Τέσσερα ραντεβού στο Φεστιβάλ Αθηνών

Με δύο θεατρικές παραστάσεις και δύο παραστάσεις χορού σε Πειραιώς 260 αλλά και στο θέατρο Παλλάς συνεχίζεται ο προγραμματισμός του φεστιβάλ την εβδομάδα 4-10 Ιουλίου.

κολάζ

"ANGELA (a strange loop)"

Τεχνολογία, νέα μέσα, διαδίκτυο, κυβερνοχώρος, τεχνητή νοημοσύνη, όλα συναγωνίζονται στο φουτουριστικής αισθητικής "θέατρο" που δημιουργεί η Σουζάνε Κένεντι, η σαρανταπεντάχρονη Γερμανίδα δημιουργός που μετράει τακτικές συνεργασίες με την ιστορική Φολκσμπύνε του Βερολίνου, καθώς και με άλλους σπουδαίους θεατρικούς οργανισμούς. Μετά τις "Αυτόχειρες παρθένους" του 2019 (Φεστιβάλ Αθηνών) και την περφόρμανς/εγκατάσταση εικονικής πραγματικότητας "I Am (VR)" (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2022), επιστρέφει στην Αθήνα με μια παράσταση όπου συνεργάζεται με τον εικαστικό καλλιτέχνη Μάρκους Ζελγκ και διερευνά τη δυναμική σχέση ανθρώπου, τεχνολογίας και τέχνης στη μετά την πανδημία εποχή. Στο επίκεντρό της βάζει μία γυναίκα –επιτυχημένη ινφλουένσερ του YouTube– και, μελετώντας εξονυχιστικά την καθημερινότητά της, επιχειρεί να εξερευνήσει τις στιγμές που μεσολαβούν στη ζωή ενός ανθρώπου από τη γέννηση μέχρι το θάνατο και να θέσει ερωτήματα πάνω στη φύση της πραγματικότητας, της ταυτότητας και του εαυτού. (Πειραιώς 260, 4-5/7)

Angela (a strange loop)
© Julian Roder
"ANGELA (a strange loop)"

"Μήδεια"

Πρώτη επίσκεψη στην Ελλάδα για τον Αυστραλό σκηνοθέτη και συγγραφέα Σάιμον Στόουν, που γράφει τα δικά του έργα μεταγράφοντας σε σύγχρονες, νέες συνθήκες γνωστά και κλασικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας. Τον γνωρίσαμε ως συγγραφέα αυτήν τη σεζόν με τη "Γέρμα" του, που ανέβασε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, όμως τώρα θα δούμε σε δική του σκηνοθεσία την παράσταση που ανέβηκε στο καταξιωμένο Internationaal Theater Amsterdam και παίζεται από το 2014 με μεγάλη επιτυχία. Η "Μήδειά" του, εμπνευσμένη φυσικά από την τραγωδία του Ευριπίδη, ανασυνθέτει μέσω της θεατρικής συνθήκης την πραγματική ιστορία μίας Αμερικανίδας γιατρού που σκότωσε το σύζυγο και δύο από τα τρία παιδιά της. (Παλλάς, 9-11/7)

Μήδεια (Σάιμον Στόουν)
© Sanne Peper
"Μήδεια"

"Scared"

Ο χορογράφος Ηλίας Χατζηγεωργίου, που ξεκίνησε ως αυτοδίδακτος χορευτής και χορογράφος του hip hop και του breakdance, για να εξελιχθεί σε έναν από τους πλέον ενδιαφέροντες καλλιτέχνες του σύγχρονου χορού, παρουσιάζει την τελευταία του δουλειά, ένα σχόλιο για τη μοναξιά και το φόβο που έχει επιφέρει η τεχνολογία. Αντλώντας έμπνευση από τα είδη του street style, ο Χατζηγεωργίου προσεγγίζει τις σωματικές εκφράσεις του φόβου, σχολιάζοντας την απομόνωση αλλά και τη διαστρεβλωμένη πρόσληψη της πραγματικότητας που δημιουργούν τα social media και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. (Πειραιώς 260, 9-11/7)

Scared Ηλίας Χατζηγεωργίου
@Fani Maria Chatzi
"Scared"

"Telos"

Μέλος των DV8 Physical Theatre και υποψήφια για το βραβείο εξαιρετικής ερμηνεύτριας στα Βραβεία Χορού & Περφόρμανς της Νέας Υόρκης "Bessie", η Ερμίρα Γκόρο επιστρέφει στην Πειραιώς 260 με ένα ερμηνευτικό σόλο εμπνευσμένο από την υπαρξιακή έννοια του τέλους (9-11/7). Η παράσταση αποτελείται από τέσσερα χορογραφικά μέρη, καθένα από τα οποία υπογράφουν η ίδια, η Μαρία Χασάμπι, ο Χανς Λάνγκολφ και η Ιωάννα Παρασκευοπούλου, συνθέτοντας ένα σπονδυλωτό χορογραφικό θέαμα που αναδεικνύει τη δύναμη της συλλογικής δημιουργίας.

Telos Ερμίρα Γκόρο
©Elias Joidos
"Telos"

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μήδεια

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Ίσως δεν υπάρχει γυναικεία μορφή από το σύμπαν του αρχαίου δράματος που να συγκλονίζει περισσότερο από τη Μήδεια. Κάθε εποχή δίνει τη δική της ερμηνεία στην ιστορία της πριγκίπισσας που προδίδει την πατρίδα της και τους δικούς της από έρωτα για τον Ιάσονα. Του χαρίζει δύο παιδιά, αλλά μετά από λίγα χρόνια βλέπει μια νεότερη γυναίκα, κόρη βασιλιά κι εκείνη, να παίρνει τη θέση της. Η Μήδεια κάνει το ασύλληπτο: δεν σκοτώνει μόνο την επίδοξη νύφη, αλλά και τα δικά της παιδιά. Κι αν η Μήδεια ζούσε σήμερα; Εμπνευσμένος από την ιστορία μιας γιατρού στο Κάνσας που σκότωσε τον άντρα της και δύο από τα τρία παιδιά τους στα μέσα της δεκαετίας του 1990 στον απόηχο ενός δύσκολου διαζυγίου, ο Στόουν προτείνει μια σύγχρονη ανάγνωση του ευριπίδειου δράματος, με φόντο τη μεσοαστική Αμερική του σήμερα. Ο πυρήνας του μύθου ζυμώνεται με νέα υλικά αλλά μένει αναλλοίωτος. Έχοντας μόλις πάρει εξιτήριο από μια ψυχιατρική κλινική, η Άννα ελπίζει σε μια συμφιλίωση με τον σύζυγό της, Λούκας, παρότι είχε προηγουμένως προσπαθήσει να τον δηλητηριάσει. Η επανένωση προβλέπεται ολέθρια, αφού το σπίτι τους μετατρέπεται σε πεδίο μάχης και εκτόνωσης ακραίων συναισθημάτων.

Angela (a strange loop)

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Η σκηνοθέτρια εξερευνά με φουτουριστική αισθητική τη δυναμική σχέση ανάμεσα στο ανθρώπινο σώμα, την τεχνολογία και την τέχνη στη μεταπανδημική εποχή. Επίκεντρο της παράστασής της είναι η καθημερινότητα της Άντζελα, μιας ινφλουένσερ που ποστάρει βίντεο στο YouTube. Μέσα από το πρίσμα της μυστηριώδους ασθένειάς της έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τις στιγμές που μεσολαβούν στη ζωή μιας γυναίκας από τη γέννηση μέχρι τον θάνατό της. Παρασύροντάς μας σε μια μεταμοντέρνα, πολυμεσική προσέγγιση της πραγματικότητας η Γερμανίδα σκηνοθέτρια προβάλλει τα θεμελιώδη ερωτήματα της ύπαρξης και της ταυτότητας: Ποια είναι η φύση της πραγματικότητας; Πώς συγκροτείται ο εαυτός; Τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος;

Scared – Μια κινητική αλληγορία για το φόβο

  • Χορός
  • Διάρκεια: 90 '

Το διαχρονικό ζήτημα του φόβου πραγματεύεται το νέο έργο του ιδιοσυγκρασιακού χορογράφου του «A BOUNCE 4 MEN», που προέρχεται από το χώρο του hip hop και του breakdance, ο οποίος προσεγγίζει τις σωματικές εκφράσεις του φόβου, επιχειρώντας να καταλάβει καλύτερα την καθημερινή κίνηση της φοβισμένης κοινωνίας μας μέσα από τους κώδικες του street dance. Η απομόνωση σε ατομικές οθόνες, η έλλειψη φυσικής επαφής, η αποκαθήλωση των παλιών ηρώων και οι ρυθμοί που κινούνται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τα social media, εντείνουν αυτή τη γενικότερη αίσθηση φόβου, δημιουργώντας μια νέα «κοινότητα» χωρίς ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη ανάμεσα στους ανθρώπους.

Telos

  • Χορός
  • Διάρκεια: 90 '

Η καταξιωμένη χορεύτρια και χορογράφος, μέλος των DV8 Physical Theatre και υποψήφια για το βραβείο εξαιρετικής ερμηνεύτριας στα Βραβεία Χορού και Περφόρμανς της Νέας Υόρκης «Bessie», ερμηνεύει ένα σόλο εμπνευσμένο από την έννοια του τέλους, αποτελούμενο από τέσσερα διαφορετικά κομμάτια με την υπογραφή της ίδιας και τριών ακόμη δημιουργών. Δημιουργείται έτσι μια πολυδιάστατη χορογραφική εμπειρία που αναδεικνύει τη μεταμορφωτική δύναμη της συλλογικής δημιουργίας.

Παλλάς

Βουκουρεστίου 5 (City Link)

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Εύα Οικονόμου - Βαμβακά γράφει για τη διαδρομή του 67oυ Φεστιβάλ Φιλίππων προς το φως

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Φιλίππων μιλά στο "α" για τον σημαντικό φεστιβαλικό θεσμό του βορρά που αποχαιρετά τον σπουδαίο Βασίλη Βασιλικό μέσα από έξι πρωτότυπες θεατρικές παραστάσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/07/2024

"Δον Κιχώτης": Πρεμιέρα για την παράσταση του Γιάννη Μπέζου και πρώτες φωτογραφίες

Δείτε φωτογραφίες παράστασης από τη θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Θερβάντες σε διασκευή του Άκη Δήμου, με ενορχηστρωτή τον Γιάννη Μπέζο και μια δυνατή υποκριτική ομάδα με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Θανάση Τσαλταμπάση, Νάντια Κοντογεώργη, Παρθένα Χοροζίδου κ.ά.

Φεστιβάλ Αθηνών: "Telos", "Scared" και "Strong born" είναι οι χορογραφίες που θα δούμε προσεχώς στην Πειραιώς 260

Με τρεις φρέσκες παραστάσεις χορού από την Ερμίνα Γκόρο, τον Ηλία Χατζηγεωργίου και την Kat Válastur συνεχίζεται το πρόγραμμα της διοργάνωσης.

Για τη Νάντια Κοντογεώργη και την Παρθένα Χοροζίδου, ο Δον Κιχώτης δεν ήταν ο τρελός που όλοι νομίζαμε

Λίγο πριν την πρεμιέρα του κωμικού ρομάντζου που σκηνοθετεί ο Γιάννης Μπέζος, μιλήσαμε με τη "Δουλτσινέα" και τη "Μαριτόρνα" για τη δύναμη του ονείρου, την αξία της κωμωδίας αλλά και τη συνεργασία τους με τον σκηνοθέτη και τον θίασο.

Γιώργος Γάλλος: "Το θέατρο είναι ένα Θείο δώρο από τον άνθρωπο στον άνθρωπο"

Ο ταλαντούχος ηθοποιός πρωταγωνιστεί στον "Ηρακλή μαινόμενο" του Ευριπίδη, στο ρόλο του Αμφιτρύωνα, πατέρα του Ηρακλή, στο πλευρό του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, της Στεφανίας Γουλιώτη κι ενός εξαιρετικού θιάσου που ενορχηστρώνει ο Δημήτρης Καραντζάς. Με αφορμή την πρεμιέρα της παράστασης στο Κηποθέατρο Παπάγου (5-6/7) κάναμε μαζί του μια συζήτηση εφ όλης της ύλης.

Η Κατιάνα Μπαλανίκα και η Ιωάννα Ασημακόπουλου πρωταγωνιστούν στο "Δυο γυναίκες χορεύουν"

Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης σκηνοθετεί το βραβευμένο έργο του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ, που θα δούμε με τη νέα σεζόν.