ANDÁMOSIS: Η Ισπανία συναντά την Ελλάδα με επίκεντρο τη γυναίκα

Ένα έργο γεμάτο μουσική και χορό, αντλώντας έμπνευση από το ισπανικό φλαμίνγκο και την ελληνική παράδοση, μιλά για τις γυναίκες και το ρόλο τους σε μια πατριαρχική κοινωνία.

ANDÁMOSIS Dragan Popovic©

"ANDÁMOSIS": ένας συνδυασμός της ισπανικής λέξης Andar, που σημαίνει περπατώ, κινούμαι και της ελληνικής λέξης Αντάμωσις. Αυτός είναι ο τίτλος του μουσικοχορευτικού έργου, όπου το φλαμένκο συναντιέται με το ρεμπέτικο και την ελληνική παραδοσιακή μουσική μέσα από το χορό, τη μουσική και τη λογοτεχνία. Το Playground for the Arts φιλοξενεί την παράσταση για δυο μοναδικές μουσικοχορευτικές βραδιές το Σάββατο 21 και την Κυριακή 22 Οκτωβρίου, η οποία στοχεύει στο να φέρει αυτές τις δύο παραδόσεις και πολιτισμούς μαζί, εξερευνώντας τη γυναικεία φιγούρα, μέσα από πραγματικές ιστορίες του παρελθόντος και του παρόντος.

ANDÁMOSIS

Τόσο στο φλαμένκο, όσο και στην ελληνική παραδοσιακή μουσική μπορεί κανείς να βρει πολλές ιστορίες σιωπής, κατάχρησης και καταπίεσης της γυναίκας, αλλά και άλλες πολλές που εξυμνούν τη γυναικεία φύση και ομορφιά. Όταν η ελληνο-ιταλίδα χορεύτρια Κλαούντια Καραπάνου ξεκίνησε να δουλεύει την παράσταση, έμαθε για μια φίλη της, που μαχαιρώθηκε από τον σύντροφό της, όταν του ζήτησε να χωρίσουν. Η κοπέλα επέζησε, γιατί κατάφερε να ανοίξει την πόρτα και να ζητήσει βοήθεια. Η εμπειρία αυτή συγκλόνισε την Κλαούντια, η οποία μεταξύ άλλων προσάρμοσε αναλόγως την παράσταση, ζητώντας να αλλάξουν οι στίχοι ενός παραδοσιακού θεσσαλικού τραγουδιού για την περιβόητη "επικίνδυνη" ομορφιά της γυναίκας, προσθέτοντας χωρία από τη "Φόνισσα" του Παπαδιαμάντη και μιλώντας για ιστορίες που βουτούν βαθιά στην αγωνία και στο φόβο, αλλά και στην ευλογία του να είσαι γυναίκα.

ANDÁMOSIS

Η "ANDÁMOSIS" είναι μια παράσταση που τονίζει ότι πρέπει να μιλήσουμε για το τι σημαίνει να είσαι γυναίκα σε μια πατριαρχική κοινωνία. Σήμερα, η κοινωνία φαίνεται να δίνει λίγο περισσότερο χώρο στις γυναίκες για να ακουστούν και να μιλήσουν για τη βία και την κατάχρηση. Παράλληλα όμως, η βία και οι διακρίσεις κατά των γυναικών είναι πανταχού παρούσες.

ANDÁMOSIS

Μια ομάδα διεθνών καλλιτεχνών από τη Μεσόγειο δίνει το παρών στην εκδήλωση: Η Κλαούντια Καραπάνου (χορός), ο Lucas Arango (κιθάρα), ο Lucas Zegri (κρουστά) και η Γιώτα Μπαρόν (τραγούδι, στίχοι). Η παράσταση είχε κάνει πρεμιέρα στο Frijdag Festival στην Στοκχόλμη, τον Νοέμβριο 2022.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber