Ελένη Σκότη: Οι παραστάσεις που θα σκηνοθετήσει τη σεζόν 2023-24

Η σημαντική σκηνοθέτρια παρουσιάζει ξανά τον επιτυχημένο «Γάμο» αλλά και τρεις νέες παραστάσεις στο Θέατρο επί Κολωνώ και στο Σύγχρονο Θέατρο.

Ελένη Σκότη ©Valasopoulos

Τέσσερις παραστάσεις, μία σε επανάληψη και τρεις νέες, θα σκηνοθετήσει η Ελένη Σκότη, στο Θέατρο επί Κολωνώ με την Ομάδα Νάμα, που έχει συστήσει μαζί με τον Γιώργο Χατζηνικολάου, αλλά και στο Σύγχρονο Θέατρο, σε συμπαραγωγή της Ομάδας Νάμα με την εταιρεία Λυκόφως.

"Ο γάμος"

Το έργο του Μάριου Ποντίκα επιστρέφει για δεύτερη χρονιά από τις αρχές Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη και σκηνικά του Γιώργου Χατζηνικολάου στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου. Ένα συνταρακατικό, όσο και διαχρονικό, δυστυχώς, έργο – σταθμός, που γνώρισε θερμή ανταπόκριση κατά την περασμένη σεζόν.

Ο γάμος
Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού ©
"Ο γάμος"

Το έργο αφορά τον βιασμό μιας κοπέλας που πυροδοτεί ένα πεδίο συγκρούσεων που αποτυπώνει με γλαφυρότητα τις συνέπειες της κοινωνικής υποκρισίας, μιλώντας για την πατριαρχία, την κοινή γνώμη και την ενδοοικογενειακή βία. Όπως αναφέρεται στην κριτική του "α": "ο ρεαλισμός και το ντοκουμενταρίστικο ύφος συναγωνίζονται σε αυτήν τη σκηνική απόδοση του σημαντικού νεοελληνικού έργου, που εκθέτει χωρίς ωραιοποιήσεις την κακοποίηση που επιφυλάσσει η οικογένεια και η κοινωνία στα θύματα βιασμού. Η δράση τοποθετείται στην αίθουσα του δικαστηρίου όπου δικάζεται ο δράστης, ενώ παρεμβάλλονται στις σκηνές των καταθέσεων οι ιδιωτικές στιγμές της οικογένειας στο σπίτι. Έτσι, ξεδιπλώνεται ένα μωσαϊκό φωνών απέναντι στις οποίες το θύμα έχει βουβή παρουσία: το βιασμένο και ανυπεράσπιστο γυναικείο σώμα ανάγεται σε κομβικό δραματικό πυρήνα, εναντίον του οποίου εκτοξεύεται ένας στρόβιλος λεκτικών και σωματικών κακοποιήσεων.

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Ηλίας Βαλάσης, Μαρία Κάτσενου, Στέλιος Δημόπουλος, Αθανασία Κουρκάκη και Ελωρίς Αλπανίδου.

Γάμος Επί Κολωνώ
Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού ©
"Ο γάμος"

"Στέλιος Κασόνγκο"

Η νέα παραγωγή της Ομάδας Νάμα ανεβάζει επί σκηνής το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Χατζηνικολάου, από τις 20 Οκτωβρίου στην Κεντρική Σκηνή, με τις ερμηνείες των Σαμουήλ Ακίνολα, Τζίνη Παπαδόπουλου, Άγη Εμμανουήλ και Πάρη Σκαρτσολιά. Τη σκηνοθεσία μοιράζεται ο συγγραφέας από κοινού με την Ελένη Σκότη.

Η ιστορία αφορά τον Χρήστο, ο οποίος κληρονομεί από τον πατέρα του μια ημιυπόγεια αποθήκη και αρχίζει να ονειρεύεται πώς θα μπορούσε στον χώρο αυτόν να στεγάσει το όραμά του για ένα μουσικό χώρο. Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και συμπαραστάτες του στο όνειρό του έχει την θεία του Εύα αλλά και τον αγαπημένο του φίλο τον Στέλιο Κασόνγκο. Ο Στέλιος, μετανάστης τρίτης γενιάς από τη Βόρεια Κένυα και μεγαλωμένος στον Βύρωνα, δέχεται με ενθουσιασμό την πρόταση συνεργασίας του Χρήστου και η προσπάθεια για την δημιουργία της επιχείρησής τους ξεκινάει και προχωράει μέχρι την έλευση του Άλκη, του ετεροθαλούς αδελφού του Χρήστου, που θα περιπλέξει τα πράγματα και θα ανασύρει στην επιφάνεια μυστικά αλλά και δηλητηριώδεις εκφάνσεις της κοινωνίας. Το έργο θίγει τα, άκρως επίκαιρα, ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία που οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της, προσωπικές και κοινωνικές.

Στέλιος Κασόνγκο
"Στέλιος Κασόνγκο"

"Αντίο κύριε Χάφμαν"

Το έργο του Ζαν-Φιλίπ Νταγκέρ  με τον Αντώνη Καφετζόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα ανέβει στο από το τέλος Ιανουαρίου 2024, σε δραματουργία και σκηνογραφία του Γιώργου Χατζηνικολάου. Στην παράσταση παίζουν ακόμη οι: Αθανασία Κουρκάκη, Γιάννης Λεάκος, Δημήτρης, Μαζιώτης, Ηρώ Πεκτέση.

Η ιστορία  διαδραματίζεται στο Παρίσι του 1941 και ήρωας είναι ένας εβραϊκής καταγωγής κοσμηματοπώλης. Μετά την ανακοίνωση για την υποχρεωτική απογραφή των Εβραίων και γνωρίζοντας τι πραγματικά σημαίνει η ανακοίνωση, απομακρύνει τη σύζυγο και τα παιδιά του σε ασφαλές έδαφος και μεταβιβάζει τα δικαιώματα του σπιτιού και του κοσμηματοπωλείου στον έμπιστο βοηθό του. Καθώς όμως ο ίδιος δεν καταφέρνει να διαφύγει, αναγκάζεται να κρυφτεί στο υπόγειο του καταστήματος του, ενώ ο βοηθός του, ένας άνθρωπος με πολλά απωθημένα, κάνει την κατάσταση όλο και πιο επικίνδυνη. 

Ο Πατέρας Σύγχρονο Θέατρο
©Patroklos Skafidas
"Ο πατέρας"


"Ο πατέρας"

Η Ελένη Σκότη επιστρέφει στο Σύγχρονο Θέατρο από τις 18 Νοεμβρίου 2023 με το αριστούργημα του Φλοριάν Ζελέρ "O πατέρας". Ο Περικλής Μουστάκης και η Ιωάννα Παππά πρωταγωνιστούν στο  πολυβραβευμένο έργο του Γάλλου συγγραφέα με
τέσσερις αξιόλογους ηθοποιούς να ολοκληρώνουν τον θίασο:  Αλέξανδρος Κωχ, Λίλη Τσεσματζόγλου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Καλλιόπη Παναγιωτίδου.

Πρόκειται για ένα ασφυκτικό δράμα που πραγματεύεται τα όρια των σχέσεων μέσα σε μια οικογένεια, που θα δοκιμαστούν και θα επαναπροσδιοριστούν, όταν ο πατέρας θα νοσήσει από Αλτσχάιμερ. Ο Φλοριάν Ζελέρ έγραψε το έργο το 2012, το οποίο απέσπασε
βραβεία και διθυραμβικές κριτικές, ενώ μετράει παραστάσεις σε Παρίσι, Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες κ.α. Ο "Πατέρας" μεταφέρθηκε και στη μεγάλη οθόνη το 2020, σε σενάριο και σκηνοθεσία του ίδιου του Ζελέρ, με πρωταγωνιστή τον Άντονυ Χόπκινς, που απέσπασε Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του, ενώ η ίδια η ταινία είχε έξι υποψηφιότητες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γάμος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Μια νεαρή κοπέλα βιάζεται και ό,τι ακολουθεί είναι οι αλλεπάλληλοι «βιασμοί» της από την οικογένεια, την κοινωνία, τους εκπροσώπους της δικαιοσύνης. Η ίδια βρίσκεται «καθηλωμένη» σε όλη τη διάρκεια του έργου, αμέτοχη και ανυπεράσπιστη, ενώ παρακολουθούμε όλους τους ανθρώπους γύρω της να έχουν λόγο και άποψη γι’ αυτό που της συνέβη και δικαιώματα πάνω στο σώμα της, που γίνεται ένα πεδίο συγκρούσεων. Η υποκρισία οδηγεί στη συμβιβαστική λύση του γάμου της με τον βιαστή της και την ίδια στην αυτοπυρπόληση. Τυλιγμένη ολόκληρη σε επιδέσμους λόγω των καθολικών εγκαυμάτων, παραμένει βουβή μέχρι τέλους στην αίθουσα δικαστηρίου, αρνούμενη να ενδώσει σε οποιαδήποτε συναινετική συμμετοχή της και γίνεται το τραγικό σύμβολο της αξιοπρέπειας απέναντι σε κάθε είδους βιασμό. Ο ρεαλισμός και το ντοκουμενταρίστικο ύφος συναγωνίζονται σε αυτήν τη σκηνική απόδοση του σημαντικού νεοελληνικού έργου, που εκθέτει χωρίς ωραιοποιήσεις την κακοποίηση που επιφυλάσσει η οικογένεια και η κοινωνία στα θύματα βιασμού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο και το "REDUNDANCes"

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.