Άγγελος Μπούρας: "Στόχος μου είναι να συνυπάρχω με τους θεατές"

Ο γνωστός ηθοποιός μιλά στο "α" για τον ρόλο του στο μονόπρακτο του Βασίλη Μαυρογεωργίου, το οποίο υπογράφουν από κοινού, για το ποια είναι η πηγή έμπνευσης του και για τη βία που επικρατεί σήμερα στο διαδίκτυο.

Υπερβολές

Το τρίπτυχο "Υπερβολές!" που πρωτοπαρουσιάστηκε στο τέλος της περσινής σεζόν στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, κάνει ξανά πρεμιέρα στις 16 Οκτωβρίου, με τους Γιάννη Καλαβριανό, Μαριάννα Κάλμπαρη και Βασίλη Μαυρογεωργίου να υπογράφουν σκηνοθετικά και κειμενικά τα τρία μονόπρακτα που συνθέτουν το έργο και τα οποία προέκυψαν από τη θεματική "Βία Παντού". Οι τρεις δημιουργοί με τη διπλή ιδιότητα συγγραφέα και σκηνοθέτη, κλήθηκαν να εξερευνήσουν ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί τα όρια της φανερής αλλά και της κρυμμένης, υπόγειας βίας που διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα. Το δεύτερο από τα τρία μονόπρακτα, έχει τίτλο "O άνθρωπος της διπλανής πόρτας", σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου και κείμενο που υπογράφει ο ίδιος μαζί με τον ηθοποιό Άγγελο Μπούρα, ο οποίος μιλά στο "α" για το ρόλο του, τη βία σήμερα και την πηγή έμπνευσης του. 

Έχετε υπογράψει μαζί με τον Βασίλη Μαυρογεωργίου το δεύτερο μονόπρακτο της συλλογής "Υπερβολές!", με τίτλο "Ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας". Τι θέλετε να αποκομίσει το κοινό από αυτό το έργο;
Μάλλον θα πρέπει να απαντήσω στην ερώτηση σας όταν η παράσταση θα έχει λάβει τέλος και μάλλον θα πρέπει να απαντήσει το κοινό. Κάθε θεατής είναι μοναδικός και εισπράττει διαφορετικά αυτό που συμβαίνει στη σκηνή, ως εκ τούτου όποιος κι αν είναι ο δικός μου στόχος, θα αλλάξει μέσα από τη δική του ματιά. Αυτό που προσπαθώ είναι να είμαι παρών στη σκηνή και να στέκομαι αντάξιος της εμπιστοσύνης τους. Αυτός είναι ο στόχος μου, να συνυπάρχω μαζί τους.

Υπερβολές

Ποια ήταν η πρώτη σας σκέψη όταν σας πρότειναν αυτό το πρότζεκτ;
Πόσο τυχερός είμαι που θα ξαναβρεθώ με τον Βασίλη Μαυρογεωργίου και θα έχω την ευκαιρία να δημιουργήσω και να αφηγηθώ μαζί του μια ιστορία.

"Ειναι πια κρυφή η βία που συντελείται μέσω του διαδικτύου; Αναρωτιέμαι και εγώ… Θεωρώ ότι δε δίνουμε σημασία σε αυτό το αδηφάγο τέρας που μας κατασκοπεύει, επιτρέποντας του να εισβάλει στη ζωή μας".

Η ιστορία που αφηγείστε είναι μια ιστορία κρυφής βίας, που δεν εκδηλώνεται ακριβώς ή με απόλυτη σαφήνεια. Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε στην αποτύπωσή της;
Ειναι πια κρυφή η βία που συντελείται μέσω του διαδικτύου; Αναρωτιέμαι και εγώ… Θεωρώ ότι δε δίνουμε σημασία σε αυτό το αδηφάγο τέρας που μας κατασκοπεύει, επιτρέποντας του να εισβάλει στη ζωή μας. Εμείς το τρέφουμε εν γνώση μας και συντελείται αυτό το συμβόλαιο αναπαραγωγής της καθημερινότητας μας. Είναι εντελώς ξεκάθαρος ο τρόπος και ο λόγος που κάνει τον ήρωα μας, τον Βίκτωρα εμμονικό. Η μοναξιά και η απομόνωση που υφίσταται τον κάνει κάποιον άλλον, ζει τη ζωή ενός άλλου, κάποιου που διαθέτει τα προσόντα που απαιτεί το lifestyle, με αποτέλεσμα να μη ξέρει πάρα μόνο στο τέλος ποιος είναι. Ένα παιδί που του χάρισαν επιτέλους κάτι και δε ξέρει τι να κάνει με αυτό. Αυτη ήταν και η πρόκληση, να δημιουργηθούν ανάμεικτα συναισθήματα και ο θεατής να ταυτιστεί με τα αδιέξοδά του. Είναι ο θύτης ή το θύμα όλων όσων δεν του έδωσαν σημασία;

Αφήσατε ένα μάλλον ανοιχτό τέλος στην κατάληξη της υπόθεσης. Θέλετε να μας πείτε γιατί;
Είναι χαρακτηριστικό της γραφής του Βασίλη Μαυρογεωργίου να αφήνει ανοιχτά ενδεχόμενα. Αυτό ξέρετε δινει την ευκαιρία στο θεατή να φανταστεί ένα δικό του τέλος και πιστέψτε με από τη μέχρι τώρα πορεία της παράστασης έχουμε ακούσει πολύ πιο ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις τέλους από αυτές που ενδεχομένως θα είχαμε αποφασίσει.

Πώς θα χαρακτηρίζατε και πώς προσεγγίσατε το ρόλο σας, αυτόν τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας με την αμφίσημη συμπεριφορά;
Ήταν μια αλληλουχία γεγονότων. Τον αρχικό διάλογο του έργου τον είδα μπροστά μου σε ένα κατάστημα κινητής τηλεφωνίας, είδα μπροστά μου την ελευθερία που έχει ένας υπάλληλος να διεισδύει σε προσωπικά δεδομένα. Την επόμενη μέρα ο Βίκτωρας ένας υπάλληλος μιας εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας μου χτύπησε την πόρτα, ευγενικός με τα διαπιστευτήρια του αλλά περίεργος. Τι σημαίνει περίεργος… δεν εξηγείται… και έτσι γεννήθηκε ο δικός μου Βίκτωρας συνδυαστικά. Ένα κράμα ανθρώπινης συμπεριφοράς, άνθρωποι που είναι ικανοί για το καλό και το κακό, ανάλογα τη στιγμή που θα συναντηθούν με κάτι κρυφό τους. Παρατηρώ τους γύρω μου, κλέβω από ανθρώπους χαρακτηριστικά που θα μου φανούν χρήσιμα. Κάπως έτσι γεννήθηκε και ο Βίκτωρας.

"Προσπαθώ να προφυλάσσω τον εαυτό μου και τους αγαπημένους μου όχι λέγοντας "έλα μωρέ υπερβολές" αλλά "ως εδώ".

Τι σας κάνει να λέτε τη φράση "Υπερβολές!" στη δική σας ζωή;
Είδα συναδέλφους να δικάζονται για βιασμούς, βλέπω γύρω μου καθημερινά τη βία να ανθίζει και να ριζώνει, γυναικοκτονίες, φασίστες να έχουν βήμα στο δημόσιο βίο… δεν πέφτω δυστυχώς από τα σύννεφα πια. Τα περιμένω όλα και αυτό είναι λυπηρό. Προσπαθώ να προφυλάσσω τον εαυτό μου και τους αγαπημένους μου όχι λέγοντας "έλα μωρέ υπερβολές" αλλά "ως εδώ".

Υπερβολές

Παράλληλα με την παράσταση, το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν καλεί τους θεατές που έχουν υποστεί βία, έχουν ασκήσει βία ή έχουν υπάξει μάρτυρες βίαιων περιστατικών που τους έχουν σημαδέψει, να καταθέσουν ανώνυμα την ιστορία τους και μετά την παράσταση οι συντελεστές θα την κάνουν να ακουστεί πάνω στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης. Επίσης, καθημερινά 5-10μ.μ., από 16 Οκτωβρίου, το κοινό μπορεί απολύτως ανώνυμα να αφήσει στο ταμείο της Φρυνίχου 14 στην Πλάκα, ένα φάκελο με την ένδειξη "Υπερβολές!” που να περιέχει την ιστορία του. 

Σημειώνεται ότι για όλο τον Οκτώβριο οι 15 πρώτοι θεατές ανά ημέρα παράστασης, για κάθε εισιτήριο που αγοράζουν στο ταμείο του θεάτρου, δικαιούνται ένα ακόμα εισιτήριο δωρεάν. Η προσφορά ισχύει μόνο για αγορά από το ταμείο του Θεάτρου. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. 

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Υπερβολές!

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Τρία νέα μονόπρακτα που γράφτηκαν με ανάθεση του Θεάτρου Τέχνης και σκηνοθετούνται από τους συγγραφείς τους, μιλούν για τα όρια της φανερής αλλά και της κρυμμένης βίας στις σύγχρονες σχέσεις. Πρόκειται για μια σπονδυλωτή παράσταση, που αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος του τρίπτυχου πρωτότυπων νεοελληνικών κειμένων υπό τη θεματική «Βία παντού», που παρουσίασε το Θέατρο Τέχνης κατά την διετία 2021-2023. Τα τρία έργα είναι τα εξής: «Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο» του Γιάννη Καλαβριανού (με την ηθοποιό Δέσποινα Γιαννοπούλου), «Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος» της Μαριάννας Κάλμπαρη (με την ηθοποιό Κατερίνα Λυπηρίδου) και «O άνθρωπος της διπλανής πόρτας» του Βασίλη Μαυρογεωργίου (με τον ηθοποιό Άγγελο Μπούρα).

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber