευρό των ντόπιων δημοκρατικών– που θα εκτελούνταν την επόμενη μέρα. Η Καρμέλα, αγανακτισμένη, επιχειρεί να ανατρέψει αυτήν την παρωδία κόντρα στις προσπάθειες του λιγόψυχου Παουλίνο, κινδυνεύοντας να εκτελεστεί. Αυτή είναι η υπόθεση της πολυβραβευμένης αντιπολεμικής αλληγορίας του συγγραφέα για τον κίνδυνο της ιστορικής αμνησίας που αποκαλύπτει τι μπορεί να συμβεί όταν κάποιος βρεθεί στη λάθος πλευρά της ιστορίας και πόσα μπορεί να είναι διατεθειμένος να κάνει με αντάλλαγμα την ελευθερία του.
Πολύ καλύτερα τώρα...
Το νέο stand up σόλο του δημοφιλή κωμικού που βρίσκει την κρυμμένη κωμωδία σε ό,τι μας περιβάλλει -από τα στάδια των καβγάδων σε μια σχέση μέχρι το τι γίνεται όταν κλείνεις τα σαράντα- επιστρέφει μετά από μία sold out βραδιά στο Ηρώδειο. Με 15 χρόνια εμπειρίας στο stand up comedy, 40 χρόνια στην ζωή, 10 χρόνια γάμου, 8 χρόνια ως γονιός και με μια ψυχή 80 ετών ο Λάμπρος βρίσκει την κρυμμένη κωμωδία στα πάντα. Οι γάμοι σε παρεκκλήσια, τα περίεργα ονόματα παιδιών, ο μαζοχισμός του κάμπινγκ, η τρέλα του πρωινού μπουφέ, η θέση της Ελλάδας στο παγκόσμιο στερέωμα, οι κουλές επιστημονικές έρευνες, η ζωή των γονιών που δεν έχουν ζωή αλλά έχουν παιδιά και πολλά ακόμη.
Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω
Ένας θίασος, κάπου στην Αθήνα, την άνοιξη του 2024, ετοιμάζεται να ανεβάσει τον «Γλάρο». Τι συμβαίνει όμως, όταν δυο εβδομάδες πριν από την πρεμιέρα όλα μοιάζουν να πηγαίνουν στραβά; Πώς οι συντελεστές της παράστασης ταυτίζονται με τους ίδιους τους χαρακτήρες του Τσέχοφ; Ο έρωτας, η απόρριψη και ο αποχωρισμός έχουν το ίδιο αντίκτυπο στη ζωή τους; «Δεν υπάρχουν λεφτά για άλλο σκηνικό. Δεν έχω λεφτά. Ο Δημήτρης θα αργήσει. Η Λένα έχει κόβιντ. Η Νίνα πού είναι; Βάλε και άλλους γλάρους, γλάρους γλάρους πολλούς γλάρους. Θυμάσαι που σκότωσες κάποτε ένα γλάρο;». Τίποτα το συνταρακτικό, όλα έχουν ειπωθεί και θα ξανά ειπωθούν. Όλοι οι χαρακτήρες, σαν το Γλάρο, είναι ήδη πληγωμένοι. Ένα ακόμη θέμα για μικρό διήγημα.
Στη σκιά του Λούσια
Ένα παράξενο θέατρο σκιών, το οποίο είναι φτιαγμένο από τις φιγούρες των έργων του Νίκου Χουλιαρά, ζωντανεύει το μυθιστόρημά του, “Ο Λούσιας”. Μέσα από τη ζωγραφική του ξεπηδούν οι ήρωες του έργου του. Ο Λούσιας καθρεφτίζεται στον μπερντέ, διπλασιάζεται αλλά και πολλαπλασιάζεται. Στα νερά της λίμνης αντανακλούν οι σκιές μιας πραγματικότητας που είναι παραμορφωμένη. Η σκληρότητα και η υποκρισία φανερώνεται μέσα από ένα παιδί - καθρέφτη. Το απολωλός, ο λωλός της πόλης, εκείνος που είναι “αδύναμος στα μυαλά” και φαίνεται “αλαφροΐσκιωτος” είναι αυτός που απομένει για να μας θυμίζει την τρυφερότητα. Στην παράσταση τις φιγούρες θεάτρου σκιών χειρίζεται ο Άθως Δανέλλης.