Με αφορμή τη συμπλήρωση 72 χρόνων από την πρώτη φορά που παίχτηκε το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμουελ Μπέκετ στις 5 Ιανουαρίου 1953, το θέατρο Πόρτα ετοίμασε μια ειδική προσφορά για τα εισιτήρια της ξεχωριστής παράστασης του έργου από τον Θωμά Μοσχόπουλο για τις επόμενες 72 ώρες.
Η πρεμιέρα του έργου έγινε στο Παρίσι στο Théâtre de Babylone, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Roger Blin. Δύο χρόνια αργότερα το έργο παρουσιάστηκε και στο Λονδίνο. Από τότε έως και τις μέρες μας, το "Περιμένοντας τον Γκοντό" έχει παιχτεί σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου, παραμένοντας ένα από τα πιο επιδραστικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας.
Το θέατρο Πόρτα, για να γιορτάσει την επέτειο αυτή, προχωρά σε μία ειδική προσφορά, προκειμένου περισσότεροι θεατές να έρθουν σε επαφή με το αριστούργημα του Μπέκετ, μέσα από μια παράσταση συνόλου και υψηλής αισθητικής που έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές από κοινό και κριτικούς. Η χαρακτηριστικής σωματικής και μουσικής ταυτότητας παράσταση του Θωμά Μοσχόπουλου επιβεβαιώνει πως το εμβληματικό δράμα του Μπέκετ είναι ανοιχτό σε κάθε προσέγγιση, ενώ ξεχωρίζει για τις ερμηνείες των ηθοποιών της με κορυφαίους τους Πάνο Παπαδόπουλο και Τάσο Ροδοβίτη στο βασικό πρωταγωνιστικό δίδυμο, στο πλευρό των Γιάννη Σαμψαλάκη, Γιάννη Βαρβαρέσσου, Πέτρου Δημοτάκη.
Το αριστούργημα του Σάμουελ Μπέκετ και για πολλούς το σημαντικότερο έργο του 20ού αιώνα ήταν αυτό που "έπεισε" τον Θωμά Μοσχόπουλο να αφήσει για λίγο τα σύγχρονα κείμενα, που μας σύστηνε τα τελευταία χρόνια σε πρώτη ελληνική παρουσίαση. Ο "Γκοντό" αποτελεί σταθερά μία από τις μεγαλύτερες θεατρικές προκλήσεις, καθώς το έργο συνοδεύεται από ρητές σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα, όμως μέσα από τους περιορισμούς του Μπέκετ, ο δημιουργός ανακαλύπτει ένα σύμπαν άπειρων δυνατοτήτων. Αυτό το καλλιτεχνικό στοίχημα, το πώς μπορεί να βρει την ελευθερία μέσα από μία τόσο αυστηρή φόρμα, ανέλαβε ο Θωμάς Μοσχόπουλος, αναθέτοντας τις ερμηνείες των εμβληματικών μπεκετικών ηρώων σε νέους ερμηνευτές. Έτσι, η παράσταση καταθέτει ένα σχόλιο για τα αδιέξοδα της νέας γενιάς, που στην εποχή μας βρίσκει τον εαυτό της καθηλωμένο από τις καταστάσεις, πριν καν ξεκινήσει την πορεία της.
Τη μουσική υπογράφει ο Κορνήλιος Σελαμσής, που έχει αναλάβει μια πρωτότυπη διερεύνηση του προσωδιακού χαρακτήρα του μπεκετικού κειμένου αναδεικνύοντας τη μουσικότητα της εσωτερικής παρτιτούρας που διατρέχει το έργο. Ανάλογη προσέγγιση έχει η κινησιολογία Χρήστου Στρινόπουλου, που υιοθετεί στοιχεία μιας μοντερνιστικής κλοουνερί. Στην παράσταση, ο ήχος και η όψη συνδιαλέγονται διαρκώς, συγκρούονται και δημιουργούν μία παλλόμενη δραματική φόρμα, δημιουργώντας μια νέα στοχαστική θεατρική απλότητα και αμεσότητα. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει ο Βασίλης Παπατσαρούχας, ενώ τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.
>> Διαβάστε την κριτική του "Περιμένοντας τον Γκοντό"
από τον Θωμά Μοσχόπουλο
Για 72 ώρες τα εισιτήρια της παράστασης του Θεάτρου Πόρτα σε ειδική προσφορά στην τιμή των € 15.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Περιμένοντας τον Γκοντό
Σε μια ιδιαίτερης εικαστικότητας παράσταση που αναδεικνύει την κωμικοτραγική πλευρά του ανεβαίνει το έργο-ορόσημο -ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του θεάτρου του παραλόγου- για έναν «σωτήρα» που δεν έρχεται ποτέ και για την προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει την ίδια του την ύπαρξη. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση είναι ανοιχτή ακόμα και σε εφήβους. Η παράσταση, επιλέγοντας να ακολουθήσει πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα και ερμηνεύοντάς το σαν μία παρτιτούρα ακριβείας, αναδεικνύει ότι το έργο παραμένει σύγχρονο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, όντας ταυτόχρονα υπαρξιακά βαθύ και ανάλαφρα διασκεδαστικό.