Οποιοσδήποτε παρακολουθεί τις εξελίξεις στον χώρο των οικιακών υπηρεσιών περιεχομένου γνωρίζει πως το Disney Plus - η Δικτυακή τέτοια συνδρομητική υπηρεσία που η μεγαλύτερη κινηματογραφική στον κόσμο ξεκίνησε να προωθεί στα τέλη του 2019 - έχει σημειώσει πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία υποβοηθούμενη (και) από τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν λόγω της πανδημίας σε πάρα πολλές χώρες. Αυτό που κανείς δεν θα μπορούσε να είχε προβλέψει το φθινόπωρο του 2019 είναι το πόσο μεγάλη είναι αυτή η εμπορική επιτυχία στην πραγματικότητα: το Disney Plus στις 2 Ιανουαρίου 2021 καταμετρούσε 95 εκατομμύρια συνδρομητές (!), όντας πια πάρα πολύ κοντά στον αρχικό του στόχο της πελατειακής βάσης 100 εκατομμυρίων συνδρομητών παγκοσμίως. Με την διαφορά πως το αρχικό πλάνο της Disney είχε θέσει χρονικό πλαίσιο 4 ετών για τον στόχο αυτό, ενώ η υπηρεσία τον πέτυχε σε μόλις 14 μήνες!
Πράγματι: επιτυγχάνοντας σε κάτι παραπάνω από 1 χρόνο αυτό που η Netflix χρειάστηκε 7 ολόκληρα χρόνια να πετύχει - η υπηρεσία αυτή ξεκίνησε το 2010 και άγγιξε τα 100 εκατομμύρια συνδρομητές το 2017 - η Disney απέδειξε τρία πράγματα. Απέδειξε πως (α) υπήρχε περιθώριο και ζήτηση στην παγκόσμια αγορά για μία ανταγωνιστική τέτοια πρόταση, πως (β) το κοινό είναι πρόθυμο να καταβάλλει αντίτιμο για πρόσβαση στο δικό της πολύτιμο περιεχόμενο, αλλά και πως (γ) ήταν εφικτό μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να αποκτήσει πλεονεκτική θέση απέναντι στις άλλες παραδοσιακές κινηματογραφικές που κάνουν την μετάβαση σε Δικτυακές υπηρεσίες ανάλογες παράλληλα με αυτήν. Συνδρομητική βάση 100 εκατομμυρίων καταναλωτών δεν θα επιτύχουν πολύ εύκολα πλέον ούτε το HBO Max της Warner, ούτε το Peacock της NBC Universal, ούτε βέβαια τα Amazon Prime Video, Hulu ή Apple TV Plus που ακολουθούν.
Τα 100 εκατομμύρια συνδρομητές βεβαίως απέχουν πάρα πολύ από τα 200 εκατομμύρια συνδρομητών που κατόρθωσε να συγκεντρώσει η Netflix στο τέλος του 2020 - υποβοηθούμενη και αυτή από τις συνθήκες πανδημίας που επικρατούν - όμως η Disney έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα που η Netflix δεν έχει, ενώ ο χρόνος είναι σαφές ήδη πως θα κυλά υπέρ της πρώτης και όχι της δεύτερης τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι και οι ίδιοι οι μέτοχοι της Disney - συντηρητικού τρόπου σκέψης σε άλλα πράγματα - έχουν ήδη εγκρίνει μεγάλη αναδιάρθρωση της εταιρίας ώστε οι Δικτυακές υπηρεσίες να έλθουν στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της. Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πού ακριβώς θα "βρει τις ισορροπίες της" η Disney στην προσπάθεια να αγγίξει κι αυτή τα 200 εκατομμύρια συνδρομητές, καθώς παραμένει μία κινηματογραφική με δεσμούς (ενδεχομένως περιοριστικούς) στο παραδοσιακό μοντέλο του σινεμά τους οποίους η Netflix δεν έχει. Για να δούμε, λοιπόν!