Το Εθνικό Θέατρο ανακοίνωσε την ακύρωση δύο εκ των παραστάσεων που πραγματοποιεί αυτές τις μέρες στο Σχολείον της Αθήνας "Ειρήνη Παπά" ο "Ιππόλυτος”, η τραγωδία του Ευριπίδη που παρουσίασε φέτος το καλοκαίρι η σκηνοθέτις και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου, λόγω ασθένειας ηθοποιού. Πιο συγκεκριμένα ακυρώνονται οι παραστάσεις της Πέμπτης 14/9 και της Παρασκευής 15/9. Καθώς τα εισιτήρια δεν θα μεταφερθούν σε κάποια άλλη μέρα, ακυρώνονται και οι κάτοχοι τους θα παραλάβουν το αντίτιμο, είτε ηλεκτρονικά εφόσον η αγορά έγινε με κάρτα (χωρίς να χρειαστεί να πραγματοποιήσουν κάποια άλλη ενέργεια εντός 7 ημερών), είτε διά ζώσης από το φυσικό σημείο της προπώλησης από το οποίο αγοράστηκαν. Οι παραστάσεις στις 16 και 17/9 στον ίδιο χώρο θα πραγματοποιηθούν κανονικά.
"Όταν οι άνθρωποι γίνονται παιχνίδια στα χέρια των θεών, υπάρχει περιθώριο για αυτόβουλη δράση; Αυτό το -κυρίαρχο γενικά στην τραγωδία- ερώτημα οδηγεί την παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου με το Εθνικό Θέατρο”, διαβάζουμε στην κριτική του "α". Στον "Ιππόλυτο” με τη σκηνοθετική υπογραφή της Κατερίνας Ευαγγελάτου, η σύγκρουση της ανθρώπινης βούλησης και της θεϊκής δύναμης και το κατά πόσο η πρώτη επηρεάζεται από τη δεύτερη βρίσκεται στο επίκεντρο. Στην γεμάτη συμβολισμούς και σαφές αισθητικό στίγμα παράσταση πρωταγωνιστούν οι Ορέστης Χαλκιάς (Ιππόλυτος), Κόρα Καρβούνη (Φαίδρα), Γιάννης Τσορτέκης (Θησέας), Έλενα Τοπαλίδου (Αφροδίτη/Άρτεμις), Δημήτρης Παπανικολάου (Εξάγγελος) και Μαρία Σκουλά (Τροφός). Κυρίαρχη στην παράσταση είναι η ηδονοβλεπτική ματιά της θεάς Αφροδίτης που στήνει ένα παιχνίδι εκδίκησης και παρακολουθεί πώς το ανθρώπινο είδος γίνεται άθυρμα των επιθυμιών της, φωτίζοντας τη δράση με μια κάμερα.
Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α” εδώ
Περισσότερες πληροφορίες
Ιππόλυτος
Ο Ιππόλυτος, νόθος γιος του Θησέα και πιστός οπαδός της Άρτεμης, έχει εμμονή με την αγνότητα, απαξιώνει τον έρωτα, υβρίζει το γυναικείο φύλο. Η θεά του έρωτα, Αφροδίτη, θέλοντας να τον εκδικηθεί που δεν τη σέβεται, οργανώνει ένα σχέδιο εξόντωσής του, εμπνέοντας σφοδρό έρωτα για εκείνον στη μητριά του Φαίδρα. Η παράσταση εστιάζει στη μορφή της Αφροδίτης που στήνει ένα παιχνίδι εκδίκησης και παρακολουθεί με ηδονοβλεπτική ματιά πώς το ανθρώπινο είδος γίνεται άθυρμα των επιθυμιών της. Το μάτι της γίνεται μάτι μας και τα πρόσωπα απογυμνώνονται. Τα γυμνά σώματα μεταφέρουν την έκρηξη, τον πόθο, τη λαγνεία αλλά και την αγνότητα του γένους των ανθρώπων.