Το "Γράμμα στον πατέρα" του Κάφκα επιστρέφει στο H.ug

Η ανεπίδοτη επιστολή του μεγάλου συγγραφέα έγινε παράσταση από τους Αbnormal σε σκηνοθεσία Πηνελόπης Φλουρή και επανέρχεται, με τον Οδυσσέα Ζήκα ως Κάφκα και τον Δημήτρη Καταλειφό ως Πατέρα (σε βιντεοπροβολή).

Γράμμα στον πατέρα 2ος χρόνος © Νίκος Ζιαγάκης

Το "Γράμμα στον πατέρα" του Φραντς Κάφκα από την ομάδα Αbnormal (σε σκηνοθεσία Πηνελόπης Φλουρή) επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο H.ug από 29 Νοέμβρη έως 22 Δεκέμβρη. Στο ρόλο του Φραντς Κάφκα είναι ο Οδυσσέας Ζήκας, στο ρόλο του Πατέρα (βιντεοπροβολή) ο Δημήτρης Καταλειφός, ενώ την πρωτότυπη μουσική έγραψε ο Τhe Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης).

Γράμμα στον πατέρα 2ος χρόνος
© Νίκος Ζιαγάκης

Λίγα λόγια για την παράσταση

Το 1919 ο Φραντς Κάφκα, σε ηλικία 36 ετών, ύστερα από μια έντονη λογομαχία με τον πατέρα του, απομονώνεται για 9 μέρες σε μια πανσιόν, πενήντα χιλιόμετρα βόρεια της Πράγας. Εκεί συντάσσει με δικηγορική ακρίβεια μια επιστολή 103 σελίδων η οποία αρχίζει με την προσφώνηση: Αγαπημένε μου Πατέρα "Lieber Vater" και τελειώνει με την υπογραφή "Franz". Για λόγους άγνωστους η επιστολή αυτή παρέμεινε στο συρτάρι και δεν παραδόθηκε ποτέ στον πατέρα.

Στο δωμάτιό του, ο Φραντς, ανίκανος να κοιμηθεί για μέρες, προσπαθεί με απόλυτη ακρίβεια, να συνθέσει τα γεγονότα της ζωής του προκειμένου να συντάξει κάτι μεταξύ απολογίας, ομολογίας και κατηγορίας απέναντι στον πατέρα του. Σε αυτή την εφιαλτική δίκη αποζητά μια –έστω περιστασιακή– κατάπαυση πυρός και δυνητικά μια σύναψη ειρήνης προκειμένου η ζωή, ο ύπνος, ακόμα και ο θάνατος να αποκτήσουν μια πιο γαλήνια όψη.

Η παράσταση "Γράμμα στον Πατέρα", είναι μια κατάδυση στον εσωτερικό λαβύρινθο ενός ανθρώπου όπου η ενοχή, ο φόβος, η απομόνωση, η αρρώστια και η αϋπνία κατοικούν. Σκάλες που δεν οδηγούν ούτε πάνω, ούτε κάτω, σκάλες που δεν οδηγούν πουθενά. "Είναι τρομερό να είσαι μόνος" γράφει ο Φραντς, καθώς οι λέξεις του γίνονται μια σιωπηρή κραυγή σε μια προσπάθεια να βρει την φωνή του μέσα στον κόσμο. Η γραφή του, πλημμυρισμένη από το υπαρξιακό του αδιέξοδο, γίνεται τσεκούρι που σπάει την παγωμένη θάλασσα μέσα μας.

Με τα λόγια της Πηνελόπης Φλουρή

Ο κόσμος του Φραντς Κάφκα είναι φτιαγμένος από τα υλικά που είναι φτιαγμένα τα όνειρα. Μέσα σε αυτόν αισθάνεσαι ρευστός, εκτεθειμένος και εύθραυστος. Η λογική, το παράλογο, το οικείο και το ανοίκειο συνυπάρχουν και παλεύουν να νοηματοδοτηθούν. Σε κάθε όνειρο υπάρχει μια ασάφεια που διεκδικεί ένα νόημα. Το Γράμμα στον Πατέρα το αντιλαμβάνομαι σαν μία συνέχεια ενός  επαναλαμβανόμενου ονείρου που μας φέρνει αντιμέτωπους με ζητήματα πανανθρώπινα και διαχρονικά. Μέσα στον κόσμο όπου μας περιβάλλει το ακατανόητο, η ατέρμονη αναζήτηση νοήματος της ύπαρξής μας, πλημμυρισμένοι από αδιέξοδα και σκοτάδια, χρειαζόμαστε κι εμείς όπως ο Φραντς Κάφκα λίγη ενθάρρυνση, λίγη φιλικότητα, ένα ήρεμο βλέμμα, μήπως καταφέρουμε να ανασυνθέσουμε τον θρυμματισμένο εαυτό σε μια ενιαία αυτόνομη οντότητα. Το Γράμμα στον Πατέρα είναι για μένα, μια προσευχή και ταυτόχρονα μια κραυγή συμφιλίωσης με το ακατανόητο του κόσμου.

 

Οι συντελεστές

  • Δραματουργία παράστασης : Πηνελόπη Φλουρή - Οδυσσέας Ζήκας
  • Art Director: Δημήτρης Πολίτης
  • Video παράστασης: Γρηγόρης Πανόπουλος
  • Επιμέλεια κίνησης: Ίριδα Νικολάου
  • Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
  • Σχεδιασμός προβολών: Αποστόλης Κουτσιανικούλης

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Γράμμα στον πατέρα

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 75 '

Ο Φραντς Κάφκα σε ηλικία 36 ετών και ενώ ζει μόνος του, γράφει μια επιστολή 103 σελίδων προς τον πατέρα του μετά από μια έντονη λογομαχία τους. Η επιστολή αρχίζει με την προσφώνηση «Πολυαγαπημένε μου Πατέρα» και τελειώνει με την υπογραφή «Φραντς». Η επιστολή αυτή δεν παραδόθηκε ποτέ στον πατέρα του. Το έργο ανεβαίνει τιμώντας παράλληλα τα 100 χρόνια μετά το θάνατο του μεγάλου συγγραφέα. Επί σκηνής παρακολουθούμε τον κεντρικό ήρωα, Φραντς Κάφκα μέσα σε ένα οπτικοακουστικό σύμπαν το οποίο συντίθεται από ημερολογιακές καταγραφές κι όνειρα του ίδιου του συγγραφέα. Πρόκειται για μια λεπτομερή καταγραφή - εξομολόγηση - απολογία μέσα σε ένα σύμπαν με διαρκείς εναλλαγές ψυχικών καταστάσεων. Ο πατέρας, το πρόσωπο για το οποίο γράφτηκε το γράμμα, μας αποκαλύπτεται μέσα από οθόνες, στο οποίο εμφανίζεται ως άλλος "Δικαστής" στην "τρομερή τούτη δίκη" που εκκρεμεί ανάμεσα τους. Πάνω στο υπαρξιακό άγχος και αδιέξοδο του Κάφκα, χτίζεται η μουσική παρτιτούρα η οποία ακολουθεί την πορεία των παιδικών εγγραφών που ανασύρονται κατά την διάρκεια της παράστασης.

H.ug (Human underground) art space

Μελιταίων 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber