Θέατρο "Μπέλλος": Μπαίνει στη νέα σεζόν 2024-25 με τον άνθρωπο στο επίκεντρο

Η ομάδα The Young Quill και η σκηνοθέτις Αικατερίνη Παπαγεωργίου παρουσιάζουν ένα ρεπερτόριο με νέες παραστάσεις αλλά και επιτυχημένες επαναλήψεις που συνθέτουν έργα ξένων και Ελλήνων συγγραφέων με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις γύρω από τις ανθρώπινες σχέσεις σε ασφυκτικό κλοιό.

Θέατρο Μπέλλος Ελίνα Γιουνανλή©

Πώς ο άνθρωπος επιβιώνει και διαμορφώνεται, αντιδρά αλλά και υποχωρεί μέσα σε σκληρά κοινωνικά και πολιτικά καθεστώτα και άκαμπτες συνθήκες, σχεδόν αδυσώπητες; Αυτό είναι το καίριο ερώτημα που ενέπνευσε την ομάδα The Young Quill να διαμορφώσει το φετινό ρεπερτόριο του Θεάτρου "Μπέλλος”, μπαίνοντας στην τρίτη χρονιά που βρίσκεται στο τιμόνι του. Εργα ξένων και Ελλήνων συγγραφέων που αγγίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα σε στενά και επιβεβλημένα κοινωνικά και πολιτικά πλαίσια συνθέτουν το πρόγραμμα, που ανοίγει με μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και επίκαιρες θεατρικές παραστάσεις της προηγούμενης θεατρικής σεζόν

Θέατρο Μπέλλος Αικατερίνη Παπαγεωργίου
Ελίνα Γιουνανλή©
Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου σκηνοθετεί τις παραστάσεις "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" και "Μεμοράντουμ"

Η ομάδα The Young Quill μάς βάζει στο κλίμα

"Ετοιμαζόμαστε να διανύσουμε την τρίτη θεατρική σεζόν του ανανεωμένου Θεάτρου "Μπέλλος”. Πιστεύουμε σ΄ ένα θέατρο συλλογικό και ως έτσι πολιτικό, σ΄ ένα θέατρο που τοποθετεί τις ανθρώπινες σχέσεις στον πυρήνα της καλλιτεχνικής δημιουργίας, σ΄ ένα θέατρο που συνεχώς μας θυμίζει ότι πρέπει να ελπίζουμε αν θέλουμε να αλλάξουμε και σ΄ ένα θέατρο που προσπαθεί να δημιουργεί δικαιώματα και όχι προνόμια για τους δημιουργούς και τους θεατές του.
Με αυτές τις αξίες έχουμε προσπαθήσει να λειτουργήσουμε τα δύο τελευταία χρόνια το Θέατρο "Μπέλλος". Σε ετήσια βάση στόχος μας είναι η διαμόρφωση του καλλιτεχνικού προγραμματισμού γύρω από μια κοινή θεματική που διατρέχει τις παραστάσεις μας. Ως τώρα, έχουμε κυρίως εστιάσει σε έργα σύγχρονης δραματουργίας που αντλούν την έμπνευση τους από φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας.
Ενας ακόμη στόχος της φετινής σεζόν είναι να παρουσιαστούν λιγότερες παραστάσεις με μεγαλύτερη χρονικά διάρκεια αντιλαμβανόμενοι από την εμπειρία μας ότι το θέατρο χρειάζεται χώρο και χρόνο για να ανθίσει".

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©
"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα"
Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©
"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα"

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα κάνει πρεμιέρα στις 3 Οκτωβρίου με την περσινή επιτυχία που αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" του Ματέι Βίζνιεκ, σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου, με τους Αλέξανδρο Βάρθη, Τάσο Λέκκα, Δημήτρη Πετρόπουλο, Ελίζα Σκολίδη, Μαίρη Χήναρη. Μια απόλυτα ρεαλιστική ιστορία ενός οποιουδήποτε πολέμου του τώρα, του τότε ή του μετά, που μιλά για τον ξεριζωμό από την πατρίδα και το πένθος.

Διαβάστε Επίσης

Ο συγγραφέας εμπνέεται από τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και μέσα από το έργο του, δίνει χώρο στην ανθρώπινη ψυχή να πενθήσει την ύπαρξη της που ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να χαθεί, αν "ο ισχυρός" το θελήσει. Διαβάστε περισσότερα για την επιδραστική παράσταση με την ξεχωριστή ταυτότητα που ξεχώρισαν κοινό και κριτικοί εδώ
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Θέατρο Μπέλλος Μαύρη μαγεία
Γιώργος Καλφαμανώλης©
"Μαύρη Μαγεία (ή άσε τους νεκρούς να πεθάνουν)"

Διαβάστε Επίσης

Ακόμη μία επανάληψη που είχε ιδιαίτερη απήχηση στο νεανικό κοινό είναι η "Μαύρη Μαγεία (ή άσε τους νεκρούς να πεθάνουν)" του Γιάννη Αποσκίτη, καθώς μιλάει για τους millennials και μας ξεναγεί σε μια εφιαλτική ανασκόπηση της σύγχρονης Ελλάδας. "Αυτοκτονήστε πριν το ξανανεβάσουν", "Δεύτερος χρόνος για αυτό το παραληρηματικό φιάσκο;", "Μάλλον ο σκηνοθέτης πούλησε την ψυχή του στον διάβολο", "delulu absolulu", κάποιες από τις ψύχραιμες κριτικές για το περσινό ανέβασμα της μακάβριας φάρσας που θέλει να εξαγνίσει τη "χαμένη" γενιά των millennials και να ξορκίσει τα δαιμόνια της απέθαντης σκληροπυρηνικής ελληνικής οικογένειας. Επιστρέφει από 7 Οκτωβρίου με τους Νίκο Γιαλελή, Γιώργο Κατσή, Ελένη Κουλογιάννη, Κωνσταντίνο Πλεμμένο.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Θέατρο Μπέλλος Μεμοράντουμ
Ελίνα Γιουνανλή©
"Μεμοράντουμ"

Διαβάστε Επίσης

Δύο θεατρικές πρεμιέρες έρχονται τον Νοέμβριο στη σκηνή του "Μπέλλος”. Και στις δυο παραστάσεις κέντρο είναι ο άνθρωπος. Διαφορετική η αφετηρία, διαφορετικά τα περιβάλλοντα. Αλλά ο μικρόκοσμος είναι πάντα η φωτογραφία του περιβάλλοντος που ζούμε και μας διαμορφώνει.

Ας ξεκινήσουμε από την νέα θεατρική παράσταση της ομάδας The Young Quill σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου με τίτλο "Μεμοράντουμ". Ένα έργο του Βάτσλαβ Χάβελ για τη σχέση του ανθρώπου με το κράτος μέσα από το γραφειοκρατικό χάος μιας δημόσιας υπηρεσίας, με πρεμιέρα στις 15 Νοεμβρίου. Πρωταγωνιστούν οι Αλέξανδρος Βάρθης, Θανάσης Βλαβιανός, Τάσος Λέκκας, Αλεξάνδρα Μαρτίνη, Φάνης Μιλλεούνης, Ελίζα Σκολίδη, Ορέστης Χαλκιάς.

Το περιβάλλον είναι το υπερρεαλιστικό -καφκικό- σύμπαν μιας δημόσιας υπηρεσίας. Η αδηφαγία, η αισχροκέρδεια και ο ωχαδερφισμός είναι οι ύψιστες αξίες που διατρέχουν τους εργαζομένους. Μια νέα, τεχνητή γλώσσα επιβάλλεται, απαλλαγμένη από κάθε συναισθηματισμό, μέσα από την οποία θα ανταλλάσσεται στο εξής η υπηρεσιακή αλληλογραφία. Το "Μεμοράντουμ" θέτει καίρια ερωτήματα γύρω από τη σχέση του ανθρώπου με το κράτος, την επικαιρότητα, τη δημόσια διοίκηση, τη γραφειοκρατία, τις επιβεβλημένες συνθήκες και τις καθεστωτικές αρχές. Ένα αλληγορικό κοινωνικοπολιτικό κείμενο που γράφτηκε ως σχόλιο κατά του σοβιετικού καθεστώτος της Τσεχοσλοβακίας και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’70, ως σχόλιο κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών. 
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Θέατρο Μπέλλος Ήλιος με δόντια
"Ήλιος με δόντια"

Το μυθιστόρημα "Ήλιος με Δόντια" του Γιάννη Μακριδάκη, η ιστορία ενός ανθρώπου που παλεύει να υπάρξει μέσα σε ένα περιβάλλον που θέλει να καταπνίξει καθετί διαφορετικό, μεταφέρεται από 2 Νοεμβρίου στη θεατρική σκηνή σε σκηνοθεσία του Θανάση Ζερίτη με το δίδυμο Παναγιώτης Εξαρχέας και Γιάννης Λεάκος. "Έχω ένα προαίσθημα πως σήμερα θα πάει η ιστορία ως το τέλος, ναι, ναι…" λέει και ξαναλέει ο απόκληρος Κωνσταντής· ή "Ιδιώνυμο" ή "η δεύτερη μεγάλη ντροπή του Φρουρίου", όπως τον ξέρανε στη γειτονιά, στη φτωχιά προκυμαία της Χίου. Σήμερα, ο Κωνσταντής θα κατορθώσει να βάλει τη ζωή του σε σειρά, φτάνοντας σ’ αυτή τη μαύρη μέρα που αλλάξανε όλα κι έχασε τον μόνο άνθρωπο που τον αποδέχτηκε, όπως είναι. Σήμερα, μέσα απ’ τις μνήμες του θα αναβιώσουν μερικές από τις σημαντικότερες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και θα ακουστεί για πρώτη φορά η φωνή αυτού που αναγκάστηκε να σωπαίνει για να μην προκαλεί τους "ευυπόληπτους και νοικοκυρεμένους".
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Θέατρο Μπέλλος Φένια Παπαδόδημα
Alex Kat©
Φένια Παπαδόδημα

Τέλος, από τον Δεκέμβριο παρουσιάζεται σε μία πρωτότυπη μουσική εκδοχή της Φένιας Παπαδόδημα το αριστουργηματικό αθηναϊκό διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη "Ο ξεπεσμένος Δερβίσης", χρησιμοποιώντας το πιάνο και τη φωνή σαν επέκταση του Παπαδιαμαντικού λόγου. Μας οδηγεί στα σοκάκια του Θησείου το φθινόπωρο του 1895 χρησιμοποιώντας τη δυναμική του αυτοσχεδιασμού των κορυφαίων μουσικών που την συνοδεύουν - Θωμάς Μελετέας στο ούτι, Παναγιώτης Κωστόπουλος στα τύμπανα και Γιώργος Παλαμιώτης στο μπάσο και στα ηχητικά τοπία. Μας οδηγεί εκεί όπου περιπλανιέται ο "ξεπεσμένος δερβίσης", ένας άστεγος μουσουλμάνος, αγνώστου ταυτότητας, που παίζει το νάϊ, περιφερόμενος από καφενείο σε καφενείο. Βρίσκεται ανάμεσα στους θαμώνες και τον κόσμο, αλλά  πάντα παραμένει μόνος, ξένος, αινιγματικός. Όπως εμφανίστηκε, "προέκυψε" μια φθινοπωρινή μέρα, με τον ίδιο τρόπο εξαφανίζεται όταν παρέλθει η "πεπρωμένη νυξ". Σκηνοθετεί η Κατερίνα Γεωργουδάκη. Η σύλληψη, η ερμηνεία, η πρωτότυπη μουσική, οι στίχοι και τα τραγούδια είναι της Φένιας Παπαδόδημα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο διαδραματίζεται η ρεαλιστική ιστορία του Βίγκαν και της Γιάσμινσκα, που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Μαύρη μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

  • Κωμωδία

Ο Κωνσταντίνος Χελιδόνης, ένας ξεχασμένος τηλεοπτικός σταρ μιας οικογενειακής σειράς του ‘90, δέχεται επίσκεψη από τρεις δημοσιογράφους με αφορμή ένα σκάνδαλο σχετικά με τον πρόσφατο θάνατο της μητέρας του. Επιτέλους, μια ευκαιρία για να βρεθεί ξανά στο προσκήνιο- αυτοί όμως έχουν ένα άλλο, πολύ πιο “σατανικό” σχέδιο στο μυαλό τους. Μια εφιαλτική φαρσοκωμωδία η οποία διαπραγματεύεται τις προβληματικές οικογενειακές σχέσεις και την «διεστραμμένη» ενηλικίωση της γενιάς των millennials, που μεγαλώνοντας με το όνειρο μιας βέβαιης «συνταγής επιτυχίας», με «αποπνικτική» αγάπη και ένα «σίγουρο μέλλον» που κατακρημνίστηκε, κάνοντας αυτό που διδάχθηκαν πως είναι σωστό, κατέληξαν να κοιτούν με αμηχανία την ιστορία να τους προσπερνά με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σε έναν κόσμο που φαντάζει όλο και πιο λάθος.

Μεμοράντουμ

  • Κωμωδία

Μια πολιτική κωμωδία για την παράνοια της δημόσιας διοίκησης με φόντο το υπερρεαλιστικό -καφκικό- σύμπαν ενός δημόσιου οργανισμού, που πρωτοανέβηκε τη δεκαετία του ’70, ως σχόλιο κατά της Χούντας.

Ήλιος με δόντια

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 90 '

Το διεισδυτικό μυθιστόρημα για τη φωνή αυτού που αναγκάστηκε να σωπαίνει, για να μην προκαλεί τους «ευυπόληπτους και νοικοκυρεμένους», ανεβαίνει στη σκηνή. Γεννημένος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, σε μια παράγκα μέσα στο Φρούριο της Χίου, ο Κωνσταντής παλεύει με τις μνήμες, τις πληγές και τα πάθη μιας ολόκληρης κοινωνίας που τον κατέκρινε για τη διαφορετικότητά του και τον περιθωριοποίησε. «Έχω ένα προαίσθημα πως σήμερα θα πάει η ιστορία ως το τέλος, ναι, ναι…» λέει και ξαναλέει ο απόκληρος Κωνσταντής· ή «Ιδιώνυμο» ή «η δεύτερη μεγάλη ντροπή του Φρουρίου», όπως τον ξέρανε στη γειτονιά, στη φτωχιά προκυμαία της Χίου. Η παράσταση αξιοποιεί τον φρενήρη ρυθμό των σκέψεων του Κωνσταντή, για να μεταφέρει στη σκηνή, μέσω δύο ερμηνευτών, τη λησμονημένη ζωή ενός ανθρώπου που γεννήθηκε και έζησε στο περιθώριο της ιστορίας.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber

Γιώργος Μπένος: "Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουμε πάνω σε μία σκηνή αν δεν έχουμε να πούμε κάτι στον κόσμο"

Ο νέος και πολύ ταλαντούχος ηθοποιός Γιώργος Μπένος μάς μίλησε σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης για τις θεατρικές παραστάσεις "Blue train" και "Φάλαινα" που πρωταγωνιστεί φέτος αλλά και την πολυαναμενόμενη επιστροφή του "Maestro".

Στον Ιανό για "Μια εκδήλωση στη μνήμη της Μαρίνας Καραγάτση"

Αφιέρωμα στην πολυτάλαντη Μαρίνα Καραγάτση, γνωστή κυρίως για το έργο της ως ιστορικός και συγγραφέας και ταυτόχρονη παρουσίαση του βιβλίου "Στη μνήμη του συμπατριώτη μου Υπάτιου Περδίου" που αποτελεί το τελευταίο ολοκληρωμένο της κείμενο.