Οι δύο χέστηδες

3

Ευφρόσυνη και λεπτοδουλεμένη παράσταση, που αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα του πόσο ωραία μπορεί να λειτουργήσει ένα όχι και τόσο σπουδαίο έργο, όταν ο σκηνοθέτης πιστεύει σε αυτό.

Οι δύο χέστηδες Ελευθερία Νικολαΐδου©

Γίνεται αμέσως φανερό ότι ο Βασίλης Παπαβασιλείου βρήκε ποιότητες σε αυτό το άγνωστο ως τώρα έργο του Γάλλου συγγραφέα, ο οποίος προχώρησε το φαρσικό είδος λίγο παραπέρα, αναδεικνύοντας τη δύναμη του ρεαλισμού και της κοινωνικής παρατήρησης. Οι "Δύο χέστηδες" δεν αποτελούν ένα από τα συνθετότερα έργα του, είναι όμως διασκεδαστικό, κάτι που για το σκηνοθέτη δεν είναι καθόλου αμελητέο χαρακτηριστικό. Αυτή την ψυχαγωγική διάσταση φρόντισε να αναδείξει, με μια παράσταση κεντημένη σαν κομψοτέχνημα.

Δύο χέστηδες
Ελευθερία Νικολαΐδου©

Η υπόθεση είναι απλή και αφορά το μέλλον της Καικίλιας, μιας δεκαοχτάχρονης κοπέλας που ο πατέρας της, Τιμποντιέ, σχεδιάζει να την παντρέψει με έναν γελοίο τύπο, τον Γκαραντού, μόνο και μόνο επειδή δεν τόλμησε να αρνηθεί την πρότασή του. Η Καικίλια όμως αγαπάει τον Φρεμισέν, έναν δικηγόρο επίσης ερωτευμένο μαζί της, όμως υπερβολικά δειλό για να τη ζητήσει σε γάμο. Η Καικίλια, γυναίκα με περισσότερο τσαγανό και αποφασιστικότητα από τους άνδρες που την περιβάλλουν, θα κάνει ό,τι μπορεί για να απαλλαχθεί από τον ανεπιθύμητο αρραβωνιαστικό και να καταλήξει με τον εκλεκτό της καρδιάς της.

Δύο χέστηδες
Ελευθερία Νικολαΐδου©

Η παράσταση παίζει με αυτό το κωμικό σχήμα και ποντάρει ακόμη περισσότερο στα προφανή χαρακτηριστικά του: δεν παριστάνει ότι είναι κάτι "σπουδαιότερο". Τα πάντα επί σκηνής είναι απλά αλλά έντονα σκιτσαρισμένα: το σκηνικό αποτελείται από παραβάν που δημιουργούν ένα λαβύρινθο, επιτρέποντας ξαφνικές εισόδους και εξόδους, καθώς και παιχνίδια με το φως και τη σκιά, ενώ η λευκή μονοχρωμία σπάει ωραία από τις κατακόκκινες παπαρούνες· τα "κουκλίστικα" κοστούμια υπηρετούν την αισθητική του 19ου αι., με νότες κωμικής υπερβολής σε σημεία, ενώ οι αστείες περούκες μεγεθύνουν την κωμικότητα των προσώπων – υπέροχη η δουλειά του Άγγελου Μέντη. Φυσικά, η ίδια γραμμή ακολουθείται στην ανάγνωση των χαρακτήρων κι έτσι μια ελαφράδα και μια αίσθηση παιδικότητας διαπερνάει τις ερμηνείες και συνολικά την παράσταση.

Οι δύο χέστηδες
Ελευθερία Νικολαΐδου©

Καθώς τα πρόσωπα δεν έχουν ιδιαίτερο ψυχολογικό υπόβαθρο, οι ηθοποιοί στοχεύουν στη δημιουργία μιας διασκεδαστικής δισδιάστατης απόδοσης των ρόλων και σε σημεία θυμίζουν μαριονέτες ή ζωντανές κούκλες. Ο Γιώργος Γλάστρας είναι απολαυστικός ως Φερμισέν, καθώς παίζει με το μοτίβο του τρέμουλου που του προκαλεί η δειλία, ενώ ο πολύ καλός Θέμης Πάνου μεταφέρει τη συμπεριφορά του Τιμποντιέ με εσωτερικότερο τρόπο, εστιάζοντας στην κωμική δύναμη του κειμένου (συνολικά εύστοχη η μετάφραση που υπογράφει ο σκηνοθέτης). Ο Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος αποδίδει με την πρέπουσα υπερβολή τον γελοίο και αντιπαθή ρόλο του Γκαραντού, ενώ η Σμαράγδα Κάκκινου προσθέτει στο ρόλο της οικονόμου επιπλέον κωμική λειτουργία. Η Κλέλια Ανδριολάτου δίνει στην Καικίλια μια σωστά μετρημένη ερμηνεία με έντονη σωματικότητα και φυσιογνωμικές εκφράσεις. Τα εμβόλιμα τραγούδια πάνω στην ωραία μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου φέρνουν ακόμη περισσότερο αυτό το ίσως απλοϊκό έργο στο σήμερα.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι δύο χέστηδες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 60 '

Το μέλλον της Καικίλια κρέμεται από δύο…χέστηδες. Από τη μια ο πατέρας της Τιμποντιέ, που δεν μπορεί ποτέ να πει όχι κι έτσι δεν τολμά να αρνηθεί το χέρι της σε έναν αλαζόνα και δόλιο προικοθήρα, τον Γκαραντού. Από την άλλη, ο αγαπημένος της Φρεμισέν που είναι τόσο ντροπαλός που δεν τολμά να της κάνει πρόταση γάμου. «Μα τι θα απογίνει αυτό το κορίτσι;» αναρωτιέται ακόμα και η υπηρέτρια Αννέτα. Πώς θα καταφέρει να παντρευτεί τον άντρα που αγαπά; Ευτυχώς χάρη στην αποφασιστικότητά της, αλλά και χάρη σε μια ανατροπή της μοίρας που αποκαλύπτει ότι ο προικοθήρας είναι ένας βίαιος άνθρωπος που είχε φυλακιστεί επειδή χτύπησε την πρώτη του γυναίκα, η Καικίλια θα πάρει την κατάσταση -αλλά και τον εαυτό της- στα χέρια της…

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/05/2024

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber

"Τότε, τώρα, πάντα": Πότε ξεκινά η νέα επιθεώρηση από τον Σταμάτη Φασουλή στο Θέατρο Άλσος

Ο μετρ του είδους θα ξεκαλοκαιριάσει στο Θέατρο Άλσος με νέα επιθεώρηση και ταλαντούχους συνεργάτες.

"The philanthropist": Οι Dirty Granny Tales επιστρέφουν με τη νέα τους παράσταση

Το Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" υποδέχεται ξανά το μουσικοθεατρικό σχήμα που αφηγείται σκοτεινά παραμύθια χρησιμοποιώντας μουσική, χορό, κουκλοθέατρο και animation.

"Ηρακλής Μαινόμενος": Δαδακαρίδης, Γουλιώτη, Γάλλος πρωταγωνιστούν στην σπάνια παιζόμενη τραγωδία του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά

Το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ευριπίδη παρουσιάζεται το καλοκαίρι του 2024 σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα από μια σπουδαία ομάδα ηθοποιών και συντελεστών.

"801,5 μ.": Θέατρο ντοκουμέντο για την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη στο "Τζένη Καρέζη"

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Χάρης Πεχλιβανίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Δηπεθε Ιωαννίνων, έρχεται για λίγες παραστάσεις από την Ήπειρο στην Αθήνα.