Η Ανθή Ευστρατιάδου αφιερώνει ένα ποίημα στην Έντα Γκάμπλερ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, η ηθοποιός αφιερώνει Κική Δημούλα στην ασφυκτικά παγιδευμένη ηρωίδα που ερμηνεύει σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.

Έντα Γκάμπλερ Καραντζάς Γκέλυ Καλαμπάκα©

Η ηθοποιός Ανθή Ευστρατιάδου ερμηνεύει αυτήν την περίοδο την Έντα Γκάμπλερ στο ομώνυμο έργο του Χένρικ Ίψεν που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καραντζάς στο Προσκήνιο. Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21/3), η ηθοποιός αφιερώνει στην οριακή, σπασμωδική όσο και ασφυκτικά παγιδευμένη ηρωίδα της, ένα ποίημα της Κικής Δημουλά. Πρόκειται για το "Ερήμην" του 1958. Όπως αναφέρει η ερμηνεύτρια: "Το ποίημα αυτό εκφράζει με μια σπάνια ευαισθησία το αδιέξοδο μιας ύπαρξης σαν την Έντα Γκάμπλερ".

Ερήμην

Σημειώθηκε χθες
διόγκωση της ματαιότητας.
Αυτό, φυσικά,
κανείς δεν το αντελήφθη.
Κανείς απ΄τους ελάχιστους "πλησίον μου".
Μονάχα εγώ
που όρθια μπρος στο μεσίστιο μέλλον μου,
σε στάση ανήμπορη αλλά κόσμια,
άφησα να διαφύγει από το χώρο μου
ένα ολόκληρο απόγευμα,
σε μια ρευστότητα αθεράπευτη,
γνωστή,
αλλ΄ επιδεινωμένη.

Κική Δημουλά, Ποιήματα (εκδόσεις Ίκαρος, Αθήνα, 1998)

Διαβάστε την κριτική μας για την παράσταση εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Έντα Γκάμπλερ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Η εμβληματική Έντα ανατινάζει το σύστημα των μικροαστικών αντιλήψεων της κοινωνίας μας, σε μια παράσταση που «ξαναδιαβάζει» το αριστούργημα του Ίψεν με τη θέση της γυναίκας στο επίκεντρο. Η Έντα (πρώην Γκάμπλερ, νυν Τέσμαν) προσπαθεί να βρει απάντηση και λόγο ύπαρξης σε ένα στείρο και αυστηρά δομημένο περιβάλλον στο οποίο οι άνθρωποι - απονεκρωμένοι τυφλοί - ζουν μόνο για να εκπληρώνουν την αποστολή και την ταυτότητα τους. Η Έντα χωρίς αποστολή και χωρίς ταυτότητα, βαθιά χωμένη στο ρομαντισμό - που αποστρέφεται την πραγματικότητα και την φθορά της - παλεύει να βρει πως θα ενταχθεί στην τρέχουσα ζωή. Σε μια κοινωνία που ζητά από τις γυναίκες να είναι σύζυγοι, μητέρες, εξαρτημένες πάντα από έναν άνδρα, η Έντα θα δοκιμάσει ένα παιχνίδι ορίων και ακραίου ρομαντισμού, επιζητώντας και τελικά βρίσκοντας την απάντηση της για τη ζωή και την ασφυξία της.

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αλλαγή στη διανομή της παράστασης "Τα σκυλιά"

Η αναγκαστική αποχώρηση του Τούρκου ηθοποιού Cem Yiğit Üzümoğlu από την παράσταση "Τα σκυλιά" υπενθυμίζει πως η επανάληψη της αλήθειας είναι πράξη αντίστασης σε καθεστώτα που τη φιμώνουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/04/2025

Ο "Ιππόλυτος" της Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Ηρώδειο

Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή της στο Χονγκ Κονγκ, η μεγάλη θεατρική επιτυχία που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Επίδαυρο, επιστρέφει το καλοκαίρι 2025 για δύο μοναδικές παραστάσεις.

Μπήκαμε στο Cartel με τον Βασίλη Μπισμπίκη: Μια νέα εποχή γεννιέται μέσα στο παλιό εργοστάσιο

Στην καρδιά ενός παλιού εργοστασίου, στο Αιγάλεω, γεννιέται ένα νέο θεατρικό τοπίο, το Cartel. Με οδηγούς τον Βασίλη Μπισμπίκη, τον Τσέζαρις Γκραουζίνις και τη Φαίη Τζήμα περιδιαβήκαμε στο βιομηχανικό χώρο που έχει μεταμορφωθεί σε καλλιτεχνική κυψέλη.

Όλη η σύγχρονη Αθήνα όπως την ξέρουμε σε μια παράσταση

Η Νικολίτσα Ντρίζη γράφει για την παράσταση "Πες της", εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Χρήστου Οικονόμου που βουτά στο πολύπλευρο πορτρέτο της σύγχρονης Αθήνας.

"Rebearth": Μια περφόρμανς για την κλιματική κρίση στο Αρχαίο Θέατρο Λάρισας

Η θεατρική παράσταση-δήλωση συνδέει το φυσικό με το αστικό τοπίο.

Εθνικό Θέατρο: Πρεμιέρα μετά το Πάσχα για την "Βεγγέρα"

Η αδυσώπητα σαρκαστική κωμωδία του Ηλία Καπετανάκη φέρνει ανατροπές και παρεξηγήσεις στο θέατρο Χώρος το. Μάιο, με την υπογραφή της Σοφίας Μαραθάκη.

"Λεωφορείο ο Πόθος" του Δημήτρη Καραντζά: Μία από τις πιο σημαντικές παραστάσεις της σεζόν συνεχίζεται

Ίσως η πιο σημαντική σκηνική προσέγγιση του διάσημου έργου του Τενεσί Ουίλιαμς την τελευταία εικοσιπενταετία επαναλαμβάνεται για δεύτερη σεζόν.