Ο "Γλάρος" επιστρέφει στο Θέατρο Άττις - Νέος Χώρος

Η εκδοχή του Σάββα Στρούμπου πάνω στο τσεχοφικό αριστούργημα για το πώς διαμορφώνεται η ταυτότητα του ανθρώπου σε περιόδους μετάβασης, αξιοποιεί αυτή την πτυχή του για να μιλήσει για τη σύγχρονη εποχή.

Ο γλάρος Αντωνία Κάντα©

Για τρίτη χρονιά επιστρέφει στο θέατρο Άττις - Νέος Χώρος ο αινιγματικός "Γλάρος” του Άντον Τσέχοφ στη βραβευμένη παράσταση της ομάδας Σημείο Μηδέν που υπογράφει ο Σάββας Στρούμπος. Το πώς διαμορφώνεται η ταυτότητά μας σε περιόδους μετάβασης αλλά και ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης διαπραγματεύεται το αριστούργημα του παγκόσμιου θεάτρου, που φέρνει τους ήρωες αντιμέτωπους με τα μεγάλα ερωτήματα της ζωής. Η παράσταση που παρουσιάστηκε αρχικά τον Μάιο του 2023 και επανήλθε τη χειμερινή καλλιτεχνική περίοδο 2023-24, αποσπώντας τα βραβεία Καλύτερης Παράστασης και Νέας Ηθοποιού για την Άννα Μαρκά-Μπονισέλ από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, ενώ στη συνέχεια ταξίδεψε τον Απρίλιο του 2024 στο Εθνικό Θέατρο Βουδαπέστης στο πλαίσιο του 11ου Madách International Theatre Meeting (MITEM), παραμένει πιστή στην ερευνητική μεθοδολογία της δουλειάς του Σάββα Στρούμπου, δίνοντας του πάτημα την ίδια στιγμή να μιλήσει για τους προβληματισμούς του σε σχέση με τη σύγχρονη εποχή. "Η ερμηνεία του έργου δεν είναι ρεαλιστική και λαμβάνει χώρα σε έναν έσχατο χρόνο, στον οποίο ένας παλιός κόσμος που πνίγει κάθε ελευθερία πεθαίνει αλλά ο νέος εξακολουθεί να είναι το ζητούμενο", υπογραμμίζει η Sabine Fuchs στην εφημερίδα Junge Welt για την παρουσίαση της παράστασης στο 11th MITEM στο Εθνικό Θέατρο της Ουγγαρίας. 

Γλάρος Στρούμπος
Αντωνία Κάντα©

"Τα έργα του Τσέχοφ είναι έργα μετάβασης. Γράφονται σε καιρούς που ένας ολόκληρος κόσμος είναι έτοιμος να καταρρεύσει και ένας νέος κόσμος αρχίζει να δείχνει τις πρώτες σπίθες της γέννησης του. Και πάλι, όμως, οριστική λύτρωση δεν επέρχεται. Τα δαιδαλώδη ερωτήματα για την ανθρώπινη κατάσταση παραμένουν πεισματικά ανοιχτά. Στον Τσέχοφ βλέπουμε τη σύγκρουση ύπαρξης και ιστορίας. Η σύγκρουση αυτή απορυθμίζει τις συμπεριφορές, διαστρέφει την επιθυμία, αποσυντονίζει τα συναισθήματα και τις σκέψεις των προσώπων. Το ερώτημα "Ποιος είμαι; Τι είμαι;”, που απευθύνει ο Τρέπλιεφ στον εαυτό του ως ψίθυρο, ακούγεται εκκωφαντικά και αφορά όλους μας”, σημειώνει ο Σάββας Στρούμπος για τον "Γλάρο”, όπου ερμηνεύει το ρόλο του Τριγκόριν στο πλευρό των Άννας Μαρκά-Μπονισέλ (Πιερρότος), Γιάννη Σανιδά (Τρέπλιεφ), Ελπινίκης Μαραπίδη (Νίνα), Ρόζυς Μονάκη (Αρκάντινα).

Ο γλάρος
Αντωνία Κάντα©

Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Κατερίνας Παπαγεωργίου, οι φωτισμοί του Κώστα Μπεθάνη και το ηχοτοπίο του Λεωνίδα Μαριδάκη. Τη νέα μετάφραση του έργου από τα ρωσικά, η οποία δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της παράστασης, υπογράφει ο Δαυίδ Μαλτέζε. Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις "Νεφέλη".

Ο γλάρος
Αντωνία Κάντα©

Η παράσταση κάνει ξανά πρεμιέρα από 21 Νοεμβρίου. 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γλάρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Τη στάση του ανθρώπου σε περιόδους μετάβασης εξερευνά η παράσταση της ομάδας Σημείο Μηδέν, συνεχίζοντας την έρευνά της πάνω σε θεμελιώδη κείμενα σημαντικών συγγραφέων. Οι ηθοποιοί ενσαρκώνουν τους κλασικούς ήρωες που βρίσκονται στη δίνη του έρωτα και του δίπολου ζωή-τέχνη, αντιμέτωποι με τα μεγάλα θέματα της ζωής και το αέναο κυνήγι της ευτυχίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Παλλάς καλωσορίζει τη νέα σεζόν με θέατρο και μουσική

Μιούζικαλ, χορός και γνωστοί Έλληνες και ξένοι ερμηνευτές θα εμφανιστούν στο πανέμορφο Παλλάς αυτό το χειμώνα. Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα μόλις ανακοινώθηκε και αυτές είναι οι παραστάσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/10/2024

"Βρικόλακες" της ισότητας των φύλων στο θέατρο Ραντάρ

Η Αναστασία Παπαστάθη μετάφρασε και σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες" ένα έργο στο οποίο, όπως διαπιστώνει η ίδια, ο Ίψεν "μίλησε με τόλμη για τα δικαιώματα των γυναικών, την ισότητα των φύλων".

Σε ένα δυστοπικό μέλλον διαδραματίζεται "Η κουκούλα" του Θανάση Τριαρίδη

Η Αθηνά Παππά σκηνοθετεί το δυστοπικό μελλοντικό δράμα "Η κουκούλα" του Θανάση Τριαρίδη στο θέατρο Αλκμήνη.

"Η κίτρινη ταπετσαρία": Ένα έργο-φόρος τιμής στο φεμινιστικό κίνημα στο θέατρο Αλκμήνη

Το κλασικό διήγημα της γοτθικής λογοτεχνίας με την υπογραφή της Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν έρχεται σε σύγχρονη μεταφορά σε μια μονολογική παράσταση.

Το "Λεωφορείο ο πόθος" περνά μέσα από την καρδιά μας

Ο Δημήτρης Καραντζάς συνεργάζεται με την Αλεξία Καλτσίκη τον Άρη Μπαλή κι ένα πολύ ωραίο καστ στο "Λεωφορείο ο πόθος" του Τενεσί Ουίλιαμς, ένα δυνατό έργο με συμβολική διάσταση θεατρικά και αφηγηματικά, που θα αναζητήσουμε στο θέατρο Προσκήνιο.

"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα": Ξεκινάει ο δεύτερος κύκλος της επιτυχημένης παράστασης

Στις 3 Οκτωβρίου επιστρέφει στο "Μπέλλος" η συγκινητική παράσταση που σκηνοθέτησε η Αικατερίνη Παπαγεωργίου, στο σπουδαίο αντιπολεμικό δράμα του Ματέι Βίζνιεκ.

Ζώα και άνθρωποι δρουν στην παράσταση "Δαγκώνει;" της ομάδας Νοητή Γραμμή

Σταθερή εκπρόσωπος του Θεάτρου της Επινόησης η Όλγα Ποζέλη ανεβάζει για δεύτερη συνεχή χρονιά την παράσταση "Δαγκώνει;".