Φεστιβάλ Αθηνών: Ο μετρ της οπτικής γωνίας Κόρνελ Μούντρουτσο επιστρέφει με τη νέα του παράσταση "Parallax"

Η οικογένεια, η ταυτότητα και η διαφορετικότητα παραμένουν στο επίκεντρο της έρευνας του παγκοσμίου φήμης Ούγγρου θεατρικού σκηνοθέτη και κινηματογραφιστή, που διερωτάται να μπορούν να συνυπάρξουν η ανάγκη για κοινωνική αποδοχή και ατομική ελευθερία.

Parallax © Nurith Wagner Strauss

Ο  παγκοσμίου φήμης Ούγγρος κινηματογραφιστής και θεατρικός σκηνοθέτης Κόρνελ Μούντρουτσο έρχεται για τρίτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και την Πειραιώς 260 με τη νέα του αιχμηρή παράσταση με τίτλο "Parallax” στις 14 και 15 Ιουλίου. Μια ουγγρική οικογένεια συγκρούεται και τρεις διαφορετικές γενιές διαφωνούν για εξαιρετικά επίκαιρα και επώδυνα ζητήματα ταυτότητας και διαφορετικότητας. Ο πολυβραβευμένος δημιουργός μαζί με τον ουγγρικό θίασο Proton Theatre εξερευνούν επί σκηνής αν και πώς μπορούν να συνυπάρξουν η ανάγκη για κοινωνική αποδοχή και η ανάγκη για ατομική ελευθερία. 

Parallax
© Nurith Wagner Strauss

"Parallax”: όλα εξαρτώνται από την οπτική γωνία που τα παρατηρούμε

Τρεις γενιές. Μία οικογένεια. Ένα μικρό διαμέρισμα στη Βουδαπέστη. Η γιαγιά, επιζήσασα του Ολοκαυτώματος, έχει μάθει να κρύβει την εβραϊκή της ταυτότητα. Η κόρη της προσπαθεί να αποδείξει την εβραϊκή της ταυτότητα προκειμένου να εξασφαλίσει στον γιο της μια θέση σε σχολείο κοντά στο νέο τους σπίτι στο Βερολίνο. Ενήλικος πια εκείνος, αποτινάσσει κάθε ταυτότητα, εκτός από τη σεξουαλική που έχει επιλέξει συνειδητά.

Parallax
© Nurith Wagner Strauss

Όλοι εκφράζουν τις ίδιες ερωτήσεις: μπορούμε να απελευθερώσουμε τους εαυτούς μας από τα κληρονομικά τραύματα; Πότε η ταυτότητα αποτελεί προνόμιο και πότε βάρος; Όλα εξαρτώνται από την οπτική γωνία του καθενός. Αυτό ακριβώς υποδηλώνει και ο τίτλος του έργου, "Parallax”: την προφανή αλλαγή θέσης και θέασης ενός αντικειμένου. 

Μια σκληρή διαγενεακή αντιπαράθεση που εξελίσσεται σε μια τρυφερή και σαφή προσπάθεια συμφιλίωσης μεταξύ των ατομικών και των συλλογικών αφηγήσεων. Θέατρο, μουσική και χορός συνδυάζονται με τα φαντασμαγορικά οπτικά εφέ, καθρεφτίζοντας το παρόν και το παρελθόν.

Parallax
© Proton Theatre

Ποιος είναι ο Κόρνελ Μούντρουτσο

Ο Ούγγρος σκηνοθέτης θεάτρου και κινηματογράφου έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με τον τρόπο που η σύγχρονη κοινωνία μεταμορφώνει τις οικογενειακές δομές. Ο Κόρνελ Μούντρουτσο έχει κερδίσει το φεστιβαλικό κοινό με την οξύτητα της ματιάς του σε σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα. Μετά το "Imitation of Life" το 2018 και το "Pieces of a Woman" το 2021, επανέρχεται στο Φεστιβάλ με το έργο "Parallax". 

Γεννημένος στην Ουγγαρία το 1975, σπούδασε στο Ουγγρικό Πανεπιστήμιο Κινηματογράφου και Θεάτρου. Το 2009 ίδρυσε τον ανεξάρτητο θεατρικό οργανισμό Proton Theatre σε συνεργασία με τη θεατρική παραγωγό Dóra Büki. Από τότε περιοδεύει συνεχώς στα σημαντικότερα διεθνή Φεστιβάλ, με τις παραστάσεις: "The Ice", "Frankenstein-Project", "Hard To Be a God", "Disgrace", "Dementia", "Last". Το 2017 ήταν υποψήφιος για το Faust Award με το έργο "Imitation of life".

Parallax
© Proton Theatre
Κορνέλ Μουντρούτσο

Το κείμενο της παράστασης υπογράφει η Kata Wéber και διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών με τη συμβολή των ηθοποιών του θιάσου. Τα σκηνικά είναι της Monika Pormale, τα κοστούμια της Melinda Domán, οι φωτισμοί του András Éltető, η μουσική του Asher Goldschmidt και η χορογραφία του Csaba Molnár. Παίζουν οι ηθοποιοί: Lili Monori Éva, Emőke Kiss-Végh Léna, Erik Major Jónás, Roland Rába Márk, Sándor Zsótér László, Csaba Molnár Gábor, Soma Boronkay Kornél.

*Η παράσταση είναι αυστηρά ακατάλληλη για ανηλίκους. 

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Parallax

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

O παγκοσμίου φήμης Ούγγρος σκηνοθέτης, μετά το “Imitation of life” το 2018 και το “Pieces of a Woman” το 2021 επανέρχεται στο Φεστιβάλ με την ομάδα του. Επώδυνο και εξαιρετικά επίκαιρο είναι και αυτή τη φορά το θέμα: με αφετηρία μια ουγγρική οικογένεια, θίγει τις διαφορετικές προσεγγίσεις του βιώματος της εβραϊκότητας από γενιά σε γενιά. Η Γιαγιά, επιζήσασα του Ολοκαυτώματος, που στη ζωή της έχει μάθει να κρύβει την εβραϊκή της ταυτότητα, έρχεται σε σύγκρουση με την κόρη της, η οποία ζώντας τη δεκαετία του 1990 στο Βερολίνο, προσπαθεί να τη χρησιμοποιήσει για να γράψει τον γιο της σε καλύτερο σχολείο. Ο ίδιος μεγαλώνοντας θα θελήσει να αποτινάξει κάθε ταυτότητα αποφεύγοντας να ανήκει οπουδήποτε πέρα από την γκέι κοινότητα που έχει συνειδητά επιλέξει. Σε μια κοινωνίας κρίσης, με την όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων και την άνοδο της ακροδεξιάς στην Ευρώπη είναι άραγε όμως δυνατόν να παραμείνει κανείς ουδέτερος; Πώς μπορεί κανείς να αποσυνδέσει τη διεκδίκηση της δικής του διαφορετικότητας από μια ευρύτερα πολιτική στάση;

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο κατά Γιάννη Κακλέα "Πλούτος" ετοιμάζεται για την Επίδαυρο

Με Μάνο Βακούση, Χατζηφραγκέτα και Μαρία Ευθυμίου, η παράσταση του ΚΘΒΕ ξεκινά την καλοκαιρινή περιοδεία της σε Ελλάδα και Κύπρο, μετά την πρεμιέρα της στη Θεσσαλονίκη, με αποκορύφωμα την παρουσίασή της στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου, στις 19 και 20 Ιουλίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2024

Τέσσερις θεατρικές επιτυχίες περιοδεύουν στην Αττική

Επαναλαμβάνονται και αξίζουν οι τέσσερις επιτυχημένες θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζουν φέτος το καλοκαίρι την πορεία τους open air.

Ποιες ειναι οι "Οκτώ γυναίκες" που πρωταγωνιστούν στη μαύρη κωμωδία του Ρομπέρ Τομά που περιοδεύει στα ανοιχτά θέατρα;

Μιλήσαμε με τις ηθοποιούς Γιώτα Φέστα, Φωτεινή Ντεμίρη, Υρώ Μανέ, Τάνια Τρύπη, Ευγενία Δημητροπούλου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Μαρίζα Τσάρη και Ευγενία Ξυγκόρου για τους ρόλους που ερμηνεύουν στη διάσημη μαύρη αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη, καθώς και για τα αγαπημένα τους αστυνομικά μυστήρια κι όχι μόνο.

Η Εύα Οικονόμου - Βαμβακά γράφει για τη διαδρομή του 67oυ Φεστιβάλ Φιλίππων προς το φως

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Φιλίππων μιλά στο "α" για τον σημαντικό φεστιβαλικό θεσμό του βορρά που αποχαιρετά τον σπουδαίο Βασίλη Βασιλικό μέσα από έξι πρωτότυπες θεατρικές παραστάσεις.

"Δον Κιχώτης": Πρεμιέρα για την παράσταση του Γιάννη Μπέζου και πρώτες φωτογραφίες

Δείτε φωτογραφίες παράστασης από τη θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Θερβάντες σε διασκευή του Άκη Δήμου, με ενορχηστρωτή τον Γιάννη Μπέζο και μια δυνατή υποκριτική ομάδα με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Θανάση Τσαλταμπάση, Νάντια Κοντογεώργη, Παρθένα Χοροζίδου κ.ά.

Φεστιβάλ Αθηνών: "Telos", "Scared" και "Strong born" είναι οι χορογραφίες που θα δούμε προσεχώς στην Πειραιώς 260

Με τρεις φρέσκες παραστάσεις χορού από την Ερμίνα Γκόρο, τον Ηλία Χατζηγεωργίου και την Kat Válastur συνεχίζεται το πρόγραμμα της διοργάνωσης.

Για τη Νάντια Κοντογεώργη και την Παρθένα Χοροζίδου, ο Δον Κιχώτης δεν ήταν ο τρελός που όλοι νομίζαμε

Λίγο πριν την πρεμιέρα του κωμικού ρομάντζου που σκηνοθετεί ο Γιάννης Μπέζος, μιλήσαμε με τη "Δουλτσινέα" και τη "Μαριτόρνα" για τη δύναμη του ονείρου, την αξία της κωμωδίας αλλά και τη συνεργασία τους με τον σκηνοθέτη και τον θίασο.