Αυτές είναι οι πρώτες πρεμιέρες του Σεπτεμβρίου

Με αρκετές επαναλήψεις αλλά χωρίς να λείπουν και οι νέες παραγωγές ξεκινάει η λειτουργία των κλειστών θεάτων, σηματοδοτώντας την έναρξη της χειμερινής σεζόν.

Θέατρο Σταθμός

Ενώ οι παραστάσεις στα θερινά θέατρα συνεχίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, οι κλειστές αίθουσες ετοιμάζονται να υποδεχτούν τις παραστάσεις που θα εγκαινιάσουν τη νέα σεζόν. Αν και αναμενόμενα κυριαρχούν οι επαναλήψεις, δειλά-δειλά καταφτάνουν ειδήσεις και για τις πρώτες νέες παραγωγές του Σεπτεμβρίου.

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση θα ξεκινήσει στην εκπνοή του μήνα με το "Σπίτι" του Δημήτρη Καραντζά (Μικρή Σκηνή, από 30/9). Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης προχώρησε στη συγγραφή ενός δικού του έργου, βασισμένος στο διήγημα του Χούλιο Κορτάσαρ, "Το σπίτι", και στην "Παρέλαση" της Λούλας Αναγνωστάκη: πρόκειται για μια παραβολή, εστιασμένη κυρίως "στη δράση μέσα στη σιωπή", για την βία που εισβάλλει ολοένα και πιο απειλητική στο σπίτι/καταφύγιο του καθενός. Τους ρόλους των δύο προσώπων θα ερμηνεύσουν η Αλεξία Καλτσίκη και ο Φιντέλ Ταλαμπούκας.

Το σπίτι Δημήτρης Καραντζάς
Ανδρέας Σιμόπουλος©
"Το σπίτι"

Δυναμική έναρξη σημειώνει ο Σταθμός, το σταθερό πια στέκι του Μεταξουργείου υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μάνου Καρατζογιάννη. Θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε για περιορισμένο διάστημα παραγωγές που πρωτοπαρουσιάστηκαν το φετινό καλοκαίρι στην περιφέρεια: Ο μονόλογος του Ντάνκαν Μακμίλαν "2071 – Ο κόσμος που θα αφήσουμε στα παιδιά μας" είναι μια δραματοποιημένη διάλεξη σχετικά με την κλιματική κρίση που βασίζεται στην επιστημονική πορεία του κλιματολόγου Κρις Ράπλεϊ. Παίχτηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός", σε σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη και ερμηνεία του Αντώνη Μυριαγκού και έρχεται στον Σταθμό για τρεις παραστάσεις (28/9-1/10).

Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη
Αθηνά Λιάσκου©
"Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νάνα Μούσχουρη!"

Ένας ακόμη μονόλογος,"Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νάνα Μούσχουρη!" του Νταβίντ Λελέ-Ελό, σε ερμηνεία του Μάνου Καρατζογιάννη και σκηνοθεσία του Ελισσαίου Βλάχου αφηγείται την ιστορία του δεκατετράχρονου Μιλού, που μεγαλώνει σε μια επαρχιακή γαλλική πόλη και η ζωή του αλλάζει, όταν έρχεται σε επαφή με τα τραγούδια της διεθνούς Ελληνίδας τραγουδίστριας (από 29/9). Επίσης, στο Σταθμό θα φιλοξενηθεί μια παράσταση που ξεκίνησε το ταξίδι της το 2019 από τη Γερμανία: το "HIV" του Θανάση Τριαρίδη είναι ένα μονολογκό έργο που γράφτηκε με αφορμή την υπόθεση των οροθετικών γυναικών που διαπομπεύτηκαν δημόσια το 2012. Σκηνοθετεί η Κύπρια σκηνοθέτρια Έλενα Σωκράτους και ερμηνεύει η Βασιλική Κυπραίου (23-24/9).

Μαχαίρι στο κόκαλο 104
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Μαχαίρι στο κόκαλο"

Ο Φούρνος θα φιλοξενήσει την παραγωγή που παρουσίασαν σε δική τους ερμηνεία και σκηνοθεσία ο Κώστας Κουτσολέλος και η Δώρα Στυλιανέση το καλοκαίρι το 2022 στο πλαίσιο του "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός, "Ο γιατρός Ινεότης": πρόκειται για ένα αινιγματικό κείμενο του Γιώργου Χειμωνά, που μιλάει για το θάνατο, το τέλος της ανθρωπότητας και την ανάγκη να εμφανιστεί ένα νέο, πιο σοφό και δίκαιο, είδος ανθρώπων (από 22/9). Τέλος, στο θέατρο 104, θα κάνει πρεμιέρα η παράσταση "Μαχαίρι στο κόκαλο", βασισμένη στο ομότιτλο έργο του Κώστα Μουρσελά, που σκιαγραφεί την κοινωνική σήψη μέσα από την ιστορία μιας μικροαστικής οικογένειας. Σκηνοθετεί ο Βασίλης Καλφάκης και συμπρωταγωνιστεί με τη Σάντρα Λειβαδάρα (από 16/9).

Θέλω να σου κρατάω το χέρι
© Ελίνα Γιουνανλή
"Θέλω να σου κρατάω το χέρι (I wanna hold your hand)"

Πολλές είναι οι παραστάσεις που ξεκινούν τη επαναληπτική διαδρομή τους μέσα στον Σεπτέβριο: ο Τάσος Ιορδανίδης και η Θάλεια Ματίκα θα συνεχίσουν για τρίτη χρονιά τις συναντήσεις τους ως παράνομο ζευγάρι στο "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" (Άλφα-Ληναίος-Φωτίου, από 15/9). Το Εθνικό Θέατρο επαναλαμβάνει από τις 20/9 δύο περσινές επιτυχίες του: την περφόρμανς-έκπληξη, "Goodbye, Lindita" του Μάριο Μπανούσι (μεταφέρεται στη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος") και τη σουρεαλιστική δυστοπία "Ο άνθρωπος απ’ το Παντόλσκ" του Ντμίτρι Ντανίλοβ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή (μεταφέρεται στο Κιβωτός, με τον Θανάση Δόβρη σε αντικατάσταση του Δημήτρη Ήμελλου).

Ο άνθρωπος απ΄ το Παντόλσκ
© Xρήστος Συμεωνίδης
Ο "Άνθρωπος απ' το Παντόλσκ" μεταφέρεται στο Κιβωτός

Οι C for Circus επιστρέφουν στο Σύγχρονο με την πρωτότυπη παράσταση για το trafficking, "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον" της Βαλέριας Δημητριάδου (από 20/9), ενώ στο ίδιο θέατρο μεταφέρεται η συγκλονιστική μεταφορά της Σοφίας Καραγιάννη του αφηγήματος του Χρόνη Μίσσιου, "Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς" (από 25/9). Στο 104 θα παίζονται φέτος τα "Ορφανά" του Ντένις Κέλι, το διεισδυτικό έργο για τον εκφασισμό της κοινωνίας, που σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος (από 23/9). Στο ίδιο θέατρο θα επαναληφθεί η πρωτότυπη χιουμοριστική περφόρμανς για τη γενιά των millenials, "Nostalgia Generation", σε σκηνοθεσία της Βάσια Ατταριάν (από 16/9).

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον"

Το σύγχρονο έργο του Γιάννη Κεντρωτά που ανατέμνει με μαύρο χιούμορ την ελληνική πραγματικότητα, "Ο τόρνος", επιστρέφει στο Olvio, σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κοιλάκου (από 25/9), ενώ στο Studio Μαυρομιχάλη, θα επαναληφθεί η παράσταση που σκηνοθέτησε ο Φώτης Μακρής, "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του", βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χανς Φάλαντα, που περιγράφει την αντίσταση μερικών "καθημερινών" ανθρώπων στον ναζισμό (από 30/9). Επιστρέφει επίσης η ξεχωριστή site specific περφόρμανς/ξενάγηση στο Άσυλο Ανιάτων, "ΠασΠορτ - Μία αληθινή περιπέτεια" της Χρύσας Διαμαντοπούλου, μέσα στα ειδικά διαμορφωμένα δωμάτια του Ιδρύματος Περιθάλψεως Χρονίως Πασχόντων (από 30/9), ενώ το αγωνιώδες δικαστικό θρίλερ "Οι 12 ένορκοι" επιμένει για ένατη σεζόν, σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη (Αλκμήνη, από 30/12).

Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς
"Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς" από φέτος στο Σύγχρονο

Στον Σταθμό θα παρουσιαστεί για ένα σύντομο δεύτερο κύκλο το βραβευμένο έργο του Λόρενς Ουίλσον "Blackberry Trout Face", που παίχτηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία της Αθηνάς Δελιάδη: τρία ανήλικα αδέλφια ανακαλύπτουν ότι η ηρωινομανής μητέρα τους τα εγκατέλειψε, ενώ στο Επί Κολωνώ επαναλαμβάνετι η πρωτότυπη παντομιμική παράσταση του Johnny O, "Scarmface", που εμπνέεται από τον βωβό κινηματογράφο και την εμβληματική ταινία "Ο σημαδεμένος" (από 30/9).

Περισσότερες πληροφορίες

Φούρνος

Μαυρομιχάλη 168

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Κιβωτός

Πειραιώς 115

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber