Τιάγκο Ροντρίγκες, πώς συνομιλεί η "Εκάβη" σου με την τραγωδία του Ευριπίδη;

Ο ιστορικός γαλλικός θίασος της Comédie Française επιστρέφει στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με την παράσταση «Εκάβη, όχι Εκάβη» (26-27/7), σε κείμενο και σκηνοθεσία του αιρετικού Πορτογάλου σκηνοθέτη.

Εκάβη, όχι Εκάβη / Hecuba, not Hecuba ©Christophe Raynaud de Lage για την Comédie Française και το Φεστιβάλ της Αβινιόν

Πέντε καλοκαίρια πέρασαν από το 2019, όταν οι θεατές της Επιδαύρου υποδέχονταν θριαμβευτικά την παράσταση "Ηλέκτρα/Ορέστης", που σκηνοθετούσε με την Comédie Française ο Ίβο βαν Χόβε. Ήταν η πρώτη εμφάνιση του παλαιότερου εν ενεργεία ευρωπαϊκού θιάσου, που λειτουργεί από το 1680, στο αργολικό θέατρο, γι’ αυτό και η επικείμενη επίσκεψή του δημιουργεί προσδοκίες. Αυτήν τη φορά δεν θα δούμε τη συνένωση δύο τραγωδιών, όμως στο επίκεντρο της παράστασης παραμένει ο Ευριπίδης και συγκεκριμένα η "Εκάβη", όπου η πρώην βασίλισσα της Τροίας εκδικείται φριχτά το βασιλιά της Θράκης, επειδή σκότωσε τον μικρότερο γιο της.

Tiago Rodrigues Τιάγκο Ροντρίγκες
©Christophe Raynaud de Lage
Τιάγκο Ροντρίγκες

Το νέο κείμενο και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο ριζοσπάστης Πορτογάλος σκηνοθέτης και διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν, Τιάγκο Ροντρίγκες ("By heart", "Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες"). Με αφορμή το σκάνδαλο που ξέσπασε πριν από λίγα χρόνια στην Ελβετία και αφορούσε την κακοποίηση αυτιστικών παιδιών σε ένα κρατικό ίδρυμα, οδηγήθηκε στην ιδέα της παράστασης "Εκάβη, όχι Εκάβη", όπου μια σύγχρονη ηθοποιός, ενώ βρίσκεται σε πρόβες της ευριπίδειας τραγωδίας, ανακαλύπτει ότι ο αυτιστικός γιος της υπήρξε θύμα κακοποίησης. Μπλέκοντας τον μυθολογικό χρόνο με τον σύγχρονο και τον μύθο με την πραγματικότητα, η παράσταση ανοίγει σειρά ερωτημάτων σχετικά με τη δικαιοσύνη, την αυτοδικία, την πολιτική ευθύνη, τη μητρότητα, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, "ένα ερωτικό γράμμα προς τη θεατρική τέχνη".

Εκάβη, όχι Εκάβη / Hecuba, not Hecuba
©Christophe Raynaud de Lage για την Comédie Française και το Φεστιβάλ της Αβινιόν

Το έργο γράφτηκε κατά τη διάρκεια των προβών, ειδικά για τους ηθοποιούς της Comédie Française, κάποιοι από τους οποίους συμμετείχαν στην παράσταση του 2019 και περιμένουν με αγωνία την επόμενη συνάντησή τους με το ελληνικό κοινό. "Η τωρινή παράσταση είναι πιο εσωτερική και η πρόκληση είναι να κάνουμε τους θεατές να κατεβούν προς εμάς", μας είπε ο Λοΐκ Κορμπερί, που είχε υποδυθεί τον Πυλάδη και τώρα θα ερμηνεύσει τον Πολυμήστορα και τον γενικό γραμματέα της κυβέρνησης. Για τον Ροντρίγκες, που θα παρουσιάσει για πρώτη φορά παράστασή του στην Επίδαυρο, το στοίχημα είναι μεγάλο: "Γνωρίζω ότι είναι ένα ιδιόμορφο μέρος με το δικό του κοινό και πως υπάρχει μια ισχυρή σύνδεση με την ελληνική τραγωδία. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η δουλειά που κάνω είναι επίσης από αγάπη για την ελληνική τραγωδία και δεν έχει καμιά αξίωση να δώσει μαθήματα για το πώς πρέπει να παρουσιάζεται. Είναι απλώς ένα από τα έργα μου, εμπνευσμένο από την ελληνική τραγωδία", δήλωσε σχετικά. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Hecuba, not Hecuba

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 125 '

Στο έργο όπου ο νέος διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν σκηνοθετεί τον κορυφαίο θίασο, μια ηθοποιός κάνει πρόβα στην “Εκάβη” του Ευριπίδη. Υποδύεται τον ρόλο της χήρας του Πριάμου που με την ήττα της Τροίας έχασε τα πάντα: τον άντρα της, τον θρόνο της, την ελευθερία της και, το πλέον οδυνηρό, σχεδόν όλα τα παιδιά της. Είναι μια γυναίκα που αξιώνει δικαιοσύνη. Ο μύθος της τραγωδίας συναντάει όμως σπαρακτικά την οικεία πραγματικότητα της ηθοποιού, μητέρας ενός εφήβου στο φάσμα του αυτισμού, που έχει υποστεί κακοποίηση από το προσωπικό του ιδρύματος όπου τον έχει εμπιστευτεί. Καθώς οι ιθύνοντες προσπαθούν να συγκαλύψουν την υπόθεση, αποφασίζει να τη δημοσιοποιήσει στον Τύπο. Στις πρόβες για την παράσταση παρεμβάλλεται με αμφίσημο τρόπο η δικαστική έρευνα. Σε ένα ιδιόμορφο, μεταιχμιακό σκηνικό, οι δύο αυτοί κόσμοι έρχονται σε αντιπαράθεση σε μια βασανιστική και συνταρακτική μείξη του μυθικού με το πραγματικό, του θεάτρου με τη δικαιοσύνη. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Επίδαυρο αμέσως μετά την πρεμιέρα της τον Ιούλιο στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Φεστιβάλ Αθηνών | Κατερίνα Ανδρέου: "Μια πρωτοβουλία εξωστρέφειας όπως το Grape δεν είναι "βιτρίνα" αλλά τόπος διάδρασης"

Η διεθνώς διακεκριμένη χορεύτρια και χορογράφος, με σημαντική πορεία στην ευρωπαϊκή σκηνή του χορού, μιλάει στο "α" με αφορμή τη νέα της παράσταση "Bless this mess", έναν χώρο αντίστασης απέναντι στην αστάθεια της σύγχρονης εποχής, στο πλαίσιο του Grape - Greek Agora of Performance του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
23/07/2024

Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση ανοίγει τη σεζόν 2024-25 με ξένους σκηνοθέτες να σκηνοθετούν Έλληνες ηθοποιούς

Για το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου μας προετοιμάζει η Στέγη που ανοίγει τη νέα σεζόν με το καθιερωμένο πάρτι στη γειτονιά της στον Νέο Κόσμο και δύο θεατρικές παραστάσεις με ερμηνευτές πρώτης γραμμής που καθοδηγούνται από σκηνοθέτες με διεθνή αναγνώριση.

Η "Αναπαράσταση της δίκης του Σωκράτη" έρχεται στο θέατρο Βράχων

Η παράσταση του Δήμου Αβδελιώδη, η οποία παίζεται στα αρχαία ελληνικά με νεοελληνικούς υπέρτιτλους, παρουσιάζεται με ελεύθερη είσοδο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ "Στη σκιά των Βράχων".

"Ικέτιδες": Πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση που θα κλείσει το φετινό φεστιβάλ της Επιδαύρου

Η παράσταση που σκηνοθετεί η Μαριάννα Κάλμπαρη και ερμηνεύει ένας καταξιωμένος θίασος με τους Λυδία Κονιόρδου, Άκη Σακελλαρίου, Γιάννη Τσορτέκη, Λένα Παπαληγούρα, Λουκία Μιχαλοπούλου έκανε πρεμιέρα στους Δελφούς και ξεκινάει την πανελλαδική περιοδεία της, που θα κορυφωθεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

"Ζιζέλ", "Κοκκινοσκουφίτσα" και "Μπαγιαντέρα" έρχονται στο Μέγαρο

Το μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού παρουσιάζει τον Σεπτέμβριο στο Μέγαρο Μουσικής τρία μαγευτικά έργο κλασικού χορού.

"Η ετυμηγορία": Δείτε το πρώτο τρέιλερ της παράστασης με τον Γρηγόρη Βαλτινό

Εν αναμονή της πρεμιέρας τον Οκτώβριο στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος", παρακολουθούμε το πρώτο τρέιλερ της παράστασης που σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας.

Faust: Η θεατρική παράσταση "Φλάι" επιστρέφει μετά από εννιά χρόνια

Την ερχόμενη σεζόν, το Faust Bar Theatre υποδέχεται τον μονόλογο της Στέλλας Ζαφειροπούλου, που έχει ως κεντρικό χαρακτήρα μια… goniurellia tridens.