Onassis Future Now: Τι θα δούμε στο πρωτοπόρο θεατρικό φεστιβάλ της Στέγης

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των παραστάσεων που θα δούμε φέτος και τα ονόματα των νέων δημιουργών που τολμούν να μιλήσουν για θέματα ταμπού από σκηνής. Η προπώληση ξεκινά.

Call me Sugar Future Now Στέγη Πηνελόπη Γερασίμου©

Θέατρο από το μέλλον ή θέατρο του απόλυτου παρόντος (;) προτείνει η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέσα από το καθιερωμένο πλέον θεατρικό φεστιβάλ "Future Now” που επιστρέφει φέτος από 23 Μαρτίου έως 9 Απριλίου. Τρία νέα πρωτότυπα έργα, που προκρίθηκαν μέσα από ετήσιο ανοιχτό κάλεσμα, κάνουν πρεμιέρα ανοίγοντας για άλλη μια φορά το δρόμο στη νέα γενιά καλλιτεχνών να μιλήσει για θέματα ταμπού, όπως η σεξεργασία, η ρευστότητα φύλου και οι συλλογικές ταυτότητες, και να χτίσει καινούργιους κόσμους επί σκηνής. Οι τρεις παραστάσεις (κατάλληλες για άνω των 16 ετών) που θα δούμε φέτος στο "Future Now” είναι: "Call Me Sugar” της Χριστίνας Κυπραίου και του Μιχάλη Πητίδη, "Σεισμός” του Βασίλη Βηλαρά και "Περσείδες ή πώς να παρτάρετε αγρίως” των Ζωής Σιγαλού και Μαρίνας Σιώτου.

Οι επιμελητές του φεστιβάλ Ιλειάνα Δημάδη, Αφροδίτη Παναγιωτάκου και Κωνσταντίνος Τζάθας αναφέρουν σχετικά: "Ζητήσαμε από το Chat GPT να γράψει ένα κείμενο με τις λέξεις και φράσεις-κλειδιά "σεξ”, "onlyfans”, "καψουροτράγουδα”, "Girls just wanna have fun”, "ορμονοθεραπεία”, "θηλυκότητες” και "GrindR”, και το chatbot εργαλείο αυτόματης γραφής τεχνητής νοημοσύνης βραχυκύκλωσε. Δεν συνέβη, ασφαλώς, το ίδιο με τους καλλιτέχνες του φετινού φεστιβάλ Future N.O.W. Δικές τους είναι οι λέξεις, δικές τους και οι σκηνές της Στέγης, όπου και ανεβαίνουν τα τρία νέα πρωτότυπα έργα τους. Κι εμείς είμαστε εδώ για να εγγυηθούμε πως αυτό το φεστιβάλ θέλει να κάνει την ποίηση του "εδώ και τώρα” και τη φωνή μιας γενιάς που αρνείται τη σιωπή να αντηχήσει εντός και εκτός των σκηνών μας. Αντί για περισσότερα λόγια, τέσσερις στίχοι ενός από τα τρία έργα του φεστιβάλ, του "Περσείδες ή πώς να παρτάρετε αγρίως” της Ζωής Σιγαλού και της Μαρίνας Σιώτου: "Να κάνουμε έρωτα / Τόσο δυνατά που να καλυφθούν οι φωνές μας / Τόσο δυνατά που να σταματήσουν οι σκέψεις μας / Τόσο δυνατά που να σταματήσουν –για λίγο– να χτυπούν οι καρδιές μας".

"Call Me Sugar” των Χριστίνας Κυπραίου & Μιχάλη Πητίδη

Call me Sugar Future Now Στέγη
Πηνελόπη Γερασίμου©

Στο -1 της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση οι Χριστίνα Κυπραίου και Μιχάλης Πητίδης παρουσιάζουν σε δικό τους κείμενο και σκηνοθεσία, καθώς και καλλιτεχνική επιμέλεια της Ζωής Σιγαλού την σπονδυλωτή θεατρική performance - conference "Call me Sugar” που πραγματεύεται με χιούμορ θέματα, όπως η εμπορευματοποίηση του φετιχισμού, τα ταμπού, τα στερεότυπα, η μοναξιά και η σεξουαλικότητα μέσα από τον χώρο της online σεξεργασίας που υπόσχεται σεξουαλική και οικονομική απελευθέρωση, ανεξάντλητες ηδονές και ερεθιστικές εικόνες. Όπως αναφέρει ένας ήρωας του έργου: "Η φαντασία είναι πολύ πιο αληθινή, αυθεντική και πολύ πιο ικανοποιητική από οποιαδήποτε ερωτική συνάντηση". OnlyFans, cam girls και χρησιμοποιημένα εσώρουχα είναι το φόντο του "Call me Sugar” που είναι φτιαγμένο από υλικό έρευνας, προσωπικές εξομολογήσεις και ιστορίες μυθοπλασίας. Παίζουν οι Μελίνα Κοτσέλου, Χριστίνα Κυπραίου, Χρήστος Πούλος Ρένεσης, Δέσποινα Σταυρίδη. Guest Stars: Μιχάλης Πητίδης, Ζωή Σιγαλού.

"Σεισμός” του Βασίλη Βηλαρά

Σεισμός Future Now Στέγη
Ανδρέας Σιμόπουλος©

Ο "Σεισμός” του Βασίλη Βηλαρά, σε κείμενο της Λεμονιάς Γιαννίρη, έρχεται να αναταράξει τις τεκτονικές πλάκες του υπαρκτού ρατσισμού και των φοβικών συμπεριφορών κάθε είδους, καθώς καλεί στη Μικρή Σκηνή non binary άτομα, τρανς θηλυκότητες, χοντρά σώματα, μετανάστριες και σεξεργάτες, για να τραγουδήσουν τη ρητορική μίσους που υφίστανται καθημερινά, ακριβώς επειδή είναι αυτ@ που είναι. Ή, όπως ακούγεται στην παράσταση: "Απόψε θα μιλήσουμε για τη διαφορετικότητα: την αγαπημένη λέξη κυρίως των ανθρώπων που κυρίως δεν ανήκουν σε αυτή. Γιατί δεν έχω γνωρίσει ούτε ένα άτομο που να είναι διαφορετικό και να το δηλώνει". Η παράσταση προκαλεί το ρήγμα μέσα στο οποίο συναντιούνται η ορμονοθεραπεία, τα έγγραφα για την άδεια παραμονής στην Ελλάδα, το OnlyFans, τα καψουροτράγουδα, οι χαμένες παρθενιές, τα μεγάλα αλβανικά κούτελα, η ταυτότητα φύλου, η αστυνομική ταυτότητα, οι dom tops, οι submissive bottoms, οι ερωτικοί μετανάστες, οι θεραπείες μεταστροφής, οι εξαντλητικές δίαιτες, τα pronouns, το Grindr, η trash τηλεοπτική κουλτούρα και τα make-up tutorials. Ένα σύνολο βιωμάτων που μας υπενθυμίζει πως, κόντρα στο δημοφιλές αφήγημα πως τα πράγματα κάθε χρόνο γίνονται όλο και καλύτερα, ο πόνος ίσως να παραμένει ίδιος – όταν μεγαλώνεις ως μέλος της LGBTQIA+ κοινότητας σε μια χώρα που καλλιεργεί συστηματικά τον ρατσισμό και κάθε τύπου φοβικές συμπεριφορές απέναντι σε λαμπερά και ατρόμητα άτομα. Επί σκηνής ανεβαίνουν οι περφόρμερ Μότσι Γεωργίου, Iacovos, Adam Khalil, Αγκίμ Τζίμης Μίτσι, Αρτεμισία Ρέππα.

"Περσείδες ή πώς να παρτάρετε αγρίως” των Ζωής Σιγαλού και Μαρίνας Σιώτου

Περσείδες ή πώς να παρτάρετε αγρίως Future Now Στέγη
Πηνελόπη Γερασίμου©

Φωτορυθμικά, ντισκομπάλες, νέον ροζ φώτα, ηλεκτρονική μουσική και 80s love songs. Το -1 της Στέγης μεταμορφώνεται στο κλαμπ "Perseids”, όπου πέντε θηλυκότητες συναντιούνται –τυχαία και μη– στις γυναικείες τουαλέτες. Μιλούν για την πρώτη τους φορά, τις κούκλες Μπάρμπι, τα one night stands. Στέλνουν nudes και δημιουργούν anthem εμπνευσμένα από το sexting. Μια βραδιά με μεθυσμένες εξομολογήσεις, βρισιές, έρωτα, αγκαλιές και άγριο χορό. Ένα σύμπαν γεμάτο με γκλίτερ, Tik Tok tutorials, dating apps και αναφορές στην ποπ κουλτούρα, οι οποίες ακροβατούν μεταξύ της γενιάς των Gen Z και αυτής των Millennials.

Υπάρχει χώρος για έρωτα στη γενιά του dissociation και του tinder; Πώς μπορείς να επαναστατήσεις σε έναν κόσμο που αντιμάχεται συνεχώς εσένα και την ταυτότητά σου; Πέντε κορίτσια θέλουν να ερωτευτούν, να εκφραστούν και να ονειρευτούν, ενώ γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε έναν κόσμο όπου η αγάπη δεν ήρθε όπως την περίμεναν. Επαναστατώντας σε ό, τι τις καθόριζε μέχρι σήμερα, γίνονται μία οντότητα, ένα συμπαγές σώμα. Ένας "Χορός" του "εδώ και τώρα", κατά τον οποίο οι γυναικείες τουαλέτες μετατρέπονται σ’ έναν χώρο εκτόνωσης και απελευθέρωσης. Οι Ζωή Σιγαλού και Μαρίνα Σιώτου υπογράφουν το κείμενο και τη σκηνοθεσία. Παίζουν οι ηθοποιοί Δανάη Δελαπόρτα, Μαριάννα Μποζαντζόγλου, Κατερίνα Ρουσιάκη, Ζωή Σιγαλού, Μαρίνα Σιώτου. Σε βίντεο – έκπληξη εμφανίζεται η Ελένη Καραγιώργη.

Παραστάσεις με αγγλικούς υπέρτιτλους: Σάββατο 25/3, 1/4, 8/4, Κυριακή 26/3, 2/4, 9/4, Πέμπτη 30/3, Παρασκευή 31/3 | Πληροφορίες για ΑμεΑ: 2130178036 και infotickets@onassis.org.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber