Φεστιβάλ Αθηνών: τι κρύβεται πίσω από το "Looking for a Missing Employee" του Ραμπί Μρουέ;

Ο καταξιωμένος Λιβανέζος δημιουργός από το Kammerspiele του Μονάχου έρχεται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, μετουσιώνοντας σε ένα συγκλονιστικό θεατρικό γεγονός την ανησυχητική αστυνομική υπόθεση της εξαφάνισης ενός δημοσίου υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών του Λιβάνου στη Βηρυτό το 1966.

Looking for a Missing Employee

Μια υπόθεση εξαφάνισης ενός δημοσίου υπαλλήλου έδωσε την αφορμή στον πρωτοποριακό Λιβανέζο δημιουργό Ραμπί Μρουέ να δημιουργήσει την αποκαλυπτική παράσταση "Looking for a Missing Employee”. Ο διεθνώς καταξιωμένος σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας και ηθοποιός με σταθερή παρουσία στο Kammerspiele του Μονάχου, έρχεται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στις 17 και 18 Ιουνίου, στον Χώρο Δ’ της Πειραιώς 260, όπου μετουσιώνει σε ένα συγκλονιστικό θεατρικό γεγονός - ντοκουμέντο την ανησυχητική αστυνομική υπόθεση της εξαφάνισης ενός δημοσίου υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών του Λιβάνου στη Βηρυτό το 1966. Ακροβατώντας μεταξύ αλήθειας και ψευδαίσθησης, με όχημα ένα πλήθος τεκμηρίων, φωτίζει τις αθέατες όψεις της προπαγάνδας και της πολιτικής διαφθοράς. 

Ο R.S. αγνοείται ξαφνικά, χωρίς να αφήσει πίσω του κανένα ίχνος. Ένα τεράστιο ποσό λείπει από τα ταμεία της υπηρεσίας του, γεννώντας πολλά ερωτηματικά. Η οικογένειά του μένει μετέωρη χωρίς τους απαραίτητους πόρους για επιβίωση. Η προσπάθεια της γυναίκας του να μάθει πού βρίσκεται οδηγεί στη σύλληψή της. Μας επιτρέπεται να σκεφτόμαστε; Αν ναι, τότε γιατί όχι; αναρωτιέται η ίδια. Το τέλος έρχεται λίγους μήνες αργότερα, όταν η είδηση της ανακάλυψης της σορού του, έγινε πρωτοσέλιδο σε όλες τις εφημερίδες.

Looking for a Missing Employee

Ψύχραιμα αλλά και με τρόπο αμείλικτο ο Ραμπί Μρουέ συγκρίνει αποκόμματα εφημερίδων που συλλέγει εδώ και δεκαετίες. Οι ηθοποιοί κάθονται ανάμεσά μας ενώ παρακολουθούμε την προσεγμένη παρουσίαση του υλικού στην οθόνη που βρίσκεται επί σκηνής. Σταδιακά αποκτάμε μια ιδέα για την προσωπικότητα του υπαλλήλου, για τις ιδιωτικές αλλά και για τις δημόσιες ιστορίες: εσφαλμένες υποψίες, σκάνδαλα, αποκαλύψεις κυβερνητικής διαφθοράς και δολοφονίες υποδεικνύονται μέσα από δημοσιεύματα και φωτογραφίες. Αντιλαμβανόμαστε, τελικά, πόσο χειραγωγούμενες και αμφίσημες είναι οι πληροφορίες, σε απόλυτη συμφωνία με τα κυβερνητικά συμφέροντα.

Looking for a Missing Employee
Bobby Rogers©

Ποιος είναι ο Ραμπί Μρουέ

Ο Ραμπί Μρουέ, γεννημένος το 1967 στη Βηρυτό όπου βίωσε τον δεκαπενταετή εμφύλιο πόλεμο, ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Είναι σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ηθοποιός και εικαστικός. Από το 1990 ανεβάζει δικά του έργα, συμπεριλαμβανομένων των "The Lift”, "Three Posters” και "Biokhraphia”, στα οποία συνενώνει αρμονικά θέατρο, περφόρμανς, εικαστικό και αρχειακό υλικό. Στην Ελλάδα έχει παρουσιάσει τα "Water between three hands” (2016), "Elephant” (2018) και "You should have seen me dancing waltz” (2019). Είναι συνιδρυτής του Beirut Art Center (BAC) και συντάκτης στο TDR: The Drama Review (NYC). Συνεργάζεται ως αναπληρωτής διευθυντής στο Münchner Kammerspiele.

Προπώληση εισιτηρίων: aefestival.gr, more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Looking for a missing employee / Ένας υπάλληλος αγνοείται

  • Θέατρο-Ντοκιμαντέρ
  • Διάρκεια: 90 '

Τεκμήρια που αφορούν εσφαλμένες υποψίες, σκάνδαλα, αποκαλύψεις κυβερνητικής διαφθοράς και δολοφονίες γύρω από την υπόθεση μιας απρόσμενης εξαφάνισης υπαλλήλου του υπουργείου Οικονομικών του Λιβάνου στη Βηρυτό το 1996. Κι ακόμα, η απώλεια ενός μεγάλου χρηματικού ποσού που γεννά πολλά ερωτηματικά. Στην προσπάθειά της να μάθει πού βρίσκεται ο σύζυγός της, η σύζυγος του υπαλλήλου συλλαμβάνεται. Βασιζόμενος σε πραγματικά γεγονότα, ο θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός Ραμπί Μρουέ παρουσιάζει ένα έργο γι’ αυτή την ανησυχητική αστυνομική υπόθεση και τους διαπλεκόμενους πολιτικοοικονομικούς παράγοντες, αναζητώντας την «Αλήθεια» μέσα από σχετικά δημοσιεύματα και φωτογραφίες εφημερίδων, που συλλέγει εδώ και δεκαετίες. Ψύχραιμα αλλά και με τρόπο αμείλικτο συγκρίνει κάθε τεκμήριο. Κάθεται ανάμεσά μας ενώ παρακολουθούμε την προσεγμένη παρουσίαση του υλικού στην οθόνη. Σταδιακά αποκτάμε μια ιδέα για την προσωπικότητα του υπαλλήλου. Ό,τι είχε απομείνει από το σώμα του, βρέθηκε δύο μήνες μετά την εξαφάνισή του. Ο Ραμπί μάς καθοδηγεί να αντιληφθούμε πόσο χειραγωγούμενες και αμφίσημες είναι οι πληροφορίες, σε απόλυτη συμφωνία, με τα κυβερνητικά συμφέροντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber