Οι παραστάσεις αρχαίου δράματος συζητήθηκαν πολύ αυτό το καλοκαίρι. Σε όλες τις τραγωδίες του Αισχύλου, του Ευριπίδη και τις κωμωδίες του Αριστοφάνη δεν έλειψαν τα ευρήματα, οι τίμιες προσπάθειες και οι δυνατές ερμηνείες. Οι περιοδείες σιγά σιγά τελειώνουν και οι ηθοποιοί των καλοκαιρινών παραγωγών ετοιμάζονται να μπουν στον θεατρικό στίβο του χειμώνα. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας για τη νέα σεζόν, σας δίνουμε μια ιδέα για το τι ετοιμάζουν έντεκα άξιοι ηθοποιοί που περάσαμε μαζί τους το θεατρικό καλοκαίρι.
Μάνος Βακούσης
Τιμήθηκε πρόσφατα με το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου "Κάρολος Κουν" και έχει τον ρόλο του Χρεμύλου, στην παράσταση του "Πλούτος" του Αριστοφάνη, που σκηνοθετεί για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ο Γιάννης Κακλέας. Τη νέα σεζόν θα έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του Θανάση Σταυρόπουλου "Άγιος Νεκτάριος από την γη στον ουρανό". Ο Μενέλαος Τζαβέλλας ανέλαβε τη σκηνοθεσία και η Μαρία Παπαλάμπρου θα ερμηνεύσει το "Συναξάρι", ενώ κρατά ένα ρόλο έκπληξη που μέσα από αυτόν περνάει όλη η ζωή του Αγίου. Στον θίασο συμμετέχουν άλλοι πέντε ηθοποιοί, αλλά το καστ είναι ακόμα υπό διαμόρφωση.
Γιώργος Γάλλος
Τώρα είναι ο Αμφιτρύωνας, η πατρική φιγούρα στον "Ηρακλή Μαινόμενο” του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζάς και τον χειμώνα θα είναι ο Τζο Κέλερ, ένας άνδρας που ξεκίνησε φτωχός, στην πορεία έγινε βιομήχανος όπλων και πλούτισε στον πόλεμο πουλώντας ελαττωματικά αεροπλάνα. Το διαχρονικό δράμα του Άρθουρ Μίλλερ "Ήταν όλοι τους παιδιά μου” θα σκηνοθετήσει ο Γιώργος Νανούρης στο Θέατρο Αλκυονίς (από 23/10). Πρωταγωνιστήσουν οι ηθοποιοί Άννα Μάσχα, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Λίλα Μπακλέση, Άννα Λουιζίδη και Δημήτρης Σέρφας.
Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Είναι ο "Ηρακλής Μαινόμενος” στην βαθιά ανθρώπινη τραγωδία του Ευριπίδη που σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Καρανζτάς (η παράσταση συνεχίζει την περιοδεία έως τις 13/9) και ετοιμάζεται για δυο παραστάσεις, που τον βάζουν ακόμα πιο δυναμικά στο σκηνοθετικό στίβο, αλλά δεν τον αφήνουν έξω απο την υποκριτική. Όλοι αναμένουμε τη μεταμόρφωση του στη "Φάλαινα” του Νέου Ακάδημου (από 16/10), όπου έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία και τον απαιτητικό πρωταγωνιστικό ρόλο. Είναι το έργο που μας συγκίνησε στην ομώνυμη κινηματογραφική μεταφορά από τον Ντάρεν Αρονόφσκι ("The Whale”) και έφερε το Όσκαρ ερμηνείας στον Μπρένταν Φρέιζερ. Τον Νοέμβριο (από 11/11) θα δούμε στο Διάνα τη σκηνοθετική πρόταση του στην κομεντί "Δυο γυναίκες χορεύουν" του Καταλανού συγγραφέα Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ, με πρωταγωνίστριες τις Κατιάνα Μπαλανίκα και Ιωάννα Ασημακόπουλου.
Τάσος Δήμας
Ήταν ο Φύλακας και ο Κορυφαίος στη φετινή "Ορέστεια” τη μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος ("Αγαμέμνων", "Χοηφόροι", "Ευμενίδες"), που παρουσίασε ο Αισχύλος στη γιορτή των Διονυσίων το 458 π.Χ. Η σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου έγραψε ιστορία, αποτελεί σταθμό στην ανάγνωση του αρχαίου δράματος και εγκαινίασε την πρώτη συνεργασία του διεθνούς σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο. Ο Δήμας, συνοδοιπόρος του Θεόδωρου Τερζόπουλου για περισσότερο από σαράντα χρόνια και ιδρυτικό μέλος της ομάδας Άττις, δεν εγκαταλείπει ποτέ την θεατρική εστία του κι έτσι, τους επόμενους μήνες θα τον δούμε σε μια επανάληψη που δεν πρέπει να χάσετε, το "Alarme”. Η σκηνική σύνθεση-ορόσημο της μεθόδου του Τερζόπουλου είναι μία παράσταση-σχόλιο για τη διαφθορά της εξουσίας, που φέρνει αντιμέτωπες τη βασίλισσα Ελισάβετ Α΄ (Σοφία Χιλλ) και τη Μαρία Στιούαρτ (Αγλαΐα Παππά).
Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Είναι ο Πεισθέτερος στους "Όρνιθες" του Αριστοφάνη που ακόμα "πετούν" στα ανοιχτά θέατρα της πόλης σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη. Μόλις ολοκληρωθεί η περιοδεία θα πρέπει να προετοιμαστεί σκηνοθετικά για τρεις παραστάσεις, που ευτυχώς οι πρεμιέρες τους έχουν χρονική απόσταση. Στο Άλμα, το οποίο ανέλαβε να ανανεώσει ρεπερτοριακά, θα διασκευάσει -σκηνοθετήσει το "Festen”, τη σκοτεινή γιορτή, ψυχολογικό θρίλερ των Τόμας Βίντερμπεργκ και Μπο Χάνσεν (από 30/10). Στην παράσταση θα πρωταγωνιστήσουν οι Ναταλία Τσαλίκη, Γιώργος Ζιόβας, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Ιωάννα Κολιοπούλου, Αναστάσης Λαουλάκος, Ιωάννα Τζίκα, Γιάννης Καπελέρης, Μιχάλης Αφολαγιάς, Μαριάννα Πουρέγκα. Στο ίδιο θέατρο θα σκηνοθετήσει τη Στεφανία Γουλιώτη στον "Εκλεκτό”, έναν υπαρξιακό μονόλογο για τον οποίο μοιράστηκαν τις ιδέες για το κείμενο (Φεβρουάριο 2025). Πριν τα Χριστούγεννα θα έχει γίνει και η πρεμιέρα ενός ακόμα έργου που θα σκηνοθετήσει πατώντας πάνω στη σκηνοθεσία του Νικηφόρου Βαλτινού (6/12). Στο "Ακρωτήρι” (The other place) του Sharr White, ένα από τα πιο επιτυχημένα έργα της Off Broadway σκηνής, θα πρωταγωνιστήσουν οι Μαρία Ναυπλιώτου, Δημήτρης Αλεξανδρής, Στεφανία Ζώρα, Αυγουστίνος Κούμουλος.
Άκης Σακελλαρίου
Στις "Ικέτιδες”, το πρώτο και το μοναδικό έργο που έχει διασωθεί από την τετραλογία του Αισχύλου "Δαναΐδες", οι πενηντα Δαναΐδες, μαζί με τον πατέρα τους Δαναό εγκαταλείπουν τη Λιβύη και την Αίγυπτο και ζητούν άσυλο στην πόλη του Άργους με την καθοδήγηση της Θεάς Αθηνάς. Στην παράσταση που σκηνοθέτησε η Μαριάννα Κάλμπαρη, ο Άκης Σακελλαρίου ερμηνεύει τον Δαναό και ο ρόλος του έχει μεγάλο ειδικό βάρος απέναντι στο πλήθος των κοριτσιών, καθώς ο λόγος του εκπροσωπεί κάτι συμβολικό. Μόλις ολοκληρωθεί η περιοδεία της τραγωδίας θα μπει στο εντατικό πρόγραμμα των προβών για το "Διπλανό δωμάτιο ή Το έργο του δονητή” της Σάρα Ραούλ που θα σκηνοθετήσει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στο Βερατάνια (από 9/10). Το υπόλοιπο λαστ συμπληρώνουν οι Νάντια Κοντογεώργη, Δημήτρης Σαμόλης, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Δημήτρης Δεγαΐτης, Ελευθερία Μπενοβία και Δανάη Ομορεγκιέ - Νεάνθη.
Σάββας Στρούμπος
Με τη διττή ιδιότητα του συνεργάτη-σκηνοθέτη του Θεόδωρου Τερζόπουλου και ηθοποιού (Αγαμέμνονας) εμφανίστηκε στην πιο πολυσυζητημένη παράσταση του καλοκαιριού, την "Ορέστεια” του Αισχύλου στην οποία ενσταλάζει την εποχή του: μια εποχή βίαιων κοινωνικών και πολιτικών ανατροπών. Δύο παραγωγές θα έχουν την σκηνοθετική υπογραφή του τη νέα θεατρική σεζόν. Αυλαία στο Νέο Θέατρο Άττις θα σηκώσει ο "Γλάρος” του Άντον Τσέχωφ, στον οποίο παίζει μαζί με τους Άννα Μαρκά – Μπονισέλ, Γιάννη Σανιδά, Ελπινίκη Μαραπίδη και Ρόζυ Μονάκη (για 3η συνεχή χρονιά). Η παράσταση της Ομάδας Σημείο Μηδέν τιμήθηκε από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών με το Βραβείο Καλύτερης Παράστασης για την καλλιτεχνική περίοδο 2022-2023 καθώς και με το Βραβείο Νέας Ηθοποιού στην Άννα Μαρκά Μπονισέλ. Ο Σάββας Στρούμπος έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια της παράστασης "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας" της Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, σε σύλληψη-ερμηνεία Κάτιας Γέρου και Ναταλίας Γεωργοσοπούλου, που θα επαναληφθεί (από 23/11) και θα κάνει το θεατρικό καλωσόρισμα στο 2025, με τις "Δούλες” του Ζαν Ζενέ στις οποίες έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία.
Θάνος Τοκάκης
Τον είδαμε ως Αχιλλέα στην "Ιφιγένεια εν Αυλίδι” του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Τιμοφέι Κουλιάμπιν και τη νέα σεζόν θα τον δούμε στην κωμωδία "Ο Φιάκας” του Δημοσθένη Μισιτζή, στο ανακαινισμένο Πτι Παλαί, τον ιστορικό κινηματογράφο που έγινε θέατρο (μέσα Δεκεμβρίου). Η ικανότητα του στην κωμωδία είναι αποδεδειγμένη! Την παράσταση θα σκηνοθετήσει ο Γιωργής Τσουρής, ο οποίος θα παίξει κι εναν απο τους ρόλους. Παίζουν ακόμα οι Ηρώ Μπέζου, Θανάσης Δόβρης, Ευαγγελία Καρακατσάνη. Μουσικός επί σκηνής ο Yoel Soto .
Γιάννης Τσορτέκης
Ως Αιγύπτιος Κήρυκας ενσαρκώνει τη μορφή της πατριαρχικής εξουσίας στις "Ικέτιδες” του Αισχύλου που συνεχίζουν την περιοδεία σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Κάλμπαρη και συμπαραγωγή των θεάτρων Τέχνης "Κάρολος Κουν” και Νέου Κόσμου. Για τη θεατρική σεζόν 2024-25, ο Γιάννης Τσορτέκης ετοιμάζεται να μας τραγουδήσει "Βάλε φωτιά στη στράτα μου” και άλλα άσματα...Ναι, καλά καταλάβατε θα ενσαρκώσει στη σκηνή τον Στράτο Διονυσίου, ο οποίος ανήκει σε εκείνη τη γενιά ερμηνευτών, που δύσκολα θα ξαναβγεί. Για να πραγματοποιήσει το όνειρο του, το τραγούδι, βίωσε τη φτώχεια, γνώρισε την κοινωνία από την καλή και την ανάποδη. Η παράσταση του Παλλάς, σε κείμενο Κωνσταντίνου Σαμαρά θα έχει τον τίτλο ”Στράτος Διονυσίου: Τα πήρες όλα και έφυγες” . Τη σκηνοθεσία θα κάνει ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, δίπλα στον Γιάννη Τσορτέκη θα εμφανίζεται η Μαρία Κεχαγιόγλου, ενώ θα τραγουδούν (εναλλαξ) οι γιοί του Στράτου: Άγγελος Διονυσίου, Στέλιος Διονυσίου, Διαμαντής Διονυσίου. Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή των Θεατρικών Σκηνών στην οποία θα συμμετέχει θίασος 20 ηθοποιών και ζωντανή ορχήστρα
Γιώργος Χρυσοστόμου
Τον είδαμε στους "Όρνιθες” του Άριστοφάνη να ερμηνεύει τον Ευελπίδη σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη. Η πολύ καλή συνεργασία με τον άξιο σκηνοθέτη ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια με το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ "Η άνοδος του Αρτούρο Ούι” και κατά κοινή ομολογία ο Χρυσοστόμου φάνηκε να βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του. Η σαρωτική παράσταση θα επαναληφθεί στο Ark (από 16/10) και σας θυμίζουμε πως διακρίθηκε στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2023 από το "αθηνόραμα" ως δεύτερη καλύτερη παράσταση. Απέσπασε και το 2ο βραβείο σκηνοθεσίας για τον Άρη Μπινιάρη, το 1ο βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον Γιώργο Χρυσοστόμου, το 1ο βραβείο ενδυματολογίας και το 2ο δεύτερο βραβείο σκηνογραφίας για τον Πάρι Μέξη, το 2ο βραβείο μουσικής σύνθεσης για τον Αλέξανδρο Δράκο Κτιστάκη και το 1ο βραβείο φωτισμού για τη Στέλλα Κάλτσου.
Νίκος Ψαρράς
Είναι ένας από τους έξι συνολικά Έλληνες ηθοποιούς που επέλεξε ο Ρώσος Τιμοφέι Κουλιάμπιν για την "Ιφιγένεια εν Αυλίδι” του Ευριπίδη, παράσταση που παίχτηκε στην Επίδαυρο και στο Ηρώδειο. Τη νέα σεζόν αφήνετε στα έμπιστα χέρια της συζύγου του Έλενας Καρακούλη να τον σκηνοθετήσει στο "True West" του Σαμ Σέπαρντ στο θέατρο Χώρα (από 8/10). Το έργο αναδεικνύει τη σκοτεινή πλευρά της αμερικάνικης ζωής μέσα από μία οικογένεια που έχει εγκαταλείψει ο αλκοολικός πατέρας. Ο Νίκος Ψαρράς θα ερμηνεύσει το ρόλο του μεγάλου αδελφού, τον μικρό θα ερμηνεύσει ο Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, τον παραγωγό του Χόλιγουντ ο Νέστορας Κοψιδάς και τη μάνα, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με τα μοιραία λάθη που έχει διαπράξει, θα ερμηνεύσει η Αλεξάνδρα Παντελάκη.
Περισσότερες πληροφορίες
Ικέτιδες
Εξήντα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Επίδαυρο, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν και το Θέατρο του Νέου Κόσμου παρουσιάζουν την εμβληματική τραγωδία. Οι “Ικέτιδες" είναι το πρώτο και το μοναδικό έργο που έχει διασωθεί από την τετραλογία του Αισχύλου «Δαναΐδες». Πρωταγωνιστής είναι ο Χορός των πενήντα Δαναΐδων, που μαζί με τον πατέρα τους Δαναό ζητούν άσυλο στο Άργος- τον τόπο που κάποτε εγκατέλειψε κυνηγημένη από τον «οίστρο» η πρόγονός τους Ιώ- προκειμένου να ξεφύγουν από τους εξαδέλφους τους, τους πενήντα γιους του Αιγύπτου, που απαιτούν να τις παντρευτούν με τη βία. Ο μύθος θέτει το ζήτημα της ταυτότητας και της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία, εξιστορώντας παράλληλα το χρονικό της μετανάστευσης και της επικράτησης του ελληνικού φύλου στη χώρα των Πελασγών, των λεγόμενων «Προελλήνων». Οι Ικέτιδες μιλούν για τις ανάγκες που οδηγούν τους ανθρώπους να ξεριζωθούν από τη γη τους, την άγρια μοίρα του πρόσφυγα, την αξία της δικαιοσύνης, τις αρχές της δημοκρατίας. Πάνω απ’ όλα όμως μιλούν για τον αγώνα της Γυναίκας ενάντια στον Άνδρα που με τη βία ζητά να της επιβληθεί. Στις παραστάσεις Λυκαβηττού και Ηρωδείου ο χορός είναι 50μελής, με σολίστ τη Μ. Σάττι. Στην περιοδεία ο Χορός είναι 17μελής.
Όρνιθες
Στο έργο, ο αρχαίος ποιητής εξιστορεί την απόφαση δύο Αθηναίων, του Πεισθέτερου και του Ευελπίδη, να εγκαταλείψουν τον κόσμο των ανθρώπων αναζητώντας μια πόλη χωρίς μικρότητα και διαφθορά, όπου να μπορεί κανείς να ζήσει με ειρήνη και δικαιοσύνη. Ιδρύουν μαζί με τα Πουλιά μια πολιτεία στους αιθέρες και υψώνουν ένα τείχος ανάμεσα στους ανθρώπους και τους θεούς.Η σκηνοθεσία τοποθετεί το έργο σε ένα προ-τραγικό περιβάλλον προσεγγίζοντάς το σαν αρχέγονη τελετή. Και όπως συμβαίνει σε κάθε τελετή, ένας θίασος ζωντανεύει βιωματικά τον μύθο. Οι δύο πρωταγωνιστές ζητούν, αλληγορικά, να «αδειάσουν» από κάθε άλλη ανθρώπινη ιδιότητα και να «κατοικηθούν», άλλοτε ηδονικά κι άλλοτε μανιασμένα, από τη ζωώδη ορμή των πουλιών σε μια παράσταση – συναυλία. Με σύμμαχο την εκρηκτικότητα της μουσικής και της κίνησης, ο Άρης Μπινιάρης δημιουργεί μια σύγχρονη σάτιρα παρασύροντάς μας σ’ ένα ηλεκτρισμένο «άσμα», που ρίχνει εκτυφλωτικό φως στα κρίσιμα ζητήματα της πόλης με το αριστοφανικό έργο πάντα ως πυξίδα.
Ιφιγένεια η εν Αυλίδι
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος για την ποιητική σκηνοθετική ματιά του δημιουργός που άνοιξε τα φετινά Επιδαύρια με την παγκόσμια πρεμιέρα μιας σύγχρονης, τολμηρής εκδοχής του έργου. Η παράσταση εστιάζει στο θέμα του πολέμου, των ιμπεριαλιστικών πολιτικών αλλά και της θυσίας της κόρης του Αγαμέμνονα, η οποία γίνεται προκειμένου να σταματήσει η άπνοια που εμποδίζει τα πλοία των Αχαιών να πάνε στην Τροία από την Αυλίδα. Αναφερόμενος στην επιλογή του να αναμετρηθεί με το έργο του Ευριπίδη, ο Κουλιάμπιν τονίζει: «Όταν μου έγινε η πρόταση να σκηνοθετήσω στην Επίδαυρο, δεν δίστασα. Η “Ιφιγένεια” είναι ένα από τα πιο σύνθετα και ταυτόχρονα συναρπαστικά κείμενα της αρχαίας δραματουργίας. Η βασική συνθήκη του έργου είναι ο πόλεμος. Δεν βλέπουμε μάχες, αισθανόμαστε όμως τη μυρωδιά του πολέμου που επίκειται. Όλα είναι έτοιμα: τα στρατεύματα, τα όπλα. Χρειάζεται μόνο μια μικρή ώθηση για να πάρει μπρος. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτό μεταφέρεται στο σήμερα. Στο έργο δεν υπάρχει το ερώτημα αν θα γίνει ο πόλεμος αλλά πότε”.
Ορέστεια
Tο 458 π.Χ., σε μια εποχή βίαιων κοινωνικών και πολιτικών ανατροπών, o Αισχύλος παρουσιάζει στη γιορτή των Διονυσίων την Ορέστεια (“Αγαμέμνων”, “Χοηφόροι”, “Ευμενίδες”), τη μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος. Κεντρικός άξονας της τριλογίας είναι το τραγικό βραχυκύκλωμα του Ορέστη που διαχέεται σε όλα τα πρόσωπα του δράματος και στον χορό μέσα από διαδοχικά στάδια: από την αποσταθεροποίηση στο αδιέξοδο, στην τρέλα. Στα δύο πρώτα μέρη της τριλογίας, στον “Αγαμέμνονα” και τις “Χοηφόρους”, οι δολοφονίες που βάζουν τέλος στις τυραννικές εξουσίες του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας αποτελούν την κορύφωση μιας νέας περιόδου κρίσης και αποσταθεροποίησης που αντανακλάται στις “Ευμενίδες”. Οι Ερινύες, οι χθόνιες θεότητες, εκπροσωπώντας τα ένστικτα και τις παρορμήσεις διαφυλάσσουν τη μνήμη. Η Αθηνά προσπαθεί με κάθε τίμημα να συνάψει «σύμφωνο ειρήνης» ανάμεσα στους θεούς και εκείνες, προσφέροντας ανταλλάγματα και προνόμια. Για να πετύχει τη συνθηκολόγηση, μεταφέρει τη βία στο πεδίο της γλώσσας. Οι Ερινύες υποκύπτουν με τη θέλησή τους, ανακηρύσσονται σε Ευμενίδες και οδηγούνται στη λήθη. Το δημοκρατικό πολίτευμα έχει εγκαθιδρυθεί. Ό,τι είναι ασύμβατο με το νέο καθεστώς –το μέρος του ζωντανού σώματος που συνδέεται με τη μνήμη, τα ένστικτα, τη ζωική ορμή– έχει εξοριστεί. Η παράσταση αυτή σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο.
Ηρακλής μαινόμενος
Ο Ευριπίδης, σε αυτό το σπάνια παιζόμενο έργο του, βάζει στο επίκεντρο τον Ηρακλή. Το μυθικό αυτό πρόσωπο θα κατρακυλήσει στην πιο επώδυνη συντριβή και από ημίθεος θα γίνει μίασμα, μέσα από ένα ανελέητο παιχνίδι των Θεών. Σ’ αυτό, το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ποιητή, τόπος δράσης είναι η Θήβα, που βρίσκεται σε καθεστώς τυραννίας από τον Λύκο, αφότου ο Ηρακλής έφυγε για τον τελευταίο του άθλο. Ο πατέρας και η σύζυγος του Ηρακλή, εξόριστοι και μελλοθάνατοι, δεν έχουν καμία ελπίδα. Το ίδιο και ο Χορός που βρίσκεται ξαφνικά δούλος στο καθεστώς του Τυράννου Λύκου. Όταν ο Ηρακλής έρχεται από τον Άδη έχοντας καταφέρει όλους τους άθλους, ανατρέπει τον Λύκο και όλα δείχνουν ότι το τέλος τους θα είναι αίσιο. Αλλά η βούληση των Θεών - η Τυραννία του Ηρακλή - βάφει τα χέρια του ήρωα με το πιο νοσηρό αίμα. Το αίμα της γυναίκας και των παιδιών του, που θα σκοτώσει κεντρισμένος από τη μανία της Λύσσας.
Πλούτος
Μια φαντασμαγορική παράσταση με έντονο μουσικό χαρακτήρα και σύγχρονα στοιχεία πάνω στην τελευταία σωζόμενη αριστοφανική κωμωδία, όπου ο έντιμος και φτωχός Χρεμύλος, το alter ego του σατιρικού ποιητή, αναμετριέται με την ουτοπία της δίκαιης κατανομής του πλούτου. Ο ήρωας βιώνει μια εποχή πτώσης των κοινωνικών και ηθικών αξιών και ανησυχεί για το μέλλον του γιου του, μέχρι που περιθάλπει έναν ανήμπορο άνθρωπο που συναντά στο δρόμο του, τον τυφλό θεό Πλούτο. Ποιον δρόμο θα πρέπει να επιλέξει στη ζωή του: τον τίμιο, που θα τον αναγκάσει να ζει στη φτώχεια και στην ανέχεια ή τον δρόμο της ατιμίας και της διαφθοράς, που θα τον βοηθήσει να ζήσει άνετα τη ζωή του;