Η ανερχόμενη ηθοποιός Ισιδώρα Δωροπούλου αυτοσυστήνεται

Μαθαίνουμε τα πάντα για την ανερχόμενη ηθοποιό, που μόλις ανέλαβε έναν σημαντικό ρόλο στην επιτυχημένη παράσταση του θεάτρου "Μπέλλος", "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα".

Ισιδώρα Δωροπούλου Απόστολος Δελάλης©

Πού σε ξέρω;

Παίζω θέατρο τα τελευταία αρκετά χρόνια της ζωή μου και ψάχνοντας, χρόνο με το χρόνο, τρόπους μέσα μου και συνεργασίες που θα με βελτιώνουν καλλιτεχνικά.

Πού σε βρίσκω αυτό τον καιρό;

Στο θέατρο "Μπέλλος", στο έργο "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" του Ματέι Βίσνιεκ, σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

Πότε και πώς κόλλησες το μικρόβιο του θεάτρου;

Σπούδαζα πολλά χρόνια χορό, όλοι πίστευαν ότι θα ακολουθούσα αυτόν τον δρόμο. Ωστόσο, κάτι δεν μου ήταν αρκετό. Έλειπε ο λόγος. Το θέατρο είναι σωματοποιημένος λόγος και η φωνή του ηθοποιού το μουσικό όργανο. Συνειδητά, πήρα την απόφαση 16 χρονών. Ασυνείδητα, όμως, η απόφασή μου είχε ήδη παρθεί πολύ νωρίτερα. Το ερέθισμα μου το έδωσε, χωρίς να το ξέρει, η θεατρόφιλη μητέρα μου.

Πες μου μια παράσταση που θυμάσαι έντονα.

Το "Γάλα" του Βασίλη Κατσικονούρη στο Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη.

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα (Δωροπούλου)
© Ελίνα Γιουνανλή
Σκηνή από την παράσταση 

Τι σε αγγίζει στο "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα";

Το αντιπολεμικό και βαθιά ουμανιστικό του μήνυμα. Ο καταγγελτικός του χαρακτήρας προς οποιοδήποτε ιδεολογία διχάζει τους ανθρώπους και τους μετατρέπει σε εχθρούς. Η εναντίωσή του στην πάλη των ανθρώπων για χρήματα και κάθε σύνορο που, στην τελική, καμία σημασία δεν έχει, γιατί στο τέλος  "όλη η γη ένα μνήμα είναι". Και η -δυστυχώς- διαχρονικότητά του.

Ποια είναι η αγαπημένη σου σκηνή από το έργο;

Η πρώτη σκηνή του έργου. Η έναρξη. Μέσα στη τραγικότητά της, έχει μία τρυφεράδα και μία ανθρωπιά που την καθιστούν ακόμη πιο δραματική.

Ποια είναι τελευταία σου σκέψη πριν το τρίτο κουδούνι;

Έχω ακόμα το άγχος της πρεμιέρας, καθότι μόλις μπήκα σε μία παράσταση ήδη έτοιμη. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί έχουν διανύσει χιλιόμετρα, τα οποία εγώ ακόμα τρέχω να προλάβω. Με αυτό το δεδομένο, λοιπόν, όταν χτυπάει το τρίτο κουδούνι, προσπαθώ ακόμα να με χαλαρώσω και να σκεφτώ εάν όλα μου τα φροντιστηριακά αντικείμενα είναι στη θέση που πρέπει. Την επόμενη εβδομάδα θα είμαι σε καλύτερη κατάσταση!

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα (Δωροπούλου)
© Ελίνα Γιουνανλή
Σκηνή από την παράσταση

Τι σε φτιάχνει στην Αθήνα;

Οι πολλές επιλογές.

Και τι σε χαλάει;

Τα άσχημα κτίρια και η βρωμιά (με εξαίρεση  το ιστορικό κέντρο).

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στο θέατρο τι θα ήταν αυτό;

Να διορθωθεί η ανεκδιήγητη προσβολή προς τους καλλιτέχνες, με την εξίσωση των διπλωμάτων μας με τα απολυτήρια Λυκείου. Αυτό θα άλλαζα καταρχάς. Τα υπόλοιπα έπονται αυτού.

Πες μου κάτι off the record.

Η "Λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" είναι από τις ωραιότερες και πιο εποικοδομητικές καλλιτεχνικές μου συναντήσεις. Με την ομάδα "The young quill" αισθάνομαι οικεία και καλλιτεχνικά ασφαλής.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο διαδραματίζεται η ρεαλιστική ιστορία του Βίγκαν και της Γιάσμινσκα, που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber