Πρόκειται για... διατήρηση εσωτερικής ισορροπίας στον χώρο του θεάματος θα έλεγε κανείς: ενώ ο "κλασικός" κινηματογράφος αντιμετωπίζει προβλήματα και διέρχεται κρίσης σε πολλαπλά επίπεδα, ο Δικτυακός οικιακός κινηματογράφος - οι υπηρεσίες τύπου Netflix με άλλα λόγια - όπου συχνά αποδίδεται η κρίση που βιώνει ο "κλασικός", στους δημιουργούς τουλάχιστον... "δίνει λύσεις". Αυτό ισχύει σίγουρα στην περίπτωση του Martin Scorsese, ο οποίος αφού χρηματοδοτήθηκε σε σημαντικότατο ποσοστό του από την Netflix για την παραγωγή του The Irishman κατόρθωσε να κάνει το ίδιο και για την επόμενη ταινία του - αυτή τη φορά επιστρατεύοντας έναν άλλον τεχνολογικό κολοσσό που χρειάζεται ποιοτικό περιεχόμενο: την Apple!
Πράγματι: το Killers of the Flower Moon, στο οποίο θα πρωταγωνιστούν οι Di Caprio και De Niro σε σκηνοθεσία φυσικά Scorsese, αρχικά είχε συμφωνηθεί πως θα χρηματοδοτηθεί, υλοποιηθεί και διανεμηθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Paramount. Τα στελέχη της όμως - και μέσα σε αυτό το κλίμα της αβεβαιότητας όσον αφορά στην λειτουργία των σινεμά λόγω COVID-19 βέβαια - μάλλον... το ξανασκέφτηκαν όταν ο διάσημος σκηνοθέτης ζήτησε budget ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων για το καινούργιο του φιλμ και αναζήτησαν συνεργάτιδα εταιρεία η οποία θα επωμιζόταν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους. Ανάμεσά τους υπήρξαν, σύμφωνα με ρεπορτάζ, και πολλές μεγάλες Δικτυακές υπηρεσίες εν ενεργεία σήμερα, όμως η Apple πλειοδότησε και - αντί αδιευκρίνιστου μέχρι στιγμής ποσού, το λιγότερο 100 εκ. δολαρίων πάντως - εξασφάλισε τα αποκλειστικά δικαιώματα προβολής του Killers of the Flower Moon όταν το φιλμ ολοκληρώσει την πορεία του στις παραδοσιακές αίθουσες των σινεμά.
Φυσικά αν υπάρχει εταιρεία αυτή τη στιγμή της οποίας η οικονομική επιφάνεια ξεπερνά κατά πολύ την δυνατότητά της να παράξει ποιοτικό, πρωτογενές περιεχόμενο για Δικτυακή υπηρεσία της, αυτή είναι η Apple. Δεν είναι κρυφό το γεγονός ότι το Apple TV Plus δεν έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού (ούτε καν του πιστού δικού της) σε ικανοποιητικό βαθμό και πως ο αμερικανικός κολοσσός χρειάζεται πάρα πολύ ορισμένες παραγωγές βεληνεκούς ΑΑΑ για να το πετύχει. Το Killers of the Flower Moon είναι ακριβώς το είδος της ταινίας που θα μπορούσε να λειτουργήσει έτσι και το είδος της ταινίας που θα διεκδικούσε με άνεση πολλαπλά κινηματογραφικά βραβεία (Όσκαρ και άλλα). Στο ίδιο πλαίσιο η Apple κατέβαλλε, άλλωστε, 70 εκ. δολάρια πρόσφατα για την αποκλειστική Δικτυακή προβολή του Greyhound του Tom Hanks.
Το αν και κατά πόσο η τακτική αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί πολλές φορές με αυτά τα κόστη (ακόμη και η Apple δεν έχει... απεριόριστα κεφάλαια), καθώς και το αν θα αποδώσει μακροπρόθεσμα όπως ελπίζει ο κολοσσός του Cupertino απομένει να αποδειχθεί, φυσικά. Για την ώρα, ωστόσο, δηλώνουμε ικανοποιημένοι που οι Δικτυακοί κινηματογραφικοί "παίκτες" έχουν την πρόθεση να συνεισφέρουν - έστω και για τους δικούς τους λόγους, δεν έχει τόση σημασία - στην παραγωγή ποιοτικών κινηματογραφικών παραγωγών σε μία περίοδο που το Hollywood δεν έχει την πολυτέλεια να χρηματοδοτεί τόσες όσες παλαιότερα. Κάτι είναι κι αυτό, σωστά;