Πρώτες φωτογραφίες από το "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" στο Εθνικό

Λίγο πριν την πρεμιέρα, βλέπουμε υλικό από την ιδιαίτερη σκηνοθετική πρόταση του Δημήτρη Καραντζά πάνω στο εμβληματικό σαιξπηρικό έργο.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα © Γκέλυ Καλαμπάκα

Η ιστορία του πιο γνωστού ερωτευμένου ζευγαριού, του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, αναβιώνει στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου. Στο τιμόνι της σκηνοθεσίας βρίσκεται ο Δημήτρης Καραντζάς, ο οποίος αναμετριέται πάλι με τους κλασικούς και δίνει τη δική του ματιά στο σαιξπηρικό έργο. Λίγο πριν την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα στις 20/4, έχουμε την ευκαιρία για μία σύντομη ματιά στο σύμπαν που δημιούργησε ο σκηνοθέτης και ενσαρκώνουν οι ηθοποιοί Ηρώ Μπέζου, Έκτορας Λιάτσος, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιώργος Γιαννακάκος, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννης Κλίνης, Θάνος Κόνιαρης, Γιάννης Κόραβος, Ρίτα Λυτού, Άρης Μπαλής, Άρης Νινίκας, Γιάννης Νταλιάνης, Μάνος Πετράκης, Ρένη Πιττακή, Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης και Γιάννης Χαρκοφτάκης. Μία ματιά που σίγουρα μας κάνει να αδημονούμε για την παράσταση.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Το "α” παρευρέθηκε σε μία πρόβα της παράστασης στο πλαίσιο του Showcase που διοργάνωσε το Εθνικό θέατρο με διεθνείς προσκεκλημένους. Οι εικόνες αποδεικνύουν την παρατήρηση του Μάικλ Μπίλινγκτον από τη Guardian σχετικά με την επιλογή του σκηνοθέτη να θέσει ταυτόχρονα τη σκηνή της δεξίωσης των Καπουλέτων με τη σκηνή του μπαλκονιού, κάτι που "φώτιζε το έργο”. Άλλωστε, όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Δημήτρης Καραντζάς, "έχει μεγάλη αξία να δούμε σε ποιο κοινωνικό πλαίσιο εντάσσεται η άνθιση αυτού του έρωτα. Πολύ πριν φανερωθούν τα κεντρικά πρόσωπα του έργου ερχόμαστε σε επαφή με μια ωμή, ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία που ασχολείται μόνο με την επιβολή, την επικράτηση και τη βία μέχρι θανάτου.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Εξαρχής, εισχωρούμε στο σύμπαν του Σαίξπηρ, ο οποίος θέτει ως πλαίσιο συνάντησης των δύο προσώπων έναν άνυδρο, βίαιο τόπο ευτελισμού, αδράνειας και αντιπνευματικότητας. Σε αντιδιαστολή, έρχεται, αυτός ο λυρικός έρωτας, αυτή η ακραία συνάντηση, που μοιάζει ίσως η μόνη ελπίδα ανάσας και διαφυγής δύο ανθρώπων αυτής της κοινωνίας που δεν ακολουθούν τους κανόνες της. Η συνάντησή τους φτιάχνει ένα πολύ λεπτό, ευαίσθητο και ζωτικό καταφύγιο, όπου ο διάλογος τους -ερήμην τους- συνθέτει ποίηση, μια γλώσσα που κανένα άλλο πρόσωπο του έργου δεν χρησιμοποιεί.” 

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Την ίδια στιγμή, οι πρώτες εικόνες της παράστασης φανερώνουν και τη δεύτερη πτυχή στην οποία κινήθηκε ο Καραντζάς. "Η ένωση του Ρωμαίου με την Ιουλιέτα μοιάζει με ένα προδιαγεγραμμένο ραντεβού θανάτου. Ο έρωτας των δύο δεν είναι παρά ένας θάνατος, ο οποίος λειτουργεί ως διαφυγή από μια νεκρή κοινωνία, αλλά και προτείνει την αναγέννησή της.”, σημείωσε στο "α” ο καλλιτέχνης σχετικά με τη θεματική του θανάτου, που κυριαρχεί στην τελευταία πράξη του έργου.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ρωμαίος και Ιουλιέτα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 140 '

Έρωτας και θάνατος συνυπάρχουνι στην συγκλονιστική ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας που ανεβαίνει σε μια παράσταση που φωτίζει αυτές τις αντίρροπες δυνάμεις και αντιπαραβάλλει την ομορφιά (αλλά και την ήττα) του έρωτα απέναντι στην ασχήμια ενός παρηκμασμένου κόσμου..

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.