"Bachelors and bachelorettes": Μια μαύρη κωμωδία για τις σχέσεις στο Theatre of the No

Ο Ισραηλινός συγγραφέας που το ύφος του παραπέμπει στον Πίντερ και στον Μπέκετ υπογράφει μια διασκεδαστικά διεστραμμένη κωμωδία που εκθέτει με θράσος τη γελοιότητα της ανθρώπινης φύσης στην προσπάθειά της να αποφύγει τη μοναξιά.

Bachelors and bachelorettes Νίκος Παγωνάκης©

To Theatre of the No, το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο της Αθήνας, παρουσιάζει από 20 Σεπτεμβρίου την μαύρη κωμωδία "Bachelors and bachelorettes" του κορυφαίου δραματουργού, σκηνοθέτη και συγγραφέα Χανόχ Λεβίν, σε σκηνοθεσία της Βάσιας Βασιλείου

"Δεν την αγαπώ. Σε δύο μήνες παντρευόμαστε. Έτσι είναι": Μια μαύρη, σπιρτόζικη, διασκεδαστικά διεστραμμένη κωμωδία που εκθέτει με θράσος τη γελοιότητα της φύσης μας, μέσα από την ανάγκη μας να αποφύγουμε την μοναξιά, ενώ παράλληλα θέτει ουσιώδη και καίρια ερωτήματα: Είναι η συντροφικότητα πραγματική ανάγκη ή απλώς φόβος της μοναξιάς; Έχει τελικά σημασία η αγάπη σε μια σχέση;  Είναι η οικειότητα μια εσωτερική ανάγκη ή απλώς ένας τρόπος για να ξεπεράσουμε τις ανασφάλειές μας;

Bachelors and bachelorettes
Νίκος Παγωνάκης©

Ο Ζ. πρόκειται να παντρευτεί την Φ., την οποία δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν την αγαπά. Η Φ. παρατάει τον Ζ. και συνδέεται με τον Χ., ο οποίος συνδέονταν με την Μ., που συνδέεται με τον Ο. Εκείνος γνωρίζει ότι η Μ. συνδέεται με τον Χ. και αργότερα με τον Ζ. αλλά επιμένει να συνδέεται μαζί της. Ο Ζ. παρατάει την Μ. και επιστρέφει στην Φ. για λίγο αφού η Φ. επιστρέφει στον Χ., και ο Ζ. στην Μ. πάντα με την παρουσία του Ο. Ένας λαβύρινθος επιθυμιών, φόβων και ανασφάλειας που δεν τελειώνει ποτέ. 

Bachelors and bachelorettes
Νίκος Παγωνάκης©

Το σκηνοθετικό σημείωμα

Η γνωριμία μου με τον Χανόχ Λεβίν είναι σχετικά πρόσφατη, όμως καθόλα ευοίωνη και αποκαλυπτική. Ένας ευφυής συγγραφέας δε χρειάζεται να καταπιαστεί με κάτι διαφορετικό ή σύνθετο για να μας παρασύρει στους κόσμους του. Ο Λεβίν στο έργο γράφει απλά για τη μοναξιά. Οι χαρακτήρες του είναι παρορμητικοί, ανασφαλείς, ενστικτώδεις με την έμφυτη τάση να παραδίδονται άνευ όρων στους στιγμιαίους πόθους τους, που βαφτίζουν αγάπη. Στην πραγματικότητα η έννοια της αγάπης, της σύνδεσης, της οικειότητας και της επικοινωνίας, δεν υφίσταται ούτε μια στιγμή στο έργο. Οι τολμηρές ενώσεις της σαρκός ακολουθούνται από την απόλυτη βαρεμάρα και απογοήτευση και αυτό φαίνεται να μην έχει τέλος.

Bachelors and bachelorettes
Νίκος Παγωνάκης©

Θεμελιακής σημασίας στο "Bachelors and bachelorettes", είναι ο βαθμός γελοιότητας στην οποία η φύση μας είναι ικανή να υποπέσει, στην προσπάθειά της να αποκτήσει αυτό που θεωρεί ότι έχει απόλυτη ανάγκη. Η άγνοια αυτής της γελοιότητας δε, είναι η απόδειξη ότι ο κόσμος κατοικείται από μικρά παιδιά σε σώματα ενηλίκων. Είμαστε πλάσματα της συνήθειας, της επιθυμίας, των παθών, της ανάγκης, των φόβων, της ανασφάλειας. Οι συνεχείς εξωτερικές και εσωτερικές μας συγκρούσεις που προκαλεί η καθημερινή εμπειρία, φέρουν συνεχώς στο προσκήνιο την πολυπλοκότητα του ανθρώπου που πασχίζει να χωρέσει μέσα στα στενά κοινωνικά όρια και τους δαιδαλώδεις κανόνες της εποχής του. Τι θέλει πραγματικά ο Ζ., η Φ., ο Χ., η Μ., ο Ο.; Να είναι ευτυχισμένοι. Με λίγα λόγια το πιο δύσκολο πράγμα. Άραγε η ευτυχία μας εξαρτάται απλά από τις επιλογές μας; Είναι πιθανόν η ευρύτερη έννοια της ευτυχίας να μην πληροί τις προϋποθέσεις της προσωπικής μας ευτυχίας;

Παίζουν οι Ανέστης Ισχνόπουλος, Κατερίνα Κλαυδιανού, Γιώργος Χουσάκος, Γεωργία Γρίβα και Αδαμάντιος Τιρέλ.

Η πρωτότυπη μουσική είναι του Φίλιππου Περιστέρη. Εκτός από τη σκηνοθεσία, η Βάσια Βασιλείου επιμελείται την κίνηση, τους φωτισμούς και τα σκηνικά.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Bachelors and bachelorettes

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 85 '

Για τη μοναξιά, το κατά πόσο η συντροφικότητα είναι εσωτερική μας ανάγκη και τη γελοιότητα της ανθρώπινης φύσης μιλάει η μαύρη κωμωδία θέτοντας καίρια ερωτήματα για τις ανθρώπινες σχέσεις. Ο Ζ. πρόκειται να παντρευτεί την Φ., την οποία δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν την αγαπά. Η Φ. παρατάει τον Ζ. και συνδέεται με τον Χ., ο οποίος συνδέονταν με την Μ., που συνδέεται με τον Ο. Εκείνος γνωρίζει ότι η Μ. συνδέεται με τον Χ. και αργότερα με τον Ζ. αλλά επιμένει να συνδέεται μαζί της. Ο Ζ. παρατάει την Μ. και επιστρέφει στην Φ. για λίγο αφού η Φ. επιστρέφει στον Χ., και ο Ζ. στην Μ. πάντα με την παρουσία του Ο. Ένας λαβύρινθος επιθυμιών, φόβων και ανασφάλειας που δεν τελειώνει ποτέ.

Theatre Of The No

Κωνσταντίνου Παλαιολόγου 3, Κέντρο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Από τη μεγάλη οθόνη στο θεατρικό σανίδι

Υπάρχουν έργα που λατρέψαμε ως ταινίες και τώρα ζωντανεύουν μπροστά μας στη σκηνή, αποκαλύπτοντας μια νέα διάσταση της ιστορίας τους. Ποια είναι και πού παίζονται;

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/11/2024

"Ανδρείκελα": Παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο στο Κακογιάννη

Στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" παρουσιάζεται το έργο "Ανδρείκελα", που φωτίζει τις ιστορίες και τις σκέψεις πέντε ανδρών που έχασαν τη ζωή τους απρόσμενα.

Μετά τα 50 (δεν) σταματάει: οι νέοι/ες καλλιτέχνες/ιδες βλέπουν το γήρας αλλιώς

Η τρίτη ηλικία αποκτά ορατότητα σε παραστάσεις, βιβλία και έργα τέχνης, χωρίς ταμπού και στερεότυπα, όχι μόνο από ηλικιωμένους αλλά και από νέους και νέες δημιουργούς

Τρία χοροθεατρικά ραντεβού

Τρεις χορογράφοι ρίχνουν το δικό τους φως σε μια σειρά από θέματα που αφορούν την ανθρώπινη οντότητα. Οι παραστάσεις τους κάνουν πρεμιέρα τις επόμενες ημέρες.

Διαχρονικό και επίκαιρο "Τυχερό Λαχείο"

Το σατιρικό διήγημα του Άντον Τσέχωφ "Το Τυχερό Λαχείο" παρουσιάζεται στο Θέατρο 104, με τη σύγχρονη ματιά της Λουκίας Ανάγνου.

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.