Το Φεστιβάλ Κολωνού του Δήμου Αθηναίων συνεχίζεται στο Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού με ξεχωριστές θεατρικές παραστάσεις που φέρουν ελληνική υπογραφή. Στις 19/9 η Μάνια Παπαδημητρίου μαζί με τους Γεράσιμο Γεννατά, Μενέλαο Κυπαρίσση, Αθηνά Χατζηαθανασίου ανεβάζουν ξανά τη μουσικοθεατρική παράσταση "Σμύρνη... Μανίτσα μου! - Τα παιδιά του πολέμου", αντλώντας από το ομώνυμο βιβλίο της, το οποίο αποκαλύπτει δύο ημερολόγια, ένα αφιερωμένο στον πόλεμο και ένα στον έρωτα, του αξιωματικού Γεράσιμου Γεννατά που υπηρέτησε στη Μικρασιατική εκστρατεία.
Ακολουθεί στις 21/9 ο συγκινητικός μονόλογος του Δημήτρη Οικονόμου "Το τραγούδι της Φλέρυς" (φωτό εξωφύλλου) για τη σπουδαία ερμηνεύτρια και μούσα του Μάνου Χατζιδάκι, Φλέρυ Νταντωνάκη, με την Ελένη Κοκκίδου στον ομώνυμο ρόλο, σε σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη. Οι Μαριάννα Κάλμπαρη, Βασίλης Μαυρογεωργίου και Γιάννης Καλαβριανός υπέγραψαν πέρυσι για το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν τρεις μη αναμενόμενες ιστορίες για τα όρια της φανερής αλλά και της κρυμμένης βίας με γενικό τίτλο "Υπερβολές!". Στις 22/9 η σπονδυλωτή παράσταση παρουσιάζεται στον Κολωνό με τους Κατερίνα Λυπηρίδου, Άγγελο Μπούρα και Δέσποινα Γιαννοπούλου.
Μία μέρα μετά η θεατρική ομάδα αστέγων "Walkabout" του Equal Society παρουσιάζει ξανά το "Περάστε κόσμε!". Ένα έργο με χιούμορ και φιλοσοφική διάθεση για το πώς τα κοινωνικά στερεότυπα καθορίζουν τη ζωή μας, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Δορλή.
Τέλος, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν ετοίμασε την πρωτότυπη μουσική παράσταση "Της ελληνικής παράδοσης ρεμπέτικο συμπόσιο", πλέκοντας την αρχαία ελληνική μυθολογία με τα δημοτικά τραγούδια και το ρεμπέτικο (24/9).
Περισσότερες πληροφορίες
Το τραγούδι της Φλέρυς
1985. Ρωμαϊκή Αγορά. Η τελευταία μεγάλη συναυλία της Φλέρυς Νταντωνάκη, της μούσας του Μάνου Χατζιδάκι. Το καλλιτεχνικό γεγονός παίρνει τεράστιες διαστάσεις και το πλήθος είναι τόσο μεγάλο που παρακολουθεί τη συναυλία κρεμασμένο στα κάγκελα. Λίγο πριν την έναρξη, η Φλέρυ παθαίνει κρίση αγοραφοβίας και αρνείται να βγει στη σκηνή. Περνάει κάποια ώρα μόνη της προσπαθώντας να συνέλθει και να βρει το κουράγιο που χρειάζεται. Πώς ένιωθε; Από πού προσπαθούσε να αντλήσει δύναμη; Ποιες ήταν οι αξίες της και ποιοι οι εφιάλτες της; Με αυτά τα δραματικά λεπτά, τις σκέψεις, τα συναισθήματά, τις αγωνίες και τις ανασφάλειες της τραγουδίστριας καταπιάνεται το έργο, αναζητώντας το όριο εκείνο ανάμεσα στην Τέχνη και τη θυσία. Την ιδιοφυία και το τίμημα. Το έργο αποτελεί το πρώτο θεατρικό έργο του Δημήτρη Οικονόμου, το οποίο ερμηνεύει με ζήλο η Κοκκίδου.
Υπερβολές!
Τρία νέα μονόπρακτα που γράφτηκαν με ανάθεση του Θεάτρου Τέχνης και σκηνοθετούνται από τους συγγραφείς τους, μιλούν για τα όρια της φανερής αλλά και της κρυμμένης βίας στις σύγχρονες σχέσεις. Πρόκειται για μια σπονδυλωτή παράσταση, που αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος του τρίπτυχου πρωτότυπων νεοελληνικών κειμένων υπό τη θεματική «Βία παντού», που παρουσίασε το Θέατρο Τέχνης κατά την διετία 2021-2023. Τα τρία έργα είναι τα εξής: «Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο» του Γιάννη Καλαβριανού (με την ηθοποιό Δέσποινα Γιαννοπούλου), «Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος» της Μαριάννας Κάλμπαρη (με την ηθοποιό Κατερίνα Λυπηρίδου) και «O άνθρωπος της διπλανής πόρτας» του Βασίλη Μαυρογεωργίου (με τον ηθοποιό Άγγελο Μπούρα).
Σμύρνη... Μανίτσα μου! - Τα παιδιά του πολέμου
Ένα μουσικοθεατρικό αναλόγιο που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της σκηνοθέτριας, το οποίο αποκαλύπτει δύο ημερολόγια, ένα αφιερωμένο στον πόλεμο και ένα στον έρωτα, του αξιωματικού Γεράσιμου Γεννατά που υπηρέτησε στη Μικρασιατική εκστρατεία. Πρόκειται για την αφήγηση του υπολοχαγού Γεννατά από την παραμονή του στη Σμύρνη (διοίκησε από το 1919 έως το 1921 την πρώτη πυροβολαρχία του 27ου Συντάγματος στη Μικρασιατική Εκστρατεία), όπου έχασε στον πόλεμο τον αδελφό του Φώτη αλλά γνώρισε και την γυναίκα της ζωής του Γεσθημανή (Μανίτσα) Κεχαγιόγλου, την παντρεύτηκε και την πήρε στην Ελλάδα μαζί με τις αδελφές και τη μητέρα της, λίγο πριν την Καταστροφή. Έζησαν μαζί για πενήντα περίπου χρόνια, έκαναν παιδιά κι εγγόνια και κληροδότησαν σε όλους τόσο τη μνήμη του έρωτα όσο και της καταστροφής και του τραύματος της Μικρασιατικής εκστρατείας με έναν ιδιαίτερο τρόπο. «Είμαστε τέκνα του πολέμου. Αν δεν είχε γίνει αυτή η εκστρατεία πολλοί από εμάς δεν θα είχαμε ποτέ μας γεννηθεί. Ως τέτοια τέκνα κουβαλάμε μνήμες άλλων και ίσως και ενοχές άλλων εποχών».
Περάστε κόσμε!
Οι επιθυμίες, οι αγωνίες και τα πάθη του ανθρώπου, όπως και η αγάπη για ζωή και η ανάγκη μας να ονειρευόμαστε ενέπνευσαν τα κείμενα της παράστασης, που παραθέτουν με χιούμορ αλλά και με φιλοσοφική διάθεση τα κοινωνικά στερεότυπα και πώς αυτά συντηρούνται στην προσπάθειά μας να γίνουμε αρεστοί, πάντα σε συνάρτηση με το προσωπικό υπόβαθρο, τις διαφορετικές εμπειρίες και καταβολές μας.
Της ελληνικής παράδοσης ρεμπέτικο συμπόσιο
Μια πρωτότυπη μουσική παράσταση που ξετυλίγει το νήμα της ελληνικής παράδοσης, ξεκινώντας από την αρχαία ελληνική μυθολογία, συνεχίζοντας με τη δημοτική ποίηση και τα δημοτικά τραγούδια για να καταλήξει στο ρεμπέτικο.