Τον Ορέστη Χαλκιά τον γνωρίσαμε ευρέως μέσα από τον ρόλο του στην επιτυχημένη σειρά "Maestro" του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Ερμήνευσε το ρόλο του "Αντώνη" και οι τηλεθεατές τον αγάπησαν μέσα από αυτόν. Ταυτόχρονα, μεγάλη επιτυχία έκανε και το τραγούδι "Τυχερό Αστέρι" το οποίο τραγούδησε στην σειρά και κατάφερε να γίνει viral μέσα σε λίγες ώρες. Ο ρόλος του στην σειρά αφορά ένα νεαρό παιδί, γιο του Δημάρχου στους Παξούς ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα διότι είναι ερωτευμένος με τον Σπύρο, κάτι το οποίο ο πατέρας του δεν εγκρίνει. Ο Αντώνης αλλά και η αδελφή του (Κλέλια) διαφέρουν από τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας τους. Βρίσκονται σε κόντρα με τους γονείς τους και αυτό γιατί έχουν αντιληφθεί ότι όλοι οι μεγαλύτεροι προσπαθούν να δείξουν κάτι που δεν είναι. Μη αντέχοντας αυτό το περιβάλλον υποκρισίας έρχονται συχνά σε ρίξη με τους γονείς τους.
Πέρα από το "Maestro", πρόσφατα είδαμε τον Ορέστη Χαλκιά στον "Ιππόλυτο" όπου ξεχώρισε πέρυσι το καλοκαίρι παίζοντας τον ομώνυμο ρόλο. Αυτή ήταν η πρώτη του εμφάνιση στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνας Ευαγγελάτου.
Πού θα δούμε τον Ορέστη Χαλκιά τη νέα σεζόν;
Τη νέα σεζόν θα συνεργαστεί με την ομάδα The Young Quill και τη σκηνοθέτιδα Αικατερίνη Παπαγεωργίου, που τα τελευταία χρόνια έχουν ξεχωρίσει ως νέα ομάδα που έχει αναλάβει το Θέατρο "Μπέλλος" και παρουσιάζει τις παραστάσεις της εκεί. Θα συμμετάσχει στην παράσταση "Μεμοράντουμ" μαζί με τους Αλέξανδρο Βάρθη, Θανάση Βλαβιανό, Τάσο Λέκκα, Αλεξάνδρα Μαρτίνη, Φάνη Μιλλεούνη, Ελίζα Σκολίδη. Το έργο θα παίζεται από τις 14 Νοεμβρίου και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 9 μ.μ. και Κυριακή στις 6 μ.μ. Πρόκειται για μια θεατρική παράσταση του Βάτσλαβ Χάβελ σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.
Κεντρικός άξονας όλων των παραστάσεων που θα ανέβουν στο σύνολο τους στο "Μπέλλος" για τη θεατρική σεζόν 2024-25 είναι το εξής ερώτημα: Πώς ο άνθρωπος επιβιώνει και διαμορφώνεται, αντιστέκεται αλλά και υποχωρεί μέσα σε σκληρά επιβεβλημένα κοινωνικά και πολιτικά καθεστώτα και συνθήκες, συχνά άκαμπτες και αδυσώπητες;
Στο "Μεμοράντουμ" το περιβάλλον είναι το υπερρεαλιστικό -καφκικό- σύμπαν μιας δημόσιας υπηρεσίας. Η αδηφαγία, η αισχροκέρδεια και ο ωχαδερφισμός είναι οι ύψιστες αξίες που διατρέχουν τους εργαζομένους. Μια νέα, τεχνητή γλώσσα επιβάλλεται. Μια γλώσσα τεχνοκρατική κι απαλλαγμένη από κάθε συναισθηματισμό. Με αυτήν τη γλώσσα θα ανταλλάσσεται στο εξής η υπηρεσιακή αλληλογραφία.
Το έργο θέτει καίρια ερωτήματα γύρω από τη σχέση του ανθρώπου με το κράτος, την επικαιρότητα, τη δημόσια διοίκηση, τη γραφειοκρατία, τις επιβεβλημένες συνθήκες και τις καθεστωτικές αρχές. Ένα αλληγορικό κοινωνικοπολιτικό κείμενο που γράφτηκε ως σχόλιο κατά του σοβιετικού καθεστώτος της Τσεχοσλοβακίας και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’70, ως σχόλιο κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών.
Ο Βάτσλαβ Χάβελ, θεατρικός συγγραφέας και πολιτικός, που γεννήθηκε στην Πράγα το 1936. Πέρασε, σχεδόν πέντε χρόνια της ζωής του σε διάφορες φυλακές με την κατηγορία ότι επεδίωκε την ανατροπή του επιβεβλημένου κομμουνιστικού καθεστώτος. Τα έργα του ήταν για πολύ καιρό απαγορευμένα. Με την αποχώρηση των Σοβιετικών από την Τσεχοσλοβακία εκλέχθηκε Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης και στη συνέχεια Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ήταν οπαδός της "μη βίας" και το πρώτο πράγμα που είπε στο λαό του μετά την εκλογή του ήταν "η αλήθεια και η αγάπη θα νικούν πάντα το ψέμα και το μίσος".
Τα έργα του χαρακτηρίστηκαν πολιτικά, αλλά ο ίδιος διευκρίνισε ότι "το θέατρο δείχνει την αλήθεια για την πολιτική, όχι γιατί έχει πολιτικούς στόχους, η πολιτική η ίδια είναι ο στόχος. Το θέατρο μπορεί να απεικονίσει την πολιτική, ακριβώς επειδή δεν έχει πολιτικούς στόχους".
Στον ίδιο αναφέρθηκαν ως "ο Άρθουρ Μίλερ και ο Νέλσον Μαντέλα σε ένα". Το συγγραφικό του έργο αποτελείται από 20 θεατρικά έργα και δεκάδες δοκίμια, που έχουν τύχει παγκόσμιας αναγνώρισης. Τα έργα του παρουσιάζουν κωμικοτραγικούς χαρακτήρες, όπου η γλώσσα έχει διαστρεβλωθεί και η γραφειοκρατία πλανάται πάνω από τις ζωές των χαρακτήρων και καταστρέφει εκείνους που δεν προσαρμόζονται. Κατά τη διάρκεια της ζωής του τιμήθηκε με δεκάδες διακρίσεις σε όλο τον κόσμο για τους αγώνες του για τη δημοκρατία. Έφυγε από τη ζωή το 2011.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Αικατερίνη Παπαγεωργίου, τη μετάφραση ο Κανέλλος Αποστόλου, τα σκηνικά η Μυρτώ Σταμπούλου, τα κουστούμια η Ειρήνη Γεωργακίλα και τη μουσική ο Διαμαντής Αδαμαντίδης.