Με έναν έφηβο σε μια ερευνητική παράσταση

Ένα απόγευμα στο διαμέρισμα του χώρου τέχνης «1927 Art Space» στην Κυψέλη, για ένα λαθραίο μουντιάλ και μια συζήτηση για την ένταξη των μεταναστών περπατώντας από την Κυψέλη προς το σταθμό της Βικτώριας.

Μια ιστορία και έρωτα και ποδοσφαίρου, παράσταση, 1927 Art Space

Όσο δύσκολο είναι κάποιες φορές να συνεννοηθείς με έναν έφηβο, άλλο τόσο είναι και το να επιλέξεις παράσταση για να πάτε μαζί (αν δεν είναι αμιγώς εφηβική και δεν έχει γράψει ήδη γι’ αυτήν κριτική το "αθηνόραμα", τουλάχιστον). Θα είναι πολύ παιδική; Μήπως πολύ ενήλικη; Και όπως και στην περίπτωση της συνεννόησης έτσι και στη θεατρική έξοδο καμιά φορά λειτουργεί καλύτερα το να κινηθείς βάσει ενστίκτου, όπως και με έναν ενήλικο, ξεχνώντας τα "πρέπει" και τα υποτιθέμενα στοιχεία μιας παράστασης που η θα-κάτσω-με-τη-νεολαία θεία θα θεωρούσε ότι θα αρέσουν σε έναν έφηβο (βίντεο, ΑΙ, δυνατή μουσική, σπιντάτη σκηνοθεσία).

Το θέμα βοηθάει φυσικά, και όταν πρόκειται για "Μια ιστορία έρωτα και ποδοσφαίρου" έχεις τουλάχιστον 50% πιθανότητες να πέσεις μέσα. Κάπως έτσι βρεθήκαμε Κυριακή απόγευμα να ανεβαίνουμε με τον γιο μου τα σκαλιά για τον πρώτο όροφο του κτιρίου που φιλοξενεί το χώρο τέχνης "1927 Art Space" στην Κυψέλη, αφού του είχα διευκρινίσει ότι πάμε να δούμε μια παράσταση για ένα λαθραίο μουντιάλ που οργανώνουν διαφορετικές κοινότητες Ιταλών και μεταναστών σε μια φτωχή πόλη του Ιταλικού Νότου προκειμένου να καταλήξουν στο ποιοι θα είναι οι άτυποι "αρχηγοί" της γειτονιάς. Α, και ότι η παράσταση είναι ερευνητική, στο οποίο, αφού κλήθηκα να διευκρινίσω τι εννοούσα, μιλώντας για μη γραμμική αφήγηση, μη αναπαραστατική λογική, ηθοποιούς που ενίοτε παίζουν παραπάνω από έναν ρόλους κ.λπ., πήρα την πληρωμένη απάντηση ότι τότε όλες οι παραστάσεις (που έχει δει) είναι ερευνητικές. Θέατρο σε διαμέρισμα δεν είχε ξαναδεί πάντως.

Μια ιστορία και έρωτα και ποδοσφαίρου, παράσταση, 1927 Art Space, σκηνοθεσία Ακτίνα Σταθάκη

Φεύγοντας από την παράσταση του έργου του σύγχρονου Ιταλού συγγραφέα Μικέλε Σαντέραμο, που σκηνοθετεί η ιδρύτρια του χώρου Ακτίνα Σταθάκη, ήξερα ότι είχα κάνει την κατάλληλη επιλογή. Δεν είχα καν να ανησυχώ που οι "γκεστ εμφανίσεις" ιστορικών Ιταλών ποδοσφαιριστών όπως ο Ντίνο Τζοφ ή ο Αντόνιο Καμπρίνι που χαζεύαμε στο συνοδευτικό κείμενο της παράστασης μαζί με τα βιογραφικά των συντελεστών δεν ήταν και τόσο εμφανείς στο γειωμένο, συγκινητικό (τόσο όσο), χιουμοριστικό, αληθινό με έναν ελάσσονα θα έλεγε κανείς τρόπο (με τη θετική και αρνητική έννοια) έργο, γραμμένο για να αγγίξει και ένα λιγότερο εκπαιδευμένο ακροατήριο – γεγονός, που για να θυμηθούμε και την πρόσφατη ομιλία του συγγραφέα Εντουάρ Λουί μπορεί κάποιες φορές να είναι, εν τέλει, μια πολιτική απόφαση.

Μια ιστορία και έρωτα και ποδοσφαίρου, παράσταση, 1927 Art Space, σκηνοθεσία Ακτίνα Σταθάκη

Ούτε που οι πανηγυρισμοί των γκολ γίνονταν στα μουγκά, εν είδει παντομίμας, και τους παρακολουθούσαμε "στριμωγμένοι" σε ένα διαμέρισμα με art deco στοιχεία, αντί για το Stadio San Paolo. Αρκούσε που είχαμε μοιραστεί με τους υπόλοιπους θεατές μία ώρα και κάτι συναισθηματικού, "χειροποίητου" θεάτρου, με πηγαία ενέργεια από τους τρεις ηθοποιούς (Τάσος Θεοφιλάτος, Στεφανία Καλομοίρη, Φώτης Τσοτουλίδης) και ελάχιστα σκηνικά μέσα στα λίγα τετραγωνικά του δωματίου που εκτελούσε χρέη σκηνής. Το θέατρο, στα πιο απλά και βασικά του, είχε κάνει τη δουλειά του, και το αίσθημα του ανικανοποίητου που σου άφηνε το όχι και τόσο χαρούμενο τέλος (σκληρό για έφηβο, αν πηγαίναμε με τις πολιτικά ορθές νόρμες που λέγαμε στην αρχή) ήταν καλή αφορμή για να ανοίξει με τον πλέον οργανικό τρόπο μια συζήτηση για τις μεταναστευτικές κοινότητες σήμερα, τη συμπερίληψη και τις γωνιές του κόσμου από όπου, για να δανειστούμε, κατά προσέγγιση, μια ατάκα του έργου, η τύχη δεν περνάει και τόσο συχνά ή όταν περνάει δεν κάθεται για πολύ. Και πού αλλού καλύτερα αν όχι περπατώντας από την Κυψέλη προς το σταθμό της Βικτώριας.

Μια ιστορία έρωτα και ποδοσφαίρου, παράσταση, 1927 Art Space. σκηνοθεσία Ακτίνα Σταθάκη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μια ιστορία έρωτα και ποδοσφαίρου

  • Κοινωνικό

Το σύγχρονο ιταλικό έργο πραγματεύεται το πρώτο λαθραίο μουντιάλ που διοργανώνουν οι διαφορετικές κοινότητες Ιταλών και μεταναστών, με στόχο τη διεκδίκηση του ελέγχου μιας φτωχικής πόλης της νότιας Ιταλίας για ένα χρόνο. Λίβυοι, Μαροκινοί, Βραζιλιάνοι, Ινδοί, Ιταλοί, προετοιμάζουν τις ομάδες τους. Καθώς εκτυλίσσεται το μουντιάλ, ένας Ιταλός παίκτης ερωτεύεται την αδελφή ενός Ινδού. Στην πορεία, ο έρωτάς τους θα έρθει αντιμέτωπος με τους νόμους του υποκόσμου, σε μια σύγκρουση που θα αλλάξει για πάντα τις ζωές τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
21/11/2024

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber

Ο Γιώργος Μπένος: "Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουμε πάνω σε μία σκηνή αν δεν έχουμε να πούμε κάτι στον κόσμο"

Ο νέος και πολύ ταλαντούχος ηθοποιός Γιώργος Μπένος μάς μίλησε σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης για τις θεατρικές παραστάσεις "Blue train" και "Φάλαινα" που πρωταγωνιστεί φέτος αλλά και την πολυαναμενόμενη επιστροφή του "Maestro".

Στον Ιανό για "Μια εκδήλωση στη μνήμη της Μαρίνας Καραγάτση"

Αφιέρωμα στην πολυτάλαντη Μαρίνα Καραγάτση, γνωστή κυρίως για το έργο της ως ιστορικός και συγγραφέας και ταυτόχρονη παρουσίαση του βιβλίου "Στη μνήμη του συμπατριώτη μου Υπάτιου Περδίου" που αποτελεί το τελευταίο ολοκληρωμένο της κείμενο.

Λητώ Τριανταφυλλίδου: "Ο δικός μας Δον Ζουάν, με τον Πάνο Βλάχο, ήταν η αφορμή να μιλήσουμε για τη σχέση των δύο φύλων"

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου, η σκηνοθέτρια που έκανε τη μεταγραφή του "Δον Ζουάν" του Μολιέρου μαζί με τον Πάνο Βλάχο μας μιλά για την πολυαναμενόμενη παράσταση που έρχεται στο θέατρο Βεάκη, από 22/11.

Η "Όμορφη πόλη μαγική" κατεβάζει αυλαία

Η μουσικοθεατρική παράσταση "Όμορφη πόλη μαγική" του Γιώργου Φραντζεσκάκη που βασίζεται στα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη ολοκληρώνει τις παραστάσεις της.