Πρώτες φωτογραφίες από το "Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα" του Βασίλη Μπισμπίκη στη Στέγη

Δείτε τα πρώτα στιγμιότυπα από τη μεταγραφή του μυθιστορήματος του Ντοστογιέφσκι στην Αθήνα του 2023 που σκηνοθετεί ο Βασίλης Μπισμπίκης με τον Θοδωρή Σκυφτούλη στον πρωταγωνιστικό ρόλο στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση.

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα Πηνελόπη Γερασίμου©

Μόλις έκανε πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα” που σκηνοθετεί ο Βασίλης Μπισμπίκης στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, αντλώντας έμπνευση από το εμβληματικό μυθιστόρημα του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Πρόκειται για μια ελεύθερη μεταγραφή του έργου που συνυπογράφει ο ίδιος σε συνεργασία με τον Γιάννη Μελιτόπουλο, μεταφέροντας το στην Αθήνα του 2023 με τρόπο ακραία ρεαλιστικό. Ο Βασίλης Μπισμπίκης μετά από χρόνια σκέψης και μελέτης πάνω στο συγκεκριμένο έργο το ανεβάζει τώρα μαζί με την ομάδα του Cartel γιατί θέλει να μιλήσει για το πώς μια σάπια, αρρωστημένη κοινωνία γεννάει το έγκλημα. Ο κεντρικός ήρωας Μιχάλης Σχίζας (aka Ρασκόλνικοφ) που υποδύεται ο Θοδωρής Σκυφτούλης, "παλεύει για δικαιοσύνη και, με έναν τρόπο, φορτώνεται όλα τα εγκλήματα που ίσως θα θέλαμε να κάνουμε αλλά δεν έχουμε τα κότσια. Οι εγκληματίες του Ντοστογιέφσκι είναι σαν άγιοι. Ο Ρασκόλνικοφ φορτώνεται όλες τις ενοχές μας”, μάς εξηγεί ο Βασίλης Μπισμπίκης στη συνέντευξη που έδωσε στο "α”.

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Όλα ξεκινούν από το φόνο που διαπράττει ο Μιχάλης Σχίζας, αφαιρώντας τη ζωή μιας γριάς τοκογλύφου, της Αλιόνας Ιβάνοβνα. Παίρνει το νόμο στα χέρια του και "καθαρίζει” την κοινωνία, όπως ο ίδιος πιστεύει, με το δικό του τρόπο. Το έργο ουσιαστικά πραγματεύεται τι γίνεται μετά το φόνο. "Αντέχει το βάρος στη συνείδησή του; Μπορεί αυτός ο φόνος να αλλάξει κάτι κοινωνικά; Κι αν μπορείς έστω και για ιδεολογικούς λόγους να αφαιρέσεις μια ζωή και πάλι τι συνέπειες έχει αυτό σε σένα αλλά και στην κοινωνία;". Αυτά είναι ερωτήματα που τίθενται μέσα στο έργο αλλά δεν απαντώνται. Ηθικά, κοινωνιολογικά και φιλοσοφικά ζητήματα τα οποία διερευνά η ομάδα Cartel, καλώντας και το κοινό να το κάνει, μέσα από αυτή τη νέα διασκευή του μυθιστορήματος του 1866, που φέρνει την ιστορία στο εδώ και τώρα, στους δρόμους και τις γειτονιές της Αθήνας, με τη μέθοδο της γραμμικής αφήγησης.

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Πηνελόπη Γερασίμου©

Στο πλευρό του Βασίλη Μπισμπίκη που ερμηνεύει τον ανακριτή Πορφύρη Πετρίδη συμπρωταγωνιστούν οι Τσέζαρις Γκραουζίνις, Έρρικα Μπίγιου, Κώστας Φαλελάκης, Άννα Μάσχα, Μπέττυ Βακαλίδου, Λευτέρης Αγουρίδας, Γιανμάζ Ερντάλ, Μάνος Καζαμίας, Διονύσης Κοκκοτάκης, Edgen Lame, Δημήτρης Παπάζογλου, Φοίβος Παπακώστας, Νατάσα Παπανδρέου, Νίκη Σερέτη, Γιώργος Σιδέρης, Στέλιος Τυριακίδης, Ιώβη Φραγκάτου και Νικολέτα Χαρατζόγλου.

Παραστάσεις με αγγλικούς υπέρτιτλους: Σάββατο 25/3, Κυριακή 26/3, Πέμπτη 30/3, Παρασκευή 31/3, Σάββατο 1/4, Κυριακή 2/4, Σάββατο 8/4, Κυριακή 9/4.

Δείτε φωτογραφίες από την παράσταση "Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα"

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Πηνελόπη Γερασίμου©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Πηνελόπη Γερασίμου©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Πηνελόπη Γερασίμου©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

>> Δείτε επίσης: "Βασίλη Μπισμπίκη, τι συνιστά Έγκλημα και Τιμωρία στην Αθήνα σήμερα;"

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Πηνελόπη Γερασίμου©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 180 '

Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι μεταφέρεται στην Αθήνα του 2023 ως ένα λαϊκό νουάρ με κινηματογραφικά στοιχεία, που ακολουθεί τον Ρασκόλνικοφ στον απόηχο μιας δολοφονίας που διαπράττει για το κοινό καλό. Η παράσταση ακολουθεί τη σκηνοθετική ταυτότητα του Βασίλη Μπισμπίκη για έναν ωμό, underground ρεαλισμό.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.