"Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι.": Η ιστορία της ανθρωπότητας στη θεατρική σκηνή

Μια πολυμεσική performance - καθρέφτης του ποιοι ήμασταν, και ποιοι γινόμαστε, με στοιχεία σινεμά, σύγχρονης μουσικής, πειραματικού θεάτρου και χορού.

Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι.

"Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι." ονομάζεται η πρωτότυπη περφόρμανς που μας ταξιδεύει στην ιστορία της ανθρωπότητας: Θεσσαλονίκη, Αίγυπτος, Μέση Ανατολή, 1944, 2025, 2 λεπτά πριν, ο χώρος και ο χρόνος σε αυτήν την  παράσταση χάνουν τη συνοχή και τη γραμμικότητα τους. Στο θέατρο Nous παρουσιάζεται η πολυμεσική παράσταση της Κάκιας Γκουδίνα στις 3 και 6 Απριλίου, με στοιχεία σινεμά, σύγχρονης μουσικής, πειραματικού θεάτρου και χορού, ενώ δανείζεται τον τίτλο της από έναν στίχο της Κρυστάλλης Γλυνιαδάκη. Περιστρέφεται γύρω από την έννοια της εξαφάνισης: του χρόνου, των ανθρώπων,  των συναισθημάτων, της μνήμης, των δεσμών. Δύο γυναίκες, μέσα από τη διαδικασία προετοιμασίας ενός καθημερινού μεσημεριανού τραπεζιού, φέρνουν στην επιφάνεια ιστορίες από διαφορετικούς τόπους και χρόνους, με ένα κοινό χαρακτηριστικό: κάτι στις ιστορίες αυτές χάνεται. Το προσωπικό ταξίδι γίνεται συλλογικό, από απώλεια σε απώλεια διασχίζοντας τοπία και ημερομηνίες.  

Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι.

Γιατί αυτό το έργο σήμερα; 

Το "Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά Όχι." είναι μια ιστορία της ανθρωπότητας που δεν ψάχνει νέες ιστορίες αλλά εισχωρεί στο δυτικό κοινωνικό ασυνείδητο, επιλέγει σύμβολα και γεγονότα και τα αναδιαμορφώνει με σκοπό την πρόκληση ενός αναστοχασμού: του ποιοι ήμασταν, και ποιοι γινόμαστε. Το έργο είναι καθρέφτης της εποχής του, μιας εποχής που χαρακτηρίζεται έντονα από την επανεξέταση του παρελθόντος και την αντιμετώπιση  των συνεπειών του, όπως ο αγώνας για το περιβάλλον, οι ευθύνες της αποικιοκρατίας, η ανάδειξη φωνών του περιθωρίου κ.ά. 

Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι.

Ερμηνεύουν οι Ανθή Στασινού, Μαρίνα Μάλλιου, Νικόλας Παπούλιας πάνω σε κείμενα της Βασιλείας Οικονόμου. Η Γεωργία Τσελέπη υπογράφει τους φωτισμούς, η Ανθή Στασινού την κίνηση και η Κατερίνα Χατζοπούλου τη σκηνογραφία.

Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι.

Η σκηνοθέτης και μουσικός Κάκια Γκουδίνα συνθέτει multi-media έργα που περιλαμβάνουν ακουστικά όργανα, ηλεκτρονική μουσική, sound design, κινηματογράφο και πειραματικό θέατρο. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στη σύνθεση από το Michigan State University, υπό την καθοδήγηση των A. Bacon, D. Biedenbender και L. Goeringer, και διδακτορικού διπλώματος στη σύνθεση και τις πολυμεσικές αφηγήσεις υπό την  καθοδήγηση των Mark Sullivan (σύνθεση μουσικής) και Alisson Dobbins (interac-ve media design). Η  διδακτορική της διατριβή ήταν ένα έργο για σύνολο δωματίου, οπτικά εφέ και χορό. Έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης και σχεδιάστρια ήχου για ταινίες, έχει  συνθέσει μουσική για ταινίες, θεατρικά έργα, βιντεοπαιχνίδια και podcast, και πρόσφατα εξερευνά πρακτικές διαδραστικών μέσων που περιλαμβάνουν θεατρικές παραστάσεις, εικαστικές εγκαταστάσεις και σύνθεση μουσικής. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι.

  • Performance
  • Διάρκεια: 50 '

Μια πολυμεσική περφόρμανς - καθρέφτης της ιστορίας της ανθρωπότητας που εξετάζει ποιοι ήμασταν, και ποιοι γινόμαστε, με στοιχεία σινεμά, σύγχρονης μουσικής, πειραματικού θεάτρου και χορού. Με τίτλο έναν στίχο της Κρυστάλλης Γλυνιαδάκη, το έργο περιστρέφεται γύρω από την έννοια της εξαφάνισης: του χρόνου, των ανθρώπων, των συναισθημάτων, της μνήμης, των δεσμών. Η ιστορία ξεκινάει με δύο γυναίκες των οποίων η διαδικασία προετοιμασίας ενός καθημερινού μεσημεριανού τραπεζιού, φέρνει στην επιφάνεια ιστορίες από διαφορετικούς τόπους και χρόνους, με το κοινό χαρακτηριστικό ότι κάτι χάνεται μέσα σε αυτές. Θεσσαλονίκη, Αίγυπτος, Μέση Ανατολή, 1944, 2025, 2 λεπτά πριν, ο χώρος και ο χρόνος σε αυτήν την παράσταση χάνουν τη συνοχή και τη γραμμικότητα τους.

Θέατρο Nous - Creative space

Τροίας 34, Κυψέλη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μια ζωή - Ο μονόλογος μιας μοδίστρας

Καθηλωτική η Νένα Μεντή σε μια παράσταση-φόρος τιμής στη σύγχρονη ελληνική ιστορία, που συγκινεί με τον τρόπο που χειρίζεται τη δύναμη της μνήμης. Το κείμενο, παρότι ουσιαστικό, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη εκφραστική ένταση. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/04/2025

Τρεις αδελφές

Μερικά χρόνια μετά τον αξιοσημείωτο "Θείο Βάνια", η Μαρία Μαγκανάρη επιστρέφει στον Τσέχοφ, με ακόμη μία παράσταση συνόλου, βαθιάς τρυφερότητας, ποίησης και ωραίων ερμηνειών. | Powered by Uber

Η Νατάσα Εξηνταβελώνη έρχεται με το "Girls & Boys" από τη Θεσσαλονίκη

Είναι η βία αναπόφευκτο στοιχείο της ανθρώπινης φύσης ή αποτέλεσμα των κοινωνικών και πολιτισμικών συνθηκών, διερωτάται το έργο του γνωστού στο ελληνικό κοινό Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία της Λητώς Τριανταφυλλίδου.

Μια "Μπουμπού" στο θέατρο Εν Αθήναις

Η Δήμητρα Κολλά ερμηνεύει μια γλυκόπικρη ιστορία βγαλμένη από τις σελίδες της νουβέλας του Δημήτρη Μητσοτάκη, η οποία όμως μιλάει για όλους μας.

11 τελευταίες παραστάσεις για το "Τα πήρες όλα κι έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου" στο Παλλάς

Last call για την μεγάλη θεατρική επιτυχία του Παλλάς με τον Γιάννη Τσορτέκη στο ρόλο του Στράτου και τους Άγγελο, Στέλιο και Διαμαντή Διονυσίου να τραγουδούν ζωντανά επί σκηνής.

"My fierce ignorant step": Χρήστος Παπαδόπουλος σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη με μια χορευτική έξαψη για τις πρώτες μας φορές

Δέκα χορευτές κινούνται σαν ένα στη νέα παράσταση του καταξιωμένου μινιμαλιστή χορογράφου, "My fierce ignorant step", που μιλά για την κοινή εμπειρία της πρώτης φοράς που συναντηθήκαμε, που γελάσαμε, που ζήσαμε…

Paris Opera Junior Ballet: Η αφρόκρεμα του νεανικού χορού στην Αθήνα

Το Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού, κοιτίδα του κλασικού χορού μας συστήνει τη νέα γενιά χορευτών που χορεύει για το μέλλον, την παράδοση και τη ζωή.