Ένα λαμπερό καστ με αγαπημένους ηθοποιούς όλων των γενεών και ζωντανή ορχήστρα μάς περιμένει στο Παλλάς, όπου μόλις ξεκίνησε να παίζεται το μιούζικαλ "Ωραία μου κυρία" των Άλαν Τζέι Λέρνερ και Φρέντερικ Λόουε. Η Θέμις Μαρσέλλου υπογράφει την απόδοση κειμένου-στίχων και τη σκηνοθεσία. Η Demy υποδύεται τον πρωταγωνιστικό ρόλο της "Ωραίας μου κυρίας", Ελάιζας Ντούλιτλ, στο πλευρό ενός ξεχωριστού θιάσου -Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Τάκης Παπαματθαίου, Θοδωρής Κατσαφάδος, Ίαν Στρατής και η Μίρκα Παπακωνσταντίνου- με τον οποίο χορεύουν στους ρυθμούς του "I Could Have Danced All Night", μία από τις πιο αγαπημένες παρτιτούρες στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ, στο μιούζικαλ που έχει σημειώσει τεράστια καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία σε όλο τον κόσμο.
Μπορεί η μουσικοθεατρική εκδοχή της ιστορίας να ανεβαίνει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή, μας είναι όμως λίγο-πολύ γνωστή. Βασίζεται στο θεατρικό έργο "Πυγμαλίων" του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο και παρακολουθεί την πορεία μιας νεαρής ανθοπώλισσας που μεταμορφώνεται σε αριστοκράτισσα με αφορμή ένα στοίχημα. Όλα ξεκινούν όταν ο κύριος Χίγκινς, γνωστός για το πάθος του να κατατάσσει τους ανθρώπους ανάλογα με την προφορά τους, στοιχηματίζει ότι μπορεί να μεταμορφώσει την ατημέλητη, αλλά ταλαντούχα Ελάιζα σε μια κυρία της υψηλής κοινωνίας, ικανή να φέρει εις πέρας ακόμη και ένα βασιλικό πάρτι.
Οι στίχοι και η μουσική συνδυάζουν αβίαστα το χιούμορ, το ρομαντισμό και το δράμα, αντικατοπτρίζοντας την εξέλιξη των χαρακτήρων. Παράλληλα, όμως, η "Ωραία μου κυρία" είναι και μια λεπτή σάτιρα της κοινωνικής υποκρισίας και των στερεοτύπων που επικρατούν ακόμα και σήμερα. "Για μένα, η Ελάιζα συμβολίζει τα ανεξάντλητα όνειρα, ακόμα και σε μια κοινωνία που βάζει ταξικά εμπόδια, αλλά και την καθαρότητα του χαρακτήρα, την εντιμότητα και τη δύναμη που κρύβει κάθε άνθρωπος, και κάθε γυναίκα. Είναι σύμβολο της εσωτερικής δύναμης που διαθέτει ο καθένας μας και της ικανότητάς μας να ξεπεράσουμε όρια που η κοινωνία ή ακόμα κι εμείς οι ίδιοι επιβάλλουμε στον εαυτό μας. Ο έρωτας έχει τη δύναμη να ξεπερνά εμπόδια και στερεότυπα, όταν το θέλουν και το επιτρέπουν και οι δύο", μας είπε χαρακτηριστικά η Demy.
Πάμε να δούμε τι μας είπε για το "My Fair Lady”, που έγινε ευρέως γνωστό μέσα από την ομώνυμη ταινία με την Audrey Hepburn.
Με ποιο τρόπο το έργο σχολιάζει και σατιρίζει την αστική τάξη της εποχής του και ποια στοιχεία του καθρεφτίζουν κατά τη γνώμη σου το σήμερα;
Το έργο μεταξύ άλλων, σχολιάζει και κοινωνικά, ταξικά θέματα της εποχής του, που παραμένουν επίκαιρα με έναν τρόπο. Σχολιάζει επίσης την ανάγκη της κοινωνίας να κρίνει την αξία ενός ατόμου βάσει της καταγωγής ή της μόρφωσης και θίγει με χιούμορ πόσο επιφανειακές είναι αυτές οι επικρίσεις. Σήμερα, ίσως με διαφορετικούς τρόπους, συνεχίζουμε να βλέπουμε παρόμοιους διαχωρισμούς και στερεότυπα να παίζουν ρόλο στις ευκαιρίες και τις σχέσεις μας.
Πες μας λίγα λόγια για το ρόλο που ερμηνεύεις. Πρόκειται για ένα ρόλο που εξελίχθηκε σε πρόκληση για εσένα;
Υποδύομαι την Ελάιζα Ντουλιτλ, μια πλανόδια πωλήτρια λουλουδιών με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, που στηρίζεται στον εαυτό της για την επιβίωση, αλλά έχει όνειρα να πετύχει περισσότερα, όπως το να συνεχίσει τη δουλειά της σε ένα καλό ανθοπωλείο. Συναντά τον κύριο Χίγκινς, γνωστό καθηγητή φωνολογίας, ο οποίος αποφασίζει να την εκπαιδεύσει και να την παρουσιάσει ως κυρία της υψηλής κοινωνίας. Η μεγαλύτερη πρόκληση του ρόλου μου, όπως θα φαντάζεται κανείς, είναι η μεγάλη μεταμόρφωση και η αντίθεση ανάμεσα στο πριν και στο μετά της. Τη μεγαλύτερη δυσκολία τη συνάντησα στο πρώτο σκέλος.
Τι σε γοήτευσε σε αυτή την ιστορία και τι ρόλο παίζει ο έρωτας στην εξέλιξή της;
Με γοήτευσε το πόσο προοδευτική ήταν για την εποχή της. Ο έρωτας, έστω και σε μια πιο άτυπη μορφή του εδώ, βοηθά την Ελάιζα να δει βαθύτερα τον εαυτό της και τα θέλω της, χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά στις κοινωνικές προσδοκίες ή την αποδοχή των άλλων.
"Η αφοσίωση της Θέμιδας Μαρσέλλου στο μιούζικαλ είναι πηγή έμπνευσης για όλους μας, και είναι χαρά μου να συνεργάζομαι με κάποιον που αφιερώνει την καριέρα του στο να κάνει αυτό το είδος να ανθίζει στην Ελλάδα”.
Είχες επιρροές από την ομώνυμη ταινία με την Audrey Hepburn;
Η Audrey Hepburn είναι είδωλο και οι επιρροές της είναι παντού και, προσωπικά για μένα συχνή στιλιστική επιρροή. Όσον αφορά την ταινία, την είχα δει παλαιότερα και επέλεξα να μην την ξαναδώ τώρα για να μην επηρεαστώ. Λόγω της διαφοράς γλώσσας, η προσέγγισή μας ως προς τα λάθη που κάνει στην ομιλία της είναι πολύ διαφορετική, και δεν θα μπορούσε να έχει κοινά στοιχεία. Ηταν βασικό για μένα το να αποδώσω την Ελάιζα με μια φρέσκια προσέγγιση. Το να φέρω το δικό μου στοιχείο και ταυτόχρονα να τιμήσω το χαρακτήρα είναι μια μεγάλη πρόκληση και χαρά.
Πες μας δυο λόγια για τη συνεργασία σου με τη Θέμιδα Μαρσέλλου. Πόσες φορές έχετε συνεργαστεί; Με δική της παράσταση μπήκες στο χώρο του μιούζικαλ;
Με τη Θέμιδα συνεργαστήκαμε πρώτη φορα το 2012, στο "Fame the Musical”, μετά από δική της πρόταση. Το μιούζικαλ δεν ήταν κάτι που είχα σκεφτεί να κάνω ακόμα. Ήμουν μόνο μερικούς μήνες στο χώρο του τραγουδιού. Αλλά η Θέμις προφανώς ήξερε κάτι παραπάνω! Είναι η γκουρού του είδους στη χώρα μας. Αγαπάει το μιούζικαλ πολύ και το γνωρίζει πολύ καλά, από όλες τις πλευρές και αυτό πιστεύω ειναι το μυστικό της επιτυχίας της. Από τότε έχουμε συνεργαστεί πολλές φορες, και με έχει εμπιστευτεί για υπέροχους ρόλους. Της είμαι πάντα ευγνώμων! Η αφοσίωσή της στο είδος είναι πηγή έμπνευσης για όλους μας, και είναι χαρά μου να συνεργάζομαι με κάποιον που αφιερώνει την καριέρα του στο να κάνει το μιούζικαλ να ανθίζει στην Ελλάδα.
Ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι από την "Ωραία μου κυρία” και ποιο από το είδος του μιούζικαλ γενικά;
Από το "Ωραία μου Κυρία" θα ελεγα το "I could have danced all night” που είναι και το πιο γνωστο, και είναι το τραγούδι που αποδίδει ξαφνικά τη μεταμόρφωση της Ελάιζα. Και από το μιούζικαλ γενικότερα, μου είναι υπερβολικά δύσκολο να διαλέξω ένα, αλλά αυτή την περίοδο είναι το "She used to be mine” από το "Waitress”.
Έχεις συναντηθεί με πολλά μιούζικαλ μέχρι σήμερα. Ποιο σε σημάδεψε περισσότερο και γιατί;
Θα έλεγα το "Αναστασία", που παρουσιάσαμε πέρσι στο Παλλάς. Αγάπησα πολύ το ρόλο και συνδέθηκα με την ιστορία. Όλο το ταξίδι των προβών και των παραστάσεων είχε μια μαγική ενέργεια, που δεν βρίσκεις εύκολα και θεωρώ ότι θα μείνει σε όλους μας αξέχαστη.
Τη μουσική διεύθυνση έχουν αναλάβει ο Νικόλας Γουάστωρ και ο Βασίλης Αλεβίζος. Τα σκηνικά σχεδίασε ο Μανόλης Παντελιδάκης, τα κοστούμια η Παναγιώτα Κοκκορού, τους φωτισμούς η Στέλλα Κάλτσου, τις χορογραφίες η Άννα Αθανασιάδη και το video design η Βικτώρια Βελλοπούλου.
Περισσότερες πληροφορίες
Ωραία μου κυρία
Το πολυβραβευμένο μιούζικαλ που βασίζεται στον «Πυγμαλίωνα» του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο, όπου μια ανθοπώλισσα μεταμορφώνεται σε κυρία της υψηλής κοινωνίας χωρίς κανείς να υποψιάζεται τη λαϊκή της καταγωγή, ανεβαίνει για πρώτη φορά σε μια υπερπαραγωγή σαράντα συντελεστών με ζωντανή ορχήστρα. Το φτωχό λαϊκό κορίτσι, που πουλάει λουλούδια στους κρύους δρόμους του Λονδίνου των αρχών του 20ού αιώνα για να ζήσει, γίνεται μια νεαρή αριστοκράτισσα με αφορμή το στοίχημα δύο φίλων. Κάπου εκεί θα κάνει την εμφάνισή του και ο έρωτας.