Αν αναζητάς κωμικές ιστορίες και προτιμάς τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία, υπάρχουν τέσσερις παραστάσεις που εξυπηρετούν και τους δύο σκοπούς.
Στο Από Μηχανής Θέατρο ο Δημήτρης Μυλωνάς σκηνοθετεί το θεατρικό σίκουελ "Καλιφόρνια ντρίμιν 2, 20 χρόνια μετά", όπου ο συγγραφέας Βασίλης Κατσικονούρης αναρωτιέται τι απέγιναν οι τέσσερις αγαπημένοι εικοσάρηδες –Ντίνος, Άρης, Βουβού και Κική– σε αναζήτηση του αμερικανικού ονείρου. Οι Γιάννης Στόλλας, Σταύρος Καραγιάννης, Άννα Ελεφάντη και Στέλλα Ράπτη υποδύονται τους τέσσερις ρόλους του έργου, που πετυχαίνει τους ήρωες στα σαράντα τους πια, στον απόηχο μιας κρίσης που δεν τελειώνει ποτέ.
"Μαθήματα κωμωδίας" παραδίδει ο Θοδωρής Αθερίδης, δίνοντας την απάντηση για το αν διδάσκεται η κωμωδία ως θεατρικό είδος, στο τελευταίο του έργο που μας βάζει στα ενδότερα της θεατρικής δημιουργίας, διεισδύοντας στο χώρο της εκπαίδευσης των ηθοποιών που θέλουν να μάθουν πώς να κάνουν κωμωδία. Ο ίδιος παίζει με τέσσερις ακόμη ηθοποιούς, τους Δήμητρα Ματσούκα, Αντώνη Κρόμπα, Δημήτρη Σαμόλη και Αναστασία Τσιλιμπίου, και σκηνοθετεί στο Μικρό Παλλάς.
Η Πένυ Φυλακτάκη στη νέα της καυστική κωμωδία "Ο άλλος", που παίζεται στο Εθνικό Θέατρο, βάζει στο στόχαστρο την οικογένεια και την κοινωνία, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί η Σοφία Πάσχου στη Σκηνή "Νίκος Κούρκουλος". "Ένας λευκός, μικρός, κλειστός χώρος, σαν ηλεκτρισμένο έδαφος, όπου όλα μπορούν να συμβούν", έτσι περιγράφει η σκηνοθέτρια το πεδίο μέσα στο οποίο εκείνη και οι συνεργάτες της εξερευνούν την εξέλιξη της καταιγιστικής δράσης. Ποιοι είναι οι θύτες και ποια τα θύματα στο αχαλίνωτα κωμικό, παιχνίδι επιβίωσης και αλληλοσπαραγμού με φόντο το γάμο ενός υποψήφιου βουλευτή; Πρωταγωνιστούν οι Παντελής Δεντάκης, Δημήτρης Δρόσος, Γιώργος Ζυγούρης, Κατερίνα Πατσιάνη, Ευδοκία Ρουμελιώτη και Κώστας Φιλίππογλου.
Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καρατζιάς και ο μουσικός Μάνος Αντωνιάδης ανεβάζουν για τα 10 χρόνια του Vault την "Elizadeth", που, με βάση το έργο "Βασιλικοί μετά τρούλου" του Χάρη Ρώμα, καυτηριάζει τη ματαιοδοξία που επικρατεί στον κόσμο του θεάματος. Δύο χρόνια μετά την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης, ένας ηθοποιός καλείται να συγκεντρώσει μια ομάδα ανέργων συναδέλφων του και να τους ανακοινώσει ότι θα ανεβάσουν τη "Μαρία Στιούαρτ” του Φρίντριχ Σίλερ, πειραγμένη και σε μορφή μιούζικαλ. Με λίγα λόγια μια παράσταση που όλα είναι λάθος. Πρωταγωνιστούν οι Χριστίνα Σαμπανίκου, Ορνέλα Λούτη, Στέλιος Ψαρουδάκης, Δήμητρα Κολλά, Σωτήρης Δούβρης, Κική Μαυρίδου, Παναγιώτης Δελαβίνιας, Εύη Τσάφου, Σωτήρης Μεντζέλος.
Περισσότερες πληροφορίες
Μαθήματα κωμωδίας
Το ένατο κατά σειρά έργο του σκηνοθέτη και ηθοποιού, που εμπνέεται από τις μεθόδους εκπαίδευσης πάνω στην κωμωδία, αποτελεί ένα μάθημα γελοιοποίησης όλων όσα μας βασανίζουν. Πρόκειται για μια ξεκαρδιστική κωμωδία που διεισδύει στο χώρο της εκπαίδευσης των ηθοποιών που θέλουν να μάθουν πως να κάνουν κωμωδία. Οι αυτοσχεδιασμοί και οι ασκήσεις τους καθώς και η διαμόρφωση των σχέσεων μεταξύ τους, είναι ο κύριος άξονας της αφήγησης, μιας σημερινής ιστορίας, όπου οι ήρωές της αντιστέκονται με τον τρόπο που μπορεί ο καθένας στο ζοφερό τοπίο των καιρών μας.
Καλιφόρνια ντρίμιν 2, 20 χρόνια μετά
Οι εικοσάρηδες που γνωρίσαμε στο πρώτο μέρος του έργου σαρανταρίζουν σε μια κοινωνία που βιώνει μια παρατεταμένη κρίση, αλλά δεν παύουν να ονειρεύονται.
Elizadeth
Για τις σχέσεις που διαμορφώνονται ανάμεσα στα μέλη του θιάσου μιας παράστασης και τη ματαιοδοξία που επικρατεί στον κόσμο του θεάματος μιλάει το καυστικό έργο που αποτελεί διασκευή των «Βασιλικών μετά τρούλου» του Χάρη Ρώμα. Δύο χρόνια μετά την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης, ένας ηθοποιός καλείται να συγκεντρώσει μια ομάδα ανέργων συναδέλφων του, για να τους ανακοινώσει ότι θα ανεβάσουν τη «Μαρία Στιούαρτ» του Σίλερ. Μόνο που πρέπει να τους αποκαλύψει ότι το έργο, θα ανέβει υπό τη μορφή μιούζικαλ και μάλιστα «πειραγμένο», από μια ατάλαντη παρεμβατική συγγραφέα, που όλοι τους σιχαίνονται, η οποία βρήκε έναν φιλοβασιλικό σύλλογο να τους χρηματοδοτήσει. Θα καταφέρει άραγε να τους πείσει να συμμετέχουν και με ποιο τίμημα;
Ο άλλος
Σαρκαστικό πανδαιμόνιο ανατροπών για τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, τις στρεβλώσεις της νεοελληνικής οικογένειας και το φόβο για το διαφορετικό.